МАТЕМАТИЧНЕ ЗМАГАННЯ «КОНКУРС ЗНАВЦІВ»

Опис документу:
Змагання «конкурс знавців» можна проводити в два етапи – відбірний і заключний. На відбірному етапі виявляються знавці, з яких складаються команди для участі в заключному етапі. Змагання проводиться таким чином. На відбірному етапі у кожному класі діти визначають команду з 5-ти чоловік – здібних, допитливих, начитаних

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

МАТЕМАТИЧНЕ ЗМАГАННЯ

«КОНКУРС ЗНАВЦІВ»

МАТЕМАТИЧНЕ ЗМАГАННЯ «КОНКУРС ЗНАВЦІВ»

Змагання «конкурс знавців» можна проводити в два етапи – відбірний і заключний.

На відбірному етапі виявляються знавці, з яких складаються команди для участі в заключному етапі.

Змагання проводиться таким чином. На відбірному етапі у кожному класі діти визначають команду з 5-ти чоловік – здібних, допитливих, начитаних. Команду очолює капітан. Решта учнів класу – глядачі. У кожному класі відбірний етап проводиться окремо.

Капітан команди розкручує рулетку. Стрілка вказує на конверт. Капітан розкриває його, читає питання і команда відповідає. На обдумування кожного питання дається

2 хвилини, які відраховує пісочний годинник.

Капітан або член команди (хто – вони вирішують самі) відповідає на питання. Якщо відповідь неправильна, ведучий просить допомоги глядачів. Всього на відбірному етапі можна запропонувати 9 питань.

У підсумку клас виставляє команду для заключного туру, який проводиться на наступних заняттях.

Жеребкування допомагає зясувати, яка команда починає першою відповідати на питання, що на нього покаже стрілка рулетки. На наступні питання команди відповідають почергово. У разі неправильної відповіді дається можливість дати відповідь іншій команді.

Змагання складається не більше, як з 9-ти раундів. Вигравшою вважається та команда, яка першою набере 45 балів.

Упродовж змагання корисно робити невелику паузу. Це може бути музичний запис або номер художньої самодіяльності.

У кінці зустрічі ведучий оголошує загальний підсумок і визначає команду – переможця.

ПИТАННЯ ВІДБІРНОГО ЕТАПУ

  1. У Древній Русі грішми служили срібні бруски, їх називали гривнями. Якщо річ коштувала менше, ніж весь брусок, то відрубували половину. Теж гроші!

Увага! Питання. Як називалась відрублена частина срібного бруска?

Відповідь. Цю частину срібного бруска називали рублем. Звідси і пішла назва грошової одиниці – рубль.

  1. Який годинник показує правильний час лише два рази на добу?

Відповідь. Годинник, який зупинився.

  1. Пізно ввечері два хлопчики катаються на велосипедах. У одного з них велосипед з великими колесами, а у другого – з маленькими. Хлопчики їдуть з однаковими швидкостями.

Увага! Питання. У кого з хлопчиків яскравіше горить ліхтар, який працює від динамо – машини на ободку колеса? Динамо машини однакові.

Відповідь. Яскравість ліхтарів однакова, бо швидкості велосипедів рівні.

  1. Назвіть найближчу до Землі зірку. Цю зірку видно і вдень.

Відповідь. Сонце.

  1. Під час грози ми нерідко бачимо спалах блискавки, а потім через декілька секунд – розкати грому.

Увага! Питання. Чому розкати грому ми чуємо пізніше, ніж бачимо спалах блискавки?

Відповідь. Швидкість світла у багато разів більша швидкості звуку.

  1. В якій країні найбільша кількість населення?

Відповідь. У Китаї. Там живе більше мільярда чоловік.

  1. Якщо перевернути цифру зверху вниз, вона зменшується на 3. Яка це цифра?

Відповідь. Цифра 9, так як 9 – 6 = 3.

  1. Коли ми дивимось на число 3, а кажемо «15»?

Відповідь. Коли дивимось на годинник, який показує 3 год. дня, тобто 15 годин.

  1. Яке число записане римськими цифрами ХХХІV?

Відповідь. Число 34.

ПИТАННЯ ЗАКЛЮЧНОГО ЕТАПУ

  1. Є пляшка, на якій наклеєна смужка паперу. Частина пляшки заповнена водою. Як дізнатись більше чи менше половини пляшки води? Можна скористатись олівцем.

Відповідь. Поставити пляшку на горизонтальну поверхню, відмітити олівцем рівень води. Потім, затиснувши пальцем отвір пляшки, перевернути її. Якщо рівень води виявиться нижче відмітки, то у пляшці менше половини води.

  1. При царі Івані ІV були випущені монети, на яких зображений вершник зі списом у руці.

Увага! Питання. Як називаються ці монети?

Відповідь. Такі монети називають копійками. Звідси і пішла назва сучасної грошової одиниці – копійки.

  1. Скільки хвилин потрібно варити яйце, зварене круто?

Відповідь. Його не треба варити, адже воно вже зварене.

  1. Дві дочки, дві матері та бабуся з внучкою. Скільки всіх?

Відповідь. Троє.

  1. Аквалангіст під водою втратив орієнтацію

Увага! Питання. Як він може визначити, де верх, а де низ?

Відповідь. Потрібно прослідкувати за бульбашками повітря, які виходять з апарату, що забезпечує дихання. Куди піднімаються бульбашки, там і верх. Можна кинути якийсь важкий предмет. Куди він падає, там і низ.

  1. Скільки разів старий ходив до моря у казці О. С. Пушкіна «Казка про рибака і рибку», щоб рибка виконала бажання старої?

Відповідь. 5 разів.

  1. Відомо, що десять одиниць складають десяток, десять десятків – сотню, десять сотень – тисячу і т. д. Ми бачимо, що число 10 грає велику роль. Чому саме число 10, а не інше?

Відповідь. Тому, що на наших руках 10 пальців. Справа у т ому, що одним

з перших «апаратів» для лічби, який найбільш часто використовувала древня

людина, були руки.

  1. Ми дуже часто користуємось словом «кілометр». Метр у перекладі з французької мови означає «міра».

Увага! Питання. Що означає у перекладі з французької мови слово «кіло»?

Відповідь. Кіло – тисяча. Дійсно, 1 км = 1000 м, 1 кг = 1000 г.

  1. Відомо, що Петрик, піднявшись на третій поверх, нарахував 36 східців. Скільки східців пройде Петрик, піднімаючись з третього на п’ятий поверх?

Відповідь. Однаково (36 східців).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.