і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Критичне мислення на уроках української літератури (на прикладі роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні ?»)

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Критичне мислення на уроках української літератури (на прикладі роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні ?») Викладач: Калугіна Сніжа...
Слайд № 1

Критичне мислення на уроках української літератури (на прикладі роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні ?») Викладач: Калугіна Сніжана Миколаївна

Завдання викладача розвиток в учня такого типу мислення, який забезпечить йому можливість адекватно оцінювати нові обставини, формувати стратегію п...
Слайд № 2

Завдання викладача розвиток в учня такого типу мислення, який забезпечить йому можливість адекватно оцінювати нові обставини, формувати стратегію подолання перешкод, уможливлюватимуть пристосування до нових, часом непередбачуваних, ситуацій. 

Критично мислити – це означає:  - використовувати такі мисленнєві операції як аналіз, синтез, оцінка;  - ставити питання різних типів і відповідати...
Слайд № 3

Критично мислити – це означає:  - використовувати такі мисленнєві операції як аналіз, синтез, оцінка;  - ставити питання різних типів і відповідати на них, виходячи із ситуації та інформації;  - ефективно здійснювати пошук нового та оцінювати факти від думок;  - будувати власні висловлювання. 

«Освіту не дають, її здобувають» Критично мислять ті, хто володіє інформацією і здатний аналізувати її, робити власний вибір та обґрунтовувати погл...
Слайд № 4

«Освіту не дають, її здобувають» Критично мислять ті, хто володіє інформацією і здатний аналізувати її, робити власний вибір та обґрунтовувати погляди.

У технології критичного мислення виділяють три фази :  - актуалізація (приготувати, заохотити до нового навчального матеріалу) – учням пропонується...
Слайд № 5

У технології критичного мислення виділяють три фази :  - актуалізація (приготувати, заохотити до нового навчального матеріалу) – учням пропонується пригадати те, що вони вже знають із вивченої теми, поставити питання та встановити мету навчальної роботи; - побудова знань – школярі оволодівають інформацією й усвідомлюють її значення в результаті своєї діяльності під керівництвом учителя (спонукання дітей до самостійної роботи – самоосвіти, самоконтролю); -консолідація – учні закріплюють та підсумо- вують вивчений матеріал протягом уроку.

Методи і прийоми: створення проблемних ситуацій, постановка дискусійних питань, роздуми над заздалегідь підготовленою життєвою ситуацією та порівня...
Слайд № 6

Методи і прийоми: створення проблемних ситуацій, постановка дискусійних питань, роздуми над заздалегідь підготовленою життєвою ситуацією та порівнянням із текстом твору, «Мозковий штурм», «Порушення послідовності», «Картка персонажа» , «Обмін проблемами», «Займи позицію»(пропозиція вибрати одну із позицій,яка найближча, та аргументувати її).

Тема: Складність і суперечливість характеру Чіпки – головного героя роману, його ево- люція від правдошукача до розбійника. Типове й екстремальне в...
Слайд № 7

Тема: Складність і суперечливість характеру Чіпки – головного героя роману, його ево- люція від правдошукача до розбійника. Типове й екстремальне в долі героя.  Заглянув у душу чоловіку глибоко-глибоко.  І. Франко Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами критичного мислення.

Творче завдання (I.Актуалізація знань) Скласти загальнолюдський моральний кодекс на основі прислів’їв, приказок.  Все добре переймай, а зла уникай....
Слайд № 8

Творче завдання (I.Актуалізація знань) Скласти загальнолюдський моральний кодекс на основі прислів’їв, приказок.  Все добре переймай, а зла уникай.   Добре ім'я – найкраще багатство.   З ким поведешся, в того й наберешся.

«Круглий стіл» (II. Побудова знань) «Що зробило Чіпку Варениченка пропащою силою?» Пригадаймо, чиїм сином був Чіпка. Які особливості характеру проя...
Слайд № 9

«Круглий стіл» (II. Побудова знань) «Що зробило Чіпку Варениченка пропащою силою?» Пригадаймо, чиїм сином був Чіпка. Які особливості характеру проявляв Чіпка в дитинстві та юності? Чи щось насторожило вас? Чи траплялось вам у середовищі підлітків спостерігати невиправдану жорстокість?

«Круглий стіл»  Чого так тяжко сприймав герой те, що в нього забирали землю? Що є свідченням слабкої волі Чіпки? Хто підказував йому вихід із стано...
Слайд № 10

«Круглий стіл»  Чого так тяжко сприймав герой те, що в нього забирали землю? Що є свідченням слабкої волі Чіпки? Хто підказував йому вихід із становища? Які вчинки Варениченка викликають у вас осуд? У яких випадках він порушує моральні правила? У яких випадках проявляє кращі риси – розсудливість, мудрість, доброту?

«У творчій лабораторії письменника»   Складання підсумкового плану – характеристики Чіпки.  III. Консолідація Літературна гра «Темна конячка».  Зав...
Слайд № 11

«У творчій лабораторії письменника»   Складання підсумкового плану – характеристики Чіпки.  III. Консолідація Літературна гра «Темна конячка».  Завдання. На основі приказок-цитат вгадати, про кого йде мова та прокоментувати:

«… дізнавшись від бабусі, що Бог усіх «хлібом годує», дивується, чому це мати сама «хліб заробляє, - ось досі з роботи немає» «…мав чотири прізвища...
Слайд № 12

«… дізнавшись від бабусі, що Бог усіх «хлібом годує», дивується, чому це мати сама «хліб заробляє, - ось досі з роботи немає» «…мав чотири прізвища» «…до батьків горнувся, а на голоту дивився згорда, хоч сам вийшов із бідноти» «… часто вживав прислів’я «своя сорочка ближче до тіла», «дарованому коневі в зуби не дивляться», «як багатство, то й щастя» «…дізнається про страшний злочин сина і йде до волості, щоб заявити на нього» «… покарала наймачку тим, що почепила їй на шию ненароком задавлене кошеня…» «…низенька, чорнявенька, не дуже хорошої вроди дівчина» «… з молодих літ засушена то працею, то нуждою, суха, як опеньок, тиха, бідненько зодягнена». «Темна конячка»

Щоби світ цей на краще змінити, Щоб настала омріяна мить,  Мало тільки родитись і жити, Мало вмерти і пам'ять лишить. Треба зранку до праці встават...
Слайд № 13

Щоби світ цей на краще змінити, Щоб настала омріяна мить,  Мало тільки родитись і жити, Мало вмерти і пам'ять лишить. Треба зранку до праці вставати, Зневажаючи втому і лінь, І долати, долати, долати Бездуховність усіх поколінь… Ганна Чубач Викладання – це мистецтво, а не ремесло

Кожен учень повинен стати активним учасником навчального процесу, а не пасивним спостерігачем чи споживачем знань.
Слайд № 14

Кожен учень повинен стати активним учасником навчального процесу, а не пасивним спостерігачем чи споживачем знань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Презентація. Розвиток в учня такого типу мислення, який забезпечить йому можливість адекватно оцінювати нові обставини, формувати стратегію подолання перешкод, уможливлюватимуть пристосування до нових, часом непередбачуваних, ситуацій. 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Використання веб-квестів в освітньому процесі»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти