Людина в суспільстві Урок 20. Я в суспільстві

Опис документу:
Людина в суспільстві Урок 20. Я в суспільстві Мета: сформувати в учнів поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їх різноманітність; допомогти школярам усвідомити свою належність до українського суспільства; виховувати патріотичні почуття.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Людина в суспільстві

Урок 20. Я в суспільстві

Мета: сформувати в учнів поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їх різноманітність; допомогти школярам усвідомити свою належність до українського суспільства; виховувати патріотичні почуття.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Чим людина відрізняється від інших істот? (Людина є членом суспільства)

— Оберіть ознаки людини як представника суспільства.

Народжується, харчується, росте, розмовляє, дихає, міркує, плаче, розмножується, радіє, працює, спілкується, помирає.

— Що ми називаємо суспільством? Позначте правильні відповіді.

  • Об’єднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного, називають:

а) суспільством;

б) колективом;

в) родиною.

  • До суспільства належить:

а) людина;

б) тварина;

в) рослина.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила існування людей у суспільстві.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 78–81)

Чи погоджуєтеся ви з думкою, що жодна людина не існує сама по собі, і кожен із нас може жити лише серед людей? Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії.

— Розгляньте малюнки на с. 78. Ким є діти в різних ситуаціях?

— Що таке суспільство?

— Прочитайте текст на с. 80 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Розгляньте малюнки на с. 79. Доведіть, що люди живуть у світі не відокремлено.

— Що таке толерантність?

— Які існують правила, щоб співіснувати в суспільстві мирно й щасливо?

Робота в парі

— Прочитайте історію на с. 80 й обміркуйте.

Чим, на вашу думку, завершилася ця історія? Яке правило порушила Оксана?

— Які три «Не можна» слід запам’ятати?

Робота із словничком

Знайдіть у словничку (с. 140–141) слово толерантність. Дізнайтеся його значення.

Прочитайте твердження на с. 81. Спробуйте до кожного твердження додати слово Я. Оцініть себе: якщо твердження правдиве — молодець. Ти — толерантна людина. Якщо ні — подумай, чого тобі потрібно навчитися.

Ознайомтеся з думками Григорія Сковороди та Антуана де Сент Екзюпері. Чи погоджуєтеся ви з цими думками? Поясніть свою думку.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Вправа «Чим ми схожі?» (робота в парах)

Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші — чорний або жовтий. Одні люди високі, інші — невисокі. Одні стрункі, інші — гладкі. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших.

Учитель пропонує учням знайти спільні і відмінні риси з товаришем (смаки, уподобання, заняття). Необхідно назвати 5 відмінностей і 5 спільних рис.

Цією вправою ви довели, що ми є різними, але у нас багато спільного, того, що нас об’єднує, тому не варто ображати інших. Дуже важливо сприймати людей такими, якими вони є, навіть коли їх уподобання відмінні від твоїх.

— Навчіться поважати тих, хто відрізняється від вас!

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які правила стосунків між людьми в суспільстві ви знаєте?

— Яких правил дотримуєте?

— Що таке толерантність?

— Яку людину вважають толерантною?

Що сприяє порозумінню між людьми? (Повага, любов, компроміс)

VІІ. Домашнє завдання

С. 78–81.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн