! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

"Любов до матері - найбільша цінність" (За твором О.Уайльда "Хлопчик-Зірка") .З досвіду роботи Цюх.О.А.)

Опис документу:
Продовжити роботу над твором, вміти аналізувати сюжетну та образну лінії . Розвивати вміння виразно читати вголос та в особах. Виховувати повагу до найріднішої людини-матері.Повагу до незнайомих та літніх людей. Розуміти, що найважливіше у житті-це внутрішня краса.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

РОБОТА З БАТЬКАМИ

Родинний міст

«Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя»

(За казкою О. Уайльда «Хлопчик-Зірка»)

Нинішня молодь живе в демократичному суспільстві з великими свободами, але ще не завжди усвідомлює міру відповідальності за суспільство. Тому потрібно звернути особливу увагу на такі риси вдачі, що стають за основу здорового родинного життя, бо родина завжди є найважливішою підвалиною життя суспільного, а значить і державного. Та сьогодні чимало батьків змушені їхати на заробітки. Відтак зростає дитяча замкнутість, агресія.

Тому зараз роль вчителя є вкрай важливою. Учитель має ділитися з дітьми емоційною палітрою свого серця, ввести у світ добрих справ і добрих почуттів. Крім того, вн повинен бути з дітьми відвертим, стежити, щоб вони не відчували самотності серед людей; виховувати їх чесними.

Вважаю, що література не тільки навчає, а й виховує. Тому почала практикувати в своїй роботі нову технологію - запрошую на уроки батьків, залучаючи їх до навчально-виховного процесу.

Батьки часті гості на моїх уроках. Вдало, як на мою думку, пройшов урок-роздум, урок-родинний міст «Любов до матері - одна з визначальних цінностей життя»( за казкою О. Уайльда « Хлопчик-Зірка»)

Мета: спонукати дітей задуматися над важливими проблемами людського буття;

Виховувати повагу до батьків, уміння співчувати, відгукнутися на чужий біль.

Тип уроку; урок-роздум

Обладнання: портрет О. Уайльда, сигнальні картки, Біблія.

Епіграф:

«Всім серцем шануй батька свого і не забувай родильних болей матері твоєї» ( Сирах: 7,23)

Хід уроку

Святково прибраний клас. За столами - батьки і діти.

1.Вступне слово вчителя.

Сьогодні наш урок - незвичайний. Незвичайний тим, що на ньому присутні батьки.

Вашим домашнім завданням було опрацювати казку О. Уайльда «Хлопчик-Зірка». Разом з головним героєм ми всі пройдемо тернистий шлях до істинної Краси.

Гадаю, що казка змісить вас задуматися над багатьма важливими питаннями. Сьогоднішній урок хочу почати словами епіграфа( зачитую епіграф).

Бесіда:

  • Що таке , на вашу думку, справжня краса людини?

  • Як ви вважаєте, чи є справжньою краса людини, що має прекрасну зовнішність, але робить ганебні вчинки?

  • Що таке духовна краса?

2. Ідейно-художній аналіз казки

а) бесіда

Давайте ще раз пригадаємо події казки, і разом з героями пройдемо тернистий шлях до пізнання справжньої краси.

- Чим починається казка?

(Описом зимової природи)

- Як ми називаємо опис природи в художній літературі?(Пейзаж)

Тобто казка починається зимовим пейзажем.

А як описує морозну ніч Оскар Уайльд? Знайдіть у тексті. Саме в таку морозну, люту ніч сталося диво. Яке?

- Чому лісоруби зраділи знахідці?

- Чи випадково письменник починає казку з розповіді про лютий мороз?

- Товариш лісоруба називає його вчинок «дурістю та м’якосердям». А як би назвали ви?

- Як сприйняла знахідку Лісорубова дружина?

- Які почуття перемогли в серці бідної жінки?(Співчуття, жалість)

Переконуючи дружину залишити знайдену дитину в домі, Лісоруб говорить: «А хіба не вічний холод в тій хаті, де люди з кам’яними серцями?» Як ви розумієте його слова?

- Що ви можете сказати про Лісоруба і його дружину?(Мали добре, щире серце)

Отож, Дитя-Зірка росло і виховувалось у сім’ї Лісоруба. Чому дивувалися всі жителі села?( Його красі)

- Знайдіть портрет Хлопчика-Зірки.

Кожна квітка ає своє символічне значення. Тому Оскар Уайльд використав для портретної характеристики героя образ Нарциса. Нарцис - символ самозакоханості, себелюбства.

(Легенда про Нарциса)

- Що принесла краса Хлопчику-Зірці? Як ставився він до оточуючих?

- Як ставився до своїх названих батьків? Зневажливо)

- Який, на вашу думку, вчинок героя най ганебніший? (Зневажив матір)

- Знайдіть у тексті цей епізод, зачитайте. Які почуття охопили бідну старчиху?

- А що відчуває Хлопчик-Зірка?

Спробуємо зачитати цей епізод, дотримуючись інтонації.

1.Виразне читання в особах.

2.Бесіда(продовження)

-Ч и відчував хлопчик докори сумління?( Ні)

- Чому діти не захотіли гратися з ним?( Бо він був бридкий і відразливий).

- Той що? Хіба не можна гратися з ним?

Хлопчик сіяв навколо зло. То й мусив пожати те, що посіяв: діти теж стали жорстокими. Кому служиш, від того і плату одержуєш. Хлопчик служив злу, а зло має бути покаране. Отож, і перетворився наш герой з яскравої, гарної зірки, яка «світить, а не гріє», на потвору, гидку і нікому непотрібну, бо він творив зло і ставав все гіршим, чорнішим душею. І ця чорнота вбила його жорстокістю. Ізнову деталь. Чому письменник використовує для порівняння саме жабу і змію? Здавна вважають, що жаби – то прокляті Богом, затоплені всесвітнім потопом люди. Образу жаби набрав диявол під час обряду посвячення в чаклуни. Апро змій в народі говорять: «Пригрів змію за пазухою».

  • Чи усвідомив герой свою провину? Доведіть цитатою з тексту.

  • Розкажіть, як герой шукав свою матір. Чому, ніде ніколи не зустрів ні любові, ні доброзичливості?

Відкриваємо Біблію і знаходимо таке: «Не роби зла, і зло, тебе не спіткає». Ще: «Що як хто робить зло, то до того повернеться воно». Отже Хлопчик-Зірка збирає урожай посіяного ним зла. Хлопчик усвідомив свій гріх, розкаявся, він сіє добро (допоміг зайченяті), добро й пожинає.

  • Коли й чому краса повертається до нього? Доведіть свою думку словами з тексту.

  • Що незвичайного побачив герою в своїх очах? (Уних світилася любов до маиері)

3. Гра «Я хочу сказати»

- Чи були ви діти, інколи схожі на Хлопчика-Зірку? Чи робили такі вчинки, як він? (виступи учнів)

ІІІ. Запрошення до виступів батьків.

Всім властиво помилятися? І дітям, і дорослим. Але все-таки, більше помилок роблять діти, і навіть не задумуються, що цим причиняють біль своїм рідним. А як почуваються тоді наші мама і тато?

ІV. «Поговоримо на чистоту»

(Виступи батьків)

Хлопчик-Зірка спокутував свою провину перед матір’ю і заслужив її прощення.

То будемо ж пам’ятати, що любов до матері – одна з визначних цінностей людського життя. «Шануй батька і матір і добро тобі буде» - гласить Біблія. Думаю, після сьогоднішнього уроку ніхто з вас не залишився байдужим, кожен замислився: «Хто я є? Який я є?»

Мабуть, казка змусила вас, діти, подумати, як ви ставитеся до своїх батьків. Якщо не навчишся підкорятися волі батьків, то не зможеш стати мужнім громадянином, вірним батьком (матір’ю), для своїх дітей. «Три нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти», - говорить народна мудрість. Старість – невідворотна, смерть – невловима. А від лихих дітей дім можна вберегти, як від вогню. Іце залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих.

Вмій відчути найважчі душевні муки Батька і Матері, їхня хвороба – твоє горе… Бережи здоров’я батьків. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина і доньки. Будьте гідними своїх батьків!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись