! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Майстер-клас для батьків: "Використання мнемотехніки у роботі з дошкільниками"

Опис документу:
Даний майстер-клас дає можливість ознайомити батьків з новою технологією - мнемотехнікою. Оволодіння прийомами роботи з мнемотаблицями допомагає в розвитку пам'яті, уваги, образного мислення, зв'язного мовлення дитини, дає можливість швидше засвоїти твір. Мнемотехніка допомагає зробити процес запам'ятовування більш простим, цікавим, творчим.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Майстер-клас

для батьків:

«Використання мнемотехніки у роботі з дошкільниками»

Доброго дня, шановні батьки! Ми раді вас всіх вітати на сьогоднішньому засіданні «Сімейного ліцею». І сьогодні нам всім потрібне бажання працювати та хороший настрій.

Ми хочемо ознайомити вас з інноваційними технологіями в дошкільній освіті. Використання інновацій в освітньому процесі наразі є важливим завданням у роботі з дітьми як дошкільного віку так і школярів. Адже, метою державної Національної програми "Освіта" ("Україна ХХІ ст.") є виведення освіти в Україні на рівень розвинутих країн світу, що можливо лише за умов відходу від авторитарної системи і впровадження сучасних педагогічних технологій. Взагалі, термін "інновація" означає оновлення процесу навчання, який спирається, головним чином, на внутрішні фактори. http://fastiv-dnz7.edukit.kiev.ua

Всі ви ходили до школи і знаєте яким чином проходять традиційні уроки, викладається матеріал. А сьогодні ми покажемо як можна виконати різноманітні завдання використовуючи інноваційні методи та прийоми. До кінця навчального року у всіх бажаючих буде можливість переглянути роботу з дітьми під час занять, де вихователі ознайомлять Вас з новими розвиваючими методиками. Зараз у вас буде можливість бути й учасниками й глядачами.

Сьогодні я хочу запропонувати вам майстер-клас на тему: «Мнемотехніка для розвитку мовлення дошкільнят». Ознайомлюючись з мнемотехнікою та її використанням для розвитку зв’язного мовлення дошкільнят згадала про відомий вислів «Нове – це добре забуте старе». То ж таке мнемотехніка? МНЕМОТЕХНІКА – система спеціальних прийомів, що забезпечують ефективне запам'ятовування, збереження і відтворення інформації. Це схематичне відтворення предметів, людей. А в основному у дітей розвинена зорова пам'ять, рідко коли у дітей розвинена слухова пам'ять, тому ми повинні знайти такі прийоми, які б розвивали дитячу пам'ять. В даному випадку нам допоможуть мнемодоріжки, мнемо квадрати та мнемотаблиці.

За допомогою мнемотехніки дітям легше вивчати вірші, складати описові розповіді, переказувати казки. Зараз ми з вами попрактикуємося. І першим нашим завданням буде вивчення вірша. Суть полягає в наступному: на кожне слово або рядок придумується картинка; таким чином, весь вірш замальовується схематично. Після чого дитина по пам'яті, використовуючи графічне зображення, відтворює вірш повністю. На перших етапах використовуємо картинки, потім схеми. (Додаток 1 та 2).

Читаю вірша не показуючи картинки, пропоную разом повторити. Уточняю, хто вже вивчив та може повторити. (У батьків виникає затрудження). Показую картинки. Пропоную за картинками повторити вірш кільком особам. Потім виставляю схематичне зображення вірша – повтор.

«ЯЛИНКА» М.Нищевої

Перед нами ялинка:

Шишечки, голочки.

Кульки, ліхтарики,

Зайчики і свічки,

Зірки, чоловічки

  • Коли вам було легше повторяти вірша, тільки по слуху чи за картинками і схемами. Так і дітям, спочатку даються готові схеми-картинки, а коли вивчають позначки, то повторення вірша йде за ними або ж діти самостійно можуть зображувати послідовність подій.

Дивлячись на схему ми можемо описати будь-яку тварину, з яких частин тіла вона складається, які у тварини вуха, який хвіст, як вона пересувається, які видає звуки.

Використання мнемокола

  • Ось перед вами картинка. Давайте спробуємо описати тваринку. (Опис зайця). Схематичне позначення . Аналогічний опис. (Додаток 3 )

Використання мнемодоріжка

  • Спробуйте описати цей предмет. Яблуко. (Додаток 4).

  • Дивлячись на схему, можна описати будь-яку професію, одяг, сезонні зміни, розповісти казку, скласти речення.

Читання речень (мнемодоріжка)

  • Для швидкого зображення речення чи твору діти повинні вміти схематично зображувати предмети. Для цього слід вивчити схематичне зображення предметів. Наприклад, для схематичного зображення казки

спочатку розповідаємо казку, підтверджуючи її події картинками, потім під картинками виставляємо схеми, наступний етап – розповідь казки за схемами. На кожну дитину виготовляється індивідуальна картинка. Пропоную Вам виконати це завдання. Розповідаю казку «Ріпка». Завдання: підібрати схеми-позначення героїв казки, розмістити їх під картинками. (Додаток 6).

Наступний етап. Схематичне зображення казки: «Три ведмеді» Розповідь вихователя за схематичним позначенням. (Схематичне позначення намальоване від руки). Хто спробує розказати самостійно казку за схемами? (Переказ казки батьками).

Для розвитку творчості діти можуть придумувати закінчення до казки, домальовувати та розповідати. Для цього мають бути в кінці казки пустограки. (Додаток 7).

Оволодіння прийомами роботи з мнемотехніки допомагає в розвитку пам'яті, уваги, образного мислення, зв'язного мовлення дитини. Мнемотехніка допомагає зробити процес запам'ятовування більш простим, цікавим, творчим.

А вам, шановні батьки, на закінчення пропоную за допомогою картинок мнемоквадратів чи мнемосмужок прочитати приказки чи прислів’я:

  • «Любиш кататися, люби й саночки возить».

  • «Сонце в мішку не сховаєш».

  • «То сніг, то завірюха, бо вже зима біля вуха».

  • «Багато снігу, багато хліба».

(Додаток 8).

Додаток 1,2

І

І

Додаток 3

Додаток 4

Це яблуко. Воно кругле. Червоного кольору. Росте на яблуні.

Додаток 5.

В мене шубка руда. Маю довгий пухнастий хвіст. Гострий носик та гарний нюх. Я – лисичка.

В мене очі, ніби намистинки. Маю колючу шубку. Люблю молочко. Я – їжачок.

Додаток 6.

Дідусь

Бабуся

Дівчинка (онучка)

Собачка

Кіт

Мишка

Додаток 7

Діти малюють своє закінчення казки.

Додаток 8.

КАТАТИСЯ,

І

ВОЗИТЬ.

В

НЕ

сховаєш.

То

,

то

,

бо

вже

біля

.

Багато

,

багато

.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись