і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в педагогічній практиці. Емоційний розвиток особистості засобами арт-терапії
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

. Кругообіг води в природі.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Кругообіг води в природі.

Мета. Формувати уявлення про кругообіг води в

природі;

розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки;

виховувати бережне ставлення до води, спостережливість.

Обладнання. Мультимедійна презентація, добірка

книг до теми уроку,

брошура, виставка малюнків.

Тип уроку. Презентація проекту.

Хід уроку

  1. Організація класу. Мандрівка з Капітошкою.

  2. Підсумок фенологічних спостережень.

    1. Яка зараз пора року?

    2. Який місяць?

    3. Що ви можете сказати про стан неба?

    4. Яка сьогодні температура повітря?

    5. Чи є надворі вітер?

    6. Чи спостерігали якісь інші явища?

  3. Перевірка домашнього завдання.

      • Вода – унікальна речовина, яка може перебувати у __ станах: _______________________________

__________________________________________

      • Властивості води-рідини: ___________________

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________

      • При нагріванні вода перетворюється на _______

      • Коли вода замерзає, то перетворюється на _____

так

ні

1

Без дощу і трава не росте.

м

п

2

В морі прісна вода.

р

о

3

Ріки, озера – це теж вода.

л

д

4

Райдуга може з’явитися вночі.

х

о

5

Вода – колиска життя на Землі.

д

а

6

Вода ніколи не може замерзнути.

у

е

7

Дніпро протікає територією України.

ц

щ

8

Без води людина зможе обійтися.

я

ь

  1. Актуалізація опорних знань.

    1. Розгадати ребус (вода).

    2. Вода! В тебе нема ні смаку, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуєшся, не відаючи, що ти таке. Не скажеш, що ти необхідна для життя: ти – саме життя. Ти – найбільше багатство на Землі, але й найвибагливіше… Антуан де Сент – Екзюпері

    3. Повідомлення теми уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ви пригадаєте вивчене раніше про властивості води.

  • В яких станах буває вода.

  • Дізнаєтесь про перехід води з одного стану в інший під впливом сонячного тепла і повітря.

    1. Асоціативний кущ (вода).

  • Де в природі ми бачимо воду?

    1. Властивості води (ґронування).

  • Про які властивості води ви дізнались на попередніх уроках?

    1. Дослід (кипіння).

Пояснити побачене.

      • Вода кипить.

      • Випаровується.

      • Після остигання пара перетворюється в краплини води.

  1. Вивчення нового матеріалу.

    1. Розповідь вчителя (кругообіг води).

  • Вам відомо, що поверхня Землі вкрита багатьма морями, ріками, озерами, ставками.

  • Щодня Сонце прогріває повітря і землю.

  • Під дією сонячного тепла випаровується вода з поверхонь морів, озер, річок, ґрунту, рослин. Пара підіймається високо вгору, охолоджується і перетворюється на крапельки води. З них утворюються дощові або снігові хмари, залежно від температури повітря. Краплинки зливаються, стають важкими і випадають на землю. І повторюється цей процес постійно.

  • Перетворення води з одного стану в інший називається кругообігом води.

  • Це зацікавило навіть наших поетів. Т.Коломієць у вірші „Океан” писала:

Дивовижне вічне коло

Є в цілющої води.

І нема йому початку,

І нема йому кінця.

В нім, немов найменша цятка,

Б’ється серце джерельця.

  • Як автор називає кругообіг?

    1. Робота з підручником (с. 96 – 97).

  1. А чи знаєте ви...

  • Вода дорожча за золото, стверджували бедуїни, які все життя кочували в пісках. Вони знали, що ніякі багатства не врятують мандрівника в пустелі, коли вичерпаються запаси води.

  • У пустелі людина без води не витримує й доби.

  • Майже 25 століть тому у західній частині Єгипту у безводних пісках Сахари безслідно зникла могутня 50 – тисячна армія перського царя Камбіса.

  • Якби всю воду Землі можна було рівномірним шаром розподілити на всій планеті, утворився б Світовий океан, глибина якого сягала б 4 км.

  • У Чорному морі глибше 200 м тварини і рослини жити не можуть, бо у воді розчинено багато шкідливих сполук.

  • Із 90 хімічних елементів, які зустрічаються у природі, у морській воді вчені виявили 70.

  • Верблюд не лише запасає воду, а й дуже економно її витрачає. Його ніс вбирає в себе всю водяну пару, що виходить з організму разом з видихнутим повітрям – ні крапельки не втрачає. А от людина із випаровуванням втрачає майже третину спожитої рідини.

  • Один міський житель за добу використовує від 200 до 400 л води.

  • Воду називають колискою життя, матір’ю врожаю.

  1. Збереження води.

  • Окрім людини, кому ще потрібна вода?

  • Погляньте на екран. На Землі так багато води. А чи потрібно її оберігати від забруднення?

  • 22 березня – Всесвітній день водних ресурсів.

  • З 1980 по 1990 р. тривало Міжнародне 10 – річчя щодо забезпечення питною водою і покращення її якості.

  • З 2005 по 2015 р. оголошено 10 – ліття „Вода для життя” (охорона й збереження води).

  1. Фізкультхвилинка.

Певно важко вам сидіти,

Треба трішки відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть,

Розведіть їх в сторони,

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу – все, гаразд.

  1. Хвилинка – цікавинка (сніжинки).

  • Чи приємно спостерігати таку картину? (снігопад).

  • Прочитайте, як утворюється сніг.

  • Більше 5 тисяч мікроплівок із зображеннями сніжинок зібрали вчені.

  • Двох однакових немає.

  • Розповідь про кольоровий сніг.

  1. Фотозагадки від Капітошки.

  • Уважно розгляньте зображення.

  • Назвіть їх.

  • Виділіть ті, які пов’язані якимось чином із водою і поясніть свій вибір.

  1. Дискусія.

Закрути міцніше кран, щоб не витік океан.

  1. Результати пошуково – дослідницької роботи Витівки води”(повідомлення учнів).

  • Цунамі.

  • Повінь.

  • Лавина.

  • Сель.

  • Шторм.

  • Сейш.

  1. Підсумок уроку. Кубування.

Що нового ви дізнались на уроці?

Що вам видалось цікавим?

  1. Домашнє завдання. С. 96 – 98, прочитати, відповісти на питання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Кругообіг води в природі. Мета. Формувати уявлення про кругообіг води в природі; розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки; виховувати бережне ставлення до води, спостережливість.
  • Додано
    09.08.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    246
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    PC297773
  • Вподобань
    0
Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь
Переглянути запис
2 академічні години