Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання.

Фізика

Для кого: 7 Клас

23.07.2020

1064

10

0

Опис документу:
Мета: продовжити формувати поняття «сила тертя»; формувати в учнів вміння визначати коефіцієнт тертя ковзання дерева по дереву; удосконалювати вміння використовувати динамометр для вимірювання сил; розвивати критичне мислення учнів; виховувати в учнів вміння працювати в групах; виховувати дбайливе ставлення до лабораторного обладнання під час експерименту.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання.

Мета: продовжити формувати поняття «сила тертя»; формувати в учнів вміння визначати коефіцієнт тертя ковзання дерева по дереву; удосконалювати вміння використовувати динамометр для вимірювання сил; розвивати критичне мислення учнів; виховувати в учнів вміння працювати в групах; виховувати дбайливе ставлення до лабораторного обладнання під час експерименту.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: на кожну групу учнів – дерев’яний брусок, дерев’яна широка лінійка, набір тягарців по 100 грам, динамометр.

Хід уроку.

І. Організаційний етап.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Відгадайте загадку.

І корисне, і шкідливе,

Непотрібне, і важливе,

Нам завжди псує взуття.

Здогадались? Це … (тертя)

Процес наукової творчості складається з наступних ланок: початкові факти – гіпотеза – експеримент – нові знання. Усі ці ланки наукового пізнання вам потрібно пройти сьогодні для того, щоб виконати всі завдання нашого уроку.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Але спочатку ви повинні згадати ті факти, які відомі вам з минулих уроків.

Учитель демонструє рух бруска по горизонтальній поверхні за допомогою динамометра.

  1. Які сили діють на брусок?

  2. Яка сила називається силою тертя ковзання?

  3. Куди напрямлена сила тертя ковзання?

  4. За якою формулою обчислюють силу тертя ковзання?

  5. Виразіть з даної формули коефіцієнт тертя μ.

V. Осмислення змісту й послідовності застосування практичних дій. Інструктаж з техніки безпеки.

Учні звертаються до вказівок до лабораторної роботи №9 ( стор. 146-147 підручника) або використовують посібник «Фізика. 8 клас : зошит для лабораторних робіт». Ф. Я. Божинова, О. О. Кірюхіна.

Запитання до учнів.

  1. Якою є мета лабораторної роботи?

  2. Яке обладнання використовується в ході проведення експерименту?

  3. Як визначити ціну поділки лінійки, динамометра?

  4. Вимірювання яких фізичних величин необхідно зробити в експерименті?

  5. Які величини необхідно обчислити?

  6. Що в ході експерименту може виявитися найскладнішим?

  7. Які ви бачите шляхи подолання труднощів?

VІ. Самостійне виконання учнями експериментального завдання.

Під час самостійного виконання учнями експерименту, вчитель здійснює контроль над діяльністю учнів.

VІІ. Узагальнення і систематизація учнями результатів роботи.

  1. Які результати отримали в лабораторній роботі?

  2. Чи були ці результати передбачуваними?

  3. Чи виникали труднощі під час виконання роботи?

  4. Який висновок зробите?

  5. Чи залежить коефіцієнт тертя ковзання від ваги тіла?

  6. Зпівставте одержаний результат з табличним.

  7. Чому на вашу думку μсер ≠ μтабл ?

  8. Які чинники могли вплинути на точність результату?

VІІІ. Підсумки уроку.

Цікаві факти про тертя.

18 серпня 1851 року імператор Микола I здійснив першу поїздку з Петербурга в Москву залізницею. Начальник залізниці генерал Клейнміхель, щоб підкреслити особливу урочистість події, наказав першу версту залізничного полотна пофарбувати білою олійною фарбою. Це було дійсно красиво, але... Він забув про змащувальну дію олійної фарби, що зменшує тертя, паровоз буксував. Жандарми, підібравши поли шинелей, бігли цю версту перед потягом і посипали піском пофарбовані рейки, щоб збільшити силу тертя.

ІX. Домашє завдання.

Повторити §21. Використовуючи додаткові джерела інформації, підготувати цікаві факти про тертя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.