і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

. Кругообіг води в природі.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Кругообіг води в природі.

Мета. Формувати уявлення про кругообіг води в

природі;

розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки;

виховувати бережне ставлення до води, спостережливість.

Обладнання. Мультимедійна презентація, добірка

книг до теми уроку,

брошура, виставка малюнків.

Тип уроку. Презентація проекту.

Хід уроку

  1. Організація класу. Мандрівка з Капітошкою.

  2. Підсумок фенологічних спостережень.

    1. Яка зараз пора року?

    2. Який місяць?

    3. Що ви можете сказати про стан неба?

    4. Яка сьогодні температура повітря?

    5. Чи є надворі вітер?

    6. Чи спостерігали якісь інші явища?

  3. Перевірка домашнього завдання.

      • Вода – унікальна речовина, яка може перебувати у __ станах: _______________________________

__________________________________________

      • Властивості води-рідини: ___________________

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________

      • При нагріванні вода перетворюється на _______

      • Коли вода замерзає, то перетворюється на _____

так

ні

1

Без дощу і трава не росте.

м

п

2

В морі прісна вода.

р

о

3

Ріки, озера – це теж вода.

л

д

4

Райдуга може з’явитися вночі.

х

о

5

Вода – колиска життя на Землі.

д

а

6

Вода ніколи не може замерзнути.

у

е

7

Дніпро протікає територією України.

ц

щ

8

Без води людина зможе обійтися.

я

ь

  1. Актуалізація опорних знань.

    1. Розгадати ребус (вода).

    2. Вода! В тебе нема ні смаку, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуєшся, не відаючи, що ти таке. Не скажеш, що ти необхідна для життя: ти – саме життя. Ти – найбільше багатство на Землі, але й найвибагливіше… Антуан де Сент – Екзюпері

    3. Повідомлення теми уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ви пригадаєте вивчене раніше про властивості води.

  • В яких станах буває вода.

  • Дізнаєтесь про перехід води з одного стану в інший під впливом сонячного тепла і повітря.

    1. Асоціативний кущ (вода).

  • Де в природі ми бачимо воду?

    1. Властивості води (ґронування).

  • Про які властивості води ви дізнались на попередніх уроках?

    1. Дослід (кипіння).

Пояснити побачене.

      • Вода кипить.

      • Випаровується.

      • Після остигання пара перетворюється в краплини води.

  1. Вивчення нового матеріалу.

    1. Розповідь вчителя (кругообіг води).

  • Вам відомо, що поверхня Землі вкрита багатьма морями, ріками, озерами, ставками.

  • Щодня Сонце прогріває повітря і землю.

  • Під дією сонячного тепла випаровується вода з поверхонь морів, озер, річок, ґрунту, рослин. Пара підіймається високо вгору, охолоджується і перетворюється на крапельки води. З них утворюються дощові або снігові хмари, залежно від температури повітря. Краплинки зливаються, стають важкими і випадають на землю. І повторюється цей процес постійно.

  • Перетворення води з одного стану в інший називається кругообігом води.

  • Це зацікавило навіть наших поетів. Т.Коломієць у вірші „Океан” писала:

Дивовижне вічне коло

Є в цілющої води.

І нема йому початку,

І нема йому кінця.

В нім, немов найменша цятка,

Б’ється серце джерельця.

  • Як автор називає кругообіг?

    1. Робота з підручником (с. 96 – 97).

  1. А чи знаєте ви...

  • Вода дорожча за золото, стверджували бедуїни, які все життя кочували в пісках. Вони знали, що ніякі багатства не врятують мандрівника в пустелі, коли вичерпаються запаси води.

  • У пустелі людина без води не витримує й доби.

  • Майже 25 століть тому у західній частині Єгипту у безводних пісках Сахари безслідно зникла могутня 50 – тисячна армія перського царя Камбіса.

  • Якби всю воду Землі можна було рівномірним шаром розподілити на всій планеті, утворився б Світовий океан, глибина якого сягала б 4 км.

  • У Чорному морі глибше 200 м тварини і рослини жити не можуть, бо у воді розчинено багато шкідливих сполук.

  • Із 90 хімічних елементів, які зустрічаються у природі, у морській воді вчені виявили 70.

  • Верблюд не лише запасає воду, а й дуже економно її витрачає. Його ніс вбирає в себе всю водяну пару, що виходить з організму разом з видихнутим повітрям – ні крапельки не втрачає. А от людина із випаровуванням втрачає майже третину спожитої рідини.

  • Один міський житель за добу використовує від 200 до 400 л води.

  • Воду називають колискою життя, матір’ю врожаю.

  1. Збереження води.

  • Окрім людини, кому ще потрібна вода?

  • Погляньте на екран. На Землі так багато води. А чи потрібно її оберігати від забруднення?

  • 22 березня – Всесвітній день водних ресурсів.

  • З 1980 по 1990 р. тривало Міжнародне 10 – річчя щодо забезпечення питною водою і покращення її якості.

  • З 2005 по 2015 р. оголошено 10 – ліття „Вода для життя” (охорона й збереження води).

  1. Фізкультхвилинка.

Певно важко вам сидіти,

Треба трішки відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть,

Розведіть їх в сторони,

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу – все, гаразд.

  1. Хвилинка – цікавинка (сніжинки).

  • Чи приємно спостерігати таку картину? (снігопад).

  • Прочитайте, як утворюється сніг.

  • Більше 5 тисяч мікроплівок із зображеннями сніжинок зібрали вчені.

  • Двох однакових немає.

  • Розповідь про кольоровий сніг.

  1. Фотозагадки від Капітошки.

  • Уважно розгляньте зображення.

  • Назвіть їх.

  • Виділіть ті, які пов’язані якимось чином із водою і поясніть свій вибір.

  1. Дискусія.

Закрути міцніше кран, щоб не витік океан.

  1. Результати пошуково – дослідницької роботи Витівки води”(повідомлення учнів).

  • Цунамі.

  • Повінь.

  • Лавина.

  • Сель.

  • Шторм.

  • Сейш.

  1. Підсумок уроку. Кубування.

Що нового ви дізнались на уроці?

Що вам видалось цікавим?

  1. Домашнє завдання. С. 96 – 98, прочитати, відповісти на питання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Кругообіг води в природі. Мета. Формувати уявлення про кругообіг води в природі; розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки; виховувати бережне ставлення до води, спостережливість.
  • Додано
    09.08.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    175
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    PC297773
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь