! В а ж л и в о
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
6
міс.
2
9
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Лінійка пам"яті, присвячена Ліквідаторам аварії на ЧАЕС

Опис документу:
Катастрофа на Чорнобильській АЕС вважається найбільшою за всю історію ядерної енергетики як за кількістю загиблих і потерпілих від її наслідків людей, так і за економічними збитками. Ми ніколи не повинні забувати ті страшні події і тих загиблих героїв, які поклали своє життя на боротьбу з невидимим і страшним ворогом - радіацією. Пам’ятаймо про Чорнобиль!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ЛІНІЙКА ПАМ'ЯТІ, ПРИСВЯЧЕНА ЛІКВІДАТОРАМ АВАРІЇ НА ЧАЕС

Звучить мелодія, виходять учні

Учень 1

Чорних дат у людства є немало.

Кожна з них — це міна під прогрес.

Найстрашніше, що усіх спікало, —

Вибух на Чорнобильській АЕС.

26 квітня... В ніч забуття

Йде страшне створіння — атомне дитя.

Суть його безкровна, і зіниць нема,

І уста безкровні, і душа німа.

Учень 2 Наша лінійка присвячується одній з найтрагічніших дат в історії нашої держави — 26 квітня 1986 року! У пам'яті українського народу це день чорнобильського лиха, болю, суму, і забути це й викреслити із нашої пам'ятінеможливо.

Учень 3 Чорнобиль. Це назва невеличкого районного центру, що знаходиться в 130 км від Києва. Заснований ще за часів Київської Русі, стародавній Чорнобиль дав свою гірку назву потужній атомній електростанції, будівництво якої було розпочато в 1970 році. У 1983 році вже працювало 4 енергоблоки цієї електростанції із запланованих шести.

Але в історію Чорнобиль увійде назавжди як місто, що дало назву одній з найбільших в історії людства катастроф.

Учень 4 Тієї мирної весняної української ночі на берегах Прип'яті люди ніколи не забудуть. Вона була, як зараз усім здається, найтихішою і найтеплішою. І не сповіщала про біду. Навпаки, всім жителям містечка атомників ще звечора, під вихідний, жадалося отримати від природи хорошу погоду. Проте в ту саму ніч з 25 на 26 квітня відлік часу став уже не мирним, а бойовим і аварійним. Відлік пішов на хвилини і секунди. О 1 год. 23 хв. 40 с, коли всі спали безтурботним сном, спалахнув четвертий реактор Чорнобильської атомної станції.

ВІДЕО

Учень 1 Країна ще нічого не знає. Довгі тривожні дні, правда, придушена муром мовчання. Ще скільки часу буде потрібно, щоб реально осмислити те, що трапилося.

Учень 2 Ніяких сигналів про небезпеку, ніяких звісток про евакуацію. Лише згодом пролунали сигнали ЦО про негайний вивіз населення. Люди були забрані з вулиць, дехто встиг узяти в руки необхідне. Ніхто не думав тоді, що назавжди покидає рідну домівку.

Учень 3 Наслідки вибуху четвертого реактора Чорнобильської атомної сколихнули весь світ. У результаті аварії стався викид величезної кількості радіоактивних речовин з активної зони реактора, які радіоактивною хмарою перенеслись на великі відстані.

Учень 4 Йод-131, цезій-134, -137, стронцій-90, плутоній-240. Увесь цей радіоактивний дощ розлетівся і висіявся на територіях України, Білорусії та Росії. Радіоактивного забруднення зазнало майже 50 % території України. В життя мільйонів людей увійшли слова «радіація», «зона», «ліквідатор», «відселення».

Учень 1 А на квітучий українській землі з'явились пусті міста і села, мертвий ліс, до якого не можна підходити, сади з яблуками, насиченими радіоактивною отрутою, вода, яку не можна пити, і навіть повітря, яким дихаємо, стало ворогом.

Учень 2 На сьогоднішній день два з половиною мільйони людей проживають у забрудненій зоні, з них вісімсот тисяч дітей. Смерть понад 35 тисяч людей пов'язана з аварією на ЧАЕС та її наслідками.

Учень 3 У 1986 році виселено з Чорнобильської зони 91 тисячу мешканців із 76 населених пунктів. Ще протягом 10 років продовжувалося виселення. До 1996 року переселено 160 тисяч осіб. Більше 2 тисяч населених пунктів мають на сьогодні статус постраждалих.

Учень 4

Куди не глянеш — все мов нереальне,

Стоїть край шляху дерево печальне,

Гудуть дроти високовольтних ліній,

Чорніє човен між розквітлих лілій,

Лежить село, неначе на картині,

Біліючи хатами на долині.

А в тім селі ні голосу, ні звуку,

І вікна випромінюють розлуку.

І двері навхрест дошками забиті,

І журавлі криничні сумовиті,

І тихий сад біля старої школи,

І дітям в ній не вчитися ніколи.

Навколо пустка і печаль біблійна,

Навколо смерть, незрима і повільна.

Чортополохом обрій заростає,

Зело і квіти стронцій роз'їдає.

І час пересипається пісками

На полі, що шуміли колосками.

А по ночах, трагічне і фатальне,

На землю ллється світло астральне,

І фантастичне, сіре мерехтіння

Породжує примарливе видіння

Людей, які від наглої біди

Пішли із цього краю назавжди.

Поволі слід за ними заростає,

І дощ свинцевий землю засіває,

І дно ріки вселяють блискавки,

І, розметавши крила, ластівки

Ширяють на Чорнобильських вітрах,

І чорні хмари навівають страх.

Учень 1

Зойкнула Земля чаїним криком:

Сину, вбережи і захисти! —

Вийшла мати із ікони ликом:

Йди, синочок. Хто ж, коли не ти?

Спалахнуло небо, впало крижнем:

Сину, вбережи і захисти! —

Вийшла жінка з немовлятом ніжним:

Йди, коханий. Хто ж, коли не ти?

... І уже ні сина, ані мужа.

Лиш розверсті зоряні поля...

Та пліч-о-пліч стали біль і мужність.

Дух і воля, небо і Земля.

Учень 2

Жорстока ноче, о, яка ти довга!

В тобі, як крик і мука, вість одна...

Ті, що пішли в огонь, ввійшли у стогін,

І душу, болем зчорнену до дна.

Учень 3

І, може, стали ми від болю ближчі,

Четвертий блок заповнив думи вщерть...

Як відродить землі ясне обличчя,

Коли нічим не зупинити смерть.

Учень 4 Відвага... Для пожежного це невід'ємна професійна риса, без якої ніяк не можна. Ось так тієї трагічної ночі лейтенанти і сержанти пожежної охорони виконували свою звичайну роботу. 28 чоловік двох караулів затулили собою не тільки станцію, а і Європу. Шість чоловік загинули майже відразу. І всі молоді.

Учень 1 А їм би тільки починати жити, кохати, нести радість близьким. У кожного були свої плани та надії. Та ніч 26 квітня стала для них фатальною. Вони не озиралися, не ховалися за спини інших. У самому пеклі аварії вони виконали свій обов'язок до останнього подиху. Запам'ятайте їхні імена. На все життя запам'ятайте!

Виходять учні, тримаючи в руках портрети, перев'язані чорними стрічками.

Герой Радянського Союзу — лейтенант Правик Володимир Павлович.

Герой Радянського Союзу — лейтенант Кібенок Віктор Миколайович.

Сержант Ващук Микола Васильович.

Старший сержант Ігнатенко Василь Іванович.

Старший сержант Титенок Микола Іванович.

Сержант Тищура Володимир Іванович.

Учень 2 Шість портретів у чорних рамках, шестеро прекрасних молодих хлопців дивляться на нас із стін пожежної частини Чорнобиля, і здається, що погляди їхні скорботні, що застигли у них і гіркота, і докора, і німе запитання: як могло таке трапитись?

Учень 3 Але це тепер так здається. А тоді, у ту квітневу ніч, у хаосі і тривозі пожежі, не було в їхніх поглядах ні скорботи, ні докору. Ніколи було. Вони працювали. Вони рятували атомну станцію, Прип'ять, Чорнобиль, Київ, усіх нас.

Учень 4 У божевільному вирі життя давайте в цей день хоч на кілька секунд помовчимо і згадаємо 26-те квітня 1986 року. Згадаємо і спробуємо надалі не забувати про нього, бо коли вмирає пам'ять про минуле, це минуле може повторитись.

Учень 1 Вшануємо пам'ять загиблих і померлих внаслідок аварії на ЧАЕС хвилиною мовчання.

НАБАТ

Учень 2 Вплив чорнобильської аварії на здоров’я людей дуже значний і буде проблемою не тільки для нас, а й для кількох наступних поколінь. В Україні постраждало майже 4 мільйони людей, серед них півтора мільйона дітей.

СЦЕНКА

1 учень: Намалюй, - дитина просить, - радість і красу.

2 учень: І малюю я веселку, квітку і росу.

З посмішкою на обличчі дівчинку в вінку

І хлопчину, що кружляє з нею у танку.

1 учень: Намалюй мені розлуку, смуток і журбу.

2 учень: Я малюю лист осінній, схилену вербу,

Що спустила свої віти голі до землі.

І ключами в синім небі линуть журавлі.

1 учень: Намалюй мені ще ніжність

2 учень: Тема не проста.

І малюю я рожеві мамині вуста,

І метелика, і сонце, й квітку лугову,

І зелену, шовковисту молоду траву.

1 учень: Намалюй, дитина просить,

Намалюй біду.

2 учень: Як її намалювати? Спосіб не знайду.

Чи поранену пташину, може, ледь, живу?

А рука сама малює чорнобиль-траву…

1 учень: Нащо ти траву малюєш? Це біда така?

2 учень: Цю траву зовуть чорнобиль, ця трава гірка.

В ній отрута, смерть і сльози, і брудна вода.

В ній хвороби, сум, неспокій. Це страшна біда.

1 учень: Краще намалюй щось гарне. Намалюй життя.

А гірку траву чорнобиль викинь на сміття.

2 учень: Так, дитино, намалюю я життя тобі.

І надії намалюю, й мрії голубі.

Намалюю синє небо, чисте джерело.

Намалюю я лелеку, поле і село.

Намалюю віру, розум, доброту й любов.

Та гірка трава чорнобиль проростає знов.

Учень 1 Чимало років минуло з дня трагедії на Чорнобильській атомній електростанції. Чорнобильська аварія стала для нас уроком, за який заплачено дорогою ціною.

Учень 2 Тож не треба повторювати помилок. Давайте берегти оточуючий світ! Нашій планеті вистачить одного Чорнобиля.

Учень 3 Наш земний уклін, довічна вдячність усім тим, хто, ризикуючи свої здоров'ям і життям, брав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відроджував і продовжує відроджувати до нового життя обпалену радіацією землю.

Учень 4 За днями дні, мина повільно рік,

За днями дні, і другого немає.

Нехай же лихо наше проминає.

І в світі не повториться повік.

Учень 1

Хай стане мир міцнішим у сто крат,

Хай над землею чисте небо буде.

Чорнобиль – попередження набат.

Його уроків людство не забуде.

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись