Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Математичний калейдоскоп

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №FD262485
За публікацію цієї методичної розробки Артьомова Олена Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №FD262485
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Математичний калейдоскоп

Мета. Розвивати інтерес учнів до математики, показати практичні значення математичних знань, зв'язок математики з іншими сферами життя. Розширити кругозір учнів, збагатити їх інтелект. Виховувати пізнавальний інтерес до математики, свідоме ставлення до одержання знань

Обладнання. Мультимедійна дошка, проектор, числа, геометричні фігури

Хід заходу

1-й ведучий. Добрий день всім присутнім у цьому залі ! Ми раді вітати вас у чарівному світі математики, світі точності і довершеності, світі логічності і гармонії.

2-й ведучий.

Математика, друзі, предмет непростий,

Дехто скаже, навіть дуже складний,

Але тому, хто вміє з нею дружить

Набагато легше в світі жить.

1-й ведучий. Дорогі друзі! З малих років кожен з вас вивчає математику. Хто з цікавістю вивчає її, а хто і з байдужістю.

Можна любити науку за сувору погодженість її істин, силу і багатогранність, можна відчувати нелюбов до неї за її сухість і складність, яка здається непотрібною. Але ця любов та нелюбов складе щось поверхневе та нестійке, якщо ви не зрозумієте душу науки, її розум, інтелект, її духовну красу та гармонійну витонченість.

2-й ведучий. Сьогодні ми спробуємо уявити математику в особливому, романтичному, піднесеному дусі, уявити її своєрідну душу, що злилася з трепетними образами тих, хто нею жив. Якщо той із вас, хто любив математику раніш, полюбить її ще більше, а хто не любив її, буде поважати цю точну науку – наша мета буде досягнута.

1-й ведучий Слово «математика» виникло в Стародавній Греції приблизно у V ст. до н.е. Походило воно від слова «матема» , що означало «знання, одержані через роздуми».

2-й ведучий. «Математика – цариця всіх наук. Її коханий – істина, її вбрання – простота та ясність. Палац цієї володарки оточений тернистими заростями і, щоб досягти його, кожному треба продертися крізь хащі. Випадковий подорожній не найде в її палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, який любить істину і загартовується в боротьбі з труднощами», - так писав Ян Снядецький.

1-й ведучий А яке ж свято без Цариці-Математики? Сподіваюсь, що у цій залі ніхто не проти її візиту?

(Звучить мелодія. Під оплески до зали заходить Цариця-Математика)

Цариця – Математика:

Добрий день, мої хороші,

З багатьма уже знайома,

Вас я бачу біля дошки

І з підручником удома.

Той хороший математик,

Хто розв'язує багато,

Я кмітливих поважаю,

Їм в житті допомагаю.

І по тому, як зустріли,

Бачу, любите мене.

Отже, наша з Вами зустріч

Дарма, друзі, не мене.

Чула я там, за дверима,

Як ви гарно говорили

Про мої зв'язки без меж –

Я в піснях присутня теж!

Нумо, музиканти, грайте

Та про мене заспівайте!

Частівки

Ой, заграйте нам музики,

Щоб почули всі навкруг.

Заспіваємо частівки

Про царицю всіх наук.

Дуже клопітно Наталці

До восьми додати п'ять.

На руках так мало пальців,

Треба чоботи скидать.

«Ти чому,- питають Васю,-

Приклади не розв'язав?»

«Калькулятор поламався…»-

Тихо Вася проказав.

Гриць не знав, котра година

На годиннику у нас.

Визначати час не вміє,

І тому спізнивсь у клас.

Розв'язав Андрій задачу,

Тільки мінус не побачив.

От і вийшло, що лимон

Важить майже вісім тонн.

Каже вчитель: «Поділи,

Галю, шістдесят на три».

Півуроку працювала,

Ледве відповідь дістала.

Розв'язав задачу Петрик.

Вийшла відповідь така:

Швидкість у велосипеда

Більша, ніж у літака.

Ой, скажіте, добрі люди,

Що зі мною тепер буде?

Два плюс два не знаю я.

Арифметика складна.

Ми частівки проспівали,

Дуже ми старалися.

Рахувати, діти, вчіться

І не помиляйтеся.

Цариця

Вдячна дуже музикантам,

Неабияким талантам,

Та з підлеглими в цей час

Хочу познайомить Вас!

1-й учень Математика містить багато складових частин. І однією з них є арифметика. Німецький математик ХІХ століття Гаусс влучно сказав: «Математика – цариця наук, а арифметика – цариця математики». Слово «арифметика» - грецького походження і означає «числове мистецтво». Взагалі – це наука про числа і дії над ними. Хоча числа оточують нас всюди, деяким з них ми надаємо особливого значення.

2-й учень У стародавній Греції вважали, що числа створили боги, а тому вони мають, начебто, магічну силу. Так виникло багато числових марновірств. Зокрема, з давніх часів вважали, що 13 – нещасливе число, «чортова дюжина». Наприклад, у 1930 р. в Лондоні кілька тисяч чоловік підписали петицію з вимогою зняти з будинків 13-ті номери.

3-й учень А число 12 у стародавньому Вавилоні вважалося «священним», тому, що це число має багато дільників, ним зручно користуватись при вимірюванні. Звідси і поділ року на 12 місяців, доби – на 24 години, години – на 60 хвилин.

4-й учень Нуль став основою сучасної математики. Хоча ми починаємо рахувати з одиниці, математики і програмісти рахують з нуля. А в Будапешті нулю поставлено пам'ятник.

5-й учень Число 7 вважається самим щасливим числом. Існує 7 днів у тижні, 7 смертних гріхів і сім чеснот, 7 континентів, 7 кольорів веселки, 7 музичних нот, 7 днів Творіння і багато іншого. У Європі є повір'я, згідно з яким 7-ий син 7-го сина володіє магічною силою. Також число 7 найчастіше є улюбленим числом людей у всьому світі.

6-й учень Числа Фібоначчі названі на честь італійського математика Леонардо Пізанського, відомого як Фібоначчі, який познайомив Європу з десятковою системою числення і арабськими цифрами. Числа Фібоначчі представляють собою послідовність, при якій кожне наступне число дорівнює сумі двох попередніх чисел.

Послідовність Фібоначчі спостерігається у природі рослин і тварин, у візерунку насіння соняшника, ананасі, сосновій шишці і навіть тілі людини (один ніс, два ока, три сегменти кінцівок, п'ять пальців на руці). Пам'ятник числам Фібоначчі знаходиться у фінському місті Турку.

7-й учень Число Пі - це найвідоміша і загадкова математична константа, яка виражає співвідношення кола до діаметру кола. Його використовують у світовій статистиці, прогнозі погоди та інших ситуаціях, що вимагають великої обчислювальної потужності. Воно ніколи не повторюється і ніколи не закінчується, якщо його записати у вигляді десяткового дробу. Цікаво, що відома піраміда Хеопса є втіленням числа Пі, так як співвідношення її висоти з периметром дає число Пі.

Пам'ятник числу пі в Сіетлі ( найбільше місто на тихоокеанському північному заході США) на сходинках перед будівлею Музею мистецтв єдиний пам'ятник цьому чудовому числу.

8-й учень Число Гугол, яке представляє собою одиницю з 100 нулями, стало відомим завдяки відомій пошуковій системі Google, яка злегка спотворила назву числа "гугол" (Googol). Від нього число "гуголплекс", яке представляє собою 10 в степені гугол. Наскільки велике це число? Якщо весь Всесвіт наповнити аркушами паперу і на кожному написати "нулі", то виявиться, що ми написали лише половину цього числа.

9-й учень Чисел існує безліч. Яке б велике число ви не називали, додавши до нього лише 1, матимете ще більше число. Числові велетні присутні скрізь навколо і навіть усередині нас самих. Небо над головою, пісок під ногами, повітря навколо нас, кров у нашому тілі – все приховує в собі невидимих велетнів із світу чисел.

2-й ведучий Покажемо, якою цікавою і захоплюючою може бути математика.

1-й учень А мені математика – мука,

В ній немає живої краси,

Це важка, нецікава наука –

В ній лиш символи й формул ліси.

2-й учень

Зрозумій, ти не маєш рації, друже,

Не тим шляхом ти пішов.

Із задачами, певно не дружиш,

То й поезії в них не знайшов.

Нестандартні, цікаві задачі

Я б розв'язував ночі і дні…

1-й учень

А мене лиш чекають невдачі,

Не щастить в цій науці мені.

2-й учень

Будеш, друже, трудитись сумлінно –

У навчанні уникнеш невдач

І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»

Не десяток, а сотні задач.

Пісня «Ох, задачо!»

Всі задачі розв’язали, і зошити поздавали,

Я одна сиджу і плачу, не розв’язана задача.

Приспів:

Ой, задачо! Розв’яжись сама задачо!

Чом я над тобою плачу? Ох, важка оця задача.

2.

Чи у хлопців запитати, чи в дівчат її списати,

Як же мені з нею бути, ви порадьте мені, люди

Приспів:

1-й учень

Геометрія – наука загадкова,

Та проте вона усім-усім відома!

Містить інформації багато

І її нам всю потрібно знати!

2-й учень А ви як вважаєте: потрібна вам геометрія? А чи зручно ви б почували себе в автобусі, якби колеса автобуса не були круглі, а квадратні або трикутні? І так на кожному кроці.

3-й учень Наука геометрія має стародавню історію і виникла на основі потреб практики: вимірювання відстаней, знаходження площ земельних ділянок, місткості посудин, об'ємів різних предметів, споруд тощо. Документи, які збереглися з стародавніх часів, свідчать, що геометрія зародилася ще в стародавньому Єгипті понад 4000 років тому.

4-й учень Однією з найдавніших геометричних фігур для людей було коло. Колову форму люди з давніх давен спостерігали в природі: форму кола має обрис Сонця, повного Місяця, коли в спокійну воду кинути камінь, то хвилі, поширюючись від точки падіння, набувають форми кіл. Колову форму має переріз стовбура дерева. Стародавні люди намагалися надавати посудинам, житлу форми, в основі якої лежав круг.

5-й учень Цікаво, що людина з зав'язаними очима не може йти по прямій лінії. Вона обов'язково зіб'ється з прямого шляху на коловий.

6-й учень Багато предметів, що нас оточують, мають відомі нам геометричні форми або поєднання декількох форм. Різні геометричні форми створено не тільки людиною, а й самою природою: кристали мають форму многогранників; форму, близьку до кульової, мають планети.

7-й учень А чи відомо вам, що журавлиний ключ утворює кут 110°?

8-й учень Платон писав: «Геометрія є пізнання усього існуючого».

1-й ведучий Погляньте навкруг! Чому так багато рекламних білбордів? І Точка, і Пряма, і Квадрат, і Трикутник…

Тут всі геометричні фігури готуються до виборів.

2-й ведучий Тоді давайте швидше на зустріч кандидатів з виборцями. На трибуні голова Верховної геометричної ради пані Точка.

Точка

Я невидимка. В цьому суть моя.

Мене лиш дотиком пера чи крейди зображають,

Звуть – Точкою і буквою одною позначають.

Хоч вимірять мене й не можна,

Настільки я за розміром мала.

Та все ж запевнить можу кожного,

Що математиці я користь принесла:

Бо без точок і фігур нема,

Бо кожного з них – це точок множина.

І ще мої прикмети – двох ліній я перетин,

Вершиною кута служу.

Я міні-куля, якщо хочете знати

І можу вам пообіцяти:

Всім кулям і квадратам

Достойне місце я знайду.

Усі у мене будуть працювати

Й одержувати по труду.

Квадрат

Рекомендуюсь – я квадрат.

Не буду тут розводити дебат.

Чотири рівні кути маю,

Я їх прямими величаю.

Ще й рівні дві діагоналі,

Що кути навпіл поділяють…

Достоїнства мої, звичайно, незчисленні.

Але навіщо витрачати час даремно?

І так давно їх кожен учень знає.

Я від людей нічого не ховаю.

Трикутник

Моя промова буде невелика,

Хоч я фігура є багатолика.

Я ваш трикутник і слуга надійний,

Бо у житті буваю дуже різний.

1-й ведучий

Паралелограм, Трапеція і Ромб,

Пряма, і Куб, і Коло –

Всі вимагають слова.

У кожної фігури красива промова.

Вони виборцям все обіцяють.

Хай виборці вірять та їх обирають.

Ці вибори довго так будуть тривати,

Бо кращого з них неможливо обрати.

У кожної фігури своя роль особлива,

Коли вони разом – тоді вони сила.

1-й ведучий. Запитайте у ваших друзів та знайомих, який предмет їм подобається найбільше і ви не завжди почуєте відповідь «Алгебра», тому що багато хто вважає алгебру сухою наукою, сукупністю голих цифр, ледве прикритих буквами і формулами.

2-й ведучий. Давайте згадаємо свої уроки математики. Як часто, мудруючи над задачею, ми кажемо собі: «Та навіщо мені ця математика! Обійдуся якось без неї».

1-й ведучий. У тому то й справа, що якось! Сьогодні тільки наївна або мало освічена людина вважає, що вона використовує математику тільки тоді, коли підраховує здачу в магазині.

2-й ведучий. Звісно, якщо вивчати алгебру так, як вивчав її Митрофанушка з твору Фонвізіна «Недоросток», то нічого хорошого з цього не вийде.

1-й ведучий. Пропонуємо вашій увазі ремікс на уривок з цього твору.

Сценка

Мати. Іди, Митрофанчику, іди, пора й потрудитися сьогодні.

Митрофан. Ну, мамо, а як же?..

Мати. А там і женишся.

Митрофан. Ну добре, матінко, послухаю тебе. Повчуся, тільки, щоб це було останній раз і завтра сватання.

Мати. Прийде година волі божої.

Митрофан. Година моєї волі прийшла. Не хочу учитися, а хочу женитися. Ось я і сів. (сідає за парту)

Цифіркін підстругує олівець.

Мати. І я тут присяду, носочок пов'яжу для тебе, синочку, полюбуюся на тебе.

Митрофан. Ну! Давай зошит, гарнізонна ти криса. Кажи, що писати.

Цифіркін. Ваша милість завжди без толку лаятися бажає.

Мати. Ах, Господи Боже мій! Уже дитина не сміє й висварити вчителя, уже й розсердився.

Цифіркін. За що ж сердитися, ваша милість? У нас прислів'я є: «Собака гавка – вітер носить».

Митрофан. Давай же задачі, Цифіркін, повертайся!

Цифіркін. Так ви ж ще за минулий урок 2 + 3 не вирахували.

Мати. Не твоє діло, Цифіркін. Мені дуже любо, коли Митрофанчик задачі розв'язує. З його розумом високо літати можна.

Цифіркін. Задача. Побажали ви, наприклад, іти по дорозі зі мною, візьмемо ще й матінку вашу. Знайшли ми втрьох…

Митрофан. (пише) Втрьох…

Цифіркін. На дорозі, наприклад, 300 рублів.

Митрофан. (пише) 300.

Цифіркін. Дійшло діло до поділу. Розсуди по скільки на брата буде?

Митрофан. (рахуючи, шепче). Один на три – три, один на нуль – нуль.

Мати. Що, що? Ділите?

Митрофан. Та бач, 300 рублів, що знайшли, трьом розділити треба.

Мати. Бреше він, синочку, мій любий. Найшов гроші – ні з ким не ділися. Все собі візьми, Митрофанчику, не вчися цій дурній науці.

Митрофан. Чуєш, Цифіркін, давай іншу задачу.

Цифіркін. Пишіть, ваша милість. За навчання платите мені 10 рублів у рік.

Митрофан. (пише) 10.

Цифіркін. Зараз, правда, немає за що, а якби ти, паничу, чогось у мене навчився, не гріх було б додати ще 10.

Митрофан. (пише) Ну, ну. 10.

Цифіркін. Скільки було б на рік?

Митрофан. (шепче) Нуль і нуль – нуль. Один і один. (задумався)

Мати. Не трудись даремно, дитино. Копієчки не додам – обійдеться! Наука не така, тільки тобі й мука, а все бачу, порожньо. Грошей нема – нема що рахувати. Гроші є – порахуємо і без Цифіркіна.

Цифіркін. Ну то урок закінчено. (йде)

Митрофан. (потягається) Ох і втомився ж я! Охо-хо (позіхає)

Пісня «Корені, куби, ікси, квадрати»

Корені, куби, ікси, квадрати, (3)

Алгебра все це можна назвати.

Для мене всі ви, як рідні браття,(3)

Я тільки так вас можу назвати.

Де ж оце корінь той добувають, (3)

Адже рослини лиш корінь мають.

Якщо той корінь та й добувати, (3)

Тоді дерева треба ламати.

А щоб дерева, та й не ламати (3)

Тут математику треба нам знати.

1-й учень Сьогодні ми хочемо показати усю багатогранність і красу математики.

Навіть, якщо математика не була вашим улюбленим предметом, складно посперечатися з тим фактом, що вона відіграє величезну роль у нашому житті.

2-й учень Вона допомагає людині в усіх її справах. Математика потрібна не лише інженерам, конструкторам, бухгалтерам, а й робітникам. Без вимірювань і обчислень не можна зробити й стільця. А конструювання літаків, кораблів, виготовлення і запуск космічних ракет, супутників тощо потребують застосування складного математичного апарата, виконання величезної кількості різноманітних розрахунків. Роль математики в сучасному світі, в практичній діяльності людини така велика, що наш час називають епохою математичних знань.

3-й учень Справді, неможливо уявити собі розвиток будь-якої науки без використання математики. Але є такий вислів: «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути», тому ми хочемо запропонувати вашій увазі презентацію «Гранітна опора наук».

Презентація «Гранітна опора наук»

Математика і астрономія

У 1846 році французький астроном Г. Лавер'є відкрив нову планету Сонячної системи, яку назвав «Нептун». Відкриття цієї планети було зроблено тільки завдяки математиці, шляхом обчислень.

Математика і медицина

Щоб знайти новий медичний препарат звичайним способом, потрібно 20 000 хімічних сполук, на що йде 7 – 10 років. Комп'ютерний підхід дозволяє проводити квантово-хімічні розрахунки дуже швидко.

Математика і архітектура

З усіх видів мистецтва архітектура, мабуть, ближче з усіх до математики: тому що, за основу конструкцій покладені найточніші розрахунки. Найпрочнішою архітектурною спорудою з давніх часів вважаються єгипетські піраміди. Як відомо, вони мають форму правильних чотирикутних пірамід.

Математика і література

Ще з часів Піфагорійців, видатні математики захопились поезією і навіть намагалися писати самостійно. Математик Софія Василівна Ковалевська каже про математику так: «Це наука, яка потребує дуже багато фантазії, не можна бути математиком, в той же час не будучи поетом в серці».

Математика і живопис

В епоху відродження художники відкрили, що будь-яка картина має певні точки, що приковують погляд, так звані зорові центри.

При цьому, не має значення який формат має картина – горизонтальний або вертикальний. Таких точок всього чотири, вони розташовані на відстані 3/8 і 5/8 від відповідних країв площини. Це відкриття отримало назву «золотий поділ» картини. Тому, для того щоб привернути увагу до головного елементу фотографії , необхідно сполучити цей елемент з одним із зорових центрів.

Портрет Мони Лізи (Джоконди) довгий час привертав увагу досліджувальників, які зрозуміли, що композиція малюнку основана на золотих трикутниках.

Математика і військова справа

Видатний російський математик Олексій Миколайович Крилов розробив теорію непотоплюваності кораблів. А великий майстер фехтування іспанець Луї Бачено де Нарвес розвинув теорію фехтування, засновану на математичних розрахунках.

Математика і музика

З давніх пір до нас дійшов афоризм, що математика і музика - сестри. А здавалося б, що спільного між наукою, що користується суворою логікою доказів при вивченні природи і музикою - одним з прекрасних видів мистецтва, твори яких створюються в пориві натхнення? Виявляється, що математика і музика мають однаковий вплив на мозок.

Першим, хто спробував висловити красу музики за допомогою чисел, був Піфагор - той самий, чиїм ім'ям названа знаменита теорема. Він створив власну школу мудрості, поклавши в її основу два мистецтва – математику і музику. Піфагор

розвинув вчення про лікування хвороб за допомогою музики і довів, що музика підкоряється найвищому закону (математиці) і внаслідок цього відновлює гармонію в організмі людини.

Величезну кількість музичних творів написано за всю історію людства! Але всі вони не що інше, як чергування семи нот!!!

1-й учень Хтось скаже, що наука ця черства –

Лиш цифри, приклади, задачі.

А що робить, як настрою нема

І серце від образи тихо плаче?

Довірся їй, і все лихе пройде,

І сум твій, як туман, минеться,

І стане сонячним похмурий день –

Це так вона до тебе усміхнеться.

1-й ведучий Ми не можемо закінчити нашу зустріч, щоб не згадати тих Великих людей – творців математики, просто не маємо права.

1-й учень Згадаєм нині формулу Герона,

Яку ти вже не раз писав,

Згадаєм також і Ньютона,

Біном якого пізнавав.

2-й учень

Хай в пам'яті воскресне Архімед,

Що за творіння славлений велике,

Відомий всім згадається Вієт,

Що формулу рівнянь зумів відкрити.

3-й учень

Відомий обдарований Декарт –

Творець координатної системи.

І Лобачевський всіх учених брат,

Та скульптор геометрії – Копернік.

4-й учень

І нині славний Чебишов-титан,

Софія Ковалевська – наша прима.

Могутній їм даровано талант,

Їх розум – непохитна брила.

5-й учень

Думок великих та ідей творці,

Що рід людський виношував століття,

Крізь бурі перейшовши дні важкі

Переживуть тепер тисячоліття.

6-й учень Видатні вчені всіх часів надавали математиці величезного значення. «Ніяке людське дослідження не може бути назване істиною, якщо воно не проходить через математичні доведення», - писав славнозвісний італійський художник, вчений та інженер Леонардо да Вінчі.

Великого значення надавав математиці і геніальний учений Михайло Ломоносов. Він писав: «Усе, що було темне, сумнівне і неправильне, математика зробила зрозумілим, правильним і очевидним». «Математику вже для того треба вчити, що вона розум до ладу приводить».

7-й учень Видатний італійський фізик, механік, астроном Галілео Галілей вважав, що справжню філософію «описано у великій книзі, яка завжди відкрита нашим очам». Цією книгою є Всесвіт, який треба навчитись читати, «написано ж її мовою математики, букви цієї мови – круги, трикутники та інші математичні фігури».

1-й ведучий Щедра талантами українська земля подарувала людству не тільки чудових співаків, композиторів, письменників, а й визначних математиків.

Остроградський

Талантами багата Україна!

Хай навіть, відбиваючись від орд,

Долаючи неволю і руїни,

Все ж геніїв народжує народ.

Найперший з них – Михайло Остроградський,

Великий, сильний тілом і умом,

Найліпший вчений у Краю Козацькім,

Знавець аналізу, балістик, аксіом.

Нью-йоркський академік і туринський,

Паризький, римський – між усіх широт

Відомий математик український,

Славетний український патріот.

Михайло Кравчук – феноменальний математик. Він одержав фундаментальні результати в теорії ймовірності, своїми працями надав теорії про аналітичні функції сучасного довершеного вигляду. Вражають також його досягнення в математичному аналізі та математичній статистиці. Син волинського землеміра розв'язав такі задачі, які не могли розв'язати всесвітньо відомі математики. Про нього академік М. М. Боголюбов сказав так: «Михайло Кравчук – найталановитіший алгебраїст нашого століття». А український письменник Борис Харчук сказав про Кравчука, що «це був поет німого числа». На гранітному постаменті пам'ятника Михайлу Кравчуку викарбовані його слова: «Моя любов – Україна і математика».

Він відомий у багатьох країнах світу. Він збирає повні зали людей. Він переїжджає з країни в країну зі своїм незвичним естрадним виступом. Ні. Він не співав, не читав, не танцював. Він обчислював: множив, ділив, додавав восьмизначні числа, добував квадратні корені, а коли йому називали рік, число та місяць, він миттєво та безпомилково називав день тижня, на який це число припадало. Дивуванню публіки не було меж. Цим незвичайним артистом був українець Роман Семенович Арраго, який народився в 1883 році в Конотопі.

2-й ведучий Ми повинні гордитися такими співвітчизниками.

Є наука, що розум приводить

У порядок ясний і чіткий,

Нам вона теореми доводить,

Що поєднують формул рядки.

Математику всі ви впізнали,

Від людей всіх їй честь і хвала,

Також всім, хто її підкоряли,

Промовляєм подяки слова.

Скільки ще теорем невідкритих

І задач нерозв'язаних є!

Хай живе математика в світі

І для розуму думки дає!

Пісня

Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині, як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди

Ми пам’ятаєм те, що Гаусс всім сказав:
“Є математика царицею наук”.
І недаремно він заповідав
Творити в вогнищі робіт і мук.

Приспів:

З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Свої досягнення ми віддамо
На благо рідного народу.

Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо з тобою ми космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.

Нехай не станеш Піфагором колись ти,
Яким у мріях вирости бажаєш.
Та будеш ти людиною завжди
І Україну вславиш добрими ділами.

КЗ «Чечельницька СЗШ І – ІІІ ст. № 2»

Позакласний захід

«Математичний калейдоскоп»

Листопад 2014

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Позакласний захід з математики
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    8101
  • Коментарів
    1
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    FD262485
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №FD262485
За публікацію цієї методичної розробки Артьомова Олена Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №FD262485
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти