Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Вчитель: Долгова Ольга Володимирівна
Дата
Місце проведення Зклас
Тема
«Людина має творити добро», (с. 75-80)
Мета: продовжити ознайомлення учнів з людськими чеснотами; вчити аводити оцінні судження, аргументувати переваги добрих учинків; викликати бажання творити добро і уникати злих учинків.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
— Назвіть позитивні якості людини.
Чесність, егоїзм, чуйність, хитрість, делікатність, щирість, рішучість.
— Наведіть приклади ввічливого поводження, щедрості, ощадливості.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про переваги добрих учинків.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 77-81)
Прочитайте текст на с. 77 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.
Що із прочитаного було вам знайоме?
Що нового ви дізналися?
Що означають слова добро, доброта, милосердя?
Прочитайте про це у тлумачному словничку на с. 77.
Про яку людину кажуть, що вона безсердечна?
Знайдіть спільне між словами добро, доброта, добродій.
Як, на вашу думку, виявляються доброта й милосердя людини?
Доброта — це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність. Доброта — це стан душі людини, що спонукає творити добро.
Запам'ятайте: на добро слід завжди відповідати добром. Той, хто робить щось добре, не повинен чекати винагороди.
Практичне завдання
— Організуйте в класі куточок добрих справ. На великий аркуш можна
наклеювати маленькі смужки з побажаннями своїм друзям, описом справ, за які ви
комусь удячні.
Робота в групі
Прочитайте українську народну казку «Вовк та кіт» на с. 78-79. ,
Обговоріть поведінку вовка. -
Змініть текст казки таким чином, щоб учинки вовка допомогли йому уникнути біди.
Доберіть прислів'я за змістом казки. (Що посієш, те й пожнеш.)
Прочитайте притчу «Добро і Зло» на с. 79. Про що в ній ідеться? Як Добро віддячило Злу?
Продовжіть твердження.
Ніхто не має права: ображати, карати, принижувати,...
Кожен має право: захистити, допомогти, поділитися,...
— Виберіть та обгрунтуйте правильні, на вашу думку, міркування на с. 79
Злі люди завжди одинокі.
Зробив добро — похвались.
На зло відповідай добром Робота в парі
Прочитайте текст «Делікатність» на с. 80.
Розгляньте малюнки на с. 81. Обговоріть текст і на його основі сформулюйте правила делікатної поведінки людини, як-от: негарно в чужому домі заглядати без дозволу в шафу, шухляди столу тощо.
Наведіть приклади делікатної поведінки своїх знайомих.
Прочитайте рубрику «Чи знаєш ти?» на с. 80. Розкажіть, про що ви дізналися.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Добрі чарівники»
— Я пропоную вам стати добрими чарівниками. Ви одне одному
передаватимете «мікрофон» і пригадувати, які добрі справи зробили.
2. Гра «Хвости»
— Продовжіть прислів'я.
Хто людям добра бажає, — ...
Перший крок до добра — ...
Робиш добро — ..., робиш зло — ...
Слова для довідок: не кайся; той і собі має; не роби зла; зла й сподівайся.
3. Робота в групах
Складання прислів'їв про доброту
Добре слово і безмежна.
Вітер рушить гори, мороз зігріє.
Сила слова що дощ у посуху.
Тепле слово і у залізні ворота відкриває.
Добре слово дім будує, а зле руйнує.
Добре слово людині яким відкривають серця.
Слово — ключ, а слово — дружбу.
Мале зле слово велику образу творить.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Що таке добро? (Корисна справа, вчинок.)
Що таке доброта? (Чутливе, дружнє ставлення до людей.)
Як Виховати в собі доброту?
Що дається в нагороду за добро?
Чи можна прожити без доброти? Чому?
До кого можна бути добрими?
Кого у нашому класі можна назвати добрим
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»