! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Людські чесноти. Навчальний проект «Людина має робити добро».

Опис документу:
Людські чесноти. Навчальний проект «Людина має робити добро». Мета: Розширювати знання дітей про людські чесноти; формувати навички культурної поведінки, дружні відносини між людьми; вчити дітей здійснювати моральний вибір на основі загальнолюдських цінностей. Обладнання: Підручники, карточки із завданнями для груп та пар, стікери.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Людські чесноти. Навчальний проект «Людина має робити добро».

Мета:

Розширювати знання дітей про людські чесноти; формувати навички культурної поведінки, дружні відносини між людьми; вчити дітей здійснювати моральний вибір на основі загальнолюдських цінностей.

Обладнання:

Підручники, карточки із завданнями для груп та пар, стікери.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.

Встали, дітки, всі рівненько

Посміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Й працювати почали..

2.

Побажання успіху на уроці.

  1. - Зверніть увагу на девіз нашого уроку:

  2. «Щоб робити добро, треба самому ним володіти» Аристотель.

  • «Добрий день» – так просто і так приємно чути нам ці чарівні слова.

Вправа «Мікрофон»

  • А які ще чарівні слова ви знаєте?

  • Чому ввічливі слова називають чарівними?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Яку людину називають щедрою?

  • Назвіть антонім до слова жадібність?

  • Які прислів'я про щедрість ви знаєте?

  • Прочитати складені вдома казки, оповідання про щедрість та жадібність.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні ми здійснимо подорож до великої країни Людських чеснот. Спочатку прочитаємо оповідання В. Сухомлинського «Протоптали стежку».

  • Що зробили діти?

  • Якими вони були?

Асоціативний кущ «Добро» ( діти наводять асоціації)

  • Отже, на уроці ми поговоримо про те, чому треба творити добро і через які справи ми можемо нести його людям.

Бесіда

  • Що означає бути доброю людиною?

  • Як ви вважаєте, чи важко бути добрим?

  • Що відбулося б із світом, якби в ньому не стало доброти?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

- Що таке людські чесноти? (все позитивне в характері людини, це схильність постійно робити добрі справи)

- Які чесноти ви знаєте?

( доброта, милосердя,щирість, дружелюбність,терпіння, чуйність, милосердя, охайність, бережливість, працьовитість).

1.Вірш «Подвиг Івася».

У автобус на зупинці

Увійшла бабуся,

Івасик швидко підхопився,

Приязно всміхнувся:

-Я постою, не біда…

Сядьте!- мовив басом.

Сам навколо поглядає,

Чине скажуть часом:

--Молодчина наш Івась,

Він культурний, чемний…

Наш Івась у перший клас ходить недаремно!

Та ніхто його чомусь похвалить не хоче.

І тоді він до бабусі нахиливсь, шепоче:

--Ну, здається, вже у вас відпочили ніжки!

Встаньте, сходити вам час….

Я посиджу трішки!

  • Чи сподобався вам вчинок Івася?

  • Чи можна хлопчика назвати скромним? Чому?

  • Як повинна чинити людина, щоб її назвали скромною?

2.Скромність.Скромна людина ніколи не хвалиться своїми добрими вчинками і здійснює їх за внутрішнім бажанням. Вона не вимагає до себе особливого ставлення.

Правила скромності

  • Не будь хвальком! Не вихваляйся своїми успіхами, знаннями, речами.

  • Старайся не виділятися серед товаришів.

  • Допоміг товаришеві чи будь-кому – не підкреслюй цього, ніколи не хвались.

  • Старайся робити добро скромно, непомітно.

Є така людська чеснота як делікатність.

3.Делікатність—це вміння поважати чуже життя і не втручатися не у свої справи.

4.Вихованість.Вихована людина постійно контролює себе, завжди оцінює свої вчинки, адже за поведінкою ми судимо про людину.(Вивішування на дошці людських чеснот з коментуванням)

Продовжити прислів’я.

Де є добрі люди, там біди…

Добру людину бджола…

Хто людям добра бажає- …

Робиш добро -…, робиш зло -…

Слова для довідок: не кайся, не буде, той і собі має, зла й сподівайся, не кусає.

Так і з маленьких добрих справ виростає велика добра справа.

Гра «Добрі якості Буратіно»

Прикріплюю на дошку слово «Буратіно».

Діти мають назвати вісім добрих якостей, що починаються з кожної букви цього імені. Наприклад: бережливий, уважний, розумний, радісний, акуратний, терплячий, інтелігентний, наполегливий, охайний. Усі ці якості записую на дошці.

Гра «Так — ні»

Називаю якість характеру.

Якщо вам ця якість подобається — плескаєте в долоні, якщо ні — тупотіть ногами.

Добрий, веселий, щедрий, злий, дратівливий, люб’язний, активний, уважний, грубий, упертий, правдивий, сміливий.

  1. Фізкультхвилинка

  • Хто там? Хто там вже стомився?

І на парту похилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультхвилинку розпочати.

(Пісня «Якщо добрий ти». Діти співають і виконують рухові вправи).

Робота за підручником (с.78-80)

(Учні читають притчу «Добро і Зло», українську народну казку: «Вовк та Кіт»)

Робота в парах( запитання на картках)

  • Чому автор називає Василька не добрим, а хитрим?

  • Причиною чого є зло?

  • Чому вовка ніхто не міг заховати? 

  • - Кого ви можете назвати добротворцем?

  • Діти, В. Сухомлинського також називають Добротворцем. Він все своє життя творив тільки добро.

  • ДЕСЯТЬ «НЕ МОЖНА» ЗА В. О. СУХОМЛИНСЬКИМ

1. Наодинці із собою робити все не так, як ти робив би на очах у людей.

2. Лінуватися, бути ледарем, неробою і дармоїдом.

3. Видавати за доблесть і заслугу те, що є твоїм обов’язком.

4. Вимагати від батьків те, чого ти не заслужив працею.

5. Бути жадібним, корисливим, негостинним.

6. Гребувати простою працею своїх батьків.

7. Глумитися зі старості.

8. Лицемірити, говорити не те, що думаєш, відчуваєш.

9. Запобігати перед тим, хто сильніший за тебе.

10. Давати «порожні» обіцянки, не дотримувати слова.

V. Закріплення нових знань і вмінь.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Гра «Добре — погано»

-Додайте слово: «добре» чи «погано».

- Бути уважним — це...

- Ображати менших — це...

- Допомагати іншій людині — це...

- Дарувати квіти — це...

7.- Дражнити товаришів — це...

8.- Займатися спортом — це...

  1. Розв'язання мовленнєвих задач.

Робота в парах. (Ситуації на аркушах для кожної пари)

1. Одна дівчинка написала до газети:

«Про мою подругу всі говорять, що вона добра і весела, а про мене ніхто цього не говорить. Це мене ображає, адже я теж бажаю всім

добра.

  • Щоб ви порадили дівчинці?

2. Учень 6 класу побачив, що у першокласника старший хлопець відбирає м`яч і б’є його.

    • Як вчинити учневі 6 класу?

Читання Правил доброти.

    • (вивішуються на дошку).

1. Допомагай слабким, маленьким, хворим.

2. Не будь жадібним.

3. Прощай іншим помилки.

4. Ніколи не заздри.

5. Жалій інших, а не себе.

Робота в групах

Вправа «Склади прислів’я»

Ласкаве слово –

цілюще повітря.

Ввічливе слово –

й лід розмерзає.

Від теплого слова

що весняний день.

Шабля ранить голову,

слово пам’ятається.

Удар забувається,

як ввічливість.

Ніщо не дається так дешево і ніщо не цінується так дорого,

а слово – душу.

  1. Гра «Якби я був чарівником».

    • Чи можна порівняти добрий вчинок із чарівним?

Роздаю усім дітям сердечка-стікери, на яких вони записують, що б вони зробили, якби були чарівниками.( Записують добрі справи)

(Записане учні читають та клеють на дошку у намальоване серце)

VІ. Підсумок уроку.

  • Чого навчилися на уроці?

  • Що вам найбільше запам’яталося?

Нехай у вашому серці завжди живуть велика любов і доброта, щирість і співчуття, людяність і щедрість.

Добрим бути – зовсім це непросто,

Не залежить доброта від зросту.

Не залежить доброта від віку,

Добрим треба бути нам довіку.

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє,

Якщо доброта, як сонце світить,

То радіють і дорослі й діти.

VII. Домашнє завдання

Скласти портрет гарної дівчинки і гарного хлопчика.

Справжня людина – це людина добра мудра, щира і сердечна, яка вміє любити і співчувати, захистити і приголубити, людина з добрим серцем і світлою душею.

Саме про це і говорить Л. Забашта у своєму вірші «Людина починається з добра».

– Сказав мудрець:

– Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

Літературні джерела:

http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-3ec5df9f7fef3

academia.in.ua/content/konspekt-uroku-na-temu-liudski-chesnoty-dobrota

https://vseosvita.ua/library/urok-12-ludski-cesnoti-49707.html

http://xn--e1ajbkehnl.xn--j1amh/konspekt-uroku-lyudina-maye-tvoriti-dobro-ya-u-sviti-3-klas/

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись