Літературно-драматична композиція до дня народження Івана Франка

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

І частина

Внучка. Бабусю, а що це сьогодні так багато людей зібралося?

Бабуся. Зібралися, бо всі повинні знати, що сьогодні за день.

Внучка.Який день? Що з день?

Бабуся. Пам’ятний день для нашої літератури, історії, для народу і для всього людства. Сьогодні

День народження українського письменника-класика І. Я. Франка.

Внучка. Івана Франка? Уявляю його з сивою бородою, з довгими вусами.

Бабуся. Таким він може б і був, але помер він, коли йому було 60 років. Він мав вуси, он

подивись на його портрет.

Внучка. Та це ж він написав «Лиса Микиту», «Малий Мирон», «Олівець-малювець», «Грицева

шкільна наука»

Бабуся. О, він написав, дитино, багато: уже зараз видано 50 томів і ще буде видано в

Майбутньому ще стільки ж.

Внучка. Так багато? Хіба це можна написати одна людина за своє коротке життя?

Бабуся. Таких людей у світі одиниці, і їх знають на всій нашій планеті.

Внучка. Знають і Івана Франка в світі?

Бабуся. Знають Івана Франка. Його твори перекладали на багато мов народів світу ще за його життя.

Внучка. Я чула, що він знав багато іноземних мов і писав ними статті, повісті.

Бабуся. Знав, дитино, багато іноземних мов, бо був він трудолюбивим і вивчив 16 мов самостійно.

Внучка. Для чого йому треба стільки мов знати?

Бабуся. Він хотів знати і вивчати європейську історію, культуру, філософію, і хотів розказати світу про наш народ, його історію, життя, прагнення, як він боровся проти гноблення за свободу.

Внучка. Я хочу прочитати його твори.

Бабуся. Як виростеш, прочитаєш повісті, п’єсу, оповідання, які захочеш.

Внучка. Обов’язково прочитаю.

Внучка. Почитай, почитай, хто не читав творів І. Франка, Т. Шевченка, Л. Українки,

М. Коцюбинського – не може себе вважати українцем.

Бабуся. Він був тільки письменником?

Бабуся. Він не тільки письменник, філософ, літературний критик, соціолог, але ми його знаємо і як борця за народні інтереси, саме народні, бо він захищав і українців, і поляків, і німців, і чехів, над якими знущалися експлуататори того часу.

Внучка. За це він, мабуть, був заарештований?

Бабуся. Був і не раз. Але він не здавався, і вірив у силу, всеперемагаючу силу народу.

ІІ частина

Внучка. Давай послухаємо нашу молодь, яка знає чимало творів нашого ювіляра.

Ведучий. Шановні друзі! Ми пропонуємо вам літературно-музичний монтаж у виконанні учнів. (Учні декламують вірші, співають пісні. А можна починати з драми «Украдене щастя»)

Вірші

  1. «Каменярі»

  2. «Земле, моя всеплодющая мати»

  3. «Любов моя»

  4. «Чого являєшся мені у сні?»

Пісні

  1. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня».

  2. «Я не кляв тебе, о зоре»

Українські народні пісні

  1. «Ой чи чула, дівчинонька»

  2. «Верховино, світку ти наш»

ІІІ частина

Бабуся. Сідай, я розповім тобі трагічну історію, яка була в одному Галицькому селі часів Франка.

Давно це було, дитино. Про це ми дізнаємося з книжок, що їх написали на письменники, в тому числі і Іван Франко.

Народ жив у селах бідно. Господарями землі та всіх багатств були багаті, яких було

1 – 2 в селі. І гнули на них спину безправні селяни. Пан свого сина на службу не віддавав, а посилав сина бідної вдови, яка не могла відкупити сина. А служба була довга.

Внучка. І його розлучали з матір’ю, а може, і з коханою дівчиною?

Бабуся. Було таке, було. Ось про це і написав Іван Франко в драмі «Украдене щастя»

Внучка. Я хочу почути про це.

Бабуся. Зараз ми і подивимось, як це було насправді, в житті, чим воно починалося і закінчилось.

УРИВОК З ДРАМИ «УКРАДЕНЕ ЩАСТЯ» ІВАНА ФРАНКА

Герої: Анна, Настя, Микола, Михайло

Після першого уривку.

Бабуся. Не доведи, Господи, щоб і тебе видали заміж насильно, та ще й за старого. Анну видали за старого чоловіка – Миколу Задорожного. Аж на друге село, обдурили її брати, сказали, що її коханий Михайло загинув в армії.

Внучка. А чому вони так вчинили з рідною сестрою?

Бабуся. Два брати вирішили батьківську хату і землю поділити між собою, жадність, дитино, штовхає людей на страшні вчинки.

ІV частина

Внучка. А що ж сталося далі? Чи повернувся Михайло? Чи він зустрінеться з Анною?

Бабуся. Повернувся Михайло. Зустрівся з Анною, вона йому давала клятву, що буде чекати його.

Внучка. І що ж далі, бабусечко?

Бабуся. Та краще б, мабуть, вони не зустрічалися.

Внучка. Чому? Хто? Анна і Михайло?

Другий уривок

V частина

Бабуся. Їхня любов знову воскресла.

Внучка. І вони стануть щасливими?

Бабуся. В тому і вся справа, що щастя у них украли.

Внучка. Як же щастя можна вкрасти?

Бабуся. Ти плачеш, моя дитино?

Внучка. Мені жаль і Анну, і Михайла, та і Миколу.

Бабуся. Ти права, усі вони нещасливі.

Третій уривок

VІ частина

Внучка. Бабусенько, а хто ж винен у цьому?

Бабуся. Письменник сам ставить це питання перед читачами, перед народом: «Хто винен? Хто украв у них щастя?»

Внучка. Ну, і хто винен, бабусенько?

Бабуся. Народ, моя дитино, сам розбереться у цьому питанні.

Внучка. І покарає їх?

Бабуся. Так, так, моя дитино. Народ – це велика сила, може і покарати тих, хто кривдить.

Внучка. Ой, бабусю, мені аж страшно.

Бабуся. Не бійся, дитино, твоє щастя в майбутньому, і ніхто його не вкраде. Ти будеш більш щаслива, ніж Анна.

Роки ідуть. Змінюються життя і люди. То ж будемо надіятися на краще. Як співається в народній пісні:

Щоб у нас і у вас все було гаразд,

Щоб ми і ви щасливі були

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
0
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!