Квест "Пригоди в Мовній країні"

Опис документу:
Мовний квест - інтелектуально-логічна мовознавча гра, яка дає можливість перевірити вміння учнів практично застосовувати знання , здобуті на уроках української мови; розвивати логічне й асоціативне мислення, увагу, спостережливість, ерудицію, удосконалювати вміння працювати в команді; виховувати відповідальність, лідерські якості, товариськість, прагнення самовдосконалюватися; плекати любов і повагу до рідної мови, прагнення вивчати її, досліджувати і збагачувати.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Квест

Пригоди в Мовній країні

Мета: розширювати і поглиблювати знання про рідну мову, її роль у житті людини. Розвивати увагу, уяву, аналітико-синтетичне та асоціативне мислення, навичкам кооперації, ефективного спілкування, неагресивної впевненості, розв’язання проблем і прийняття рішень. Розширювати словниковий запас учнів. Прищеплювати любов до рідної мови.

Обладнання: асоціативні малюнки, комплект літер, колиска, човен, весло, вудка, кошик.

Актова зала

На сцені сидять бабуся, вона тримає в руках книгу.

Діти з зали: Бабусю, почитайте нам казочку! Ну будь ласка!

Бабуся: Ну добре, умовили. (Розкриває книгу. Здивовано показує чисті сторінки) Діти, що це? Куди всі казки подівалися? Дивина…

З’являється цариця Українська Мова. Задумано походжає по сцені.

Українська Мова: Біда! Біда! Що робити? Що ж робити?

Бабуся: Хто ви? Що сталося?

Українська Мова: Я – цариця Українська Мова. В країні Мови зникли всі букви!

Бабуся: Тепер зрозуміло, чому зникли казки.

Українська Мова: А ще я отримала якісь дивні папірці. Може підкажете, що це?(Демонструє малюнки. Перший: злодій з клунком; другий: ваги, на яких з одного боку лежить клунок, а з іншого – золото;решта малюнків – частини карти)

Бабуся: Якщо немає букв, значить і написати ніяк. Але ж малювати можна! Злодій украв літери, але згоден повернути їх за викуп. Потрібно знайти ті місця, що вказані на цих малюнках. Але ж хто піде на зустріч? Я старенька, а вашій величності самій не впоратися.

Українська Мова: А може діти допоможуть? Адже їм теж потрібно, щоб букви повернулися – вони ж так хотіли послухати казку.

Бабуся: А й справді. Діти, допоможете?

Діти об’єднуються у три команди, кожна з яких отримує по два асоціативні малюнки. Команди вирушають на вказані бази, де їх чекають «злодії».

І база

1 злодій: Моя господиня наказала віддати вам літери тільки тоді, коли ви дасте правильні відповіді на всі запитання.

  1. Яким буває мовлення?

  2. Що таке речення?

  3. Назвіть всі букви, що позначають голосні звуки.

  4. Назвіть наголошений склад у слові мелодія.

  5. Скільки звуків і скільки букв у слові ведмідь.

2 злодій: Все знаєте. Ну добре. Забирайте свої букви. Заслужили. Складіть з них прислів’я:

1) Слово чемне кожному приємне.
2) Мудре слово — добрий друг в біді

ІІ база

1 злодій: О, хто до нас іде… Готуйтеся показати все, що знаєте. Тільки так ви зможете отримати решту літер.

  1. Доберіть близькі за значенням слова до слова йти.

  2. Доберіть слова, протилежні за значенням до слів день, вгору, чорне.

  3. Що означають слова ключ, коса.

  4. Доберіть слова-ознаки, щоб описати ліс.

  5. Які слова ввічливості ви знаєте?

2 злодій: Забирайте свої букви. Складіть з них прислів’я:

3) Ласкаве слово — що весняний день.
4) Гостре словечко коле сердечко.

ІІІ база

1 злодій: Відгадайте загадки:

В нас однакове ім'я.
А скажіть, хто брат, хто я?
Я скажу: "З дерев лечу".
Брат: "Я поштою примчу".
(Лист)

— Як називається особливість таких слів?
(Багатозначність)

2 злодій: А мою спробуєте відгадати?

Двоскладове, яснокриле,
Світу я тепло даю.
І тоді я людям миле,
Коли другий склад гублю.
(Сонце, сон)
— До якої частини мови належать ці слова? (Іменники)

— Що в них є спільного? Чи є вони спільнокореневими? Доберіть спільнокореневі до кожного слова.

1 злодій: Молодці! Правильно Відгадали загадки. Візьміть свої букви. Складіть з них прислів’я:

5) Добрим словом мур проб'єш, а лихим у двері не ввійдеш.
6) Слово — не горобець, вилетить — не піймаєш.

Актова зала

Бабуся: Дивіться, шановна Українська мово, чи всі букви діти принесли?

Українська Мова: Всі букви на місці на місці. І ось які прислів’я склали діти:

Учні читають прислів’я

Українська Мова: Ви виконали всі завдання і заслужили нагороду. Я обіцяла вам казку. То ж дивіться і слухайте.

Інсценізація казки

Івасик-Телесик

Автор:

Жили собі баба й дід,

Мали свою хату й хліб.

І, хоча старі вже стали,

Але діток не надбали.

Баба:

Поїдь, діду, у лісочок,

Привези звідти дубочок,

Зроби з нього колисочку,

Покладу у неї мисочку,

Буду її колисати,

Мов дитинку забавляти.

Автор:

Дід бабусю пожалів,

Як просила, все зробив.

Баба гралась-колисала

Й непомітно задрімала

Їй здалося, що, неначе,

Немовля в колисці плаче.

Справді чудо Бог послав –

Хлопчика стареньким дав.

Дуже швидко ріс хлопчина –

Не по днях, а по годинах.

Старі тішили його, шанували,

Івасиком-Телесиком називали.

Івасик:

Зробіть, тату, човника і весельце –

Піду на рибалку я на озерце.

Буду рибку і ловити, і продавати.

Вас, батьків шанованих, годувати.

Автор:

Став щодня Івасик рибалити,

З ранку раннього озером плавати.

Матінка із берега виглядала

Та синочка снідати закликала.

Мама:

Івасику, Телесику!

Приплинь, приплинь до бережка!

Дам я тобі їсти й пити,

Ще й хороше походити!

Івасик (Гребе до берега):

Ближче, ближче, човнику, до бережка!

Чую, кличе хтось мене здалека.

То ж матуся голос свій подала,

Мабуть мені снідати принесла. (Віддає рибу, забирає кошик з їжею)

Автор:

Зла Змія цю зустріч підгледіла

Та Івасика викрасти захотіла.

Вирішила хлопчика обдурити

І його до берега приманити.

Змія (Грубим голосом):

Івасику, Телесику!

Приплинь, приплинь до бережка!

Дам я тобі їсти й пити,

Ще й хороше походити!

Івасик (Гребе від берега):

Пливи, човне, далі від бережка!

Чую чужий голос я здалека.

У матусі ніжний він та дзвінкий.

Грубий голос цей, не такий.

Хтось мене на березі піджида.

Відчуваю, лихо там і біда.

Змія (Грубим голосом):

Йому голос, бач, не такий!

Піду собі викую я новий.

Тут коваль живе просто неба,

Зробить він усе так як треба.

Автор:

Дуже хитрою була ця змія ,

Викувала голос у коваля

Та іще і вкрала мішок

І побігла на бережок.

Змія:

Івасику, Телесику!

Приплинь, приплинь до бережка!

Дам я тобі їсти й пити,

Ще й хороше походити!

Івасик (Гребе до берега):

Ближче, ближче, човнику, до бережка!

Чую, кличе хтось мене здалека.

То ж матуся голос свій подала,

Мабуть мені снідати принесла.

Автор:

Ледь ступив Івась на бережок,

Змія його хап! І в мішок…

Лісом-полем хлопця несла

І додому ледь дотягла.

Змія:

Ну, Оленко, швидко сюди.

Цього хлопця в піч посади.

Доки ж буду їжу чекати,

Встигну у лісочку поспати.

Оленка:

Ти, Івасю, сідай на лопату

Бо обід вже пора готувати.

Перчиком тебе притрушу

І в гарячу піч посаджу.

Івасик (Кладе на лопату то руку, то ногу):

Як сідати? Так, а чи так?

Як тебе зрозуміти? Ну як?

Дай лопату мені потримати,

А сама покажи як сідати.

Автор:

Так Телесик все хитро зробив –

Сам зміючку у піч посадив.

Тоді кинувся він утікати,

Адже поряд була змія-мати.

Та самому йому не втекти.

Як же хлопчику допомогти?

Летіли мимо гусенята.

Почав Івасик їх благати:

Івасик:

Гуси-гуси, гусенята!

Візьміть мене на крилята

Та понесіть до батенька,

А в батенька їсти, й пити,

Ще й хороше походити!

Автор:

Зглянулися гусенята,

Взяли хлопця на крилята,

Віднесли його до хати,

Де чекали батько й мати.

Стали вони поживати,

Й добра-щастя наживати.

Бабуся: Яка чудова наша українська мова. Панас Мирний писав: "Найбільше і найдорожче добро в кожного народу — це його мова, ота жива схованка людського духу, його і багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід, почування".

Звучить пісня "Наша мова" на слова Ю. Рибчинського у виконанні учнів классу

Українська Мова:

Вивчайте мову українську,
Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,
Прекрасну, милу і чудову,
Як материнську пісню колискову.

Любіте нашу рідну мову
Беріть до зброї рідне слово.
Ні! Не забули ще слов'яни
Шевченка заклик полум'яний!

Бо вона ж така багата,
Українська мова!
Неповторна і крилата,
І така чудова!

І цвіте у ній кохання,
Рушники з квітками
Мрії наші і бажання,
Верби над ставками.

Найрідніше, сокровенне,
Найдорожче в світі.
І святкове, і буденне,
В ній батьки і діти.

Не цурайтесь мови, люди,
Не цурайтесь роду.
Як зачахне рідне слово, -
Не буде народу...

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.