Математичний конкурс 3-4 клас «ОСТРІВ ЕВРИСТИЧНОГО МИСЛЕННЯ»

Опис документу:
У цікавій формі закріпити одержані знання з математики; розвивати мислення, пам'ять,вміння спілкуватись. Виховувати почуття дружби, інтерес до математики.Ми дуже раді привітати вас на нашому конкурсі веселих і кмітливих математиків. Сьогодні ви будете свідками цікавої боротьби юних, веселих і винахідливих математиків ...

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Математичний конкурс

3-4 клас

«ОСТРІВ ЕВРИСТИЧНОГО МИСЛЕННЯ»

Підготувала: вчитель Худик Л.П.

Мета. У цікавій формі закріпити одержані знання з математики; розвивати мислення, пам'ять,вміння спілкуватись. Виховувати почуття дружби, інтерес до математики.

Обладнання: столи для команд, стіл для членів журі; частини квадратів з картону для конкурсу капітанів; таблиця з завданням із геометричних фігур, конверти із завданнями для команд, картки з ребусами, картки з загадками, таблиця-задача на логічне мислення; крісло, підноси, кошик, підставка для таблиць, костюм для цариці Математики, мультимедія.

Хід змагання

Діти заходять в зал під музику пісні «Два на два – чотири», стають півколом.

1-й ведучий.

Увага! Увага! Запрошуємо всіх хлопчиків та дівчаток на цікаве свято. Не забудьте взяти з собою швидкість, винахідливість, увагу, кмітливість.

Чому так святково навколо?

Чуєте, як гомін стих?

Тому що вітаємо сьогодні

Ми царицю наук всіх.

2-й ведучий.

І не випадково їй така пошана,

Бо про неї вірно кажуть всі,

Що в порядок розум ставить,

На питання відповідає всі.

1-й ведучий.

І за те, ще в творчій праці

Помагає у важкі часи.

Щиро ми її вітаємо

І посилаємо дружні оплески.

Під оплески входить цариця Математика.

Математика.

Я сильна і прекрасна

Країна Математика.

Тут завжди кипить робота,

Лиш у всіх одна турбота,

Щоб правильно і швидко рахувати

І точну відповідь давати.

Скільки хліба на полях,

А веснянок на носах?

Скільки зірок світить з неба?

Скільки шоколаду треба?

Вас я вчу як рахувати,

Додавати й віднімати,

Множити й ділити –

Все на світі полічити.

Математика сідає в крісло.

Вчитель.

В нас сьогодні день незвичний,

Веселий він, математичний,

Ігри, конкурси, змагання,

На кмітливість та знання.

Жарти, ребуси, таблиці,

Все це разом – інтелектуальна гра

Щоб перемогу в конкурсі здобути,

Веселим та кмітливим треба бути

2- й ведучий. Ми дуже раді привітати вас на нашому конкурсі веселих і кмітливих математиків. Сьогодні ви будете свідками цікавої боротьби юних, веселих і винахідливих математиків ...

1- й ведучий. Багато залежить і від вас, шановні вболівальники, від того, наскільки будете підтримувати свою команду.

2- й ведучий. І наскільки успішно виступатимете в змаганнях уболівальників.

1- й ведучий. Але в нашому змаганні категорично забороняється підказувати.

2- й ведучий. Журі може нагородити вболівальників за хорошу підтримку своєї команди.

1- й ведучий. Але журі має право й зняти очки з команди, якщо її члени порушуватимуть порядок змагань.

2- й ведучий. Наш конкурс оцінює компетентне справедливе журі.

1- й ведучий. Отже, розпочинаємо засідання.

2- й ведучий. Хай буде чесним це змагання, бажаємо гравцям: «Ні пуху, ні пера!».

Вчитель. Добрий день, друзі!

Сьогодні тут відбудеться турнір знавців математики. Змагатися будуть:

Оцінювати кожний конкурс буде наше шановне журі у складі….......

Ведуча оголошує склад журі. Вболівальники займають місця в залі.

І-й конкурс «Представлення команд».

1- й ведучий . Капітанів прошу представити свої команди.

Капітан І команди

Наша команда «Коло».

Наш девіз:

Ми для друзів у пригоді,

Всім допомагаємо.

І команду нашу дружну

«Коло» називаємо.

Привітання:

Успіх вирішує не доля, а тільки міцні знання.

Капітан ІІ команди.

Наша команда «Квадрат».

Наш девіз:

У нашого квадрата

Всі сторони рівні.

У нашому класі

Всі дружбою сильні.

Привітання:

- Бажаємо вам перемоги, а собі не програти.

Вчитель. Наша зустріч проходить під девізом:

« Серед чисел існує досконалість і злагода»

Тому дуже хочеться, щоб досконалість і злагода проникли в душі наших дітей.

2- й ведучий. Команди займають місця за столами, а наше журі оцінює

І-й конкурс (оцінюються емблеми, зовнішній вигляд та привітання команд).

Поки наше журі працює, учні початкових класів покажуть смішинки.

- Сергію! Ти зізнався вдома, що одержав двійку з математики?

- Так.

- Ну і що?

- А нічого: тоді якраз у нас нікого вдома не було.

***

- Татусю, допоможи мені задачу розв’язати.

- А ти над нею вже думав?

- Так.

- І що придумав?

- Що краще спитати у тебе.

А зараз згадаймо казку:

«…Уліз і той. Уже їх шестеро. Уже там їм тісно, що й нікуди». («Рукавичка»).

«…На третій день посилає вже жінку. От вона погнала козу, пасла весь день…». («Коза-дереза»).

Журі оголошує підсумки І-го конкурсу.

ІІ-й конкурс «Конкурс капітанів».

Ведуча.

Капітани команд, вам треба з розрізаних частин квадрата скласти цілий квадрат. Команда, капітан якої перший справиться із завданням, першою розпочне наступний конкурс.

Журі оголошує підсумки ІІ-го конкурсу.

ІІІ-й конкурс «Розминка».

Ведуча.

Зараз я проведу математичну вікторину. Слово «вікторина» від латинського «вікторія», означає «перемога».

Я по черзі буду задавати запитання командам, а ви будете відповідати.

Якщо команда не знає відповіді - на запитання відповідає інша команда.

А наше журі підраховує кількість правильних відповідей.

Команда «Коло».

1. Як називають числа при множенні?

2. Назвати різницю чисел 900 і 350.

4. Яка фігура називається прямокутником?

5. Назвати найменше трицифрове число.

6. Дві кози побігло в ліс. Скільки разом лап у кіз?

7. Скільки дециметрів в одному метрі?

8. 1600 мурашок у мурашнику жило. З них наліво та направо 400 пішло. Решта вдома копошились. Скільки вдома залишилось?

9. Назвати сусідів числа 3000.

10. Троє антилоп пробігли 12 кілометрів. Скільки кілометрів пробігла кожна антилопа?

Команда «Квадрат».

1. Як називають числа при діленні?

2. Назвати суму чисел 450 і 500.

3. Дві матері по п’ять синів мають.

4. Яка фігура називається квадратом?

5. Назвати найбільше трицифрове число.

6. Солить огірочки Ліза. У літрову банку скільки влізе?

7. Скільки центнерів в одній тонні?

8. Колись в акули Фелісати зубів було багато: аж 1500 було. Зубів на 300 число тепер це менше стало. Старість - це не радість. Чули? Скільки ще зубів в акули?

9. Назвати сусідів числа 5000.

Завдання вболівальникам.

В чарівному кошику знаходяться загадки. Ви берете по одній загадці і відгадуєте їх.

Загадки.

Дві дощечки, дві сестрички несуть мене з гори. (Лижі).

Хто у році чотири рази переодягається? (Рік).

П’ять братів живуть у хаті, кожний має по кімнаті. (Рукавиця).

Чорний, а не крук, рогатий, а не віл, шість ніг без копит. (Жук).

Сидить Марушка у семи кожушках. Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля).

Не живу і не гуляю, а сім бід знаю і від ножа умираю. (Хліб).

Дев’ять братів зелененьких, кругленьких, в одному кожусі живуть. (Горох).

Десять братиків роками рівні, ростом різні. (Пальці на руках).

Журі оцінює ІІІ-го конкурсу.

.

IV-й конкурс «Конкурс художників»

Намалювати тварин і птахів, використовуючи цифри. –домашнє завдання.

Оцінювання - по кількості використаних цифр.

Журі оголошує підсумки ІV-го конкурсу.

V-й конкурс «Цікаві приклади».

Ведуча.

Капітани команд візьмуть конверти з прикладами. Кожний учасник команди розв’яже по одному цікавому прикладу, після цього капітан команди збере всі розв’язані приклади і представить їх журі.

Завдання вболівальникам.

Розгадати ребуси.

100 вп (стовп)

і 100 рія (історія)

мі 100 (місто)

100 лиця (столиця)

ті 100 (тісто)

Журі оголошує підсумки V-го конкурсу.

VІ- й конкурс «Логічні задачі».

Ведуча.

А зараз перевіримо вміння команд розв’язувати логічні задачі. Капітани команд візьміть конверти із завданнями, вертайтесь на місце і командою виконуйте завдання.

Після виконання капітани відносять завдання журі.

Ведуча.

Прошу наше шановне журі підвести підсумки цього конкурсу.

Журі оголошує підсумки VІ-го конкурсу.

VІІ– конкурс «Геометричний».

1.Складіть 2 трикутники з 5 паличок.

2.Гра « Геометрична мозаїка»

Взялися за руки і утворили: коло, відрізок, трикутник, прямокутник

Журі оголошує підсумки VІІ-го конкурсу.

Поки журі оцінює останній конкурс і підсумки всієї гри:

Гра для вболівальників.

Ведуча (говорить).

Ковпак мій трикутний,

Трикутний мій ковпак,

А якщо ковпак не трикутний,

То це не мій ковпак.

Поступово слова у вірші замінюються на жести.

1. Слово «трикутний» - показуємо трикутник, складений з пальців.

2. «Мій» - рукою вказуємо на себе.

3. «Ковпак» - рукою показуємо на голову.

4. «Не» - махаємо головою на знак заперечення.

Поступово вилучається одне слово, потім друге, третє. В кінці гри майже всі слова замінюються жестами.

Журі оголошує підсумки останнього конкурсу і всіх конкурсів.

Команди нагороджуються грамотами.

Математика.

Все умійте розв’язати:

Про складне й просте сказати.

Ваш девіз – усе узнати,

Вміти добре рахувати.

Виростайте ж і у путь!

Хай знання із вами йдуть!

Ведуча.

Математика – наука точна і серйозна.

І прожити нам без неї навіть дня не можна.

Щось купити в магазині, гроші полічити,

Чи задачу розв’язати, гостей запросити.

Треба вміти додавати, множити, ділити,

Більше, менше визначати, креслити, лічити.

Тож вивчайте цю науку

Старанно та серйозно,

І тоді усі завдання

Виконати буде просто.

Діти співають пісню «Вчать у школі».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.