і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Леся Українка "Давня казка"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТЕМА: Леся Українка. Поема «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини

МЕТА: з’ясувати погляди Лесі Українки на призначення мистецтва і митця у суспільстві, вчити аналізувати твір у єдності форми і змісту; дослідити ідею вільної творчості, вільнолюбства.

Розвивати навички роботи з художнім текстом, логічного мислення, співставлення, узагальнення.

Виховувати вміння бути самим собою, ненависть до зла, несправедливості, достоїнство і патріотизм.

ТИП УРОКУ: засвоєння знань і формування вмінь.

ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації до теми «Давня казка», дидактичний матеріал.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

Ι. Активізація опорних знань

ΙΙ. Перевірка домашнього завдання

  • Читання напам’ять учнями поезії «Хотіла б я піснею стати»

  • Підберіть епітети до трьох попередніх уроків за творчістю Лесі Українки, використавши ґронування

  • Назви твір:

  • Якби я ваші промені мала,

Я б ніколи не мовила слова

(«Ви щасливі, пречистії зорі»)

  • Лунали б тоді мої мрії

І щастя моє таємне

(«Хотіла б я піснею стати»)

  • Як я так високо стояла,

Хай була б я весь вік одинока.

(«Ви щасливі, пречистії зорі»)

  • Замиготіло листячко зелене,

Посипались білесенькі квітки

(«Давня весна»)

  • Десь, колись, в якійсь країні

Поживав поет нещасний.

Тільки мав талант до віршів…

(«Давня казка»)

  • Співало все, сміялось і бриніло,

А я лежала хвора і самотня

(«Давня весна»)

  • Дівчаточка й хлоп’яточка

Під деревом скачуть

Простягають рученята…

(«Ой вишеньки-черешеньки»)

  • Любо ти спатимеш,

Поки не знатимеш, що то – печаль…

(«Колискова»)

  • Моя душа ніколи не забуде

Того дарунку, що весна дала.

(«Давня весна»)

ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ.

ΙІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Учитель

Вдома ви прочитали поему «Давня казка». Зачитайте і прокоментуйте уривки, які вам сподобалися, здивували, викликали запитання.

  1. Індивідуальне повідомлення на тему «Історія написання поеми «Давня казка»

  1. Робота з текстом

  • Знайдіть рядки поеми, які можна визначити як тему твору.

  • Знайдіть рядки поеми – ідею твору.

  • Знайдіть рядки поеми, що несуть в собі думку твору.

  • Жанр твору: ліро-епічна поема. Пригадаймо, який твір називаємо поемою?

  • Випишіть рядки твору, що є експозицією, зав’язкою, кульмінацією і розв’язкою.

  1. Робота над сюжетом твору (завдання на мультимедійній дошці)

  • Як починається твір?

  • У якій країні жив поет?

  • Який він був?

  • Хто вважав його божевільним?

  • Коли ж Бертольдо оцінив поета?

  • Знаючи ціну слова, Бертольдо пропонує поетові що?

  • Чому поет не приймає «золотих» кайданів?

  • Поет загинув, але…

  1. Поняття про напівбілий або римований вірш

  • Віршовий розмір «Давньої казки»

(практична робота)

Зо-ло-тих не хо-чу лав-рів

З ни-ми, щас-тя не здо-бу-ду

Як я ни-ми у-він-ча-юсь

То по-е-том вже не бу-ду

  1. Визначити проблеми і мотиви твору

  • роль митця в суспільстві;

  • служіння народові і мистецтву;

  • поняття людського щастя;

  • війни для збагачення.

  1. Перевірка знання тексту, бесіда за текстом

  • Яку нагороду хоче отримати поетеса за казку?

  • Чому поетеса не називає країну, у якій відбуваються події?

  • Поет живе самотньо, але не вважає себе одиноким. Чому?

  • Як до поета ставляться люди? Про що це свідчить?

  • Опишіть зустріч поета з Бертольдо.

  • Яким лихом загрожував лицар поетові?

  • Чи перелякався поет?

  • Чим є воля для поета?

  • Як поет допоміг Бертольдо?

  • У чому було призначення поета?

  • Чому поет свої вірші називає «чесною зброєю»?

  • Яким чином було покарано поета за його пісні, вільне слово?

  1. Виберіть із тексту поеми 4-5 прислів’їв, кого вони стосуються?

V. Підсумки уроку

VΙ. Оцінювання результатів навчальної діяльності учнів

VΙΙ. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольного твору.

Орієнтовні теми:

    • Леся Українка – поетеса-борець

    • Образ поета у поемі Лесі Українки «Давня казка»

    • Леся Українка – горда «дочка Прометея»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Засвоєння нових знань
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    211
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    BF643947
  • Вподобань
    0
Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь