і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Особливості вивчення англійської мови у 1 класі за методом асоціативних символів.
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Літературні диктанти

Перегляд
матеріалу
Отримати код

І. Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я»

1. Визначте жанр твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?

2. Яка реальна сім’я стала прототипом Кайдашів?

3. Назвіть імена Кайдашів.

4. Як називалося село, де жили Кайдаші?

5. Хто був головою в сім’ї Кайдашів?

6. Хто в сім’ї Кайдашів заробляв основну частину грошей?

7. У кого із персонажів «серце з перцем»?

8. Хто з героїв повісті мав ніжну, поетичну вдачу?

9. Про кого сказано: «До природної звичайності української селянки в неї пристало щось уже дуже солодке, аж нудне»?

10. Про кого йдеться: «Він був чоловік гордий, упертий, не любив нікому кланятися »?

11. Куди пішла Мелашка від свекрухи? З ким?

12. Який злочин скоїла Мотря проти Кайдашихи?

Відповіді

1. Соціально-побутова повість.

2. Сім’я Мазурів.

3. Омелько, Маруся, Карпо і Лаврін.

4. Семигори.

5. Маруся Кайдашиха.

6. Омелько Кайдаш, бо був стельмахом.

7. У Мотрі.

8. Мелашка.

9. Про Марусю Кайдашиху.

10. Про Карпа.

11. До Києва з бабою Палажкою.

12. Виколола око.

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні ?»

1. Визначте жанр твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

2. Укажіть прізвище співавтора роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

3. Із скількох частин складається роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

4. Село, де відбувається більша частина подій роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

5. Яким іменем «батюшка охрестив» головного героя твору?

6. Кого з персонажів твору названо «польовою царівною»?

7. Що стало вирішальним моментом у виборі злочинного шляху центральним персонажем?

8. Коли стався остаточний духовний злам Чіпки?

9. Кому належало село Піски за часів кріпацтва?

10. Де вперше зустрілися Чіпка та Галя?

11. За що заслали Чіпку на каторгу?

12. Хто така Мотря Жуківна?

Відповіді

1. Соціально-психологічний роман.

2. Іван Білик.

3. Із чотирьох.

4. Село Піски.

5. Нечипір.

6. Галю Гудзь.

7. Утрата землі.

8. Після того, як його вигнали із земства.

9. Панам Польським.

10. У полі.

11. Разом з бандою на хуторі вирізав сім’ю козака Хоменка.

12. Мати Чіпки Варениченка.

Теорія літератури

1. Мистецький напрям, що зображував типові характери в типових обставинах, прагнучи до глибокого й панорамного змалювання життя в його закономірностях і суперечностях.

2. На які роди ділиться художня література?

3. Наука про художню літературу, яка висвітлює її походження, сутність і розвиток.

4. Особлива форма функціонування літератури в певній країні у певну історичну добу.

5. Невеликий епічний твір, характерними ознаками якого є незвичайна життєва подія, напружений розвиток дій і несподівана розв’язка.

6. Порівняно великий розповідний твір, у якому описи приватного життя персонажів упродовж тривалого часу поєднуються з широкими соціальними узагальненнями.

7. Як називається зіткнення інтересів, прагнень, вчинків персонажів.

8. Один із різновидів романного жанру, у якому в складних, часто екстремальних життєвих ситуаціях розкриваються багатогранні характери героїв з усім розмаїттям їхнього психологічного функціонування в контексті соціального середовища.

9. Кого Олесь Гончар назвав «першим симфоністом української прози»?

10. Що об’єднує між собою роман, повість, оповідання?

11. Кого І.Франко назвав «колосальним, всеобіймаючим оком» Правобережної України?

12. Назвіть автора картини «Бій М.Кривоноса з Єремією Вишневецьким».

Відповіді

1. Реалізм.

2. Лірика, епос і драма.

3. Літературознавство.

4. Літературний процес.

5. Новела.

6. Соціально-побутова повість.

7. Конфлікт.

8. Соціально-психологічний роман.

9. Панаса Мирного.

10. Це жанри (види) епосу.

11. І. Нечуя-Левицького.

12. Микола Самокиш.

І. Карпенко-Карий. «Мартин Боруля»

1. Хто є автором п’єси «Мартин Боруля»?

2. Яку безклопітну роботу, що дає прибуток, знайшов Трандалєв?

3. Як звелів Мартин Боруля своїм дітям називати батьків?

4. Чому Мартин заборонив Марисі братися за «чорну» роботу?

5. Де служить Степан? Ким?

6. За кого Мартин мріє віддати заміж дочку Марисю?

7. Кого кохає Марися? За кого збирається заміж?

8. Хто такий Гервасій Гуляницький?

9. Кого відлупцював Мартин Боруля? За що?

10. Назвіть основне прагнення Мартина Борулі?

11. Чим для Борулі обертається конфлікт з Красовським?

12. Із яким твором французького драматурга перегукується п’єса «Мартин Боруля»?

Відповіді

1. І. Карпенко-Карий.

2. Одночасно веде справу Борулі проти Красовського і справу Красовського проти Борулі.

3. «Папінька», «мамінька» чи «папаша», «мамаша».

4. Бо руки «зіпсує».

5. У земському суді канцеляристом.

6. За чиновника Націєвського.

7. За Миколу.

8. Багатий шляхтич, сільський приятель Мартина, батько Миколи.

9. Націєвського. За свій сором, за те, що той утік із заручин.

10. Стати справжнім дворянином.

11. Відмовою Красовського Борулі в оренді землі.

12. «Міщанин-шляхтич» Мольєра.

М. Старицький. «Облога Буші»

1. Дайте жанрово-змістове визначення твору Михайла Старицького «Облога Буші».

2. Як автор визначив жанр твору?

3. Коли відбуваються події, описані в повісті?

4. Уривок з якого твору взято за епіграф повісті?

5. Що означає назва Буша?

6. Кому належав замок «Орлине гніздо» ?

7. Як звали сотника?

8. Як звали коханого Орисі?

9. Кого чи що козаки у творі називали «товстопузихою», «плющихою», «бабою», «панянкою»?

10. Що вирішили оборонці Буші, коли побачили переважаючі сили ворогів?

11. Який віщий сон бачила Орися?

12. Яка головна ідея твору?

Відповіді

1. Романтична історико-пригодницька повість.

2. Історична повість із часів Хмельниччини.

3. 1654 року.

4. Уривок з народної думи.

5. Торговий майдан.

6. Роду Чарнецьких.

7. Михайло Завісний.

8. Антось Корецький.

9. Гармати.

10. Якщо боротися, то всім боротися, якщо умерти, то всім умерти, але не здатися ворогові.

11. Явір і калину.

12. Ідея єдності, абсолютної однодумності.

Теорія літератури

1. Як називається літературний рід, у творах якого, призначених для постановки на сцені, явища життя й характери розкриваються в розмовах і діях персонажів?

2. Яку назву отримав професійний український театр другої половини ХІХ століття?

3. Драматичний твір, в основу якого покладено гострий конфлікт, головна дійова особа діє в екстремальних ситуаціях, потрапляє у безвихідне становище і гине фізично або морально.

4. Назвіть провідні жанри драми?

5. Драматичний твір, у якому дійові особи зображуються у смішних ситуаціях, нещадно висміюються людські пороки та негативні соціально-побутові явища.

6. Кого називають батьком української комедії та трагедії?

7. Назвіть прізвище організатора професійного українського театру.

8. Кому належать слова: «Сцена – мій кумир, театр –священний храм для мене!»

9. Хто написав п’єси «Дай серцю волю, заведе в неволю», «Глитай, або ж Павук»?

10. Чим знаменита родина Тобілевичів?

11. Як називається сукупність драматичних творів певного письменника, народу, епохи?

12. Кому М. Старицький присвятив історичну драму «Оборона Буші»?

Відповіді

1. Драма.

2. Театр корифеїв.

3. Трагедія.

4. Трагедія, комедія, драма (як жанр), трагікомедія, водевіль, мелодрама.

5. Комедія.

6. І. Карпенка-Карого.

7. М. Старицький.

8. І. Карпенку-Карому.

9. М. Кропивницький.

10. Дала світові чотирьох видатних діячів.

11. Драматургія.

12. І. Франкові.

І. Франко. Поетична творчість

1. Яку назву мала перша поетична збірка І. Франка?

2. Кому Іван Франко присвятив збірку поезій «З вершин і низин»?

3. У якому творі змальований символ вічної жіночності, краси, материнства?

4. Як називається ліричний вірш, що складається з двох катренів і двох терцетів?

5. Визначте жанр твору І. Франка «Мойсей».

6. Які події стали поштовхом до написання твору «Мойсей»?

7. У якому композиційному елементі твору «Мойсей» виражено ідею?

8. Яка поезія починається словами «Я бачив дивний сон»?

9. Кому І. Франко присвятив поезію «Декадент»?

10. Як автор визначив жанр збірки «Зів’яле листя»?

11. Яка поезія стала заспівом до збірки «З вершин і низин»?

12. У якому творі йдеться про чудодійний горіх, що приносить безсмертя?

Відповіді

1. «Баляди і розкази».

2. Дружині Ользі Хоружинській.

3. «Сікстинська Мадонна».

4. Сонет.

5. Філософська ліро-епічна поема.

6. Революція 1905 року в Російській імперії.

7. У пролозі.

8. «Каменярі».

9. Критикові В. Щурату.

10. Лірична драма.

11. «Гімн».

12. «Легенда про вічне життя».

І. Франко. «Сойчине крило»

1. Визначте жанр твору «Сойчине крило».

2. Напередодні якого подвійного свята починається дія у творі?

3. Звідки прийшов лист, якого отримав головний герой?

4. Що, крім листа, було в конверті?

5. Хто у творі названий Сойкою?

6. Чому Маня вбила сойку?

7. Назвіть причину розлуки головного героя з Марією?

8. Чим закінчується загадкове зникнення героїні для її батька та коханого?

9. Який вислів став життєвим кредо головного героя?

10. Що призвело Марію до моральних та фізичних страждань?

11. Про що героїні нагадувала на чужині червона в білі цятки сукня?

12. Як закінчується твір?

Відповіді

1. Новела.

2. Новий рік і 40 років з дня народження оповідача.

3. Із Порт-Артура.

4. Засушене сойчине крило.

5. Маня, дівчина, з якою раніше зустрічався оповідач.

6. Ревнувала коханого до сойки, яка будила його раніше за неї.

7. Утекла з молодим практикантом Генрисем, який виявився злодієм.

8. Батько помирає, а коханий залишає громадську діяльність.

9. Слова давньоримського поета Горація «Зберегти рівновагу духу!»

10. Гірка помилка у своєму виборі.

11. Нагадувала останні хвилини, пробуті зі своїм першим коханням напередодні втечі.

12. Марія повертається до свого коханого.

І. Франко. «Перехресні стежки»

1. Що символізує назва твору «Перехресні стежки»?

2. Кого першого зустрів Євгеній Рафалович, коли приїхав до провінційного містечка?

3. З якою метою Євгеній прибув до містечка?

4. Який епізод з гімназійного життя згадав Рафалович під час зустрічі з колишнім домашнім інструктором?

5. Що спричинило душевну драму Рафаловича?

6. Скільки сюжетних ліній у творі? Назвіть їх.

7. Що означає поняття «акустичне» місто?

8. Хто була «дама в чорному»?

9. Символ «найбільшого нещастя» Регіни Стальської?

10. Що є кульмінацією лініі кохання ?

11. Хто убив Стальського?

12. Що уособлює образ селянина, який заблукав у лісі?

Відповіді

1. Життєві шляхи персонажів, які перетинаються .

2. Валеріана Стальського.

3. Щоб стати народним захисником, спонукаючи селян до боротьби за соціальні та національні права.

4. Як Стальський за шматок вкраденої ковбаси знущався над котом.

5. Несподіване заміжжя його коханої Регіни з іншим.

6. Дві. 1 – історія кохання Євгенія і Регіни; 2 – боротьба Рафаловича за права народу.

7. Усі в місті знали все один про одного.

8. Регіна Стальська (Твардовська).

9. Весільна сукня.

10. Візит Регіни до Євгенія, остання можливість героїв повернути колишнє кохання.

11. Регіна

12. Долю українського народу, який не знає, куди йти.

Б. Грінченко. «Каторжна»

1. Назвіть ім’я головної героїні оповідання Бориса Грінченка «Каторжна».

2. Хто був єдиною подругою Докії?

3. Чому дівчина так ставилася до калини?

4. Коли Докія співала?

5. Чому мачуха послала Докію до тітки Одарки?

6. Назвіть три причини, чому Докія не ходила на вулицю чи на вечорниці?

7. Кого покохала головна героїня?

8. Укажіть кульмінаційний момент оповідання «Каторжна»?

9. Чому Докія підпалила хату?

10. Чому Докія кинулась гасити пожежу?

11. Хто оплакував смерть Докії?

12. Що є розв’язкою оповідання?

Відповіді

1. Докія.

2. Калина.

3. У тяжкі хвилини дівчина потайки приходила до калини і виповідала їй своє горе.

4. Коли знала, що її ніхто не чує.

5. Попрохати глечика.

6. 1) Не пускала мачуха; 2) не любила хлопців і дівчат, боялася їх; 3) не мала в чому піти.

7. Семена.

8. Зрада Семена; пожежа.

9. Вирішила спалити хату з усіма, хто сміявся з неї.

10. Там була дівчинка Санька.

11. Тільки Санька.

12. Смерть Докії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Контроль навченості учнів
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    290
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    XL338955
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь