Лірика Т. Г. Шевченка

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення із заслання. Вершинні зразки Шевченкової лірики. « Доля», « Росли укупочці, зросли…»

Мета: ознайомити учнів з обставинами написання цих творів, допомогти проникнути уявою в настрої, внутрішній світ Шевченкових героїв; розкрити філософський зміст поезій; учити бачити красу особистості, поетичних творів; розвивати вміння відшукувати зразки поетичної образності, визначати їхню роль у структурі тексту; виховувати повагу до творчості Т. Шевченка.

Хід уроку

І. Оголошення теми та мети уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

З біографії Т. Шевченка ви знаєте, що після звільнення з кріпацтва, життя митця склалося ніби добре. Він успішно вчився в Академії мистецтв, був своєю людиною колах передової інтелігенції, ні від кого не залежав. Щороку друкувалися його твори в журналах, альманахах, виходили окремими книжками й користувалися великою популярністю в читачів. Після довгих років блукань на чужині поет повертається у палко любимий рідний край, міг працювати для розвитку його культури. Ніби була вже знайдена стежка, яка могла привести поневолений народ до національного й соціального визволення, - збройне повстання. Здавалося вже цілком здійсненною і мрія про особисте щастя, сімю, родинний затишок, але…

І раптом усе зруйнувалось… Переслідування, допит, ув’язнення, солдатчина…

Поезія Тараса Григоровича періодів заслання й останніх років життя – явище дійсно унікальне. З – під пера Шевченка виходять вершинні зразки лірики, що засвідчили подальше зростання таланту Великого Кобзаря. У цьому ми маємо змогу переконатися сьогодні на уроці, ознайомившись із кращими ліричними творами вказаного періоду.

Гра « Мікрофон»

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Робота в групах

І група

Завдання. « Невольнича поезія» ( 1847 – 1857)

« В казематі»

« Творчість періоду заслання»

ІІ група

Завдання. « Повісті російською мовою»

« Творчість після заслання» ( 1857 – 1861)

Опрацювання програмових поезій Т. Шевченка

ІІІ група

Завдання. Поезія « Доля»

Виразне читання поезії

  • Ідейно – художній аналіз ( тема, ідея, основна думка, жанр, художні особливості твору )

Створення словникового портрета долі

Супутник життя;

Брат і сестра;

Доля поета та, хто зобов’язувала його вчитися;

Нелукавий друг.

« Росли укупочці, зросли»

  • Ідейно – художній аналіз твору

Скласти « Доміно»

Виявити передумови для щасливого подружнього життя.

Щасливе подружнє життя - злагода – довіра – щирість – повага – любов – порозуміння – готовність піти на поступки….

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу

Проведення тестового опитування

Літературний диктант ( взаємоперевірка)

У. Підсумок уроку

- Чи здійснились ваші очікування?

УІ. Оцінювання

  • Самооцінювання

УІІ. Домашнє завдання

Напишіть домашній твір на тему: « Провідні мотиви лірики Т. Шевченка періоду заслання» ( на основі опрацьованого матеріалу).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»