і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Вчимося дружити. Шлях до ефективної комунікації
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Критичне мислення на уроках української літератури (на прикладі роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні ?»)

Критичне мислення на уроках української літератури (на прикладі роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні ?»)

Опис презентації окремими слайдами:
Критичне мислення на уроках української літератури (на прикладі роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні ?») Викладач: Калугіна Сніжа...
Слайд № 1

Критичне мислення на уроках української літератури (на прикладі роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні ?») Викладач: Калугіна Сніжана Миколаївна

Завдання викладача розвиток в учня такого типу мислення, який забезпечить йому можливість адекватно оцінювати нові обставини, формувати стратегію п...
Слайд № 2

Завдання викладача розвиток в учня такого типу мислення, який забезпечить йому можливість адекватно оцінювати нові обставини, формувати стратегію подолання перешкод, уможливлюватимуть пристосування до нових, часом непередбачуваних, ситуацій. 

Критично мислити – це означає:  - використовувати такі мисленнєві операції як аналіз, синтез, оцінка;  - ставити питання різних типів і відповідати...
Слайд № 3

Критично мислити – це означає:  - використовувати такі мисленнєві операції як аналіз, синтез, оцінка;  - ставити питання різних типів і відповідати на них, виходячи із ситуації та інформації;  - ефективно здійснювати пошук нового та оцінювати факти від думок;  - будувати власні висловлювання. 

«Освіту не дають, її здобувають» Критично мислять ті, хто володіє інформацією і здатний аналізувати її, робити власний вибір та обґрунтовувати погл...
Слайд № 4

«Освіту не дають, її здобувають» Критично мислять ті, хто володіє інформацією і здатний аналізувати її, робити власний вибір та обґрунтовувати погляди.

У технології критичного мислення виділяють три фази :  - актуалізація (приготувати, заохотити до нового навчального матеріалу) – учням пропонується...
Слайд № 5

У технології критичного мислення виділяють три фази :  - актуалізація (приготувати, заохотити до нового навчального матеріалу) – учням пропонується пригадати те, що вони вже знають із вивченої теми, поставити питання та встановити мету навчальної роботи; - побудова знань – школярі оволодівають інформацією й усвідомлюють її значення в результаті своєї діяльності під керівництвом учителя (спонукання дітей до самостійної роботи – самоосвіти, самоконтролю); -консолідація – учні закріплюють та підсумо- вують вивчений матеріал протягом уроку.

Методи і прийоми: створення проблемних ситуацій, постановка дискусійних питань, роздуми над заздалегідь підготовленою життєвою ситуацією та порівня...
Слайд № 6

Методи і прийоми: створення проблемних ситуацій, постановка дискусійних питань, роздуми над заздалегідь підготовленою життєвою ситуацією та порівнянням із текстом твору, «Мозковий штурм», «Порушення послідовності», «Картка персонажа» , «Обмін проблемами», «Займи позицію»(пропозиція вибрати одну із позицій,яка найближча, та аргументувати її).

Тема: Складність і суперечливість характеру Чіпки – головного героя роману, його ево- люція від правдошукача до розбійника. Типове й екстремальне в...
Слайд № 7

Тема: Складність і суперечливість характеру Чіпки – головного героя роману, його ево- люція від правдошукача до розбійника. Типове й екстремальне в долі героя.  Заглянув у душу чоловіку глибоко-глибоко.  І. Франко Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами критичного мислення.

Творче завдання (I.Актуалізація знань) Скласти загальнолюдський моральний кодекс на основі прислів’їв, приказок.  Все добре переймай, а зла уникай....
Слайд № 8

Творче завдання (I.Актуалізація знань) Скласти загальнолюдський моральний кодекс на основі прислів’їв, приказок.  Все добре переймай, а зла уникай.   Добре ім'я – найкраще багатство.   З ким поведешся, в того й наберешся.

«Круглий стіл» (II. Побудова знань) «Що зробило Чіпку Варениченка пропащою силою?» Пригадаймо, чиїм сином був Чіпка. Які особливості характеру проя...
Слайд № 9

«Круглий стіл» (II. Побудова знань) «Що зробило Чіпку Варениченка пропащою силою?» Пригадаймо, чиїм сином був Чіпка. Які особливості характеру проявляв Чіпка в дитинстві та юності? Чи щось насторожило вас? Чи траплялось вам у середовищі підлітків спостерігати невиправдану жорстокість?

«Круглий стіл»  Чого так тяжко сприймав герой те, що в нього забирали землю? Що є свідченням слабкої волі Чіпки? Хто підказував йому вихід із стано...
Слайд № 10

«Круглий стіл»  Чого так тяжко сприймав герой те, що в нього забирали землю? Що є свідченням слабкої волі Чіпки? Хто підказував йому вихід із становища? Які вчинки Варениченка викликають у вас осуд? У яких випадках він порушує моральні правила? У яких випадках проявляє кращі риси – розсудливість, мудрість, доброту?

«У творчій лабораторії письменника»   Складання підсумкового плану – характеристики Чіпки.  III. Консолідація Літературна гра «Темна конячка».  Зав...
Слайд № 11

«У творчій лабораторії письменника»   Складання підсумкового плану – характеристики Чіпки.  III. Консолідація Літературна гра «Темна конячка».  Завдання. На основі приказок-цитат вгадати, про кого йде мова та прокоментувати:

«… дізнавшись від бабусі, що Бог усіх «хлібом годує», дивується, чому це мати сама «хліб заробляє, - ось досі з роботи немає» «…мав чотири прізвища...
Слайд № 12

«… дізнавшись від бабусі, що Бог усіх «хлібом годує», дивується, чому це мати сама «хліб заробляє, - ось досі з роботи немає» «…мав чотири прізвища» «…до батьків горнувся, а на голоту дивився згорда, хоч сам вийшов із бідноти» «… часто вживав прислів’я «своя сорочка ближче до тіла», «дарованому коневі в зуби не дивляться», «як багатство, то й щастя» «…дізнається про страшний злочин сина і йде до волості, щоб заявити на нього» «… покарала наймачку тим, що почепила їй на шию ненароком задавлене кошеня…» «…низенька, чорнявенька, не дуже хорошої вроди дівчина» «… з молодих літ засушена то працею, то нуждою, суха, як опеньок, тиха, бідненько зодягнена». «Темна конячка»

Щоби світ цей на краще змінити, Щоб настала омріяна мить,  Мало тільки родитись і жити, Мало вмерти і пам'ять лишить. Треба зранку до праці встават...
Слайд № 13

Щоби світ цей на краще змінити, Щоб настала омріяна мить,  Мало тільки родитись і жити, Мало вмерти і пам'ять лишить. Треба зранку до праці вставати, Зневажаючи втому і лінь, І долати, долати, долати Бездуховність усіх поколінь… Ганна Чубач Викладання – це мистецтво, а не ремесло

Кожен учень повинен стати активним учасником навчального процесу, а не пасивним спостерігачем чи споживачем знань.
Слайд № 14

Кожен учень повинен стати активним учасником навчального процесу, а не пасивним спостерігачем чи споживачем знань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Презентація. Розвиток в учня такого типу мислення, який забезпечить йому можливість адекватно оцінювати нові обставини, формувати стратегію подолання перешкод, уможливлюватимуть пристосування до нових, часом непередбачуваних, ситуацій. 
  • Додано
    03.11.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    134
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    BO410724
  • Вподобань
    0
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти