Ліквідація Гетьманщини. Кирило Розумовський.

Історія України

Для кого: 8 Клас

01.10.2019

844

16

0

Опис документу:
Історія України . 8 клас Тема.Ліквідація Гетьманства в Україні . Мета. Навчальна: охарактеризувати політичне й соціально-економічне становище України в середині ХVІІІ ст., Розвивальна: розвивати в учнів уміння працювати в парах, працювати з джерелами інформації, аналізувати їх, давати відповіді на запитання, робити висновки. Виховна: виховувати повагу до історичного минулого своєї Батьківщини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Тема .Ліквідація Гетьманщини. Кирило Розумовський. Підготував вчитель Козацького ЗЗСО І-ІІІст. Партатус М.В.
Слайд № 1

Тема .Ліквідація Гетьманщини. Кирило Розумовський. Підготував вчитель Козацького ЗЗСО І-ІІІст. Партатус М.В.

Мета: Навчальна: охарактеризувати політичне й соціально-економічне становище України в середині ХVІІІ ст., висвітлити діяльність останнього гетьман...
Слайд № 2

Мета: Навчальна: охарактеризувати політичне й соціально-економічне становище України в середині ХVІІІ ст., висвітлити діяльність останнього гетьмана — Кирила Розумовського; визначити наслідки ліквідації Гетьманщини та її місце в історії України; Розвивальна: розвивати в учнів уміння працювати в парах, працювати з джерелами інформації, аналізувати їх, давати відповіді на запитання, робити висновки, узагальнення, визначати причинно-наслідкові зв’язки, висловлювати свою точку зору. Виховна: виховувати повагу до історичного минулого своєї Батьківщини.

Була колись Гетьманщина, Та вже не вернеться. Було колись — панували, Та більше не будем! Тії слави козацької Повік не забудем! Епіграф уроку Т.Шев...
Слайд № 3

Була колись Гетьманщина, Та вже не вернеться. Було колись — панували, Та більше не будем! Тії слави козацької Повік не забудем! Епіграф уроку Т.Шевченка

Бесіда – інтерв’ю: 1. До складу якої держави входила Лівобережна Україна в середині XVIІІ ст.? 2. Яким було політичне та соціальне становище україн...
Слайд № 4

Бесіда – інтерв’ю: 1. До складу якої держави входила Лівобережна Україна в середині XVIІІ ст.? 2. Яким було політичне та соціальне становище українських земель у складі Росії? 3. Що вам відомо про гетьманів в першій половині XVIIIст? 4. Якими фактами ви можете підтвердити те, що в першій половині XVIІІ ст. тривав наступ російського уряду на автономію України?

Гетьмани в першій половині ХVII . 1 2 3
Слайд № 5

Гетьмани в першій половині ХVII . 1 2 3

Чи були гетьмани справжніми патріотами України?
Слайд № 6

Чи були гетьмани справжніми патріотами України?

Кирило Григорович Розумовський (18 березня 1728 — 9 січня 1803, Батурин, Чернігівська губернія) — граф, політичний і державний діяч Гетьманської Ук...
Слайд № 7

Кирило Григорович Розумовський (18 березня 1728 — 9 січня 1803, Батурин, Чернігівська губернія) — граф, політичний і державний діяч Гетьманської України, останній гетьман України (1750—1764).

Народився Кирило Розумовський 18 березня 1728 року в селі Лемеші Козелецької сотні Київського полку в родині бідного козака Григорія Розумовського.
Слайд № 8

Народився Кирило Розумовський 18 березня 1728 року в селі Лемеші Козелецької сотні Київського полку в родині бідного козака Григорія Розумовського.

Своїй кар’єрі Кирило зобов’язаний старшому брату Олексію, який маючи чудовий, особливий голос потрапив до царського хору Єлизавети. Говорять, що ім...
Слайд № 9

Своїй кар’єрі Кирило зобов’язаний старшому брату Олексію, який маючи чудовий, особливий голос потрапив до царського хору Єлизавети. Говорять, що імператриця та український козак Олексій таємно одружились, за що родина Розумовських отримала графський титул.

Олексій турбуючись за освіту свого меншого брата відправив Кирила на навчання до Європи. Той навчався в університетах Берліна, Страсбурга, Кенігсбе...
Слайд № 10

Олексій турбуючись за освіту свого меншого брата відправив Кирила на навчання до Європи. Той навчався в університетах Берліна, Страсбурга, Кенігсберга. Повернувшись до Санкт-Петербурга, Кирило Розумовський одружується із близькою родичкою імператриці -графинею Катериною Наришкіною,

Палац К.Розумовського у Батурині На Глухівській раді, яка відбулась в лютому 1750 року, за вказівкою імператриці гетьманом Лівобережної України бул...
Слайд № 11

Палац К.Розумовського у Батурині На Глухівській раді, яка відбулась в лютому 1750 року, за вказівкою імператриці гетьманом Лівобережної України було обрано Кирила Розумовського.

1. Царському уряду необхідний був політичний спокій в Україні, тому що Росії загрожувала війна з Туреччиною й Пруссією 2. Бажання Єлизавети наділит...
Слайд № 12

1. Царському уряду необхідний був політичний спокій в Україні, тому що Росії загрожувала війна з Туреччиною й Пруссією 2. Бажання Єлизавети наділити впливовою посадою Кирила Розумовського — молодшого брата Олексія Розумовського, з яким цариця була таємно одружена 3. Це давало можливість тримати українські землі під контролем і зміцнювало владу Єлизавети в Україні Причини відновлення Гетьманства на україні

К.Розумовський зразу ж приступив до проводження політики в якості гетьмана, яка була спрямована на відновлення козацьких вольностей. Об’єднавши нав...
Слайд № 13

К.Розумовський зразу ж приступив до проводження політики в якості гетьмана, яка була спрямована на відновлення козацьких вольностей. Об’єднавши навколо себе передових і освічених старшин, Кирило Розумовський запропонував реорганізувати адміністративний устрій Гетьманщини.

Віртуальна подорож до палацу в Батурині.
Слайд № 14

Віртуальна подорож до палацу в Батурині.

Чому Елизавета відновила гетьманство в Україні?
Слайд № 15

Чому Елизавета відновила гетьманство в Україні?

Робота в парах з історичними документами
Слайд № 16

Робота в парах з історичними документами

Наслідки діяльності К. Розумовського Позитивні Негативні Зумів розширити автономію України   Зміцнив привілейований стан старшини,надав їй можливіс...
Слайд № 17

Наслідки діяльності К. Розумовського Позитивні Негативні Зумів розширити автономію України   Зміцнив привілейований стан старшини,надав їй можливість закріпити за собою землеволодіння і право на селянську працю.   Козацька старшина стала привілейованою верствою населення. Сприяв розвиткові української культури   Обмежив перехід селян від одного поміщика до іншого, що стало суттєвим кроком до закріпачення селян Відбувалося обмеження економічних і політичних прав України: 1754 р. — указ про контроль над фінансами Гетьманщини; 1754 р. — ліквідація митного кордону між Росією та Україною; скарбниця України мала подавати відомості до столиці імперії про доходи й витрати Гетьманщини

1.Кирило Розумовський народився в… . 2.Гетьман України завжди одягався … . 3.К. Розумовського назначила гетьманом імператриця …. 4.Столицею гетьман...
Слайд № 18

1.Кирило Розумовський народився в… . 2.Гетьман України завжди одягався … . 3.К. Розумовського назначила гетьманом імператриця …. 4.Столицею гетьмана було місто …. 5.Церемонія обрання гетьманом проводилася …. 6.Палац Розумовського знаходиться в …. 7. На церемонії обрання гетьмана К.Розумовський присутній … Гра “Незакінчене речення”

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Слайд № 19

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

У 1762 році до влади в Російській імперії приходить невістка Єлизавети –Катерина ІІ. Небажаючи посилення влади гетьмана в українських землях. Своїм...
Слайд № 20

У 1762 році до влади в Російській імперії приходить невістка Єлизавети –Катерина ІІ. Небажаючи посилення влади гетьмана в українських землях. Своїми указами урізує вплив гетьмана: ліквідує митні збори між Україною і Росією, Київ більше не під контролем гетьмана. А в 1764 році видає укази про ліквідацію гетьманства та про створення другої Малоросійської колегії для управління українськими землями та народом. Призначивши генерал –губернатора Малорросії Петра Рум’янцева.

Словничок термінів: Кріпацтво - втрата селянами права самовільно залишати місця свого мешкання, їхня особиста залежність від пана. Генерал-губернат...
Слайд № 21

Словничок термінів: Кріпацтво - втрата селянами права самовільно залишати місця свого мешкання, їхня особиста залежність від пана. Генерал-губернатор— керівник,призначений урядом або монархом для управління територією

Робота в парах з історичними документами.
Слайд № 22

Робота в парах з історичними документами.

Скасовано полково-сотенний устрій, а Лівобережжя й Слобожанщина були перетворені на російські провінції; Україна втратила свої національні збройні ...
Слайд № 23

Скасовано полково-сотенний устрій, а Лівобережжя й Слобожанщина були перетворені на російські провінції; Україна втратила свої національні збройні сили; Козацтво як соціальна верства України було знищене; На всій території України примусово запроваджувалися органи управління Російської імперії, загальноросійське законодавство, норми і звичаї; Більша частина козацької старшини одержала значні права і привілеї, а згодом її зрівняли в правах з російським дворянством; Російський царат посилив експлуатацію людських і матеріальних ресурсів українських земель Наслідки політики Катерини ІІ для України

Робота з картою
Слайд № 24

Робота з картою

Чому Катерина ІІ ліквідувала гетьманство в Україні?
Слайд № 25

Чому Катерина ІІ ліквідувала гетьманство в Україні?

1.Хто скасував гетьманство на Україні? 2.Хто керував Україною після К.Розумовського? 3.Як змінився полково-сотенний устрій на Україні ? 4.Як назива...
Слайд № 26

1.Хто скасував гетьманство на Україні? 2.Хто керував Україною після К.Розумовського? 3.Як змінився полково-сотенний устрій на Україні ? 4.Як називали Україну в кінці VIIIст? 5.Як називалася козацька старшина за часів Катерини ІІ? А як називалися селяни? Гра «А чи знаєте ви?»

Слайд № 27

Дайте відповідь? Які зміни сталися в управлінні Лівобережної України у 1864 році? 2. А як, на вашу думку, можна пояснити ліквідацію гетьманського п...
Слайд № 28

Дайте відповідь? Які зміни сталися в управлінні Лівобережної України у 1864 році? 2. А як, на вашу думку, можна пояснити ліквідацію гетьманського правління? 3. Який орган влади утворювався для управління українськими землями? 4. Хто мав очолити Малоросійську колегію і якими повноваженнями він наділявся? 5. Як ви вважаєте, чому Катерина ІІ зрівняла в правах російських та українських чиновників?

Підсумок уроку. Що нового я дізнався на уроці ? Найбільше сподобалося на уроці … Найбільш запам’яталося…
Слайд № 29

Підсумок уроку. Що нового я дізнався на уроці ? Найбільше сподобалося на уроці … Найбільш запам’яталося…

Домашнє завдання 1.Прочитати параграф №34. 2.Дати відповіді на питання 1-2 ст 248.
Слайд № 30

Домашнє завдання 1.Прочитати параграф №34. 2.Дати відповіді на питання 1-2 ст 248.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.