Математика в школах Мурованокуриловеччини Випуск 12

Опис документу:
На допомогу керівнику районного методичного обєднання вчителів математики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Методичний кабінет відділу освіти

Мурованокуриловецької райдержадміністрації

Освіта Мурованокуриловеччини

Математика

в школах

Мурованокуриловеччини

12, листопад 2008 року

Матеріали до друку підготував

Серветник Василь Григорович - керівник районного методичного об'єднання вчителів математики, вчитель математики середньої загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 1 смт. Мурованих Курилівців, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

Рецензент: Чемериський Роман Васильович - завідуючий методичним кабінетом відділу освіти Мурованокуриловецької райдержадміністрації.

Передмова

Шановні колеги! Ви отримали черговий номер методичного збірника, присвяченого ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади в 2008-2009 навчальному році.

В скарбничці досвіду ви познайомитеся з творчими портретами майстрів педагогічної ниви Людмили Михайлівни Кравець (НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Михайлівці) та Ганни Петрівни Григулець (Середня ЗОШ І-ІІ ступенів с. Степанки).

Надіємось, що педагогами району будуть враховані в подальшій роботі наведені підсумки ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики, які дають змогу не тільки виявити найтиповіші помилки учнів, а й суттєві недоліки в роботі вчителів математики.

Відповіді на ці та інші запитання Ви знайдете в бюлетені «Математика в школах Мурованокуриловеччини». Редакція допомагатиме вчителям спілкуватися, обмінюватися думками й досягненнями в навчанні математики, популяризувати досвід роботи колег.

Редакція просить допомагати вчителям спілкуватися, обмінюватися думками й досягненнями в навчанні математики, популяризувати досвід роботи колег.

Нехай супроводжує Вас натхнення і успіх у Вашій нелегкій праці, піклування Держави, повага колег, вдячність учнів та їх батьків, любов рідних і близьких Вам людей.

Хай Вам щастить!

З надією на подальшу співпрацю.

В.Г.Серветник,

керівник районного методичного об’єднання

вчителів математики

Розповімо про колегу

Учитель Кравець Людмила Михайлівна.

Педагогічний стаж 32 роки.

Перша кваліфікаційна категорія.

Навчально-виховний комплекс «ЗНЗ-ДНЗ» с. Михайлівці

Урок геометрії у 7 класі

Тема: «Повторення матеріалу. Суміжні та вертикальні кути»

Мета. Систематизувати та узагальнити знання учнів про суміжні і вертикальні кути; розвивати вміння та навички учнів розв’язувати задачі із застосуванням теорем про суміжні та вертикальні кути; розвивати навички взаємо навчання та спів навчання; виховувати самостійність учнів як засіб їх інтелектуального розвитку і культуру математичної мови.

Обладнання: демонстраційні таблиці «Суміжні і вертикальні кути», набір карток – завдань для роботи в парах, групах.

Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Хід уроку.

І. Вступне слово вчителя.

Ось і закінчується навчальний рік. Ми розпочинаємо повторювати навчальний матеріал. Маємо можливість систематизувати свої знання, осмислити поняття суміжних і вертикальних кутів, удосконалити навички застосування теорем під час розв’язування задач і вправ.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Математичний диктант із самоперевіркою.

  1. Сума двох кутів дорівнює 200˚. Чи суміжні ці кути?

  2. Один із суміжних кутів дорівнює 90˚ . Яка градусна міра другого кута?

  3. Закінчіть речення: «Два кути називаються суміжними, якщо одна сторона в них спільна, а дві інші….».

  4. Один з чотирьох кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 140˚. Чому дорівнюють інші кути?

  5. Чому дорівнює кут, якщо вертикальний з ним ку4т дорівнює 120˚ ?

  6. Побудовано два вертикальні кути. Скільки прямих проведено?

ІІІ. Інтерактивна вправа «Робота в парах».

Усно:

  1. Чи є на (мал.1) пари вертикальних кутів? Відповідь обґрунтуйте;

Мал. 1

  1. Чи є суміжними кути, зображені на (мал.2) ? Чому ?

Мал. 2

  1. Накресліть два суміжні кути так, щоб їх сторони, які є доповняльними пів прямими, були розміщені вертикально.

ІV. Робота в малих групах.

Учні об’єднуються у 4 групи по 4 особи і отримують диференційовані завдання (2 групи А і 2 групи Б). На виконання роботи відводиться 10 хв. По закінчені часу кожна група подає результати своєї роботи.

Група А.

  1. При перетині двох прямих утворилися чотири кути, причому жоден з них не є гострим. Під яким кутом перетинаються ці прямі?

  2. Знайдіть усі кути, що утворилися в результаті перетину двох прямих, якщо:

а) сума трьох з них дорівнює 295˚.

б) градусні міри двох із цих кутів відносяться як 4:5.

3. Чи можуть градусні міри кутів, що утворилися при перетині двох прямих, відноситися як 7:3:7:2 ?

Група Б.

  1. Один із суміжних кутів на 20˚ більший від другого. Знайдіть ці кути.

  2. Один із кутів, що утворилися в результаті перетину двох прямих, дорівнює 125˚. Знайдіть решту кутів. Чому дорівнює кут між цими прямими?

Знайти САВ, АВС.

V. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Учитель: « Кажіть усе, що спаде на думку. Не обговорюйте і не критикуйте висловлення інших". Розширення запропонованої ідеї заохочується. Малюнок і завдання до задачі зроблено на дошці. Запропоновані ідеї обговорюються і оцінюються балами ( 1 бал; 0,5 бала).

С

  1. Поясни малюнок.

  2. Знайди АОF і MFK.

  3. Чи можна знайти решту невідомих кутів?

VІ. Підсумок уроку.

Заповнення листа самоконтролю.

а) Чи досяг я мети уроку ?

Так. Ні.

б) Я працював на уроці на ___ % і заслуговую оцінку___.

в) Чи потрібна допомога під час виконання домашнього завдання?

Так Ні.

VІ. Домашнє завдання

Кожен учень отримує аркуш з тестовими завданнями з теми «Суміжні і вертикальні кути».

Розповімо про колегу

ЩАСТЯ ВЧИТЕЛЬКИ

40 років у школі - не випадковість, це закономірність, це - доля. Саме в стінах рідної Горайської восьмирічки у далекому 1968 р пробувала свій учительський хист молода вродлива дівчина, яка одразу стала перлиною всього колективу. Мрії про життя у місті, куди виїхали майже всі однолітки швидко витіснились бажанням навчати сільських дітей.

Сповнена енергії і завзяття вчителька математики Ганна Петрівна поєднувала вчительську практику з навчанням у Вінницькому педагогічному інституті ім М Островського на фізико-математичному факультеті.

Справжнього друга, вірного супутника на все життя зустріла теж у школі.

Іван Васильович і Ганна Петрівна були не просто сімейною парою вчителів математиків, це була душа колективу, гарант порядку й дисципліни на роботі, веселого настрою в позаурочний час.

Разом з чоловіком Ганна Петрівна виростила трьох дітей. Дочка Валентина пішла стежиною батьків Усі вже дорослі, створили власні сім'ї. Турботлива бабуся обдаровує чотирьох онуків ласкою і теплом за двох: за себе і за дідуся.

Сьогодні Ганна Петрівна Григулець працює в Степанківській ЗСШ 1-М ст. Вдало втілює в практику елементи інтерактивного навчання вміло поєднуючи їх з доступними власно виробленими методами пояснення математичних понять. Логічні задачі, цікаві запитання урізноманітнюють заняття.

У Ганни Петрівни природжений талант помічати обдарованих дітей, розвивати їхні здібності, прищеплювати любов до математики.

Кажуть, що незамінних людей нема, але ж кожне правило має винятки: ми не уявляємо свій колектив без мудрої, справедливої порадниці, яка в будь-яку мить допоможе, зарадить, утішить. І наша школа без Ганни Петрівни не та школа.

А спитайте про нагороди, вона скромно відповість: «Хіба може бути дорожча грамота за ту листівку до Різдва від колишніх учнів». А кожна листівка закінчується словами «Спасибі Вам за все». З тремтінням у голосі вчителька розповідає про зустріч своїх перших випускників через 30 років. «Заради цього - каже, - варто було працювати». А найбільшою перемогою свого вчителювання вважає успіхи онуки Ольги у навчанні. «Це. – каже, - рідна перемога справжній успіх».

Нещодавно у нашій школі відбувся семінар учителів математики Мурованокуриловецького району. Ганна Петрівна старанно готувалась до зустрічі з колегами. Ледь помітне хвилювання розділили з нею п’ятикласники - нинішні вихованці, адже на урок завітали 22 педагоги. Ми знаємо урок удався. А в кожного з гостей сформувалось власне враження, надіємось, приємне.

В. СИДОРЕНКО,

вчитель української мови та літератури, с. Степанки.

Учитель Григулець Ганна Петрівна

Педагогічний стаж 40 років.

Перша кваліфікаційна категорія.

Середня ЗОШ І-ІІ ступенів с. Степанки

Урок математики в 5 класі

Тема. Розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами.

Мета: систематизувати знання учнів про розв’язування задач, рівнянь, спрощення виразів та вправ на всі дії з натуральними числами. Формувати навички розв’язувати рівняння та виконувати обчислення, застосовуючи переставну, сполучну властивість додавання та множення. Розвивати логічне мислення, математичні здібності. Виховувати наполегливість, працьовитість, активність, охайність.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: роздатковий матеріал.

Епіграф до уроку

«Хто знає математику – той знає все.»

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Відтворення, вдосконалення та корекція знань.

1. Компоненти дій при додавання, відніманні, множенні, діленні.

2. Властивості додавання.

3. Властивості множення.

V. Розв’язування рівнянь.

(х+348)+159= 601

549-(425-х) = 488

951-(х-354)=882

(х-296)-348=219

468-(259-х)=382

325-(х-617)=219

(237+х)-583=149

879+(458+х)=231

Учні працюють самостійно з картками.

VІ. Розв’язування задач з підручника.

№498 (самостійно)

Білочка Руденька і Жовтенька збирали горішки. Руденька зібрала 6 мішечків, а Жовтенька – 7 таких самих мішечків. Разом вони зібрали 52 кг горіхів. Скільки кілограмів горішків зібрали Руденькі і скільки Жовтенька.

VІІ. Усний рахунок.

Обчислити обираючи зручний порядок.

385+548+615

221+427+373

458+333+42+67

635+308+1365+392

327+228+173+272

11+12+13+17+18+19

(654+289)-254

937-(137+798)

VІІІ. Робота в парах

Розв’язування задач

Задача№1

Сашко зібрав 26 грибів. Василько на 15 грибів більше, ніж Сашко , а Назар – на 28 грибів більше ніж Сашко і Василько разом. Скільки грибів зібрали три хлопчики?

Задача №2

За 3 дні зібрали 324 ц цукрових буряків. За перший день було зібрано 108 ц ,що на 13 ц більше ніж за другий. Скільки буряків було зібрано за третій день?

Задача №3

На одній полиці 47 книжок, що на 14 менше ніж на другій, а на третій на 17 книжок більше ніж на першій. Скільки книжок було на трьох полицях?

Задача №4

На першій ділянці росло 52 дерева, що на 14 більше ніж на другій, а на третій ділянці на 19 менше ніж на першій. Скільки дерев росло на трьох ділянках разом?

Розв’язавши задачі учні коментують свої розв'язки . Один учень доповнює розповідь другого.

ІХ. Усний рахунок

4×35×25

25×17×4

125×17×28×4×0

37×25×4

Х. Колективне розв’язування задачі №491

Школярі Василько, Андрійко, Данилко і Сергійко зібрали 326 кг моркви. Василько зібрав 37 кг моркви, що у 3 рази менше ніж Андрійко, а Данилко і Сергійко зібрали моркви порівну. Хто зі школярів був найпрацьовитішим?

Учні коментують свої розв’язки записують їх на дошці і в зошиті.

ХІ. Задачі логічного змісту

1. У кімнаті чотири кути. У кожному кутку сидить кішка. Перед кожною кішкою три кішки. Скільки кішок у кімнаті? (4 кішки)

2. До свята було куплено 9 троянд. Чи можна їх поділити між двома матерями і двома доньками порівну. (Можна якщо це буде бабуся дочка і онука)

3. Ішли два батьки, два сини, один дід і один онук. Скільки всіх було?

(троє)

ХІІ. Хто швидше ?

Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами №468

4704-4704 : (46+38)

2808:72+15808:52

ХІІІ. Підсумок уроку

1. Що ми вивчили на уроці?

2. Хто був найактивнішим і найпрацьовитішим сьогодні?(Учні визначають лідера)

3.Мотивоване оцінювання відповідей учнів.

4. Що вам найбільше сподобалось на уроці? /Використати мікрофон/

Домашнє завдання з інструктажем № 469, 492, 466.

СПИСОК ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ,

ЯКІ АТЕСТУЮТЬСЯ В 2008 – 2009 навчальному році

з/п

П. І. Б. вчителя

Школа

Кваліфіка-ційна категорія, звання

Претендує

Курси

1

Матієк Раїса Миколаївна

Середня ЗОШ І-ІІ ст.

с Бахтин

перша

вища

2001

2

Сторожук Микола Васильович

Середня ЗОШ І-ІІ ст.

с Житники

перша

перша

2004

3

Майданюк Лілія Миколаївна

Середня ЗОШ І-ІІ ст.

с Привітне

спеціаліст

друга

-

4

Григулець Ганна Петрівна

Середня ЗОШ І-ІІ ст.

с Степанки

перша

вища

2004

Позакласна робота

Витяг

з протоколу спільного засідання журі та оргкомітету II етапу Всеукраїнської олімпіади з математики у 2008-2009 навчальному році у Мурованокуриловецькому районі

Другий етап олімпіади у було проведено за текстами підготовленими обласною комісією по підготовці олімпіадних завдань з математики. У цьому етапі взяло участь 101 учень загальноосвітніх навчальних закладів, які стали переможцями попереднього етапу олімпіади. Окремі учні продемонстрували ґрунтовні знання, уміння застосовувати їх в процесі розв'язування олімпіадних задач.

Високий рівень виконання завдань показали й учні з СЗШ І-ІІІ ст.. №1 смт. Мурованих Курилівців та СЗШ І-ІІ ст.. с. Курашовець. Із 18 дипломів І, II та III ступенів учні Мурованокуриловецької СЗШ І-ІІІ ступенів №1 вибороли 6 дипломів.

Журі та оргкомітет II етапу Всеукраїнської олімпіади з математики повідомляє результати виконання завдань (місця, дипломи)

6 клас

п/п

Прізвище, ім’я по батькові учня

Школа

Прізвище вчителя

Сума балів

Місце

1

Купрата Юлія

СЗШ №1

Мельник Л.І.

13

1

2

Андрущак Марина

СЗШ №1

Мельник Л.І.

12

2

3

Конопацька Ірина

Бахтин

Матієк Р.М.

9

3

4

Дорош Руслан

СЗШ №2

Химич А.В.

9

3

5

Шарапатюк Максим

Лучинчик

Білоус В.О.

9

3

6

Михайленко Олександр

Немерче

Семенюк Г.П.

8

4

7

Дрозд Аліна

Школа-інтернат

Тарановська Г.М.

8

4

8

Слободянюк Аліна

Школа-інтернат

Тарановська Г.М.

7

5

9

Рубанська Вероніка

Конищів

Дзирук Н.В.

6

6

10

Ткачик Денис

Жван

Храпко З.Л.

6

6

11

Григораш Дмитро

Курашівці

Перкатий С.І.

5

7

12

Ковальчук В.

Снітків

Ревуцька Л.М.

5

7

13

Недобейко Ігор

Морозівка

Колесник Б.А.

4

8

14

Шпаковата Юлія

Обухів

Майданюк Л.М.

3

9

15

Стозуб Вікторія

Рівне

Чепіжак О.А.

3

9

16

Худа Катерина

Котюжани

Свитюк К. М.

3

9

17

Липецька Валентина

Галайківці

Солінська А.В.

2

10

18

Деренько Денис

Лучинець

Заболотний М.Г.

2

10

19

Пивоварський О.

Снітків

Ревуцька Л.М.

2

10

20

Гордійчук Мирослава

Дерешова

Біла С.І.

1

11

21

Братчук Віталій

Привітне

Гвяздовська Л.М.

1

11

22

Дерешовська Наталія

Житники

Сторожук М.В.

1

11

23

Заболотчук Алла

Попелюхи

Кухарик А.М.

1

11

7 клас

п/п

Прізвище, ім’я по батькові учня

Школа

Прізвище вчителя

Сума балів

Місце

1

Григораш Іванна

Курашівці

Перкатий С.І.

10

1

2

Середюк Валерія

СЗШ №1

Серветник В.Г.

9

2

3

Дема Альона

В. Ольчедаїв

Мазуренко Т.В.

9

2

4

Вербицька Тетяна

Котюжани

Свитюк К.М.

9

2

5

Швайко Наталія

Конищів

Дзирук Н.В.

8

3

6

Макуха Анастасія

СЗШ №2

Дубицький О.Н.

7

4

7

Колесник Ірина

Морозівка

Колесник Б.А.

7

4

8

Опольська Ірина

Школа-інтернат

Ткач О.В.

7

4

9

Шаповал Ярослав

Галайківці

Солінська А.В.

7

4

10

Янкевич Тетяна

Дерешова

Біла С.І.

6

5

11

Жовнір Ірина

СЗШ №1

Мельник Л.І.

5

6

12

Павлюк Олександр

Бахтин

Матієк Р.М.

4

7

13

Глуха Анастасія

Вербовець

Нечипорук Н.В.

4

7

14

Платанюк Ірина

Рівне

Бернацька Л.С.

4

7

15

Смирнова Дарія

Михайлівці

Кравець Л.М.

3

8

16

Соловйова Вікторія

Житники

Сторожук М.В.

3

8

17

Синьов Віталій

Привітне

Гвяздовська Л.М.

2

9

18

Пальонко Олеся

Обухів

Майданюк Л.М.

2

9

19

Химич Артем

СЗШ №2

Дубицький О.Н.

2

9

20

Корнута Ілона

Степанки

Григулець Г.П.

2

9

8 клас

п/п

Прізвище, ім’я по батькові учня

Школа

Прізвище вчителя

Сума балів

Місце

1

Войтенко Ілона

Михайлівці

Кравець Л.М.

3

3

2

Пасічник Аліна

Рівне

Бернацька Л.С.

2

4

3

Сидоренко Ольга

Степанки

Григулець Г.П.

2

4

4

Кальянова Ліна

Морозівка

Колесник Б.А.

2

4

5

Попович Богдана

Котюжани

Свитюк К.М.

2

4

6

Головатюк Ірина

Дерешова

Біла С.І.

1

5

7

Братчук Олена

Привітне

Майданюк Л.М.

1

5

8

Недобейко Анна

СЗШ №1

Сторожук І.М.

1

5

9

Шпильчук Ольга

Бахтин

Матієк Р.М.

1

5

10

Дудак Олег

Житники

Сторожук М.В.

1

5

11

Барановська Ольга

СЗШ №2

Пилипчук Л.М.

1

5

12

Власова Мирослава

СЗШ №2

Зінич В.Д.

1

5

13

Семенюк Ольга

Немерче

Семенюк Г.П.

1

5

14

Талімончук Віталій

Жван

Храпко З.Л.

1

5

15

Морозюк Яна

Лучинець

Заболотний М.Г.

1

5

16

Білик Тетяна

Лучинчик

Білоус В.О.

1

5

17

Денисюк Вікторія

Курашівці

Перкатий С.І.

1

5

18

Фещик Сергій

Обухів

Сауляк М.А.

0

6

19

Конюхов Роман

Долиняни

Матієк О.М.

0

6

20

Шевчук Михайло

Конищів

Дудник Л.С.

0

6

21

Кагляк Оксана

В. Ольчедаїв

Мазуренко Т.В.

0

6

22

Жучковська Яна

Школа-інтернат

Гончар Г.І.

0

6

9 клас

п/п

Прізвище, ім’я по батькові учня

Школа

Прізвище вчителя

Сума балів

Місце

1

Купрата Ольга

СЗШ №1

Серветник В.Г.

6

3

2

Овчарук Вікторія

Обухів

Сауляк М.А.

5

4

3

Химич Ірина

Обухів

Сауляк М.А.

5

4

4

Ординат Віталій

Конищів

Іванова Л.В.

5

4

5

Базюк Анжела

Лучинчик

Саєнко М.І.

5

4

6

Чайковська Жанна

Морозівка

Колесник Б.А.

5

4

7

Галіцька Алла

В. Ольчедаїв

Мазуренко Т.В.

2

5

10 клас

п/п

Прізвище, ім’я по батькові учня

Школа

Прізвище вчителя

Сума балів

Місце

1

Каплунський Ярослав

СЗШ №1

Серветник В.Г.

8

1

2

Слободянюк Юрій

СЗШ №2

Пилипчук Л.М.

6

2

3

Антонюк Олексій

Рівне

Бернацька Л.С.

5

3

4

Бойко Вікторія

Рівне

Бернацька Л.С.

5

3

5

Співак Ірина

Наддністрянське

Тарасюк П.С.

4

4

6

Дерик Наталія

СЗШ-інтернат

Барановська Г.М.

4

4

7

Луцак Марина

Вербовець

Нечипорук Н.В.

3

5

8

Швець Андрій

Вербовець

Нечипорук Н.В.

2

6

9

Вавшко Віталій

Лучинець

Кващенко А.В.

2

6

10

Завада Сергій

Обухів

Сауляк М.А.

1

7

11

Мельник Василь

В. Ольчедаїв

Мазуренко Т.В.

1

7

12

Чекановська Інна

Михайлівці

Кравець Л.М.

0

8

11 клас

п/п

Прізвище, ім’я по батькові учня

Школа

Прізвище вчителя

Сума балів

Місце

1

Шевчук Ярослав

СЗШ №1

Серветник В.Г.

18

1

2

Тодавчич Сергій

Лучинець

Заболотний М.Г.

6

3

3

Салюк Анастасія

Наддністрянське

Козачук Є.І.

3

4

4

Кухар Ярослава

В. Ольчедаїв

Мазуренко Т.В.

2

5

5

Рогатин Руслан

Вербовець

Цимбалішина Н.І.

1

6

6

Рогач Олександр

Обухів

Майданюк Л.М.

1

6

7

Драгомарецька Тетяна

Немерче

Семенюк Г.П.

1

6

8

Швидка Ольга

СЗШ №2

Дубицький О.Н.

1

6

9

Давідова Анастасія

Рівне

Бернацька Л.С.

1

6

10

Руда Вікторія

Жван

Гвоздецька В.К.

0

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
1
дн.
1
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!