+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Лялька-мотанка "Веснянка"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Л. Довгаленко, вчитель початкових класів, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель - методист
Слайд № 1

Л. Довгаленко, вчитель початкових класів, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель - методист

Короткотривалий проект Тема: Лялька-мотанка “Веснянка” Мета : навчити виготовляти ляльку-мотанку “Веснянку” ; закріпити знання про види декоративно...
Слайд № 2

Короткотривалий проект Тема: Лялька-мотанка “Веснянка” Мета : навчити виготовляти ляльку-мотанку “Веснянку” ; закріпити знання про види декоративно-прикладного мистецтва, вчити розкривати цінність народного ремесла для людини (естетичну, практичну, емоційну ) на прикладі Веснянки; на основі народних традицій формувати уявлення про шанування оберегів українським народом; розвивати увагу, спостережливість, пам’ять; вчити вибирати головне, співпрацювати у групі; розвивати лідерські якості; виховувати вміння побачити красу мистецтва.

Ключове питання: Чи відноситься лялька - мотанка до виду декоративно - прикладного мистецтва? Тематичне питання: Чи є лялька – мотанка оберегом? Чи...
Слайд № 3

Ключове питання: Чи відноситься лялька - мотанка до виду декоративно - прикладного мистецтва? Тематичне питання: Чи є лялька – мотанка оберегом? Чи була в давнину лялька – мотанка іграшкою для дітей? Змістовні питання: Коли появились перші мотанки? Коли в Україні стали виготовляти мотанки? Які є різновиди мотанок? Яке значення має одяг мотанок ? Кінцевий результат: виготовлення ляльки – мотанки “Веснянка”, вміння поетапно виконувати роботу, формування навичок роботи в групах, виявлення лідерів в колективі, створення презентації Навчальні предмети: трудове навчання, виховна робота. Форма проведення: практична робота та презентація Термін виконання: 1 тиждень Обладнання: 2 клаптики білої тканини, 2 клаптики кольорової тканини, білі нитки, стрічки, тасьма, нитки “ірис “, намисто, блискітки, бісер. Лялька-мотанка “Веснянка”

Хід роботи над проектом: Підготовчий етап. Мотивація. На прикладі ляльки – мотанки показати, що можна легко виготовити витвір декоративно прикладно...
Слайд № 4

Хід роботи над проектом: Підготовчий етап. Мотивація. На прикладі ляльки – мотанки показати, що можна легко виготовити витвір декоративно прикладного мистецтва. 2. Оголошення, представлення теми й очікуваних результатів Пропонується підібрати інформацію про ляльки – мотанки, підготовити необхідний матеріал для виробу. 3. Колективне планування етапів реалізації проекту: створення творчих груп, визначення напрямків роботи, отримання завдання 4. Реалізація проекту 5. Підведення підсумків Лялька-мотанка “Веснянка”

Лялька-мотанка “Веснянка” Творчі групи: науковці затійники музиканти дослідники народознавці дизайнери журналісти
Слайд № 5

Лялька-мотанка “Веснянка” Творчі групи: науковці затійники музиканти дослідники народознавці дизайнери журналісти

Лялька-мотанка “Веснянка” Назвіть види декоративно прикладного мистецтва. Чи чули ви про ляльку – мотанку? Лялька - мотанка – українська народна ля...
Слайд № 6

Лялька-мотанка “Веснянка” Назвіть види декоративно прикладного мистецтва. Чи чули ви про ляльку – мотанку? Лялька - мотанка – українська народна лялька, символ жіночої мудрості, родинний оберіг. Здавна у кожній родині лялька - мотанка виконувала роль оберегу, була символом мудрості, берегинею роду, символом матері -прародительниці та зв’язку між поколіннями, одна із найдревніших іграшок і сакральних (священних) істот нашого народу, якій тисячі й тисячі років. Скільки існує людство, стільки років цій іграшці, яка повинна була дитину заспокоїти, нагодувати і зберегти. Бо мати, залишаючи дитя, замотувала фрукти чи хліб у шматочок тканини, прив’язувала паличку і давала, як іграшку, тому в основі ляльки — хрест. Людина вигадувала ляльку - мотанку, подібну собі, як забавку для дитини, як оберіг дому. Виготовляючи цей сакральний предмет, жінки вкладали у неї свою енергію, певні думки і побажання. Ляльку - мотанку передавала мати дочці, коли віддавала до іншого роду, а дочка, у свою чергу, своїй дитині. Це ніби ниточка, яка зв’язувала увесь рід. Урок – презентація І. Організаційна хвилина. Перевірка готовності до уроку.Позитивне емоційне налаштування учнів. - Сьогодні ви переконаєтесь, що всі ви надзвичайно талановиті, як і увесь наш український народ ІІ. Активізація навчальної діяльності. Розповідь учителя з елементами бесіди

Лялька - мотанка “Веснянка” Поетапність виконання виробу 1.Скласти більший клаптик білої тканини декілька раз вздовж, перегнути навпіл. 2. Вставити...
Слайд № 7

Лялька - мотанка “Веснянка” Поетапність виконання виробу 1.Скласти більший клаптик білої тканини декілька раз вздовж, перегнути навпіл. 2. Вставити всередину нитки “ірис”. 3. Взяти за край перегину і добре замотати нитками (вузлики не зав’язувати )– це голова. 4. Скласти менший клаптик білої тканини декілька раз вздовж, вставити його до голови і знову міцно примотати нитками – це руки. 5. Взяти тасьму чи стрічку і перемотати навхрест. 6. Кольоровий клаптик тканини скласти навпіл і ще раз навпіл та прорізати невеликий отвір посередині, одягти на тулуб, примотати з вивороту 7. Маленький шматочок для фартушки теж примотати. Зверху замотати та зав’язати поясочок з тасьми чи стрічки. 8. Стрічкою зав’язати краї рук, заплести чи зав’язати коси. 9. Прилаштувати на голову віночок зі стрічками чи стрічку. 10. Прикрасити намистом, бісером чи блискітками.

Лялька - мотанка “Веснянка” Науковці розповідали: Лялька-мотанка (або вузликова лялька) є прадавнім сакральним оберегом. Їй вже майже 5000 років, в...
Слайд № 8

Лялька - мотанка “Веснянка” Науковці розповідали: Лялька-мотанка (або вузликова лялька) є прадавнім сакральним оберегом. Їй вже майже 5000 років, вона з’явилася з тих пір, як почали вирощувати льон. Перша лялька-мотанка була виготовлена більше 5 тисяч років тому. Такі ляльки можна знайти в будь-якій країні. Це була не просто іграшка. Вважалося, що вона захищала людину від неприємностей та бід. Ляльку часто використовували у ритуалах. При виготовленні ритуальної ляльки в неї вплітали все те, від чого людина хотіла позбутися (біди, хвороби), і спалювали на вогнищі, або топили у воді. При розкопках Помпей були виявлені численні лялькові лавки із збереженим товаром. Ляльковим ремеслом займалися не тільки гончарі, але і знамениті скульптори й різьбярі по дереву. У Єгипті знайдена римська ганчір'яна набивна лялька: виконана з грубого полотна та набита клаптиками і папірусом

Наші пращури вірили, що лялька є посередником між живими та тими, хто ще народиться. Тому на заміжжя дівчини разом із рушниками і сорочками в скрин...
Слайд № 9

Наші пращури вірили, що лялька є посередником між живими та тими, хто ще народиться. Тому на заміжжя дівчини разом із рушниками і сорочками в скриню до приданого клали ляльки. Робили їх дуже ретельно: одягали в українське народне вбрання як наречену, плели вінок на голову і обов’язково «додавали» нареченого — мусила бути пара. Відразу після одруження тими ляльками бавилися — вважалося, що так швидше народяться діти. Обличчя у «плодоносних» ляльок немає — невідомо ж, хто прийде на світ. Берегиням — іншому різновиду — на обличчі намотували хрести. І виготовляли їх на різні потреби: аби людина одужала, аби пішов дощ чи навпаки — припинилася злива, вщух буревій... Усі елементи одягу мотанки є символічними: спідниця уособлює землю; сорочка — три часи: минулий, теперішній і майбутній; головний убір — очіпок, стрічка чи хустка — зв’язок із небом... Українська лялька тим унікальна, що вона — така ж, яка була тисячі років тому! Найдавніші — глиняні — сягають доби Трипілля! Лялька - мотанка “Веснянка” Дослідники розказали:

Лялька - мотанка “Веснянка” Народознавці розказали про різновиди ляльки - мотанки: Великодня Наречена Господиня Матуся Матуся Веснянка білої льняно...
Слайд № 10

Лялька - мотанка “Веснянка” Народознавці розказали про різновиди ляльки - мотанки: Великодня Наречена Господиня Матуся Матуся Веснянка білої льняної тканини Нерозлучники соломи, трави, кукурудзиння мішковини Ляльки виготовляли з

виконали українську народну пісню “Вийди, вийди , Іванку” Лялька - мотанка “Веснянка” Музиканти
Слайд № 11

виконали українську народну пісню “Вийди, вийди , Іванку” Лялька - мотанка “Веснянка” Музиканти

провели народну гру “Подоляночка” Лялька - мотанка “Веснянка” Затійники
Слайд № 12

провели народну гру “Подоляночка” Лялька - мотанка “Веснянка” Затійники

Лялька - мотанка “Веснянка” Створили виставку - композицію Дизайнери
Слайд № 13

Лялька - мотанка “Веснянка” Створили виставку - композицію Дизайнери

Лялька - мотанка “Веснянка” взяли інтерв’ю у вчителя української мови та літератури нашої школи Світлани Миколаївни Давидової, яка виготовляє ляльк...
Слайд № 14

Лялька - мотанка “Веснянка” взяли інтерв’ю у вчителя української мови та літератури нашої школи Світлани Миколаївни Давидової, яка виготовляє ляльки - мотанки Журналісти

Лялька - мотанка “Веснянка” Підведення підсумків : оцінювання за критеріями, виявлення труднощів, схвалення позитивних моментів.
Слайд № 15

Лялька - мотанка “Веснянка” Підведення підсумків : оцінювання за критеріями, виявлення труднощів, схвалення позитивних моментів.

Лялька - мотанка “Веснянка” Матеріали взяті з Інтернет ресурсів
Слайд № 16

Лялька - мотанка “Веснянка” Матеріали взяті з Інтернет ресурсів

Опис документу:
Мета : навчити виготовляти ляльку-мотанку “Веснянку” ; закріпити знання про види декоративно-прикладного мистецтва, вчити розкривати цінність народного ремесла для людини (естетичну, практичну, емоційну ) на прикладі Веснянки; на основі народних традицій формувати уявлення про шанування оберегів українським народом

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись