До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
6
міс.
0
4
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Літературно-музична композиція "Рідна мова - серця мого подих!"

Опис документу:
Головним завданням літературно-музичної композиції є показати учням красу рідного слова, велич і багатство рідної мови; виховувати любов до рідного слова, гордість до українського народу, почуття патріотизму; формувати повагу до духовних скарбів народу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературно-музична композиція

«Рідна мова – серця мого подих!»

Мета: показати учням красу рідного слова, велич і багатство рідної мови; виховувати любов до рідного слова , гордість до українського народу, почуття патріотизму; формувати повагу до духовних скарбів народу.

Обладнання: назва, презентація, відео, віночки.

Хід заходу

Відео «Українська мова»

Перша дитина. Мова – краса спілкування,

Мова – як сонце ясне.

Друга дитина. Мова – то предків надбання,

Мова – багатство моє.

Третя дитина. Мова – то чиста криниця,

Де б’є, мов сльоза джерело.

Четверта дитина. Мова – це наша світлиця,

Вона, як добірне зерно.

П’ята дитина. Мова – державна перлина,

Нею завжди дорожіть.

Шоста дитина. Без мови немає країни –

Мову, як матір любіть.

Під музику виходять ведучі

Ведуча 1. Доброго дня усім присутнім! Вітаємо Вас на святі рідної мови.

Ведуча 2. Віримо, що в цій залі зібралися щирі українці, котрим небайдужа доля рідного слова.

Ведуча 1. 9 листопада у 1997 році в нашій країні було запроваджено День української писемності і мови.

Ведуча 2. Цього ж дня православна церква вшановує пам'ять святого преподобного Нестора Літописця.

Відео «Нестор Літописець»

Ведуча 1. Сьогоднішня наша зустріч – це ще одна сходинка до взаєморозуміння, до мовного єднання, якого всі ми сьогодні так потребуємо.

Ведуча 2. Думаю, що кожен погодиться з твердженням, що нації без мови не існує, як і не існує мови без нації.

Ведуча 1. Як сказала Ліна Костенко: «Нації не вмирають від інфаркту, спочатку їм відбирає мову…»

Ведуча 2. Мова – найбільший скарб. І відбирати її у людини чи народу, значить відбирати все минуле і сучасне.

Ведуча 1. Доля української мови – сумна і героїчна водночас.

Ведуча 2. Пропоную поринути у сиву давнину, щоб пройти разом з мовою тернистий шлях її розвитку.

На сцену виходять 5 дітей зі свічками,

ведучі по черзі читають скорботний календар української мови

Ведуча 1. 1720 рік - указ Петра І про заборону книгодрукування українською мовою.

Ведуча 2. 1769 рік - видано розпорядження російської церкви про вилучення у населення України українських букварів та книг.

Ведуча 1. 1775 рік - зруйновано Запорозьку Січ та закрито українські школи.

Ведуча 2. 1863 рік - циркуляр Міністра Валуєва: заборона видавати книги українською мовою.

Ведуча 1. 1884 рік - закрито всі українські театри.

Ведуча 2. 1908 рік - культурна й освітня діяльність на Україні визнана шкідливою.

Ведуча 1. 1914 рік - російський цар Микола ІІ ліквідує українську пресу.

Ведуча 2. 1983 рік - постанова про посилення вивчення російської мови.

Ведуча 1. 1989 рік - видано постанову, яка закріплювала в Україні російську мову як офіційну загальнодержавну мову.

Виходять дівчата з віночками

Перша дівчина. Яка ж багата українська мова,

Увесь чарівний світ у ній.

Вона барвиста і чудова

І нищити її не смій!

Друга дівчина. Вона тобі про все розкаже,

Чарівних слів тебе навчить,

Усе розкриє і покаже,

Як правильно на світі жить.

Третя дівчина. В ній стільки слів,

Що й не збагнути:

І приказок, і порівнянь, а мову, знаючи, здобути

Ти зможеш просто безліч знань.

Четверта дівчина. Вона ж у нас така багата,

Така чарівна, як весна.

І нею можна все сказати

І найрідніша нам вона.

П’ята дівчина. Тож мову вчи і прислухайся

До того, як вона звучить.

І розмовляти так старайся,

Щоб всім її хотілось вчить!

Виходить Мова

Це я – ваша Мова, душа України!

Жива я, хоч довго була на колінах.

Мене плюндрували, товкли батогом,

Зневажливо звали малоруським язиком.

Та у мені козацького духу багато,

Ніколи їм гордість мою не зламати!

Я піснею лину, я їм непідвладна,

В обличчя сміюсь ворожій я владі!

Я є ! Я жива! Я не помилка!

Зростала у віршах Франка і Шевченка,

Наситилась словом дочки Прометея,

Я – боже творіння! Я сягну Апогея!

Душа моя горда і серце хоробре…

Я мила, я пишна, я цінність народу.

І доки я житиму на ваших устах

Не бачити їм наш народ в кайданах! (П’ята дівчина розгортає прапор України)

Звучить пісня ______________________________

Ведуча 1. Рідне слово! Скільки в тобі чарівних звуків, животворного трепету і вогню.

Ведуча 2. Скільки в тобі доброти і лагідності, мудрості земної, закладеної ще славними волелюбними предками.

Ведуча 1. Що може бути дорожчим для людини як рідне слово?

Ведуча 2. Учні нашої школи також дотримуються такої ж точки зору.

Ведуча 1. Тому і залишили своє послання до сучасників у своєму відео зверненні.

Відеозвернення

  1. Страшні слова, коли вони мовчать,

Коли вони зненацька причаїлись,

Коли не знаєш з чого їх почать,

Бо всі слова були уже чиїмись.

  1. Не грайся словом. Є святі слова,

Що матері з доріг вертають сина.

Спіши до неї, доки ще жива,

Допоки розум і допоки сила.

Знайди же слово – вічне і земне,

За часом час наш світ перестилає,

Минуще все. Лиш слово не мине

І та любов, що смертю смерть здолає.

  1. Слова, слова… Вони в собі всі різні:

Тривожні й тихі, радісні й сумні.

Є терпеливі, є жорстокі й грізні,

Ласкаві й чесні, мудрі і смішні.

  1. Коли до серця крадеться тривога

За долю України я боюсь,

З молитвою звертаюся до Бога

І мовою вкраїнською молюсь.

Прошу для України в Бога щастя

І затишку для всіх її дітей,

Бо мова українська, мов причастя,

Теплом своїм торкається грудей.

  1. Ти постаєш в ясній обнові,

Як пісня линеш, рідне слово.

Ти, наче диво калинове,

Кохана, українська мово!

Танець

Ведуча 1. Яка ж прекрасна наша мова!

Ведуча 2. І хто краще про це знає, як не вчителі української мови, які можуть спонукати учнів вчити їхній предмет навіть на уроках фізкультури.

Ведуча 1. Уявіть вчитель української мови заміняє урок фізичної культури.

Діти виходять в спортивних костюмах

Вчитель. Доброго дня, діти!

Діти. Героям слава! (хором)

Вчитель. Молодці! На Шевченка-Франка розрахуйсь!

Діти. Шевченко-Франко-Шевченко-Франко-Котляревський. Розрахунок закінчено!

Вчитель. Молодці! Шевченки зробили крок уперед! Повернулися Рильським до Рильського і повторюємо за мною! Зажурилися! Повстали! Зажурилися! Повстали! Закінчили вправу, повернулися миномазайлами до залу!

А що це ми стали, як лінія означення?  Ану швидко в підмет!

(діти роблять крок назад).

Вчитель. Ти що Нечуй-Левицький?

Учень. Чую, чую!

Вчитель. Так, а ти що там бубониш? Назви мені два займенника.

Дівчина. Хто?Я?

Вчитель. Молодець! Золота дитина!

(один із учнів тягне руку)

Вчитель. Що?

Учень. Можна вийти?

Вчитель. Обставина?

Учень. Ясла повні.

Вчитель. Повне речення?

Учень. Хіба ревуть воли, як ясла повні?

Вчитель. Так, шуруй звідси!

На цьому урок закінчено! На наступному уроці здаватимемо норматив «Стрибки у Довженка».  І спробує мені хтось принести довідку, що він кріпак, я вам таку Кайдашеву сім'ю влаштую…

Ведуча 1. Ми живемо на чудовій, багатій, мальовничій землі – славній Україні.

Ведуча 2. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки.

Ведуча 1. Тут корінь роду українців, що сягає сивої давнини і не гоже, просто соромно бути поганими нащадками таких славних пращурів.

Ведуча 2. І куди б ти не пішов – земля твоя, твоя Батьківщина, твоя мова, твій народ завжди буде з тобою.

Ведуча 1. Українська мова – мова серця, мова ласки, мова душі, мова добра.

Звучить пісня «Так, я люблю Україну»

  • 17.10.2019
  • Українська мова
  • 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 46
  • 0
  • 3
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн
590 грн