Математичний брейн – ринг «Розуму зарядка»

Опис документу:
Даний матеріал стане у нагоді вчителям математики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Математичний брейн – ринг

«Розуму зарядка»

Ведуча. Всім - добрий день, друзі. -

Дівчата й хлоп'ята?

Ми раді у залі

Вас нині вітати!

Ведучий. Покликав брейн-ринг

Нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам -

Особливі вітання!

Ведуча. Відомо усім

Тут відсутні секрети -

В школі різнії

Вивчають предмети.

Ведучий. Наук у нас різних

Вивчають багато.

Яку ж з них ми будемо

Нині вітати?

Ведуча. Тобі, математико,

Наші вітання,

Це ж ти нас зібрала

Усіх на змагання.

Ведучий. Сучасну і давню

Науку чудову

Сьогодні у дії

Побачимо знову.

Ведуча. Чекають тут різні

На вас запитання,

І хитрі задачі,

Й цікаві завдання.

Ведучий. Питання серйозні

Та є й жартівливі,

Тож будьте уважні

І будьте кмітливі.

Ведуча. Обдумайте відповідь

Ви неодмінно,

На справу таку

Вам дається хвилина.

Ведучий. Лишилось питання

Одне з'ясувати:

Хто нині в брейн-рингу

У нас буде грати?

Ведуча. Довідатись легко:

Це восьмий наш клас,

Гравці - восьмикласники

Сьогодні у нас.

Ведучий. Вже грали багато

У “ Що? Де? Коли?”,

А зараз змагатись

В брейн-рингу прийшли.

Ведуча. Стіл білий, червоний,

І вісім стільців,

Картинка з совою

Чекають гравців.

Ведучий. Гравці — “новобранці”

Вітаємо вас!

Бажаємо гри

Показати вам “клас”.

Ведуча. Ведіть, капітани,

Команди в дорогу,

Бажаю здобути

Я вам перемогу!

Ведучий. А старання, уміння і знання наших конкурсантів оцінять (представлення журі).

Ведуча. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом.

Завдання для команд

  1. Миколка дає друзям покататися на своєму велосипеді. За 1 плитку шоколаду він дозволяє кататися 1,5 год, а за 2 цукерки — 0,5 год. Юрко дав Миколці 2 плитки шоколаду і 4 цукерки. Скільки часу може кататися Юрко?

(4год.)

  1. Цей французький математик і філософ уперше запропонував позначати у формулах невідомі величини буквами х, у, z.

(Р. Декарт.)

  1. Що потрібно додати до квадрата різниці двох чисел, щоб одержати квадрат їх суми?

(Добуток цих чисел, помножений на 4.)

  1. Рівність 101 - 102 = 1, звичайно ж, неправильна. Але в ній можна переставити одну з цифр так, щоб отримати правильну рівність. Зробіть це!

(101 - 102=1.)

  1. Увага! Чорна скринька. А в ній квітка, яку названо на честь жінки-математика, яка допомогла відкрити планету Нептун Сонячної системи шляхом математичних обчислень. Про кого йде мова?

(Гортензію Лепот)

  1. В одній родині було багато дітей. Семеро з них любили капусту, шестеро - моркву, п'ятеро - горох Четверо любили і капусту, і моркву, троє - і капусту, і горох, двоє - і моркву, і горох. А один з бажанням їв і моркву, і капусту, і горох. Скільки дітей було в родині?

(10 дітей.)

  1. У Великобританії користуються попитом будинки з привидами. Будинок з привидами на 25 % дорожчий від такого самого будинку без привидів. А на скільки відсотків будинок без привидів дешевший від будинку з привидами?

(На 20 %.)

  1. Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.

- Я завжди їду в п'ятому вагоні від хвоста потягу. - сказав Вітя.

- А я - у п'ятому від голови, - заявив Сергій.

Скільки вагонів було в потязі?

(9 вагонів.)

Ведучий. Нехай вас не дивує, що досі не було жодного запитання з геометрії. Вони чекають вас у другій частині нашої зустрічі.

Ведуча. Але спочатку нам слід з’ясувати, що важче – алгебра чи геометрія? А допоможе це зробити сценка у виконанні семикласників.

Ведучий. Отже, дивіться сценку “Що важче?”

І частина

(виходять два учні.)

  • Як ти вважаєш, що важче – алгебра чи геометрія?

  • Я думаю (дістає підручники, зважує), що геометрія.

  • А на мій погляд, алгебра важча.

  • Та ні, геометрія!

(Б’є другого по голові підручником з геометрії).

  • Ти що робиш?

  • Як що? Експеримент проводжу. Це була геометрія. А тепер спробуємо алгебру.

(Б’є підручником з алгебри).

Ну, то що важче?

  • Алгебра...

  • От бачиш!

ІІ частина

(Бабуся звертається до онука - другого учня, який грав у І частині.)

  • Ох, онучку, чого ти такий сумний? Може, захворів?

  • Та ні... Просто від алгебри голова розколюється...

  • Ох ти, сердешний... Та невже в школі нічого легшого від алгебри немає?

  • Є і легше... Геометрія, наприклад.

Ведуча. Звичайно, питання про те, що легше алгебра чи геометрія, кожний вирішує для себе сам і, сподіваємося, не такими “методами”, як у жартівливій сценці.

Ведучий. А зараз переходимо до геометричних запитань.

Завдання для команд

  1. Хто був автором першого “підручника” з геометрії?

(Евклід.)

  1. Якими словами Евклід закінчував кожне доведення?

(“Що і треба було довести”.)

  1. У давнину було прислів'я: “Не клянися ім'ям учителя, а наведи доведення”. Згадайте вчених стародавньої Греції і назвіть ім'я учителя, про якого йдеться.

(Аристотель.)

  1. “Ось і кола, і круги намалюємо та лічити цифри для числа плануємо”. З допомогою нескладних підрахунків скажіть, про що йдеться?

(Про число, кількість букв у словах є цифрами числа .)

  1. Число ще називають архімедовим числом. Наступне запитання теж стосується Архімеда - вченого і винахідника. Прошу винести предмет на сцену!

Ви бачите м'ясорубку. Головна її частина – «гвинт Архімеда». Його винайшов Архімед більше ніж 2000 років тому, але придумав його не для м'ясорубки. А для чого?

(Для перекачування води.)

  1. У перекладі з грецької мови це означає “ та, що поділяє навпіл ”. Про що йдеться?

(Про бісектрису.)

  1. У нас були запитання про стародавню Грецію, а зараз звернемося до стародавнього Єгипту. Символом справедливості там вважався страус. Чому?

(Пір'їна страуса має однакову ширину по всій довжині.)

  1. Це відбулося 900 років тому, у 1101 р. король Генріх І звелів виміряти відстань від кінчика його носа до кінця середнього пальця витягнутої руки. За цією міркою було виготовлено зразок офіційної англійської одиниці довжини. Назвіть цю одиницю.

(Ярд.)

  1. У якого трикутника один кут дорівнює сумі двох інших?

(У прямокутного.)

  1. Увага! Чорна скринька! У скриньці - теж трикутник. Саме про такий трикутник один математик написав, що він задалеко зайшов, дуже полюбляючи порядок. Який же трикутник у скриньці?

(Рівносторонній.)

Ведуча. За хвилиною — хвилина.

Ось і грі прийшов кінець.

Тож показуй нам рахунок:

Хто сьогодні молодець?

(Підведення підсумків гри)

Ведучий. Дві команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

Що обидві — молодці!

Ведуча. Та показує рахунок,

Що одна з команд сильніша,

І з наук твердим гранітом

Впоралась вона спритніше.

Ведучий. Оплесками переможців,

Дружно будемо вітати,

Їм солодкий приз — медалі,

Щоб було про що згадати.

Ведуча. І команді другій також

Ми дамо призів таких,

Але інші це медалі,

Діаметр менший у них.

Ведучий. Тож прийміть від нас на пам’ять

Ці медалі “золоті”.

Вам бажаємо удачі

І в навчанні, і в житті!

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!