і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Лелеки – вісники щастя

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Лелеки – вісники щастя

Підготовка до написання твору – роздуму на задану тему в художньому стилі.

Мета. Формувати вміння будувати звязне висловлювання,

вдосконалювати писемне мовлення; тренувати пам’ять, розвивати мислення та навики грамотного письма, поповнити знання дітей відомостями з літератури, фольклору, зоології, географії, виховувати почуття любові до птахів, рідного краю.

Тип уроку. Урок розвитку звязного мовлення.

Обладнання. Малюнки, картки, запис пісні, рушник, скринька, зоропоезія.

Ти ж бо українка, Україно,

Як твої лелеки й журавлі.

У твоїх очах цвіте барвінок,

І калини гілка на чолі.

Є.Гуцало

Хід уроку:

Організація класу. Вступне слово вчителя.

Кожен народ має свої символи, це те найдорожче, що супроводжує людей протягом усього життя. Про символи українців дуже гарно сказав Євген Гуцало.

І ми візьмемо ці слова девізом нашого уроку. Але ми будемо говорити тільки про птахів: лелек та журавлів. Барвінок і калина стане темою іншого уроку.

Ці птахи несуть нам весну, пробудження природи, людську надію.

Ми вчитимемося писати про них висловлювання у формі твору – роздуму.

Актуалізація опорних знань.

Я пропоную вам глянути на дошку, переписати текст і виконати завдання:

1 ряд – пояснити орфограми у підкреслених словах.

2 ряд – пояснити пунктограми.

3 ряд – зробити синтаксичний розбір останнього речення.

Білий лелека. Цей прекрасний птах здавна є невіддільним від українських просторів, людських осель. Нарівні з чистим, прохолодним джерелом і колисковою піснею, замріяними вербами над річкою, ланами, батьківською хатою лелека був символом рідного краю . Він уособлює мир, щастя, достаток, добро, сімейне благополуччя.

Ми з вами почали мову про птаха, який приносить весну, хоч за вікном зима. Але мине не так багато часу, і ліси, гаї наповняться пташиним співом. Серед численного птаства людина виділяє птахів – символів. Наприклад, лебідь уособлює вірність, голуб – мир і чистоту.

Що ж символізує лелека? (Щастя, достаток, добробут.)

Який ще птах є дуже схожий на лелеку? (Журавель)

Давайте знову звернемося до нашого тексту.

Бесіда:

1. Зразком якого стилю він є? (Художній)

2. Чому ? Які ознаки художнього стилю?(Емоційна лексика…)

3. Чи наявні ці ознаки в даному тексті?

(Епітети – чисте джерело, рідний край;

метафори – замріяні верби.)

Я пропоную вам

Словникову гру «Хто швидше»

Підберіть до поданих іменників епітети.

З одним із словосполучень скласти речення.

Картка для сильніших Картка для слабших

Птахи . Благородні птахи,

Пір’я. атласно – біле пір’я.

Наше завдання сьогодні на уроці підготуватися до написання твору в художньому стилі на запропоновану тему.

Теми творів

На гнізда повернулися лелеки.

Лелеки — вісники щастя.

Журавлине тривожне «курли».

Журавлі летять у безсмертя...

Із запропонованих тем ви оберете одну і будете писати твір. Але це має бути не лише твір у художньому стилі, а ще і твір – роздум.

1. Які типи мовлення ви знаєте? (Опис, розповідь, роздум.)

2. Яку будову має роздум?

Опрацювання таблиці на дошці.

Теза – аргумент – висновок.

(Будь-який роздум ділиться на три частини: у першій міститься основна думка — теза, тобто те, що потрібно довести; у другій частині наводяться докази (аргументи) для підтвердження основної думки тексту, у третій — висновок. Здебільшого частини роздуму виділяються у самостійні абзаци.)

Самостійно розгляньте памятку .

Як працювати над роздумом

1. Продумайте тему роздуму.

2. Коротко і чітко сформулюйте основну думку.

3. Доберіть переконливі докази і факти з життя,

власних спостережень, літератури тощо.

4. Зробіть відповідні висновки.

5. Вживайте для зв'язку частин роздуму такі спо-

лучники: бо, через те що, тому що, отже, таким чи-

ном та ін.

6. Використовуйте такі словосполучення та речен-

ня: мені здається.., я вважаю, що.., на мою думку, я

переконаний, я не можу погодитися з тим, що.., хо-

четься підкреслити, що.., я зрозумів, що...

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Підготовка до написання твору – роздуму.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    868
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    KO821620
  • Вподобань
    0
Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь