Кругообіг води в природі

Опис документу:
Формувати вміння емоційно реагувати на природні об’єкти, отримувати позитивні враження від спостережень за ними; поглиблювати уявлення дітей про одну з найважливіших речовин у природі – воду; закріплювати знання про значення води для життя всіх живих об’єктів на Землі, про кругообіг води в природі; розвивати спостережливість; виховувати бажання берегти водні ресурси нашої країни.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Кругообіг води в природі

Мета: формувати вміння емоційно реагувати на природні об’єкти, отримувати позитивні враження від спостережень за ними; поглиблювати уявлення дітей про одну з найважливіших речовин у природі – воду; закріплювати знання про значення води для життя всіх живих об’єктів на Землі, про кругообіг води в природі; розвивати спостережливість; виховувати бажання берегти водні ресурси нашої країни.

Словник: кругообіг води, природні ресурси, водойми, джерельна вода, «жива» вода, «мертва» вода.

Хід заняття

Загадка 

Відома нам всім рідина,

Усі її вживають,

Буває хмаркою вона,

сніжинкою буває.

Бува як скло, бува тверда,

Звичайна, підскажіть… (вода).

Як ви вже здогадалися,ми сьогодні говоритимемо про воду.

З»являється Капітошка

До нас сьогодні завітав Капітошка – крапелька водички, яка кожного дня дає наснагу і дарує життя. Він просить нас знайти його сестричок краплинок, ви їх не зустрічали? Допоможемо капітошці? У мене чарівний мішечок і вони знаходяться тут –зла відьма зачаклувала сестричок, а визволити їх можна лише за кожну правильну відповідь. Згодні?

 Краплинки водички,

маленькі сестрички

Світом гуляють,усіх напувають,

А де живуть – не знають.

Д/гра «Де ховається вода?»

  • Розкажіть де живе вода.(У річках,морях,озерах,струмках,колодязі)

  • Які водойми є у нас в місті?

  • Як ви вважаєте,чи скрізь вода однакова?(Вода у природі може бути прісною й солоною).

  • Як ви розумієте слово «прісна»? (Це вода без смаку і запаху)

Капітошка приніс нам глобус - це маленьке зображення нашої планети Земля, ось такою нашу планету видно із космоса.

Як ви думаєте, що зображено блакитним кольором? А що зеленим? Подивіться уважно, чого більше - води чи суші?

Основна маса води міститься в морях і океанах. Там вода солона. Хто був на морі, той напевно відчув цей смак. А в річках та озерах вода прісна.

Д/гра «Властивості води»

  • Яка вода у річці? (Прісна,проточна)

  • Яка вода у струмочку? (Прісна,проточна)

  • Яка вода у озері? (Прісна,стояча)

  • Яка вода в морі та океані? (Гірка,солона)

  • Яка вода в болоті? (Стояча,тухла)

  • Яка вода в калюжі? (Стояча ,брудна)

 Жива вода дає життя

Всьому живому в світі.

Якщо живе жива вода,

Тоді земля у квітах.

- А яку воду можна назвати «живою»? (Чисту, джерельну, мінеральну, освячену).

- Яку «мертвою» ? Чому?(Від неї гине все живе)

- Як людина використовує воду?

- Як мають поводитися люди, щоб вода була прозорою, чистою, а головне «живою»? (Розчищати ріки,не засмічувати джерела,не забруднювати воду). Вважається, що забруднити чи замутити джерело – то великий гріх, розчистити ж, навпаки - добро. У нашого народу існувала така традиція: ніхто не мав йти до криниці чи джерела у брудному одязі. Люди говорили: «Піду до кринички, уберуся в стрічки, щоб не мала від водички в білім тілі шкоди». Вода за недбале ставлення до неї могла покарати, а тим, хто був із нею щирим, добрим – дарувала здоровя. Недарма кажуть : «Будь здоровим – як вода, а багатимяк земля»; «Вода за доброту віддячить»; «Яка криниця, такий і господар»; «Ранні пташки воду п»ють, а пізні – слізки»; «Хліб – батько, вода – мати».

Вивчити прислів»я про воду.

 Капітошка радий, що ви стільки знаєте про воду і хоче вам розказати про своє життя.

Подорож Капітошки

Високо в небі пропливала біла хмаринка. Сиділи на ній друзі – краплинки і з цікавістю поглядали на землю. А найсміливіший і найцікавіший, Капітошка, зіскочив із хмаринки. Пішов дощик і Капітошка опинився на землі. Через деякий час він потрапив до підземного струмка. Та ось струмочок вирвався з-під землі і побіг далі до річки. Злився потік із річковою водою. Стрімко помандрував Капітошка з річкою до моря. Нарешті море! Капітошку підхопили теплі морські хвилі. Сонечко простягло краплинці свій чарівний промінець і запитало: «Хочеш, я оберну тебе на пару, і ти знову повернешся до своїх друзів на небо?» Капітошка зрадів і легко піднявся в небо. Там він знову зустрів своїх друзів. Тисячі маленьких краплинок зібрались у велику білу хмарину. Ось такий шлях пройшов Капітошка, а називається він – кругообіг води в природі.

Бесіда за змістом розповіді – як відбувається кругообіг води в природі.

А вода це справжнє диво!

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

 Є вода — ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля.

 Плавають в водичці діти,

Риби у воді живуть.

Розцвітають в лузі квіти.

І рясні дощі ідуть.

 Кругообіг повсякчасно

На Землі вода веде.

Тож з водою всім прекрасно

І біди нема ніде!

Фізкультхвилинка

Наберу з криниці

Чистої водиці

Буду умиватись

Буду промовляти:

Водичко,водичко,

Умий мені личко,

Рожеве та біле,

Мов яблучко спіле

Хлюп, хлюп, водиченько,

Хлюп, хлюп на личенько.

І на ручки і на ніжки

Хлюп, хлюп, хлюп.

Д/гра «Слова, що позначають воду»: вихователь називає слова, а діти на слова, що позначають воду піднімають зелену фішку, на інші слова – червону. Слова: річка, пісок, стілець, хмара, роса, коса, чай, туман, озеро, лід, дім, град, океан, папір, море, сонце, струмочок, олівець, сніговик і т.д.

А який звук ми чуємо, коли з крана ллється вода? (С-с-с-с-с). Імітуємо рукою відкривання крана і промовляємо -с-с-с-, закриваємо кран. На друге повторення звук потягуємо довше.

Давайте вивчимо скоромовки:

  • Сандалі всі в Сашка в росі.

  • Ми носили воду в ситі,

Та дерева не политі.

Воду в ситі не носити,

Саду ситом не полити.

Вихователь пропонує дітям проговорити скоромовку повільно, потім швидше.

Молодці малята, ви всі завдання виконали, повернули Капітошці сестричок- краплинок. Капітошка вам дуже вдячний за це. Та він на згадку про себе хоче залишити вам своїх друзів в тих місцях де є водичка.

Д/гра «Познач воду в приміщенні».

Наклеїти краплинки на місця де є вода: умивальник, бойлер, поливайка, ваза з квітами, батарея.

Підсумок заняття

Хто приходив в гості?

Про що говорили на занятті?

Що сподобалося?

Як ми повинні ставитися до водички і чому?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.