Коучинг на тему: «Національно-патріотичне виховання за мотивами творчості В.О.Сухомлинського: Як зробити дієвим?»

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

17.05.2020

394

12

0

Опис документу:
Коучинг у чомусь подібний до тренінгів та консультацій, однак має свої особливості. Коучинг ( від англ. сoaching - «тренування») – технологія розв’язання проблем і досягнення бажаних результатів шляхів постановки запитань і знаходження відповідей на них. Від звичного консультування відрізняється тим, що робиться ставка на розкриття й реалізацію потенціалу власне того, хто потребує допомоги, мотивування його до змін. Основа технології – інтерактивне спілкування.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок)

комбінованого типу «Катруся»

Коучинг на тему:

«Національно-патріотичне виховання за мотивами творчості В.О.Сухомлинського : Як зробити дієвим?»

Підготувала вихователь

Голованенко Н.С.

«Коучинг –технологія позитивних змін»

Одна із сучасних форм роботи з колективом – коучинг. Ця технологія зародилася в 70 – х роках минулого століття у спорті. Її засновники – американці В. Тімоті Голві та Джон Вітмор.

Коучинг у чомусь подібний до тренінгів та консультацій, однак має свої особливості.

Коучинг ( від англ. сoaching - «тренування») – технологія розв’язання проблем і досягнення бажаних результатів шляхів постановки запитань і знаходження відповідей на них.

Від звичного консультування відрізняється тим, що робиться ставка на розкриття й реалізацію потенціалу власне того, хто потребує допомоги, мотивування його до змін. Основа технології – інтерактивне спілкування.

Коуч (тренер) – не дає порад, не повчає і нічого не навязує. Він лише ставить запитання, які допомагають розібратися в проблемі, побачити шляхи її розвязання, подолати внутрішні перешкоди на шляху до мети.

Базові етапи коучингу

  1. Постановка мети.

  2. Аналіз наявних умов.

  3. Визначення шляхів досягнення мети.

  4. Побудова плану дій, власне досягнення мети.

Ключовий елемент у коучингу – усвідомлення особистістю своїх можливостей і спрямування їх на досягнення результатів.

«Національно-патріотичне виховання за мотивами творчості В.О.Сухомлинського : Як зробити дієвим?»

Потреба у посиленні національного виховання ставить перед педагогами чимало запитань. З чого починати? В якому напрямку рухатися? Чи достатньо цієї роботи, що здійснюється педагогами по впровадженню патріотичних уявлень в педагогічний процес? Як впроваджувати ці генетичні реалії, завдяки творчості Василя Олександровича Сухомлинського? Розібратися в них допоможе коучинг – нова форма взаємодії, що згуртовує колектив і розкриває потенціал кожного вихователя.

Мета : спонукати педагогів до пошуку умов, необхідних для плекання свідомих патріотів у закладі дошкільної освіти. Розширювати уявлення про розмаїття напрямів діяльності з національно-патріотичного виховання на базі творчості гуманного педагога В.О.Сухомлинського. Розвивати творчий потенціал педагогів, комунікативні здібності, навички взаємодії в колективі педагогів ЗДО.

Хід проведення :

Кщуч (вихователь) пропонує педагогам згуртуватися в команду для ефективної взаємодії , налаштовує їх на плідну співпрацю й отримання позитивних рішень.

Коуч : проблема , над якою ми сьогодні працюватимемо хвилює кожного з нас. І не лише тому, що це одне з основних завдань освіти, а й тому як ми відносимось до цього питання особисто, бо завдяки нам, нашим педагогічним діям залежить врешті-решт і наше майбутнє.

То ж відгадаймо ребус, щоб дізнатися про головні почуття , які виникають у всіх свідомих громадян нашої держави.

П Т

РУКА ТУРИЗМ

Коуч : чому для нас є важливим виховувати своїх вихованців, як патріотів? Так, і особливу увагу патріотичному вихованню придавав В.О.Сухомлинський. За його словами : «Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується !»

Завдання 1 : «Умови, які формують патріотів в закладі дошкільної освіти» (Відповіді педагогів)

Наприклад : - Системна й послідовна робота з національного виховання.

  • Інтеграція завдань національно-патріотичного змісту в різні види діяльності.

  • Патріотична налаштованість педагогів, тобто вихователь має бути взірцем для своїх вихованців, щоб виховати справжнього громадянина й патріота своєї Батьківщини.

  • Україномовне середовище в закладі дошкільної освіти й вдома.

  • Співпраця з родинами.

  • Залучення дітей до суспільно-корисної діяльності.

  • Ескурсії в природу, в музеї рідного міста, краєзнавчі походи, відвідування різноманітних народних виставок умільців міста, ансамблів міста, наприклад «Квіти Трипілля», «Водограй», «Фаворит», які несуть в собі етнопедагогічні риси нашої минульщини й сучасності.

  • Відповідне розвивальне середовище за мотивами творчої спадщини українського педагога відродження В.О. Сухомлинського.

Завдання 2 : «Алфавіт форми роботи з батьками по впровадженню творчості В.О. Сухомлинського»

Наприклад : - А – анкетування, «аукціон ідей».

Б – батьківські збори, брейн-ринги, бліц опитування.

В – виставка, вечір запитань і відповідей, вікторина, вистава (разом з дітьми).

Г – гурток за інтересами, газета.

Г – «гречні посиденьки».

Д – ділова гра, дискусія, диспут, драматизація, день відкритих дверей.

Е – екскурсія, естафета, експрес-семінар, ерудит-шоу.

Є – «єднальне коло».

Ж – журнал (усний, сімейний).

З – змагання, зустріч з цікавими людьми.

І – інтервю, інтелектуальна гра.

Й – йога.

К – конкурс, консультація, конференція, колаж, квест, КВК, круглий стіл, «картотека добрих справ».

Л – лекторій, «лабораторія педагогічних знань».

М – майстер-клас, «мозковий штурм».

Н – народна гра.

О – опитування.

П – практикум, памятка, порадник, презентація досвіду, портфоліо, папка-пересувка.

Р – рольова гра, розвага.

С – семінар, свято, «скринька пропозицій».

Т – тренінг, тестування, творча майстерня, толока.

У – «університет педагогічних знань».

Ф – фестиваль, форум.

Х – хвилинки емпатії.

Ц – цитатна суперечка.

Ч – чаювання.

Ш – «школа молодих батьків».

Щ – «щоденник добрих справ».

Ю – ювілей визначних дат.

Я – ярмарок.

Коуч : Ми обговорили основні питання по даній темі нашого засідання «круглого столу». Однак, щоб ці питання були вирішені і впроважені в життя вихованців, нам педагогам необхідно створювати щоденний план дій розвитку вихованців на засадах національно-патріотичної змістовності освітнього процесу й формування справжнього громадянина через свідомість видатного педагога-гуманіста В.О.Сухомлинського.

Й на завершення нашого засідання, я пропону. Нам з вами трішки розслабитися й порелаксувати.

«Серце, віддане професії»

Кожен з педагогів, я впевнена, працює віддано, й з любов’ю відноситься до маленьких українців, які згодом, підростаючи, на все життя запам’ятають ваші добрі, гарячі, сповнені добра серденька.

Прошу кожного учасника взяти по сердечку й висловити свої враження від нашої зустрічі.

Дякую всім за увагу! До наступних зустрічей!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.