Математика в школах Мурованокуриловеччини Випуск 2

Опис документу:
На допомогу керівнику районного методичного обєднання вчителів математики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Методичний кабінет

відділу освіти Мурованокуриловецької райдержадміністрації

2, лютий 2005р.

Матеріали до друку підготував

Серветник Василь Григорович – керівник районного методичного об’єднання вчителів математики, вчитель математики середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 смт. Муровані Курилівці, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист.

Рецензент: Чемериський Роман Васильович – завідуючий методичним кабінетом відділу освіти Мурованокуриловецької райдержадміністрації.

П Е Р Е Д М О В А

Черговий номер методичної серії “Математика в школах Муровано-куриловеччини” присвячується вченим математикам – уродженцям Муровано-куриловецького району, підсумкам ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики, черговому Міжнародному математичному конкурсу “Кенгуру-2005” для навчальних закладів України.

Тут висвітлено деякі питання комплексного підходу при навчанні математики, наведено власний погляд на вивчення перетворень звичайних дробів у десяткові і навпаки.

Подано сценарій нестандартного інтегрованого уроку з алгебри та історії у 7-му класі. Збірник містить розробку оригінального уроку математики для 6-го з теми „Координатна площина”. Пропоновані розробки допоможуть учителю спроектувати свій урок змістовно, цікаво, з найменшими витратами часу. Авторські уроки, подані в збірнику, стануть у пригоді і досвідченому вчителю, і початківцю, і студенту-практиканту.

Ми звертаємося до вчителів, які залюбки йдуть на свої уроки, які постійно в пошуках кращого уроку (і щось таки знаходять), яким цікаво поділитися своїми знахідками з колегами.

Поповнюйте нашу панораму творчих уроків, обов’язково напишіть про своє педагогічне кредо або ті принципи, на яких ви будуєте свою педагогічну діяльність. Ваші зауваження, пропозиції, різноманітні матеріали стануть у пригоді Вашим колегам у різних куточках нашого району.

Маємо надію на те, що наша плідна співпраця і надалі буде потрібною всім для кого школа є рідною домівкою, а кожен урок – святом.

Вітаємо зі святом 8 Березня усіх жінок – вчителів нашого району, усіх читачок бюлетеня “Математика в школах Мурованокуриловеччини” та наших дописувачок. Прийміть наші найщиріші побажання, сподіваємося на подальшу плідну співпрацю.

Редакція бюлетеня “Математика в школах Мурованокуриловеччини”

ПРАЦЬОВИТИЙ

МИКОЛА ВІКТОРОВИЧ

Народився 18 грудня 1959 р. в селі Бахтин в сім’ї колгоспників. В дитинстві дуже любив тварин. Одного разу на полі знайшов косулю, яку назвав Лана. Вона тільки народилась і косарка підкосила її. Микола дбав про Лану, лікував, годував з соски. Він зумів приручити її і вона жила як свійська тварина, а коли підросла, то пішла в ліс але ще довго навідувалась до свого рятівника.

В 1975 році закінчив на відмінно Долинянську восьмирічну школу, а в 1979 році – з червоним дипломом Немирівське педагогічне училище. Продовжив навчання в Київському педагогічному інституті на фізико - математичному факультеті. Потім вступив в аспірантуру і продовжував вивчати фрактально-сингулярні числа.

В 1986 році захистив кандидатську дисертацію. Випустив ряд наукових праць. В 1996 році удостоєний Міжнародної премії Джорджа Сороса. Нині працює завідуючим кафедрою вищої математики Київського педагогічного університету ім. Драгоманова, доктор фізико – математичних наук, професор.

БУРИЛКО

ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ

Народився 15 березня 1971 року в селищі Муровані Курилівці в сім’ї вчителів. Після закінчення школи в 1989 році він вступив на механіко – математичний факультет Київського державного університету ім. Т.Г.Шевченка, який закінчив в 1994 році. Потім з 1994 по 1997 роки навчався в аспірантурі Інституту математики Національної Академії Наук України. З 1997 року працює науковим співробітником відділу диференціальних рівнянь та теорії коливань Інституту математики Національної Академії Наук України.

Науковий ступінь – кандидат фізико – математичних наук з 1998 року.

ПЕРЕМОЖЦІВ ІІ ЕТАПУ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ УЧНІВСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З МАТЕМАТИКИ

13 листопада 2004 року проведено ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики.

Перші місця в олімпіаді зайняли :

Гора Аліна - учениця 5 класу СЗШ І – ІІІ ст. №1 смт. Муровані Курилівці, яка виступала за 6 клас(учитель Серветник В.Г.),

Шевчук Ярослав - учень 7 класу СЗШ І – ІІІ ст. №1 смт. Муровані Курилівці (учитель Мельник Л.О.),

Медвідь Аліна - учениця 8 класу СЗШ І – ІІІ ст. с. Обухів (учитель Сауляк М.А.),

Мельник Олеся - учениця 9 класу СЗШ І – ІІІ ст. №1 смт. Муровані Курилівці (учитель Книжник Г.І.),

Струсевич Ірина - учениця 10 класу СЗШ І – ІІІ ст. с. В.Ольчедаїв (учитель Саволюк О.М.),

Неруш Володимир - учень 11 класу СЗШ І – ІІІ ст. №1 смт. Муровані Курилівці (учитель Серветник В.Г.).

Другі місця в олімпіаді зайняли :

Пастух Світлана - учениця 5 класу СЗШ І – ІІІ ст. №1 смт. Муровані Курилівці, яка виступала за 6 клас(учитель Серветник В.Г.),

Хіміч Вікторія - учениця 7 класу СЗШ І – ІІІ ст. №1 смт. Муровані Курилівці (учитель Мельник Л.О.),

Дідушок Олександр – учень 8 класу СЗШ І – ІІІ ст. №2 смт. Муровані Курилівці (учитель Дубицький О.Н.),

Кващенко Анатолій – учень 9 класу СЗШ І – ІІІ ст. с. Лучинець (учитель Павлюк А.П.),

Козак Віталій – учень 10 класу СЗШ І – ІІІ ст. №1 смт. Муровані Курилівці (учитель Серветник В.Г.),

Мельник Сергій – учень 11 класу СЗШ І – ІІІ ст. №2 смт. Муровані Курилівці (учитель Колеснік І.Є. ),

Треті місця в олімпіаді зайняли :

Швець Діана – учениця 6 класу СЗШ І – ІІІ ст. с. Котюжани (учитель Кащенкова О.В.),

Григулець Лілія - учениця 7 класу СЗШ І – ІІІ ст. №2 смт. Муровані Курилівці (учитель Дубицький О.Н. ),

Сторожук Олександр - учень 8 класу СЗШ І – ІІІ ст. №1 смт. Муровані Курилівці (учитель Книжник Г.І.),

Гук Алла - учениця 9 класу СЗШ І – ІІІ ст. с. Обухів (учитель Буговський М.В.),

Цехмістер Богдан – учень 10 класу СЗШ І – ІІІ ст. с. В. Ольчедаїв (учитель Саволюк О.М.)

Яцков Олексій учень 11 класу СЗШ І – ІІІ ст. №1 смт. Муровані Курилівці (учитель Серветник В.Г.).

 

ТАБЛИЦЯ

 

результатів учасників районної олімпіади з МАТЕМАТИКИ в 2004-2005 навчальному році

 

 

6 клас

7 клас

8 клас

9 клас

10 клас

11 клас

Сума балів

Приз.місця

Заг.к-ть.бал.

К-ть учнів

Рей-тинг

Місце

Зал. бал

 

 

к-ть учн.

сума бал.

к-ть учн.

сума бал.

к-ть учн.

сума бал.

к-ть учн.

сума бал.

к-ть учн.

сума бал.

к-ть учн.

сума бал.

1

2

3

1.

Вербовецька

2

2

 

 

1

3

 

 

1

3

 

 

8

 

 

 

8

4

1,33

20

0,3

2.

Вищеольчедаївська

1

2

1

6

1

2

2

3

2

12

2

3

28

1

 

1

34

9

3,78

4

0,7

3.

Жванська

 

 

2

15

 

 

1

1

2

5

 

 

21

 

 

 

21

5

3,5

5

0,7

4.

Конищівська

1

1

 

 

1

1

1

2

1

3

1

2

9

 

 

 

9

5

1,5

19

0,3

5.

Котюжанівська

1

4

 

 

1

0

2

7

1

3

2

1

15

 

 

1

16

7

2,29

11

0,4

6.

Лучинецька

1

0

1

6

1

0

1

6

 

 

1

3

15

 

1

 

18

5

3

9

0,6

7.

Михайловецька

 

 

 

 

2

5

1

2

1

3

1

1

11

 

 

 

11

5

1,83

14

0,3

8.

Мурованокуриловецька №1

11

24

4

44

1

5

4

15

3

12

3

10

110

4

3

2

141

26

5,42

1

1

9.

Мурованокуриловецька №2

5

4

4

35

2

9

3

9

2

4

3

7

68

 

2

1

75

19

3,95

3

0,7

10.

Мурованокуриловецька ш-і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

0

0

0

26

0

11.

Наддністрянська

1

2

1

7

1

0

 

 

 

 

1

2

11

 

 

 

11

4

1,83

14

0,3

12.

Немерченська

 

 

 

 

1

0

 

 

 

 

1

1

1

 

 

 

1

2

0,17

25

0

13.

Обухівська

2

1

3

19

2

8

2

10

1

0

2

4

42

1

 

1

48

12

4

2

0,7

14.

Рівненська

 

 

2

14

1

3

1

2

2

4

2

2

25

 

 

 

25

8

3,13

8

0,6

15.

Снітківська

 

 

 

 

 

 

4

7

 

 

 

 

7

 

 

 

7

4

1,17

21

0,2

1.

Бахтинська

2

3

1

6

 

 

1

0

 

 

 

 

9

 

 

 

9

4

2,25

12

0,4

2.

Винограднянська

 

 

2

2

2

2

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

4

4

1

22

0,2

3.

Вінозька

 

 

1

5

 

 

1

2

 

 

 

 

7

 

 

 

7

2

1,75

17

0,3

4.

Галайковецька

 

 

 

 

 

 

1

0

 

 

 

 

0

 

 

 

0

1

0

26

0

5.

Дерешівська

2

3

 

 

 

 

3

9

 

 

 

 

12

 

 

 

12

5

2,4

10

0,4

6.

Долинянська

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

0

0

0

26

0

7.

Дружбівська

1

0

2

13

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

13

3

3,25

6

0,6

8.

Житницька

2

1

1

6

1

0

1

2

 

 

 

 

9

 

 

 

9

5

1,8

16

0,3

9.

Курашовецька

2

1

2

13

 

 

1

2

 

 

 

 

16

 

 

 

16

5

3,2

7

0,6

10.

Личинчиківська

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

0

0

0

26

0

11.

Морозівська

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

0

0

0

26

0

12.

Перекоринецька

 

 

 

 

2

0

2

3

 

 

 

 

3

 

 

 

3

4

0,75

23

0,1

13.

Попелюхівська

 

 

1

6

 

 

1

2

 

 

 

 

8

 

 

 

8

2

2

13

0,4

14.

Привітненська

 

 

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

2

1

0,5

24

0,1

15.

Степанківська

1

1

 

 

1

0

2

6

 

 

 

 

7

 

 

 

7

4

1,75

17

0,3

 

Загальна к-сть учнів

35

1,4

29

6,86

21

1,81

35

2,57

16

3,06

19

1,89

 

6

6

6

 

155

 

 

 

Саволюк Анатолій Панасович - учитель математики СЗШ І-ІІІ ст.

с. Вищий Ольчедаїв, спеціаліст вищої категорії

Те, що вам і так відомо.

У курсі математики 6 класу вивчається тема „Перетворення звичайних дробів у десяткові і навпаки… Нескінченні десяткові дроби. Приклади періодичних дробів”, у курсі алгебри 8 класу – „Раціональні числа. Періодичні десяткові дроби, їх перетворення у звичайні”. Як перетворити скінчений десятковий дріб у звичайний знають всі, а як перетворити періодичний десятковий дріб у звичайний підручник і 6, і 8 класу замовчує. Дехто може заперечити, що відповідь на це питання учень отримає у 9 класі при вивченні теми „Геометрична прогресія”, а як же бути сьогодні учителю і учням у 6-му чи 8-му класі? Та й спосіб, запропонований у 9 класі не із найкращих, він лиш відповідає темі, що вивчається.

Тому у 6-му класі це питання вивчаємо у вигляді практичної роботи. Перетворюємо звичайні дроби у десяткові так, як описано в підручнику, тим більше, що багато учнів мають калькулятори (на цей урок бажано щоб був хоча б один на парту). Так от, розглянемо дроби тощо. Виконавши ділення чисельника дробу на знаменник, отримаємо:

і т.д. Звідки формуємо поняття періодичного дробу, періоду, вчимося читати і записувати періодичні дроби: і т.д.

І обов’язково хтось з учнів помітить (або учитель про всяк випадок підкаже), що: Продовжуючи цю ідею, сформулюємо гіпотезу, що періодичний десятковий дріб – це звичайний дріб, чисельник якого – період у записі періодичного дробу, а знаменник – число, у записі якого стільки дев’яток, скільки цифр у періоді десяткового дробу.

Перевіримо це (використовуючи калькулятор) для дробів і т. ін. Гіпотеза підтверджується! Пропонуємо учням в домашній самостійній роботі повторити обчислювальний експеримент з більшими (по кількості цифр) числами.

А як бути з числами і т. ін.? І ще одне: не важко здогадатись, що і т. д. Чи не так? За нашою гіпотезою формулюємо правило:

  • щоб записати десятковий періодичний дріб у вигляді звичайного дробу досить період дробу записати у чисельнику звичайного дробу, а в знаменнику – стільки дев’яток, скільки цифр у періоді десяткового дробу.

Дроби виду а,(р), де а і р – натуральні числа назвемо (по аналогії із звичайними дробами) „правильними періодичними дробами”, а дроби а,b(р) – де а, b і р натуральні числа – „мішаними періодичними дробами”.

А як записати звичайним дробом число 0,4(2) ? Очевидно, що

аналогічно:

і т. д.

Формулюємо другу гіпотезу-правило:

- щоб записати мішаний періодичний десятковий дріб у вигляді звичайного досить записати у чисельнику звичайного дробу різницю чисел де зменшуване – число записане цифрами до періоду і першого періоду, а від’ємник – число записане цифрами до першого періоду; у знаменнику дробу записати число, що складається із стількох дев’яток, скільки цифр у періоді дробу, і стількох нулів, скільки цифр до першого періоду.

Тоді: Кожен з наведених прикладів потрібно перевіряти діленням (для прискорення процесу – бажано використовувати калькулятори).

Доведення цих правил-гіпотез доцільно провести у 9 класі при закріпленні теми „Сума членів нескінченої спадної геометричної прогресії”, наприклад:

  1. Запишемо у вигляді звичайного дробу такий періодичний десятковий дріб: 0,(а), де a – натуральне число і 0 < a < 9, тоді

За формулою суми членів нескінченої спадної геометричної прогресії де b = 0,a, q = 0,1,

  1. Запишемо у вигляді звичайного дробу періодичний десятковий дріб: 0,(а), де a – натуральне число записане п цифрами і 0 < a < 10п – 1, тоді

За формулою суми членів нескінченої спадної геометричної прогресії де причому, у знаменнику дробу п раз записана цифра 9.

Не думаю, що це найкращий спосіб доведення. Можливо хтось з читачів знайде більш раціональний, прошу поділитися або самим способом доведення, або хоча б ідеями.

Саволюк Ольга Михайлівна – вчитель математики, спеціаліст вищої категорії.

Боднаренко Наталія Ксенофонтіївна – вчитель історії, спеціаліст І категорії,

СЗШ І-ІІІ ст. с.Вищеольчедаїв

Конспект інтегрованого уроку з математики та історії

у 7 класі

Тема: Сторінки історії рідного краю.

Мета: Повторити та вдосконалити навики виконання вправ на всі дії з натуральними числами та десятковими дробами, розв’язування рівнянь та задач на рух.

Повторити, закріпити та узагальнити знання учнів про війну 1941 – 1944 років. Збудити в учнів бажання знати більше про Велику Вітчизняну війну, виховувати почуття поваги до ветеранів війни, почуття шани до тих, хто не повернувся з війни, почуття гордості за славний український народ.

Обладнання: Карта України, Книга пам’яті, картки завдань, таблиці, “Сонечко”, кросворд.

ХІД УРОКУ:

І. Оголошення теми і мети уроку.

Учитель математики: Урок сьогодні буде незвичайним. На уроці ви будете повторювати та удосконалювати вміння і навички виконання вправ на всі дії з натуральними числами та десятковими дробами, розв’язувати задачі на рух і рівняння. Одночасно ви будете повторювати дати та поглиблювати свої знання про Велику Вітчизняну війну.

Учитель історії: Завершує свою ходу 2004 рік, відходить в історію. З ним пов’язано багато подій в історії України, нашого краю, кожної родини. Але найбільш значимими, на мою думку, були події пов’язані з історією Великої Вітчизняної війни. У березні та жовтні цього року ми відзначали роковини визволення нашого краю та України від німецько-фашистських військ. Скільки ж років минуло? Мало чи багато? Мало – бо для історії 60 років – мить, багато, тому, що ціна, якою заплатили ми за Перемогу, надто велика – 27 мільйонів людських життів, а для України – кожен п’ятий її житель.

Сьогодні у нас незвичайний урок – урок математичної історії або історичної математики і присвячений він 60-річчю Перемоги.

ІІ. Розв’язування задач і вправ.

Учитель математики: Завдання виконуються усно, а результати слід записати в картку

Завдання 1:

  1. 1,8 * 10 + 4 (22)

  2. 5,6 * 10 : 2 (28 – Ч)

  3. 28 – 63 : 3 ( 7 – Е)

  4. 0,21 * 100 (21 – Р)

  5. 900 : 300 ( 3 – В)

  6. 26 * 10 – 8 (18 – Н)

  7. 47 – 5 * 3 (32 – Я)

8. 19 * 100 + 41 (1941)

Картка

так: результат першого прикладу у клітинки першого рядка картки; восьмого прикладу – у клітинки третього рядка картки; а в клітинки другого рядка запишемо по черзі букви українського алфавіту, що мають номери, які ми одержимо, виконавши завдання 2 – 7.

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

А

Б

В

Г

Ґ

Д

Е

Є

Ж

10

З

И

І

Й

К

Л

М

Н

О

20

П

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

30

Щ

Ю

Я

Ь

Учитель історії: 22 червня 1941 року. Що вам відомо про цей день? А про що говорять назви цих міст: Дрогобич, Луцьк, Львів, Рівне? Як вони пов’язані з першими днями війни? Давайте знайдемо ці міста на карті. Спробуйте пригадати які події відбулися 22 липня 1941 року, 22 серпня 1942 року.

Учитель математики: А тепер розв’яжіть, будь ласка, рівняння, а їх корені запишіть по черзі замість крапок у таблиці:

Таблиця

Завдання 2:

Оборона Києва тривала ... дні,

Одеси ... дні,

Севастополя ... дні.

1. 2х + 13,18 = 157,18 (72)

2. 97,06 – х = 24,06 (73)

3. (2х + 40) . 4 = 2160 (250)

Учитель історії: Розв’язавши рівняння, ви отримали результати, пов’язані з історією нашої країни. Записавши дати замість крапок, поясніть їх.

Так, мова йде про оборону міст Києва (72 дні), Одеси (73 дні), Севастополя (250 днів) (водночас працюємо з картою). За героїзм і мужність, проявлену при обороні цих міст, вже після Перемоги, їм було присвоєно почесні звання МІСТО-ГЕРОЙ.

Учитель математики: Я знаю, що ви любите розгадувати кросворди. Ми склали кросворд присвячений нашому уроку. Розгадайте його і у виділеному стовпчику прочитаєте два слова, які є назвою сумнозвісного місця з часів війни.

Кросворд

1

2

3

4

5

6

7

  1. Назва пам’ятника у нашому селі

  2. Результат дії додавання

  3. Із приходом ворога точилися запеклі ....

  4. Число, на яке ділять

  5. Назва місяця, у якому закінчилась війна

  6. Рівність, що містить невідоме

  7. Виведення з ладу заводів, залізниць, мостів.

Учитель історії: Розгадали кросворд і маємо ключове слово – БАБИН ЯР. Що ви знаєте про нього? Які асоціації у вас викликає це слово?

Такий “Бабин Яр” був майже у кожній місцевості України. Такий “Бабин Яр” є і на території нашого району. Де він? (Роз долівка, Снітків – Долиняни). Це святі для нас місця. Пригадайте ці трагічні події.

Учитель математики: Розв’яжемо задачу 1:

З Черкас і Києва назустріч один одному виїхали два автомобілі. Швидкість першого – 60 км/год., а другого – на 20 км/год. більша. Перший до зустрічі їхав 2 год., а другий – 1 год. Яка відстань між містами Черкаси і Київ?

Розв’язання:

  1. 60 + 20 = 80 (км/год.) – швидкість другого автомобіля.

  2. 60 · 2 = 120 (км) – проїхав перший автомобіль.

  3. 120 + 80 = 200 (км) – відстань від Києва до Черкас.

Відповідь: 200 км.

Учитель історії: Як пов’язане число 200 з історією Великої Вітчизняної війни та історією України? Так, підчас війни фашисти знищили 200 українських сіл разом з їх жителями. Серед них ... (відповіді – доповнення учнів).

Учитель математики: Виконайте дії (на дошці):

(38,4 : 3,2 + 10,74) · 3.6 + 68,136.

Відповідь: 150.

Учитель історії: А про що нагадує вам число 150? 150 концентраційних таборів збудували нацисти в Україні і щоденно там знущалися з в’язнів, знищували людей. (Діти розповідають про концтабори, пояснюють чому їх називали фабриками смерті). Чи були табори на території села, краю?

Учитель математики: Виконаємо завдання 3 із картки:

Завдання 3:

1. 162 + 75

2. 93,8 + 143,2

3. 8,4 * 10 + 15,3 * 10

4. 12,1 * 10 + 11,6 * 10

5. 15, 3 * 10 + 84

6. 72 * 2 + 93

7. 23,4 * 5 + 120

8. 43,5 * 6 – 24

Учитель історії:

Кожен одержав у відповіді число 237.

Як пов’язане воно з історією нашого краю?

(237 жителів села не повернулись з фронтів Великої вітчизняної війни.

У 1967 році і Парку Слави відкрито пам’ятник загиблим односельцям. На кам’яних стелах 237 прізвищ).

Імена чиїх родичів там є?

Як треба поводитись біля пам’ятника?

Учитель математики: За скороченим записом складіть задачу і розв’яжіть її:

30 год. – із швидкістю 60 км/год., 2 год. – із швидкістю на 11,5 км/год. більшою.

Задача 2. Потяг протягом 30 год. їхав зі швидкістю 60 км/год., а наступні 2 год. – зі швидкістю на 11,5 км/год. більшою. Який шлях проїхав потяг за ці 32 години?

Розв’язання:

  1. 60 · 30 = 1800 (км) – проїхав потяг за 30 год.

  2. 60 + 11,5 = 71,5 (км/год.) – швидкість потяга протягом 2 год.

  3. 71,5 · 2 = 143 (км) – проїхав потяг за 2 год.

  4. 1800 + 143 = 1943 (км) – проїхав потяг за весь час руху.

Відповідь: 1943 км.

Учитель історії: Що вам відомо про події кінця жовтня – початку листопада 1943 року? Як вони пов’язані з історією України? Що таке “Східний вал”?

  • Так, у листопаді 1943 року Київ зустрів своїх визволителів. Війська йшли на захід.

Учитель математики: Знайдіть значення виразу:

9,35 · 3,2 – 11,7256 + 3.

Учитель історії: Ви одержали десятковий дріб 21,1944. Якщо у ньому замість коми записати слово “березня”, то матимемо дату: 18 березня 1944 року.

Учитель математики: Обчисліть: 544932 + 34125213 – 11638201.

Учитель історії: Якщо в числі 24031944, яке ви отримали в результаті обчислень, після другої і четвертої цифр поставити крапки, то одержите ще одну дату 24.03.1944.

Що вам відомо про події 21-24 березня 1944 року? Як вони пов’язані з історією нашого краю?

Так, 21.03.1944 року визволення прийшло у наше село Вищий Ольчедаїв, а 24.03.1944 року останній окупант був вигнаний за межі Вінницької області.

Учитель математики: А зараз ми пограємо у гру “Сонечко”:

Завдання 4:

1. 13,8 + 6,2

2. 13,2 – 6,2

3. 14,8 + 6,2

4. 0,8 + 6,2

5. 10,8 + 6,2

6. 25,2 – 6,2

7. 10,2 – 6,2

8. 7,2 – 6,2

У табличку будемо записувати букви, що в алфавіті відповідають числам, які ви одержите в результаті успішних обчислень:

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

А

Б

В

Г

Ґ

Д

Е

Є

Ж

10

З

И

І

Й

К

Л

М

Н

О

20

П

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

30

Щ

Ю

Я

Ь

Учитель історії: Ви здогадались, що мова йде про день Перемоги. Як співається у пісні про свято зі сльозами на очах.

Коли ж прийшла на нашу землю Перемога?

Скільки літ минуло?

Коли відзначатимемо 60-річчя Перемоги?

– День Перемоги – це день нашого болю, скорботи і радості. 14,5 мільйонів українців загинуло в роки війни на фронтах, в концтаборах, померли від ран, голоду і хвороб – це кожен 5-й житель України.

– Запалимо Свічку Пам’яті і вшануємо пам’ять про них хвилиною мовчання.

ІІІ. Підсумок уроку.

Учитель математики: Діти, сьогодні на нетрадиційному уроці ви вдосконалювали свої обчислювальні навички, продемонстрували навики самостійного на творчого мислення, показали вміння аналізувати, культуру математичного мовлення і переконалися, що математика допомагає вивчати і інші навчальні предмети.

Учитель історії: Ми повторили і систематизували ваші знання про війну 1941 – 1945 рр. За допомогою математичних обчислень ви пригадали основні дати і числа, а також події тих страшних років.

Перемога дісталася великою ціною. Але, пожива пам’ять, поки ми знаємо і пам’ятаємо про це, поки знатимуть і пам’ятатимуть про неї нащадки, то ми, як народ, варті поваги і майбутнього.

Вислови про математику

У математичних питаннях не можна нехтувати й найменшими похибками.

І.Ньютон

* * *

...При вивченні наук приклади корисніші від правил.

І. Ньютон

* * *

Математику вже навіть задля того треба вивчати, що вона розум до ладу приводить.

М.В.Ломоносов

* * *

Бодай хоч раз постав усе під сумнів, нехай це навіть буде твердження, що двічі по два — чотири.

Г.Ліхтенберг

* * *

Перша умова, якої треба дотримуватися у математиці, — це бути точним, друга — бути ясним і, наскільки можливо, простим.

Л.Карно

Волчастий Олександр Миколайович – вчитель І категорії,

вчитель математики Лучинчиківської СЗШ І-ІІ ступенів

Математична мозаїка

Визначіть закономірності, за якими задані числові множини, і запишіть замість знаків запитання числа, що задовольняють відповідні властивості.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
1
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!