! В а ж л и в о
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Математика 1 клас."Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів"
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Математика 1 клас."Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів"

Опис документу:
Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік". В даній розробці велика увага приділена ігровій діяльності молодших школярів, зокрема вправи для розвитку творчої уяви, креативності, логіки, розвитку мислення, компетентностей, аналізу і розуміння власних дій в команді за допомогою конструктора LEGO.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

МАТЕМАТИКА 1 КЛАС

Тема: Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

Мета: Узагальнювати навички додавання та віднімання чисел, поняття числа і натуральної послідовності чисел. Вправляти учнів у розв’язуванні задач вивчених видів, розвивати логічне мислення, мовлення; працювати над розвитком уваги, спостережливості. Виховувати естетичні смаки, любов до природи, чуйність, доброту, старанність, гуманне ставлення до усього живого.

Обладнання: картки для усної лічби, демонстраційні таблиці, предметні малюнки, лічильний матеріал, діапроектор.

Тип уроку: урок-узагальнення знань.

Хід уроку:

  1. Організація класу.

  • Діти, в народі кажуть, що добрий гість- дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям, давайте з ними привітаємось.

(учні вітаються, повернувшись до присутніх)

Всі сідайте тихо, діти,

домовляємось не шуміти,

руку гарно підіймати,

на уроці не дрімати,

а знання всім показати.

  1. Створення емоційного настрою, творчої атмосфери, настанова на роботу.

  • Сьогодні вранці до школи листоноша приніс лист від Мудрої Сови. Злий Чаклун зачаклував ліс. Там зникли дерева, кущі і усі звірята. Лісова школа залишилась без учнів.

Мудра Сова просить нас про допомогу: повернути лісових школярів на уроки. Адже вони не можуть потрапити до лісу. Для цього потрібно виконати завдання Чаклуна.

  • Діти, допоможемо Мудрій Сові?

А щоб допомогти Сові, нам потрібні:

Уважні

Розумні

Організовані

Кмітливі, дружні і веселі діти

Тому девізом нашого уроку є:

Думай, працюй, встигай!

Розум, вміння, проявляй!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

Сьогодні у нас незвичайний урок. Нам доведеться розчаклувати лісових мешканців, які потребують нашої допомоги. Ми будемо виконувати завдання Чаклуна. А для цього нам потрібно повторити вивчений матеріал, узагальнити і систематизувати наші математичні знання, здобуті протягом навчального року.

То ж гаразд, часу не гаєм

І урок вже починаєм.

  1. Актуалізація опорних знань.

А. Каліграфічна хвилинка.

Урок продовжимо без зупинки

з каліграфічної хвилинки.

Приготуйтесь до письма:

Сядем рівно,

Спинка прямо,

Зошит з нахилом кладем.

Цифри старанно ведем.

  • Який сьогодні день? (середа)

  • Яким він є по рахунку у тижні? (третім)

  • Пишемо цифру «3» стільки разів, скільки днів у тижні.

Б. Математичний диктант.

  • Щоб знати, кого першим ми повернемо до «Лісової школи», спочатку нам треба відгадати загадку.

Він маленький і вухатий,

Попелястий, волохатий.

Високо стрибає і спритно тікає,

Дуже куций хвостик має.

(Зайчик)

  • Щоб повернути його до «Лісової школи», нам потрібно виконати перше завдання Чаклуна.

Усний рахунок з використанням Lego (на екрані)

МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ

  • записати число, в якому 1 десяток і 5 одиниць;

  • з-за куща виглядає 2 вушок, скільки зайчиків ховається за кущем?

  • яке число є «зайвим»: 2,3,4,6?

  • перший доданок 10, другий доданок 6, записати суму;

  • зменшуване 14, від’ємник 8, записати різницю;

  • «ланцюжок»: 10-2+10+1+1-0=

(Перевірка диктанту: 15,1,3,16,6,20

  • В кого інша відповідь?

  • Всі згідні?

В. Математичні ігри.

«Кубування». Теорія на гранях куба.

Завітав сьогодні в клас

на урок знову до нас

кубик, діти, непростий,

кубик, діти, чарівний.

На гранях куба: - назвати числа при додаванні;

  • назвати числа при відніманні;

  • з чого складається задача;

  • прочитати різними способами: 5+4;

  • одиниця вимірювання ємкості;

  • одиниця вимірювання довжини.

Гра «Вгадай число».

У цього числа: 1 десяток, 3 одиниці;

1 десяток, 0 одиниць;

2 десятки, 0 одиниць;

1 десяток, 7 одиниць.

Гра «Я задумала число».

  • Якщо ви правильно до 8+4, до дізнаєтесь, і т.д.

Гра «Футбол» (з використанням м’якої іграшки м’ячика)

(назвати наступне, попереднє число, сусіди чисел)

Ви молодці, впорались із завданнями Чаклуна і Зайчик повертається до «Лісової школи».

  1. Робота над темою уроку.

А. Розв’язування математичних виразів.

- Ось і ще одно звірятко просить допомогти йому потрапити до лісу.

Це: Руденька і хитренька,

Невелика й немаленька.

Вона- вовчику сестричка,

Здогадались- хто ? (Лисичка).

  • Щоб допомогти Лисичці, нам потрібно виконати друге завдання Чаклуна.

(На екрані з’являються вирази)

8+2 11 7+0 10 8-0 8

16-6 10 18-8 11 47-7 50

13-3 9 22-2 20 66-6 60

Діти самостійно розв’язують поданні завдання. По закінченню роботи, по одному учневі з свого варіанту, виходять по черзі до дошки і маркером у пропущеній клітинці ставлять знак рівності- «більше», «менше», «дорівнює».

(-Хто поставив інший знак?)

Ви молодці, впорались із завданням Чаклуна і Лисичка теж повертається до «Лісової школи».

Б. Розв’язування задач.

- А хто це до нас поспішає?

Що за дивна непосида

На стежинку шишки кида.

З гілки скік та скік на гілку

Ви впізнали хто це?

(Білка)

- Білочка теж не може потрапити до лісу.

Щоб допомогти Білочці, нам потрібно виконати наступне завдання:

(на екрані з’являється скорочений запис задач)

білих грибів – 10

лисичок – 4

скільки разом грибів?

- За малюнком складемо умову задачі.

Аналіз задачі:

- Задача про що? (про гриби)

- Скільки білих грибів знайшла Білочка?

- Скільки лисичок знайшла Білочка?

- Що питається в задачі? Що означає слово «разом»?

- Як будем розв’язувати?

(запис розв’язку задачі учнями в зошиті, 1 учень- біля дошки).

- Давайте до умови цієї задачі, запитання перебудуємо так, щоб задача розв’язувалась дією віднімання.

(На скільки більше Білочка знайшла білих грибів?) Розв’язуємо усно.

  1. Фізкультхвилинка.

Час настав для відпочинку- проведено фізкультхвилинку.

(на екрані з’являються жабки)

Дві веселі жабки рахували лапки:

- В тебе п’ять і в мене п’ять

Ми умієм рахувать.

Вийшов бусол з комишу:

- Вас до школи запишу!

Жабки миттю до води

Поховались хто куди.

- І чого було тікати?

- Бо не вмієм рахувати.

(відео супроводжується на екрані)

2 задача

(на екрані з’являється умова другої задачі)

Було -10 л меду

У діжці – 7 л

У банці - ? л

За малюнком складемо умову задачі. (діти складають задачу)

Аналіз задачі:

  • Задача про що? (про мед)

  • Скільки меду у діжці?

  • Скільки меду банці?

  • Скільки разом меду ?

  • Що питається в задачі?

  • Цю задачу розв’язуємо в парі.

(запис розв’язку задачі учням в зошиті, 1 учень – біля дошки)

Ви молодці, впорались із завданням Чаклуна і Білочка теж повертається до «Лісової школи».

В. Віршовані задачі.

А ось і ще одне звірятко поспішає за допомогою:

Він влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг

Позіхнув і спати ліг.

Бачив, чи не бачив сни,

А проспав аж до весни.

(Ведмідь)

  • Ведмедик теж не може потрапити до «Лісової школи».

Щоб допомогти йому, нам потрібно виконати наступне завдання Чаклуна:

  1. Що у лісі там гримить?

Робить вулики ведмідь.

Він зробив їх тільки 7 –

На два менше, ніж хотів.

(9)

2) Заєць вуха насторожив-

Ліс шумів із всіх кінців.

Хто сказати мені може

Скільки вух у трьох зайців?

(6)

Ви швидко впоралися із цими задачами Чаклуна і Ведмедик теж повертається до «Лісової школи».

Г. Побудова відрізків.

А ось між листями і гілками

По вузькій доріжці

Біжить клубок з голками

На коротеньких ніжках.

(Їжачок)

  • Їжачок теж хоче потрапити до школи, але не може.

  • Допоможемо йому?

  • Потрібно виконати наступне завдання Чаклуна.

(на екрані з’являється завдання)

Накреслити два відрізки.

Довжина першого відрізка -7 см

Другий відрізок - на 5 см довший.

(діти в зошитах креслять 2 відрізки, 1 учень- коментує розв’язок)

Ви молодці, швидко впорались із завданням Чаклуна, Їжачок теж повертається до «Лісової школи».

  1. Гімнастика для очей. (на екрані)

Ґ. Розпізнавання геометричних фігур.

  • Всі учні уже потрапили до «Лісової школи»

і з нетерпінням чекають на урок.

Але нема ще кого?

(Сови)

  • Щоб повернути Тітоньку Сову до «Лісової школи», ми повинні виконати останнє завдання Чаклуна.

(на екрані з’являються геометричні фігури, діти називають їх)

Ви молодці, перемогли Чаклуна і допомогли мешканцям лісу потрапити додому.

  1. Підсумок уроку.

Гра «мікрофон»

  • Чи цікаво вам було працювати на уроці?

  • А яке із завдань, на вашу думку, було найцікавішим?

  • Спасибі вам за спільну працю. Ви дуже хороші діти. Допомогли лісовим мешканцям. Я вами задоволена.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн
590 грн