ЛЮДИНА В СУСПІЛЬСТВІ Урок 18. ВЧИМОСЯ ЛЮБИТИ СВОЮ БАТЬКІВЩИНУ

Опис документу:
ЛЮДИНА В СУСПІЛЬСТВІ Урок 18. ВЧИМОСЯ ЛЮБИТИ СВОЮ БАТЬКІВЩИНУ Мета: збагатити знання учнів про нашу Вітчизну, про культурні спадки нашої держави; розвивати зв’язне мовлення, словниковий запас дітей ; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини, до рідного краю.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ЛЮДИНА В СУСПІЛЬСТВІ

Урок 18. ВЧИМОСЯ ЛЮБИТИ СВОЮ БАТЬКІВЩИНУ

Мета: збагатити знання учнів про нашу Вітчизну; розвивати зв’язне мовлення; вихову­вати громадянські почуття, любов до Батьківщини.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Звучить пісня «Україна — рідний край».

— Про що співається у пісні?

— З чого і де починається Батьківщина?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про свою Батьківщину.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

Що або кого ви уявляєте, коли чуєте слово Батьківщина?

Є багато країн на землі.

В них — озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди — Батьківщина.

Вправа «Мікрофон»

Кожен учень передає мікрофон по колу і називає по одному слову: що таке Батьківщина?

«Мозковий штурм»

Учні складають павутинку до слова «Батьківщина».

— Як називається наша Батьківщина?

Україна — це держава, яка має свою історію, культуру, свою мову. Кожна людина любить той край, де народилась і живе. Вона пишається своєю рідною землею. Завжди із захопленням говорить про квітучі весняні сади, про чудовий спів солов’я, плакучу вербу, що схилилася над стрімкою річкою. Батьківщина — це казки, які розповідала тобі бабуся, це зелена травичка і бла­китна річечка.

2. Робота за підручником (с. 82–88)

Учні читають текст на с. 82 та за малюнком переказують його зміст.

Потім читають поради щодо роботи над проектом «Подорожуємо Укра­їною».

Робота в парах

Учні виконують завдання на с. 83–85.

Опрацьовують статтю «Таємниці географічних назв».

— Які географічні назви утворилися від назв тварин та рослин?

— Які географічні назви утворилися від назв професій майстрів?

— Які міста і села названо на честь великих людей?

— Розкажіть легенду про місто Золотоношу.

— Стисло передайте зміст народного переказу про село Недайвода.

— Назви яких міст і сіл свідчать про гарну вдачу її мешканців?

Учні виконують завдання на с. 88.

3. Фізкультхвилинка

Ось до лісу ми дійшли,

Потім ми лісочком йшли

І грибочок там знайшли.

Нагнулися, підняли,

У кошик поклали

І рушили далі.

Ми лісочком йшли,

Малинку знайшли.

Дотягнулися, зірвали

У кошик поклали

І рушили далі.

Ми лісочком йшли,

Пташеня знайшли.

Нахилилися, підняли,

В гніздечко поклали

І рушили далі.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Збери прислів’я»

Робота в парах

— З’єднайте початок прислів’я з кінцівкою. Розтлумачте зміст.

Рідна земля там і під ялиною рай.

Без верби й калини — і в жмені гріє.

Де рідний край, нема України.

— Як ви розумієте ці прислів’я?

— Які народні символи України згадано в цих прислів’ях?

2. Читання й обговорення віршів (див. додатковий матеріал до уроку на с. 20)

3. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що таке Батьківщина?

— За що ми любимо нашу Вітчизну?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 47–51).

Скласти 3 запитання за темою.

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18

Читання й обговорення віршів

МОЯ УКРАЇНА

Моя Україна —

широкі простори:

поля і левади,

долини і гори...

Молитва і пісня,

і слово натхненне,—

з чого почалась

Україна для мене?..

Чи з пісні цієї,

що в небо злітає,

чи з рідної мови,

що звуками грає,

а чи з Отченашу,

що мати навчає?..

Із пісні, дитино,

що в небо злітає,

і з рідної мови,

що звуками грає,

з тієї молитви,

що мати навчає,

твоя Україна

себе починає.

М. Хоросницька

— З чого ж почалася Україна для кожного з нас?

ЖУРАВЛИКИ-ЖУРАВЛІ

— Журавлики-журавлі,

Де літали ви, малі,

Де бували?

— Ми у теплі краї,

У казкові гаї

Мандрували.

— Розкажіть, журавлі,

Як на дальній землі

Зимували?

— Ми в казкових гаях

Все по рідних краях

Сумували.

П. Воронько

— Про що запитують у журавлів?

— За чим вони сумували в казкових гаях?

ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ...

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води...

В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.

Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов’їну.

В. Сосюра

— До чого закликає поет?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн