Квест для першокласників "Допоможи Букварику"

Опис документу:
Об'єднані у команди діти та батьки виконують завдання квесту. Таким чином вони допомагають Букварю відновити втрачені сторінки. Мета заходу : - формувати у дітей вміння дотримуватися правил колективної гри , приймати рішення в різних ситуац - зв’язно висловлювати власну думку, дотримуватись культури спілкування; - орієнтуватися у часі, швидко і якісно виконувати певні завдання з метою досягнення кінцевої цілі; - виховувати взаємопідтримку та взаємодопомогу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Квест «Допоможи Букварику»

Місія: знайти втрачені букви і відновити сторінки букваря.

Мета: формування ключових компетентностей

  • Соціальна – формувати у дітей вміння дотримуватися правил колективної гри , приймати рішення в різних ситуаціях;

  • Загальнокультурна – зв’язно висловлювати власну думку, дотримуватись культури спілкування;

  • Уміння вчитися – орієнтуватися у часі, швидко і якісно виконувати певні завдання з метою досягнення кінцевої цілі.

Маршрутний лист: локація «Знайомство», локація «Звукова розминка», локація «Дослідники», локація «Бюро знахідок», локація «Умілі ручки», локація «Олівці-малювці». Кожна команда розпочинає рух по колу з локації, де є слово «Старт»

Вчитель

- Шановні батьки та гості! Ось і промайнув перший рік навчання. Сьогодні ми зібрались, щоб разом відсвяткувати цю подію. Наші першачки успішно подолали першу сходинку свого шкільного життя. Цілий рік вони вчились читати, писати, розв`язувати приклади та задачі, а головне – жити дружно в своїй справжній шкільній родині.

-Я з радістю запрошую на сцену 1 – Б клас! Давайте разом привітаємо наших дітей! (Заходять діти під веселу музику)

1. Сьогодні надзвичайне свято -

Таке в житті буває раз:

З Буквариком зібравсь прощатись

Веселий, дружний перший клас!

2. Любі гості! Мами й тата!

В нас - Букварикове свято.

Добре, що прийшли до нас,

В наш веселий перший клас.

3. В небі сонечко сіяє,

Заглядає в перший клас.

І воно , напевне, знає,

Що сьогодні свято в нас.

4. Буде в нас сьогодні свято,

Першокласників зберем.

Хай приходять всі малята,

Попрощатись з Букварем!

Учитель

- Щоб шановні дорослі змогли зрозуміти, як нелегко доводилося малятам вчитися, попросимо їх розповісти про те, що вони вміли, прийшовши в 1 клас, і чого навчилися за цей рік.

5. Не забудь ніколи , як тебе за руку

У вересні в школу мама привела.

Вчителька нас стріла і у світ науки

З трепетом у серці ніжно повела.

6. У житті найкращий – перший клас,
Через те, що все тут – в перший раз.

В перший раз – підручник,
Зошит – в перший раз.
Вперше тут для нас лунав дзвінок,
Вперше він покликав на урок.

7.Тепер ми учні, перший клас,

Нове життя тепер у нас.

Прийшов урок на зміну грі,

Тепер ми учні, школярі.

8. І від дзвінка і до дзвінка

Робота наша нелегка:

Рахуй, пиши, а ще й читай,

Учителю відповідай!

Та все це не лякає нас,

Бо ми старанний перший клас.

9.Як перше вересня дзвіночком

Зізвало лунко в школу нас,

Відтоді ми звемося гордо:

У нашій школі — перший клас!

10. Відтоді міцно подружились

Ми із Буквариком малим,

По ньому ми читати вчились,

По світу мандрували з ним.

11. У ньому, на сторінці кожній ,

Веселі букви стали в ряд.

Вони, узявшися за руки,

Утворюють спочатку склад.

12. А ми читаєм їх і пишем,

Бо ми вже діти не малі,

А справжні, грамотні, писемні,

Розумні, славні школярі.

13. І ми пишаємось, звичайно,

І гордо носим це звання.

І всім сьогодні кажем чесно:

В нас від Букварика знання.

Пісня Н.Май «Мій Букварик»

Мій букварик, мій букварик –

Він найкращий друг.

Прокидаюсь, посміхаюсь

І беру до рук.

Буква "А" на зірку схожа,

Буква "О" - проста,

Гарно вчитись допоможе

Книжка золота.

Приспів:

Завдання просте –

А, Бе, Ве, Ге, Де.

Хто такий букварик має,

Той не пропаде! (2)

Треба всім старанно вчитись,

Знати головне:

Книжка ця – найкраща в світі,

Виручить мене.

Буква "А" на зірку схожа,

Буква "О" - проста,

Гарно вчитись допоможе

Книжка золота.

Приспів. (2)

14. Ми знаємо тепер багато,

Букварик нас навчив читать,

Коли б ми з ним не подружились,

То ми б всього могли й не знать.

15. Тож нам з Буквариком прощатись

Настав таки прощальний час.

Чому ж улюбленої книги

Нема ще й досі серед нас?

Учитель

На сцену запрошуємо Буквар. Нехай і він полюбується на наших першокласників, а ми подякуємо йому за добру науку.

( На сцену вибігає Буквар)

Буквар

Ось і я прийшов до вас,

Це ж 1-Б, здається, клас?

Я той, хто вас навчив читати

Мене впізнали ви, малята?

Любі друзі, поможіть,

Мої букви поверніть!

Є на світі лихий дід –

Прозивають Буквоїд.

Як до книжки завітає,

Капостити починає.

І малюнки, і слова,

Навіть речення бува

Буквоїд з`їдає,

Коли в книжку завітає!

Ой, що мені робить? Допоможіть!

Учитель

- Шановні батьки, любий Букварику, подивіться, як діти підросли за цей рік! А які ж вони гарні! Гордо заявляю: в моєму класі кожний сьомий учень –обдарований, кожний шостий – творчий, кожний п`ятий – активіст, кожний четвертий – успішний, кожний третій – розумничок, кожний другий - справжній енерджі.

Тож не хвилюйтеся, пане Букварю, наші першокласники Вам допоможуть. Їм ніякий Буквоїд не страшний! Діти, зможемо відшукати втрачені букви?

Буквар

У мене зникло шість букв. Буквоїд знищив навіть малюнки на їхніх сторінках. Немає ні слів, ні речень. Я в розпачі!

Вчитель

Давайте обєднаємося в команди , щоб відправитися на пошуки втрачених сторінок. (Діти об’єднуються в команди і стають перед батьками.)

( Обєднати клас на команди допомагають емблеми. Їх учні отримали на початку дійства. Назви команд: «Активісти», «Інтелектуали», «Енерджі», «Обдаровані», «Успішні», «Розумники».).

- Шановні команди, подивіться на свої емблеми. Яка буква у вас виділена?

( Команди називають)

- Виділена буква в назві команди – це та буква, яку ви повинні повернути на сторінку Букваря, виконавши завдання квесту.

Наш квест проходитиме на цьому поверсі. Локації розміщені у класних кімнатах та фойє. Координатор локації озвучує завдання команді та контролює правильність його виконання. Правильно виконане завдання кожної з локацій оцінюється. В якості нагороди за виконане завдання команда отримує у конвертику один пазл.

Кожне виконане завдання і отриманий пазл преставник команди приносить сюди, у наш клас і віддає редакторам своєї команди. Редактори працюють над оформленням сторінки Букваря.

В кінці квесту команда зможе зібрати з пазлів малюнок певної букви.

- Кожна команда матиме навігатора. Завдання навігатора – вести команду за певним маршрутом. Запрошую навігаторів до команд. Отримайте маршрутні листи.

Усі команди працюють за принципом так званого «мирного» квесту: виконай→ отримай нагороду → принеси

І локація «Знайомство».

  • Дізнайся, чи є ця буква в твоєму імені або прізвищі.

Навігатор команди записує на листку імена чи прізвища дітей команди з даною буквою. Цей листок потрібно відправити редакторам своєї команди. Вони використають його для оформлення сторінки Букваря.

ІІ локація «Звукова розминка»

- Пригадайте пісню, яку ви вичали у 1 класі . Заспівайте її під свій музичний акомпонемент.

  • Сторінку букваря веселіше вивчати, коли на ній буде цікавий смайлик.

  • Оберіть смайлик, що відповідає вашому настрою .

  • Спробуйте озвучити емоційний настрій смайлика

- Передайте смайлик своїм редакторам.

ІІІ локація «Дослідження»

Сторінка в букварі повинна мати певний текст для читання. Ось він перед вами. Дослідіть, скільки разів надруковано букву в тексті. Обведіть її в овал – і кожна ваша буква отримає символічну медаль. Але умова: учень обводить тільки одну букву і передає олівець наступному гравцю. Після виконання завдання віднесіть текст редакторам.

  1. Айстри, абрикоси, аґрус… Цвіту мить.

А на квітах роси, а вгорі – блакить.

Аж радіє серце: адже рідне все це! Григорій Храпач

  1. Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису –

Лис лисички ніс із лісу. Леонід Куліш-Зіньків

  1. Оленя одне блукало.

Оленя когось шукало.

Оля Олю запитала:

- От кого воно шукало?

Оля Олі каже прямо:

- Оленя шукало маму! Ганна Чубач

4. – Скажи, горобчику, чому

ти так боїшся букву У?

- Тобі зізнаюся я, татку:

ця буква схожа на рогатку. Ігор Січовик

5. «Е-е! – сказала буква Е, -

Звір мене не здожене!»

І, махнувши нам рукою,

Е – зробилося луною. Ганна Чубач

6. Рік у рік біля воріт

риє нірку чорний кріт.

Рік у рік скриплять ворота:

- Рив би ти її навпроти!

- Рипи-скрипи, не рипіть,

риє там, де хоче рить. Ганна Чубач

ІV локація «Бюро знахідок».

  • На сторінці букваря зазвичай є завдання-цікавинки. Ось одне з таких завдань.

  • Перед вами речення з пропущеними буквами. Здогадайтесь, яка буква загубилась, вставте її в слова і прочитайте речення. Розташуйте їх в правильному порядку. Отриманий текст передайте редакторам.

1.Спи, зсни, ндрійку,

Прийшл нічкродійк.

нгели зайдуть до хти

Нм ндрійка колихти.

Вже усім млятм

Чс у ліжечк лягти.

2. Страус му — нргійний,

лгантний, моційний.

тикту він охоч

Малюків навчити хоч:

На кскурсії в савані

Будьт чмні та охайні!

3. Через нв і луг

Скаче конк по траві!

□ч, якй! ч, якй!

І швдкй, і прудкй!

Т, грвастй, схаменся,

Відпочт зупнся.

4. Мниться, скриться нй:

Вн лловий, блий, синй.

Всм малює в подарунок

Дивовижний взерунок:

Цвт акацї, нарцисв,

Нжних ллй та рисв.

5. На грді у ленки

□гірчки — такенькі.

Пхвались в хлдчку

□ксамитвих листчків.

□гірчки прсять дщик

Принести вдиці грщик.

6. сміхалася стинка:

— Я — маленька країнка,

Я досвіта вставала

Та зори вишивала.

□квітчала я хстинк

Цвітом макта барвінк.

V локація «Умілі ручки».

  • Виріжте з кольорового паперу по одній букві. Їх використають редактори для оздоблення сторінки букваря.

VІ локація «Олівці-малювці».

  • Кожна сторінка букваря – яскрава, різнокольорова. Розфарбуйте малюнки олівцями. Вашими розмальовками редактори прикрасять сторінку букваря

(В кінці маршруту у кожної команди повинно бути шість пазлів.

- Поки редактори-батьки завершують оформлення сторінок букваря діти складають з пазлів букви.)

Вчитель

  • Чи всі команди завершили свою роботу?

  • Чи готові редактори показати сторінки, які вони створили?

  • Пане Букварю, ми виконали свою місію – відшукали загублені букви і врятували сторінки Вашого букваря. Оцініть нашу роботу.

Буквар

  • Дякую вам, любі друзі, за допомогу! Як гарно у вас вийшло! Мені здається, і команди задоволені – вони працювали дружно, злагоджено! Я переконався, ці учні знають багато, вміють швидко читати, а головне – можуть застосувати свої знання!

Пісня Алфавіт

Учитель : А зараз діти хочуть сказати ще кілька слів Букварику

16 Беру Буквар в останній раз,

Несу його в просторий клас

І рідній книзі у журбі

Шепочу: «Дякую тобі!

17. Бо перша книга ти моя!

Тепер читати вмію я.

На світі книг багато є,

Я серце їм віддам своє .

18. Книжечку першу беру я в руки,

Перший мій друже, перша наука!

І з вдячним серцем Букварю

«Спасибі, друже!» — говорю.

19 Любий букварику! Перша книжка!

Хочеться навіть плакати трішки.

20 Букв спочатку ми не знали,

мами нам казки читали,

А з тобою подружились —

і самі читати навчились!

21 Разом з тобою ми підростали,

Слово найперше тут прочитали.

22 Я сторінку останню

в Букварі перегорну,

Свого друга на прощання

я до серця пригорну.

23 Букви всі від «А» до «Я»

дуже добре знаю я.

Далі я навчатись буду,

а букварик не забуду.

24 Ти перша книжечка моя,

Тепер читати вмію я,

Багато в світі є книжок,

А ти найперший мій дружок!

25. Наш буквар, добру книжку найпершу, 
З хвилюванням мій клас пізнавав. 
І раділи ми щиро, хто звершив —
І цю книжку для нас написав.

26. Тридцять три чудернацькі гачечки 
Розійшлись по його сторінках. 
Танцювали крапки і кружечки 
У здивованих наших очах.

27. Але згодом пройшли таємниці — 
Ми вже букви складали в склади. 
Із глибокої диво-криниці 
Напилися святої води.

28. І відтоді не тільки картинки 
Роздивлялися ми — малюки — 
Зазирали на кожну сторінку 
І читали його залюбки!

29.

Буквар

- Дякую вам за добрі слова, діти.

  • А чи змогли команди відгадати мою надскладну загадку – скласти пазли? Цікаво, що у них вийшло?

На сцену виходять капітани команд. Кожен з них тримає малюнок букви, який команда склала з отриманих пазлів: Е, А, М, Л, Д, Ь.

Буквар

  • А хто здогадався, яке слово можна скласти з цих букв?

  • Так, правильно, це слово –МЕДАЛЬ. Всі присутні в цій залі переконались, учні першого класу засвоїли мою програму, і тому я вважаю, що їм потрібно вручити справжні медалі. Запрошую на сцену учнів для вручення медалей.

(Звучить святкова музика)

Вчитель

Вітаю, мої любі, з першою медаллю у вашому шкільному житті! Бажаю вам не зупинятись на досягнутому!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.