Мала проза І. Я. Франко «Притча про життя».8 клас.

Опис документу:
Продовжити знайомство учнів із творчістю письменника,викликати зацікавлення нею; сприяти розвитку читацькихінтересів, розвивати навички аналізу твору, вибору книг до смаку; усвідомлювати алегорично – повчальний характер «Притчі про життя»; виховувати активну життєву по зицію.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мала проза І. Я. Франко «Притча про життя».8 клас.

МЕТА УРОКУ : Продовжити знайомство учнів із творчістю письменника,

викликати зацікавлення нею; сприяти розвитку читацьких

інтересів, розвивати навички аналізу твору, вибору книг

до смаку; усвідомлювати алегорично – повчальний харак –

тер «Притчі про життя»; виховувати активну життєву по –

зицію.

ОБЛАДНАННЯ : Портрет письменника, видання творів, ілюстрації до опо –

відання «Притча про життя» , презентація творчості.

ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ : Поглиблення поняття про алегорію , поняття про

притчу.

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ*ЯЗКИ :Зарубіжна література.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ХІД УРОКУ ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Вступне слово вчителя

Ні для кого не є таємницею, що тільки та людина, яка прагне до пізнання,

багато читає, може розвиватися. І не лише інтелектуально, а й духовно.

«Притча про життя» входить до однієї з найвідоміших збірок Івана Франка.

«Мій Ізмарагд». «Ізмарагдами» в давнину називалися збірники, які містили

твори релігійно – повчального змісту, що були зводом церковних і мораль –

но – побутових норм.

ІІ . ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

«Хвилинка мудрості» .

ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕ –

РІАЛУ

1 . Бесіда ( експрес – опитування ) :

  • Який твір ви нещодавно прочитали ?

  • Назвіть його тему, жанр.

  • Наскільки цікавим та повчальним виявився твір ?

2 . Колективна робота

( учні разом з учителем створюють поради для тих, хто не читає і не

любить цього робити ).

3 . Переказ сюжету оповідання І. Я. Франка «Притча про життя».

У «Притчі» йдеться про чоловіка, який у безлюдному степу тікає від

лева. На його шляху траплялося багато складних перепон. Будда – індій-

ське божество – так тлумачить цю пригоду : чоловік – це кожен із нас,

голодний лев – то смерть, дракон – вічне забуття, миші – день і ніч, гадю-

ка під камінцем – наше власне тіло, берізка – то людська пам*ять, а мед –

то «чиста розкіш братньої любові» , крапля якого

Розширює життя людське в безмір,

Підносить душу понад всю тривогу,

Над всю турботу із-за діл минущих –

В прстори, повні світла і свободи.

4 . Евристична бесіда.

  • Визначте головну думку твору.

  • Чим, на думку І. Франка, є рай для людини ?

  • Кого і що уособлює головний герой твору ?

  • Охарактеризуйте значення символів у художній літературі.

  • Лев, берізка, гадюка, миші, гніздо джмелів, мед, дракон. Що уособ-

лює кожен з цих образів ?

5. Колективна робота.

( Учні переказують, зачитують уривки з твору І. Франка )

6. Евристична бесіда, виконання завдань пошуково – дослідницького

характеру.

  • Сформулюйте визначення притчі як літературного жанру. Доведіть,

що «Притча про життя» належить до цього жанру.

  • Поміркуйте, у чому полягає алегорично – повчальний характер твору.

  • Що надає Притчі індійського колориту ? Доведіть думку прикладами

та цитатами з тексту.

  • Порівняйте Притчу І. Франка з однією із біблійних притч.

  • Прочитавши «Притчу про життя» , наведіть паралелі з власного дос-

віду.

7 . Інтерактивна вправа «Коло ідей»

  • Яким же є символічне значення ЖИТТЯ у Притчі ?

Орієнтовні відповіді :

  • Кожен проживає своє життя ;

  • Смерть, забуття, хвороби чекають людину ;

  • Життя – це «чиста розкіш братньої любові»;

  • Важливим у житті є людська пам*ять.

8. Міні – диспут

- Що ж таке справжнє,достойне життя ?

- Яким повинно бути життя з вашого власного досвіду ?

IV . ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжіть речення :

« Я зрозумів ( зрозуміла ) , що…»

« Читання таких творів для мене …»

« Я відкрив ( відкрила ) для себе…»

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Спробуйте написати власну притчу про життя.

АНОТАЦІЯ

ДО ОПОВІДАННЯ І. Я. ФРАНКА «ПРИТЧА ПРО ЖИТТЯ»

8 КЛАС

Урок української літератури у 8-му класі дає можливість продовжити

знайомство учнів із творчістю Івана Яковича Франка, викликати зацікавлен-

ня ними. Аналіз оповідання сприяє розвитку читацьких навичок, вибору книг

до смаку. Алегорично – повчальний характер оповідання «Притча про жит-

тя» дає можливість виховувати в дітях активну життєву позицію.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00