Математичний бокс

Опис документу:
Додатковий матеріал до уроку

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Сценарій уроку

Математичний бокс

(11-Б клас)

Тема: Підсумкове повторення теми «Розв’язування ірраціональних, показникових і логарифмічних рівнянь, нерівностей і їх систем».

Мета заходу:

навчальна: систематизувати й узагальнити знання, уміння та навички учнів розв’язувати ірраціональні, показникові і логарифмічні рівняння, нерівності та їх системи, вчити орієнтуватись в нестандартних ситуаціях, впевнено себе почувати під час ЗНО;

розвивальна: розвивати навички колективної творчої діяльності, надаючи можливість кожному учню стати успішним;

розвивати вміння вести наукову дискусію, математичне мовлення; формувати вміння швидко й чітко формулювати власні думки, логічно викладати й відстоювати їх;

залучати школярів до інтелектуальних ігор;

виховна: виховувати впевненість в собі, культуру спілкування та культуру математичного мовлення, працьовитість, культуру математичних записів, прищеплювати бажання мати якісні, глибокі знання;

з’ясувати для подальшої роботи «проблемні» питання.

Форма проведення: командні змагання.

Тип уроку: узагальнення, систематизація та застосування знань, умінь, навичок.

Обладнання: Тексти задач (декілька екземплярів), протоколи членам журі, дошка, крейда.

Хід уроку

І. Організація класу. Привітання гостям.

- Доброго дня, мої юні друзі, доброго дня всім, хто любить математику. Я чекаю від вас активності, уважності, чітких відповідей та сміливих ідей.

Вчитель:

Друзі, до нас в клас

Завітали гості щирі.

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Учениця (Жардан Аліна):

Ми вам раді, гості любі,

І вітаємо щиро вас,

Тож запрошуємо ласкаво

На урок в 11-тий клас

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Якщо ви дуже любите заняття спортом, і у вас ніяк не виходить поєднувати ці два заняття одночасно, тоді я пропоную вам зараз спробувати це зробити.

На сьогоднішньому уроці на вас чекає цікава робота, яка дозволить вам творчо працювати над даним типом задач. Сьогодні ми проведемо з вами гру «Математичний бокс». Тут ви будете брати участь у справжньому боксі, тільки для того щоб перемогти Вам також необхідні знання математики. Ця гра чимось нагадує турнір лицарів, де питання чесного бою стоять на першому місці. Нагадую, що математичний бій – це змагання двох команд у розв’язуванні задач, в умінні подавати розв’язання біля дошки, перевіряти розв’язки інших учнів. Бій покаже, яка команда є згуртованішою, кмітливішою, розумнішою. Я дуже сподіваюся, що ця гра надихне вас на більш серйозне ставлення до математики.

Ми за допомогою анонімної анкети сформували дві команди за рейтингом з математики у своєму класі. Адже кому, як не вам краще всіх знати математичну силу своїх однокласників і своє місце в цій команді.

Отже, у грі беруть участь дві команди: команда «Інтеграл» (капітан Гевко Максим) і команда «Логарифм» (капітан Платаш Олександр).

Команда «Інтеграл»

Команда «Логарифм»

Гевко Максим - капітан

Платаш Олександр - капітан

Гурман Ярослав

Онуфрійчук Ярослав

Процишин Вадим

Корначук Олеся

Смик Олександр

Жардан Аліна

Мількевич Андрій

Петелько Богдан

Я сподіваюсь, що сьогодні ми з вами успішно попрацюємо і всі будуть задоволені від зустрічі на цьому уроці.

Як досягти успіху? Рецепти досягнення успіху ви і одержите на сьогоднішньому уроці. Досягти успіху можна тільки тоді, коли є певна мета. Мета сьогоднішнього уроку для вас така: ви повинні показати раціональне використання свого розуму при удосконаленні своїх компетенцій у розв’язуванні ірраціональних, показникових та логарифмічних рівнянь, нерівностей і їх систем.

Ми сьогодні перевіримо за допомогою різноманітних тестів рівень ваших знань з теми «Розв’язування ірраціональних, показникових і логарифмічних рівнянь, нерівностей і їх систем». Кожен з вас має сьогодні розібратись, що вже знає і вміє робити, а в чому ще потрібно попрацювати, що варто іще довчити, щоб отримати бажані бали на ЗНО.

ІІІ. Теоретична розминка

Шановні «боксери»! Ви тиждень тому отримали однакові задачі тесту №6 компенсаційної школи Вінницької академії неперервної освіти і розв’язували їх. Сьогодні ми побачимо наскільки якісною була ваша підготовка.

Давайте згадаємо схему проведення гри. Оскільки ви навчаєтесь в математичному класі, то є професіоналами в математиці. Тому гра складається із 12 раундів, як в професійному боксі. На кожний раунд викликається по одному «боксеру», якого визначає капітан команди.

Наші гості теж є професіоналами в математиці – це вчителі математики. Тому вони будуть задавати вам завдання на кожний раунд і оцінювати ваші знання.

Заздалегідь оголошую, що кожна задача «коштує» 4 бали, які журі розподіляє в залежності від об’єму розв’язання.

4 бали: повне розв’язання;

3 бали: завдання розв’язано з деякими необґрунтованими фактами;

2 бали: виконано половину завдання;

1 бал: у розв’язанні є 1-2 вірні кроки;

0 балів: немає жодного вірного кроку.

«Боксерам» не дозволяється користуватися записаним розв’язанням. Вони відповідають біля дошки і повинні відстоювати свою точку зору в культурній формі. Команда суперників зобов’язана чітко слідкувати за відповіддю і знаходити в ній прогалини або дрібні неточності. При потребі може попросити учасника повторити незрозуміле місце. Опонент має право задати тільки одне запитання доповідачу. Якщо «боксер» не зміг справитися із задачею, то капітан має право замінити гравця, але кількість зароблених балів зменшується вдвічі.

Капітан відповідає за організацію розв’язування задач, підготовку доповідачів і опонентів, тактику проведення бою.

ІV. Математичний бій

Перший раунд (Задачі 1-6)

Оголошується перший раунд. Девіз: Думай швидко, обчислюй усно, відповідай точно!

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає неодноразовий учасник математичного конкурсу «Кенгуру», любитель шашкової гри ………………….. , від другої команди виступає ………………………

Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на перший раунд.

(Проходить математичний бій. Учасники повернуті один до одного спинами і працюють на двох дошках, які видно тільки команді суперника. Після закінчення відведеного часу дошки повертають до глядачів і перевіряють розв’язання).

Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою?

(Журі оцінює відповіді)

Другий раунд (Задачі 7-14)

Оголошується другий раунд.

Девіз: Знання збираються по краплині, як вода в долині.

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ………………………

Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на другий раунд. (Проходить математичний бій). Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою?

(Журі оцінює відповіді)

Третій раунд (Задачі 15-25)

Оголошується третій раунд. Девіз: Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим. (Народна мудрість)

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ………………………

Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на третій раунд. (Проходить математичний бій). Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою? (Журі оцінює відповіді)

Четвертий раунд (Задачі 26-33)

Оголошується четвертий раунд. Девіз: Один розум добре, а п’ять – краще.

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ………………………

Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на цей раунд. (Проходить математичний бій). Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою? (Журі оцінює відповіді)

П’ятий раунд (Задачі 34-40)

Оголошується п’ятий раунд. Девіз: «Недостатньо мати лише добрий розум. Головне – це раціонально застосувати його». (Рене Декарт)

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ………………………

Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на цей раунд. (Проходить математичний бій). Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою? (Журі оцінює відповіді)

Шостий раунд (Задачі 41-50)

Оголошується шостий раунд. Девіз: Думаємо колективно,

Працюємо оперативно,

Сперечаємося доказово –

Це для всіх обов’язково.

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ………………………

Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на цей раунд. (Проходить математичний бій). Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою? (Журі оцінює відповіді)

Сьомий раунд (Задачі 51-58)

Оголошується сьомий раунд. Девіз: Нехай кмітливість вам допомагає,

Алгебраїчні таємниці кожен з вас пізнає!

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ………………………

Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на цей раунд. (Проходить математичний бій). Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою? (Журі оцінює відповіді)

Восьмий раунд (Задачі 59-66)

Оголошується восьмий раунд. Девіз: «Найкраща помилка та, яку допускають під час навчання». (Григорій Сковорода, український філософ і письменник)

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ……………………… Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на цей раунд. (Проходить математичний бій). Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою? (Журі оцінює відповіді)

Дев’ятий раунд (Задачі 67-75)

Оголошується дев’ятий раунд. Девіз: Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись,

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ……………………… Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на цей раунд. (Проходить математичний бій). Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою? (Журі оцінює відповіді)

Десятий раунд (Задачі 76-83)

Оголошується десятий раунд. Девіз: «Алгебра щедра. Дуже часто вона дає більше, ніж у неї просять». (Жан Даламбер, французький математик)

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ………………………

Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на цей раунд. (Проходить математичний бій). Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою? (Журі оцінює відповіді)

Одинадцятий раунд (Задачі 84-90)

Оголошується одинадцятий раунд. Девіз: «Розум людський має три ключі, які все відкривають: знання, думка, уява». (Віктор Гюго, французький письменник 19 століття)

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ………………………

Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на цей раунд. (Проходить математичний бій). Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою? (Журі оцінює відповіді)

Дванадцятий раунд

(Задачі 91-100)

Оголошується останній дванадцятий раунд. Девіз: «Щасливий у наш вік той, кому перемога далася не кров’ю, а розумом». (Федір Тютчев, російський поет 19 століття)

Капітани, прошу на ринг ваших учасників. Від першої команди виступає ………………….. , від другої команди виступає ……………………… Журі, оголосіть, будь-ласка, задачу на цей раунд. (Проходить математичний бій).

Команда суперників, у вас є запитання до учасника бою? (Журі оцінює відповіді)

V. Підсумок уроку

За хвилиною - хвилина.

Ось і грі прийшов кінець.

Тож показую рахунок:

Хто сьогодні молодець?

Обидві команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці,

Але відповіді показали,

Що усі ви – молодці!

Та показує рахунок,

Що одна з команд сильніша,

І з наук твердим гранітом

Впоралась вона спритніше.

Після останньої задачі слово надається журі. Команди набрали такі бали … . Наш математичний бій закінчився. Таким чином, перемогла команда … .

Заключне слово вчителя

Сьогодні ми провели математичний бій. Говорять, що математика – найважчий і в той же час цікавий предмет. Але наші 11-класники завжди доповнюють «і улюблений предмет».

На початку уроку клас було розділено на дві команди конкурентів. Але наш урок підтвердив протилежну думку. Сьогодні я переконався, що ви клас однодумців, які вміють застосовувати набуті знання, а це означає, що кожний з вас, як і сьогодні, так і в майбутньому буде компетентний у певній галузі. Думаю, що уміння аналізувати ситуацію ще не раз стане вам у нагоді. Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розв’язування все нових завдань і проблем.

Тож учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорогу до успіху буде для вас відкрито!

Всім учасникам дякуємо за участь, за цікаву і змістовну гру, бажаємо натхнення і подальших успіхів у вивченні математики.

Пам'ятайте! Чим більше тестів ви зможете розв'язати самостійно, встигнувши у зазначений час і правильно заповнивши бланки відповідей, тим більше у вас шансів добре скласти тест ЗНО й одержати високий бал!

Нехай математика допоможе вам опановувати науку життя. Продовжуйте щодня дізнаватись нове та застосовуйте його з користю.

На цьому наше заняття закінчено. На все добре! До побачення!

Команда 1

1 раунд

2 раунд

3 раунд

4 раунд

5 раунд

6 раунд

7 раунд

8 раунд

9 раунд

10 раунд

11 раунд

12 раунд

Сума балів

Гевко Максим

Гурман Ярослав

Процишин Вадим

Смик Олександр

Мількевич Андрій

Команда 2

1 раунд

2 раунд

3 раунд

4 раунд

5 раунд

6 раунд

7 раунд

8 раунд

9 раунд

10 раунд

11 раунд

12 раунд

Сума балів

Платаш Олександр

Онуфрійчук Ярослав

Корначук Олеся

Жардан Аліна

Петелько Богдан

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
1
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!