Листівка "Ялинка", 2 клас, трудове навчання

Опис документу:
Конспект уроку з трудового навчання у 2 класі. Виготовлення об'ємного виробу - листівки у формі ялинки. Урок складено таким чином, що учні не тільки виготовляють виріб за шаблоном, а й розгадують загадки, працюють за технікою "Асоціативний кущ", згадують зимові свята й розваги, розвивають дрібну моторику рук. Прикрашаючи листівку, кожен може проявити свою фантазію, індивідуальність та креативність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект уроку

з трудового навчання

в 2 класі

«Новорічна листівка «Ялинка»

Підготувала: вчитель початкових класів

школи-інтернату № 4 м. Києва

Чаузова Лілія Іванівна

Мета: розширити уявлення учнів про властивості паперу та його походження; продовжити роботу з удосконалення вмінь і навичок працювати з папером, виготовляти з нього вироби; вчити планувати послідовність операцій; вдосконалювати технічні прийоми роботи з папером; розвивати спостережливість, зорову пам'ять, творчу фантазію, наполегливість, а також дрібну моторику; виховувати активність, акуратність, культуру праці, а також повагу до народних звичаїв і традицій.

Обладнання: демонстраційний матеріал - плакати «Лінії креслення» та «Виготовляємо новорічні прикраси», зразки новорічних та різдвяних прикрас, зразок готового виробу «Ялинка», ілюстрації із зображенням зимового лісу, аудіозапис новорічних пісень про ялинку; індивідуальний матеріал - шаблони, папір, ножиці, клей, пензлики, серветки для рук, альбоми-посібники «У країні Майстрів».

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Вчитель. Доброго дня, дорогі діти. Сьогодні ми з вами відправляємось в Країну Майстрів у гості до відомого нам Майстра Папірчика. Разом з ним ми будемо далі вчитися працювати з папером, вчити його властивості, а також виготовимо об'ємний виріб з кольорового картону. Отож, в путь.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вчитель. Дітки, згадайте, з якими матеріалами ми вже працювали на уроках трудового навчання?

Учні. (Природний матеріал, пластилін, фарби, фломастери, олівці, папір)

Вчитель. З яким матеріалом ми працювали на минулому уроці?

Учні. (Папір)

Вчитель. Які операції ми вже вміємо робити з папером?

Учні. (Згинати, складати, різати, рвати, зминати)

Вчитель. Що ми використовували, якщо нам потрібно було намалювати

якусь фігуру?

Учні. (Шаблони або малювали від руки)

ІIІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

Вчитель. Наш сьогоднішній урок присвячений паперовим об'ємним фігурам. Ми продовжуємо працювати з папером, ознайомимося з елементами графічної грамоти, навчимося виготовляти об'ємні паперові вироби, а саме — об'ємний виріб «Ялинка».

(вчитель демонструє готовий паперовий об'ємний виріб – листівку-ялинку з двостороннього кольорового картону. Дивитись рис.1).

Рис. 1

2. Вступна бесіда

Вчитель. Дітки, скажіть, як називається пора року, коли всі прикрашають ялинки?

Учні. (Зима)

Вчитель. Як називається перший місяць зими?

Учні. (Грудень)

Вчитель. Чого ви очікуєте від зими і від її першого місяця? З чим асоціюється у вас цей місяць?

Діти називають предмети, з якими у них асоціюється грудень. Під час їхніх відповідей вчитель вивішує картки-слова на дошку. (Дивитись рис. 2)

Рис. 2

Вчитель. Є багато прислів'їв про грудень. Ось послухайте деякі з них.

  • Грудень землю грудить і хату студить.

  • Грудень рік кінчає, а зиму починає.

  • Прийшов грудень, приніс студень.

  • У грудні сонце на літо, а зима на мороз повертають.

  • Сумний грудень і в свято, і в будень.

Вчитель. Але, звісно, грудень, а саме, кінець грудня — це, перш за все, святкова ялинка. А чи зможете ви відгадати загадку?

Зелену сукню маю,

Ніколи не міняю,

Один-єдиний раз на рік

Її я прикрашаю.

Учні. (Ялинка).

Вчитель. Так, вірно, це ялинка. Дерево, яке так полюбляють прикрашати на свято Нового року і дорослі, і діти. Послухайте, як про цю красуню написав у своєму творі відомий поет Максим Рильський.

НОВОРІЧНА ЯЛИНКА

Ой, весела в нас зима,

Веселішої нема:

Грає срібними зірками,

В'ється синіми димками,

Снігом землю обійма.

Ой струнка ялинка в нас!

Скільки сяє тут прикрас!

Ми зібралися юрбою —

Разом з піснею новою

Рік Новий стрічать.

Вчитель. Щоб зробити об'ємний виріб, спочатку слід ознайомитися з елементами графічної грамоти, навчитися робити креслення.

3. Робота за підручником

Вчитель. Розгорніть підручник на с. 51. Згадайте, які існують геометричні фігури. Назвіть фігури, зображені на малюнку.

Учні. (Прямокутник, коло, квадрат, трикутник).

Вчитель. Порівняйте геометричні фігури з об'ємними тілами, що зображені нижче. Чим вони відрізняються?

Учні. (Геометричні фігури плоскі, а геометричні тіла – мають об’єм.)

Вчитель. Так, молодці. А зараз ми з вами ознайомимось з новими поняттями: креслення та ескіз. Погляньте на с. 52 нашого підручника. У словничку «Умілі рученята» читаємо пояснення цих слів.

Креслення — це зображення предмета або деталі за допомогою лінійки, циркуля та інших креслярських інструментів з використанням умовних позначень. Якщо таке зображення виконати від руки, воно називатиметься ескізом.

Розгляньте перший малюнок на сторінці. Це є креслення, за допомогою якого виготовили виріб, зображений на другому малюнку.

(Учні розглядають малюнки у підручнику)

Вчитель. Які ж правила потрібно знати, щоб зробити креслення виробу або прочитати його? Сьогодні я вас ознайомлю з деякими. Подивіться на таблицю «Лінії креслення» на с. 53. Як бачите, лінії бувають суцільні товсті, суцільні тонкі, зі стрілочками, з крапками. Кожна з цих ліній має певне призначення. Суцільна товста лінія проводиться тоді, коли потрібно обвести контур деталі. Суцільна тонка проводиться, коли потрібно поставити розмір. Лінією зі стрілками позначають розмір, а штрихпунктирною — лінію згину. Знаючи ці найпростіші правила, можна прочитати нескладні креслення деталей.

Вчитель. А тепер ми проведемо фізкультхвилинку.

Хлопчики й дівчатка! Колони підрівняйте (Учні встають).

Й розминку-веселинку зі мною починайте.

Раз — підняти руки вгору,

Два нагнутися додолу.

Три, чотири — прямо стати.

Будемо знову починати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І голівки потрясіть.

Нахил вліво — раз, два, три.

Нахил вправо — раз, два, три.

Нахилились, розігнулись.

Навкруг себе повернулись.

Раз — присядьте. Два — присядьте.

На місця тихенько сядьте. (Учні сідають на свої місця)

4. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

Вчитель. Розгорніть підручник на с. 56 та розгляньте зразок ялинки, яку ми будемо виготовляти. Які матеріали нам необхідні для виготовлення листівки?

Учні. (Картон, папір, олівець, ножиці, клей, елементи прикрашання).

Вчитель. З чого почнемо роботу?

Учні. (Потрібно виготовити шаблон ялинки).

Вчитель. Давайте візьмемо наш альбом-посібник, знайдемо в ньому с. 18 та виконаємо підготовчі вправи.

(Учні знаходять в альбомах необхідну сторінку і самостійно, але під керівництвом вчителя виконують три завдання. На цьому етапі

проходить індивідуальна робота з деякими учнями).

Вчитель. Діти, скажіть, як правильно виконати згинання картону, щоб одержати якісну заготовку?

Учні. (Згинати потрібно тільки по лініях згину).

Вчитель. Чи є в нашій композиції симетричні деталі?

Учні. (Так. Це бічні сторони ялинки).

Вчитель. Для чого потрібен шаблон?

Учні. (Щоб виріб вийшов симетричний).

Вчитель. Ну, що ж. Приступимо до роботи.

(Учні самостійно виконують всі етапи по виготовленню ялинки.

За потреби вчитель допомагає)

  • Знайдіть у альбомі-посібнику с. 39-40.

  • Обережно від'єднайте сторінки, виріжте шаблон ялинки.

  • Складіть аркуш двостороннього зеленого картону навпіл.

  • Використовуючи шаблон, зробіть розмітку за малюнком.

  • Перенесіть лінії згину за допомогою лінійки. Виріжте по контуру.

  • Проведіть закритими ножицями по всіх лініях згину під лінійку.

  • Розгорніть заготовку.

  • Зігніть другу та четверту лінії усередину, в напрямку одна до одної.

  • Першу та п’яту лінії зігніть назад, в напрямку одна від одної.

  • Ялинка готова.

Вчитель. Подивіться уважно на нашу ялинку. Уявіть, що це жива ялинка і стоїть вона сумна. Що слід зробити, щоб розвеселити нашу ялиноньку, щоб вона стала веселою і щасливою?

Учні. (Її треба нарядити, прикрасити.)

Вчитель. Якими іграшками люди прикрашають ялинку?

Учні. (Кулі, ліхтарики, гірлянди, серпантин, ялинкові іграшки та інше).

Вчитель. Чим ми з вами можемо прикрасити нашу ялинку?

Учні. (Блискітки, зірочками з паперу, намалювати прикраси: гірлянди, серпантин, ялинкові іграшки та інше).

Вчитель. Так, вірно. Але давайте зробимо фізкультхвилинку для очей. Подивимось на наш тренажер. Як ви думаєте, по якому маршруту ми відправимось сьогодні у подорож?

Учні. (Діти називають зелений колір).

Вчитель. Так, саме зелений, адже ми виготовляємо ялинку, а вона – зеленого кольору. «Проводимо» очима 5 разів вправо і 5 разів вліво.

(Учні виконують вправи для очей з допомогою зорового тренажеру

за методикою офтальмолога Базарного В.Ф.)

ІІІ. ПРАКТИЧНА САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ

Вчитель. Діти, а зараз давайте прикрасимо наші ялинки блискітками, зірочками та іншими деталями, щоб вони повеселішали і засяяли різними барвами своїх вогників.

(Учні прикрашають свої вироби під супровід дитячих пісень про ялинку).

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

Вчитель. Подивіться, які прекрасні ялинки ви виготовили сьогодні! Яскравий фон, блискуча мішура та різні прикраси надали вашим композиціям святковості.

(Учні розглядають свої роботи)

Вчитель. Давайте розмістимо всі ваші ялинки на дошці, щоб побачити, які вони гарні, яскраві, веселі та святкові.

(Учні підходять до дошки і прикріплюють свої вироби за допомогою магнітів.

Клас аналізує свою роботу на уроці, а також може проаналізувати

якість своїх виробів)

V. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Чого навчалися сьогодні на уроці?

  • Про що дізналися вперше?

  • Чи сподобалось вам в гостях Майстра Папірчика?

VІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ.

Вчитель. Діти, ви всі сьогодні гарно попрацювали. Я дякую вам за роботу.

Урок закінчено. Кожен прибирає своє робоче місце.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»