"Країна, де я живу"

Опис документу:
Розширити знання дітей про Україну, державні та національні символи; закріпити знання малят про інтер’єр давнього українського житла та побуту українського народу, про предмети старовинного побуту (рушник, національних одяг – вишиванка, віночок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Проект

освітньої роботи

з дітьми старшого дошкільного віку

«Країна, де я живу»

Автор проекту: вихователь Зеленська С.В.

Категорія учасників: педагоги, вихованці, батьки.

Анотація проекту

Актуальність проекту визначена Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, в якому у освітніх лініях «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Мовлення дитини» сформовані завдання щодо ціннісно-змістовної наповненості діяльності в різних напрямках.

Мета: розширити знання дітей про Україну, державні та національні символи; закріпити знання малят про інтер’єр давнього українського житла та побуту українського народу, про предмети старовинного побуту (рушник, національних одяг – вишиванка, віночок).

Об’єкт: спостереження, ігри, художнє слово

Предмет: культура українського народу

Завдання:

Особистість дитини

- Збагачувати уявлення вихованців про рідний край, про національні і державні символи України.

  • Закріпити знання про житло українців в минулому та предмети побуту наших пращурів.

  • Поглибити знання про історичне минуле.

  • Розвивати пізнавальний інтерес до одягу українців, зокрема української сорочки, вишитого рушника, віночка.

  • Збагатити знання дітей про старовинний український посуд, про рукотворні предмети, якими користувались у давнину.

Дитина у соціумі

  • Вчити вихованців пишатися своєю Батьківщиною.

  • Формувати уявлення малят про національну культуру,

Дитина у світі культури

  • Виховувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, його історії, до творчості народних майстрів.

- діяти відповідно до правил культурної поведінки, володіти основами етичної поведінки серед інших людей.

Мовлення дитини

  • Підтримувати бажання пишатися українськими звичаями, милуватися народними костюмами, виховувати уміння у дітей самостійно відгукуватись на розряд рукотворних предметів якими користувалися в давнину, помічати їх самобутність, оригінальність.

  • Учити дітей умінню бачити самобутність, оригінальність українського вбрання, формувати в дітей бачення помічати красу традиційного українського життя.

  • Знайомити дітей з тематичними літературно – художніми творами, учити засвоювати та розуміти їх образний зміст.

Гра дитини

  • Викликати захоплення від проведення спільних свят та радість від розглядання українських вишитих виробів, прагнення милуватися ними.

  • Виховувати дружелюбність, комунікабельність, уміння радіти колективним діям, іграм.

Очікуваний результат

Цей проект дозволить навчити дітей любити свою Батьківщину, шанобливо ставитись до традицій українського народу, його історії, до творчості народних майстрів. Дасть змогу помітити самобутність предметів давнини, оригінальність українського вбрання, красу традиційного українського життя.

Тривалість циклу – 5 днів.

Види діяльності

Зміст роботи

1 день

Проектне заняття

(пізнавальний, соціально – моральний розвиток)

Тема: Національні та державні символи України.

Мета:

-Формувати уявлення малят про національну культуру, учити вихованців пишатися своєю Батьківщиною, виховувати гордість за історичне минуле своєї країни.

-Викликати у дітей позитивні емоції від використання художніх творів, розгляду тематичного матеріалу.

-Дати поняття про державні та національні символи України, збагачувати уявлення вихованців про рідний край, ознайомити з історією України.

Матеріал: державна символіка України (герб, прапор, тризуб, гімн), карта України, ілюстрації, грамзапис гімну.

Методи і прийоми: Бесіда «Наша Україна», розповідь вихователя, розгляд ілюстрації, дидактичні ігри, читання віршів.

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Моя Україна», «До барвистого віночка вишиваночка-сорочка», «Лялька-україночка», «Де що виготовляють?», «Я маленький козачок», «Українці тато й я», «Наша Батьківщина», «Священні символи».

Хоровод «Ой у лузі калина»

Робота поза заняттями

Бесіда з дітьми про «Запорізьку січ», розгляд ілюстрацій. Вивчання вірша О.Лукій «Україна». Вивчення прислів’їв про вербу, калину, віночок.

Індивідуальна робота

Закріплення вірша О.Лукій «Україна», прислів’їв про вербу, калину, віночок.

Художня праця

Тема: Виготовлення намиста з горобинок.

Мета: Вчити дітей виготовляти намисто з ягід горобини, бережно поводитися з голкою під час нанизування. Виховувати акуратність у роботі, бажання доводити розпочату справу до завершення.

Матеріал: ягоди горобини, голка з ниткою.

Робота з батьками

Виготовлення української народної іграшки

2 день

Проектне заняття

(мовленнєве спілкування)

Тема: Україна – рідний край.

Мета:

-Виховувати любов до рідного краю, повагу до народних традицій українського народу. Формувати уявлення малят про національну культуру.

- Викликати емоційний відгук на розгляд ілюстрацій та використання художнього слова.

-Розширити уявлення про рідний край, про Батьківщину, де ти народився і живеш, про головне місто країни, державні його символи.

-Закріпити в словнику слова «прапор», «герб», «гімн». Учити будувати словосполучення із заданим словом, узгоджувати іменники з відповідним родом слова-ознаки, удосконалювати вміння добирати прикметники до іменника «Україна»

Матеріал: карта України, ілюстрації, державні символи України, дидактична гра «Опиши Україну»

Спостереження, бесіди

Бесіда з дітьми про Київ. Спостереження за чорнобривцями, за вербою і калиною.

Екскурсія

Екскурсія до музею ДНЗ закріпити державні символи.

Робота поза заняттям

Читання вірша В.Сосюри «Україна», мовна гра «Київ гарний мій», розглядання ляльки в національному одязі, розгляд альбому «Національний український одяг», розгляд карти України, читання вірша «Ми всі діти українські».

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Українське, наше, рідне», «Люба Батьківщина», «Найдорожче», «Інтерв’ю».

Рухливі ігри: «Ой, вийтеся, огірочки», «Кривий танок»

Творча гра «Мудрі закони»

Трудова діяльність

Підготовка матеріалу до художньої праці

Художня праця

«У бабусі на подвір’ї Соняшник» (з ракушок і бісеру)

3 день

Малювання

Тема: Малювання декоративне на обємній формі.

-Ініціювати декоративне оформлення виліплених фігурок-прикрашати їх декоративним розписом (клітинкою, лініями, хрестиком)

-Звернути увагу на елементи українського одягу (чоловічого, жіночого).Вдосконалювати техніку малювання гуашевими фарбами-малювати кінчиком пензля на об’ємній формі, повертаючи і розглядаючи її з усіх боків. Виховувати інтерес та естетичне ставлення до народного мистецтва.

-Розвивати самостійність, організаторські здібності, акуратність у роботі.

Матеріал: виліплені з глини фігурки дівчини та козака, ватні палочки, фарби, площинна форма, пензлі, серветки.

Індивідуальна робота

Розучування пісеньки «Вишиваю рушничок»

Дидактична гра «Стара скриня»

Ігрова діяльність

Вправа «Вишиванка»

Творча гра «Чарівна вишиванка», «Країна любові та єдності»

Дидактична гра «Склади речення»

Рухлива гра «Хустинонька»

Робота поза заняттями

Конкурс («Загадка-Відгадка»)

(«Народ скаже як зав’яже», «Літературний»)

Інсценізація вірша Д.Павличка «Де найкраще місце на землі?», розповідання легенди про рушник.

Завдання «Щоб ти намалював, якби тебе попросили намалювати Україну?»

Бесіди, спостереження

Бесіда з дітьми про український одяг, віночок.

Робота з батьками

Фотоконкурс «Ми – діти України»

4 день

Образотворча діяльність:

Ліплення

Тема: Ліплення декоративне за мотивами народної пластики. Опішнянська іграшка.

Мета:

- Продовжувати знайомство дітей з опішнянською іграшкою як видом народного декоративно-прикладного мистецтва для збагачення зорових вражень, формувати естетичний смак.

-Розвивати творчу уяву, фантазію, пам’ять, окомір.

- Створювати умови для творчості дітей за мотивами іграшок гоголівських героїв з Вечорів на хуторі біля Диканьки

Показати узагальнений спосіб ліплення жіночої фігури на основі спідниці – колокола (пологого конуса)Закріпити уявлення про характерні елементи декору та традиційних кольорах

Матеріал: іграшки - Оксана та Вакула, пластилін, дощечки, стеки, серветки.

Ігрова діяльність

Дидактична гра: «Де що виготовляють?», «Який ти, глечику?», «Борщ», «Народні перлини», «Подорож Україною»

Народна гра «Панас»

Сюжетно – рольова гра «Веселий ярмарок»

Трудова діяльність

Сервіровка столів

Індивідуальна робота

Заучування скоромовки «Горщик», розучування фізкультхвилинки з дівчатами «Справ удома так багато, справ удома вистачає»

Колективна робота

Плетіння українського віночка.

Виготовлення квітів з паперу

Робота поза заняттям

Читання та обговорення літературного твору за темою «Неслухняний глечик» С.Васильченко

Бесіда «Звідки прийшли гончарні»

Загадки про посуд

Робота з батьками

Українські вечорниці на тему: «Українська наша хата завше радістю багата»

(ліплення вареників)

Виготовлення сопілки (хлопчики і татусі)

Вишивання серветок (дівчатка і матусі)

5 день

Проектне заняття

(мовленнєве спілкування)

Мета:

- Продовжувати формувати знання дітей про хліб; дати уявлення про послідовність процесів вирощування хліба, про те, що хліб – найцінніший продукт харчування, що для його одержання потрібно докласти багато зусиль;

-Ознайомити з давніми традиціями українського народу; закріпити знання про продукти харчування, які виготовляють з борошна; поповнити словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами;

- Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, мовленнєвий апарат;

иховувати шанобливе ставлення до хліба, повагу до людей, які вирощують і виготовляють хліб.

Спостереження, бесіди

Бесіда «Чим пахне хліб». Спостереження за машиною яка привозить хліб до дитячого садка

Екскурсія

Екскурсія до харчоблоку ДНЗ закріпити закріпити поняття дітей як до дітей приходить хліб

Робота поза заняттям

Розгляд альбому «Хліб усьому голова»

Індивідуальна робота

Удосконалювати знання дітей про народні традиції

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Збери бублики», «Впізнай за описом», «Чого не стало»

Трудова діяльність

Чергування по столовій

Художня праця

Виготовлення хлібних виробів із солоного тіста

Робота з батьками

Виготовити разом з дітьми невеликий гостинець з борошна для друга

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.