Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • МАТЕМАТИКА (Урок-фантазія) Тема. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокут¬ника.

МАТЕМАТИКА (Урок-фантазія) Тема. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокут¬ника.

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №YT866789
За публікацію цієї методичної розробки ВОЛИНЕЦЬ ОКСАНА ВАДИМіВНА отримав(ла) свідоцтво №YT866789
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

МАТЕМАТИКА (Урок-фантазія)

Тема. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокутника

Мета: закріпити вміння і навички розв'язувати задачі на обчислення площі прямокутної ділянки; розв'язувати прості та складені задачі; ознайомити учнів з навчальними закладами і професіями.

Тип уроку : урок закріплення знань та навичок.

Обладнання: картки з завданнями для груп, схеми для проведення рефлексії, смайлики, малюнки, презентація

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Створення ситуації. Зняття стресу. Авансування успішного результату. Привітання, налаштування на плідну роботу

В цьому класі друзі всі :я і ти, ми і ви! «Добрий день!» , - тому, хто зліва.

«Добрий день!» , - тому, хто справа. Ми – одна сім я!

Вправа «Криголам «Сонечко»

Чарівність починається з маленького. Поділімось часточкою свого тепла з другом. Починаємо вправу «Сонечко»

  • Відчуйте в собі тепло, доброту.

  • Потріть долоні одна об одну, щоб відчути тепло.

  • «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра та «киньте» її в когось з однокласників.

  1. Каліграфічна хвилинка.

(Записати найбільше і найменше шестизначне число, використовуючи цифри 2, 0. Збільшити на, зменшити на, попереднє, наступне.)

  1. Перевірка домашнього завдання

( для економії часу відповіді виводимо на екран, а учні самостійно перевіряють. Результати перевірки демонструють умовними знаками руками)

Перше завдання розв’язане правильно

Учень припустився помилки

Всі завдання розв’язані правильно

  1. Повідомлення теми уроку.

Слово вчителя: Яку тему ми вивчали на останніх уроках? Проблемне завдання -в кінці уроку ви маєте сформулювати формулу знаходження площі прямокутника і квадрата. Як ви думаєте, що сьогодні ми будемо роботи? Де нам можуть знадобитися ці знання?( Відповіді учнів) Дуже скоро ви закінчите 4 клас, потім і гімназію. Після закінчення будете вступати в різні навчальні заклади. (Яка у вас мрія? Яку професію оберете?)

Я пропоную вам сьогодні уявити, що пройшло вже 8 років, і ви вступаєте до університету, чи інституту, чи академії.

  • Але вам треба скласти вступні іспити. Готові? З яким настроєм ви починаєте працювати?Позначте свій настрій на смайликах, що є у вас на партах. Наприкінці уроку ми обов’язково дізнаємося, чи змінився ваш настрій.

А працювати ми будемо у групах . Давайте пригадаємо правила роботи у групах.

  • Умій слухати іншого.

  • Не перебивай співрозмовника.

  • Говори по черзі, точно,чітко.

  • Будь ввічливим.

  • Дотримуйся відведеного часу

А зараз починаємо гру « Передай м’яч»

Запитання:

Тисяча тисяч — це ...

Скільки вершин у п'ятикутника?

Яке слово зайве? Чому? (ромб, коло, куб, трикутник)

Які геометричні тіла ви знаєте? (куб, паралелепіпед, піраміда, куля)

Найменша одиниця вимірювання маси? (грам)

Скільки секунд у п'яти хвилинах? (300)

Яким знаком позначають дію додавання? (плюс)

Компоненти дії множення?

Як знайти третину від числа?

Периметр квадрата 24 см. Яка довжина однієї сторони?

На яблуні 50 яблук, на вербі на два менше. Скільки всього яблук на деревах?

Отже, вас усіх зараховано до Університету. Щоб оцінювати ваші знання, у вас на партах залікові книжки, але оцінки за урок ви будете виставляти самі. В інститутах є теоретичні заняття і практичні.

Починаємо практичне заняття з математики, з теми «Площа».

Що таке площа прямокутника?

Назвіть одиниці вимірювання площі.

Що в класі можна виміряти мм2, см2, м2? А км2?

Що таке ар (10 м), гектар (100 м)?

Якщо різні одиниці, що треба зробити?

Перше завдання (за групами):

І група а = 5 см II група а = 60 дм III група а = 50 cм

b =30 см b = 2 м b = 30 см

S = ? S = ? S = ?

Оцінювання: (взаємоперевірка в малих групах) все правильно — 2 бали,одна помилка — 1 бал, неправильно — 0 балів.

І інститут — будівельний. Які професії тут можна одержати? (Інженер, архітектор.) Таке завдання:

Побудувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно заплатити за фарбування будинку, якщо 1 м2 побілки коштує 100 грн?

15 х 5 = 75 м2;

100 х 75 = 7500 грн.

Презентація розв’язання задачі учнями групи

Оцінювання ( взаємоперевірка) .Виставлення балів.

Після фарбування потрібно відпочити.

Фізкультхвилинка « Відпочинемо активно»

Якщо твердження правильне, то виконуй +, якщо хибне -

  1. 0 =50

+ Руки вгору

  • Руки в сторони

400 :10 = 40

+ Руки в сторони

  • Руки вперед

1т : 2 = 50 ц

+ Підстрибнути

  • Присісти

1добу : 3 = 8 год

+ Підніми праву руку

  • Підніми ліву руку

80* 70 = 560

+ Руки вбоки

  • Похитай головою

Наступний ВНЗ — академія сільського господарства. Кого готує цей навчальний заклад?

(Відповіді учнів - агрономів, екологів, менеджерів для радгоспів, колгоспів, фермерських господарств) Ось ви зараз у своїх групах виконаєте таке завдання. Накреслити квадрат зі стороною 5 см ,поділити на квадратні сантиметри і розфарбувати 1/5 частину квадрата. Чия бригада швидше впорається — одержує 2 бали.

Невелика підказка: спочатку треба знайти площу, а потім 1/5 від усієї площі.

Презентація розв’язання задачі учнями групи

Оцінювання ( взаємоперевірка) .Виставлення балів.

Наступний ВНЗ — текстильний інститут. Тут готують спеціалістів з виготовлення тканини, модельєрів. Пропонується таке завдання: виготовити скатертину площею 6 м2. Її потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?

  1. 6 м2 = 2 х З

  2. р = (2 + 3) х 2 = 10 м

  3. 15 - 10 = 5 м

Оцінювання. Виставлення балів.

Наступний університет — автомобільно-дорожній. Тут готують механіків, економістів, працівників транспорту. Ось для вас завдання. Через річку побудували міст довжиною 30 м і шириною 6 м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?

  1. 30 х 6 = 180 м2 — площа мосту;

  2. 180 : 6 = 30 м2 – площа тротуару;

  3. 180 - 30 = 150 м2.

Оцінювання. Виставлення балів( взаємоперевірка)

Наступний ВНЗ - інститут сучасних економічних досліджень. Випускники його- генератори ідей, що працюють під девізом « Математика має бути практичною!»

  • Визначте, чи достатня освітленість нашої класної кімнати.( Освітленість кімнати вважається достатньою, якщо площа вікон становить 20 % від площі підлоги)

Підказка ( Довжина класної кімнати - м , ширина - м, в кабінеті вікон , довжина кожного вікна – 2 м, ширина - м)

Презентація розв’язання задачі учнями групи

Оцінювання. Виставлення балів( взаємоперевірка)

Наступний ВНЗ – інститут новітніх технологій.. Випускники його - модератори, логісти, які вміють аналізувати важливі практичні питання всебічно і виносять конструктивні рішення, удосконалюють умови життя людини.

Ця група має проаналізувати тему « Площа фігур», використовуючи Ромашку Блума.

В центрі ромашки - тема, що аналізується на уроці « Площа фігури». На кожній пелюстці є питання, які розкривають суть теми : Прості (що?де?як?), Уточнюючі ( « Чи правильно ми зрозуміли, що….»), Оцінюючі ( « Як ви ставитися до того, що…..»), Практичні ( « Як би ви вчинили, якби……»), Питання інтерпретації ( пояснюючі)- « Чому……?), Творчі питання ( «Де можна використовувати набуті знання»?)

Кожен учасник групи зачитує свою відповідь на одне з 6 питань , інші - погоджуються або ні, пропонують свій варіант відповіді.

  1. Рефлексія

Учні на піраміді знань за допомогою стікерів наочно демонструють рівень своїх знань і вмінь, набутих на уроці

  1. Підсумок уроку.

  • Що ж таке площа фігури? Як обчислити площу прямокутника? Чим квадрат відрізняється від прямокутника? Як обчислити його площу? Де можна використати знання про площу фігури в житті?

Ми з вами здійснили сьогодні подорожі до різних інститутів. Який вам найбільш сподобався?

  • Чи змінився ваший настрій наприкінці уроку?

  1. Домашнє завдання.

Обчисли площу своєї кімнати та загальну довжину плінтусів у ній.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: закріпити вміння і навички розв'язувати задачі на об¬числення площі прямокутної ділянки; розв'язувати про¬сті та складені задачі; ознайомити учнів з навчальними закладами і професіями. Тип уроку : урок закріплення знань та навичок.
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    195
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    YT866789
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №YT866789
За публікацію цієї методичної розробки ВОЛИНЕЦЬ ОКСАНА ВАДИМіВНА отримав(ла) свідоцтво №YT866789
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти