До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
2
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Котрольна робота 6 клас. Біологія рослин.

Опис документу:
Котрольна робота 6 клас. Біологія рослин. Робота містить тестові завдання у формі ЗНО . Розроблено два варіанти, використовується для учнів 6, 11 класів. Починаючи з 6 класу учні набувать навики та вміння працювати з тестами у формі ЗНО, це адаптує школярів і в подалі буде їм на користь.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна робота 6 клас

Варіант №’1

  1. Червоні водорості можуть проникати на значні глибини тому, що в них є

Аглибоководні корені. Бдобре розвинені провідні тканини.

Вскоротливі вакуолі в клітинах. Гдодаткові пігменти фотосистем.

  1. Одноклітинні зелені водорості в складі лишайника виконують функцію

Аусмоктування води з мінеральними речовинами. Бутворення верхньої кірочки.

Всинтезу органічних речовин. Гприкріплення до субстрату.

  1. До якого відділу належать вживані в їжу людиною водорості, що містять чималу кількість Йоду, необхідного для забезпечення нормального обміну речовин в організмі людини?

  2. Яка характерна особливість голонасінних надала їм перевагу над вищими споровими рослинами?

Анаявність стрижневої кореневої системи Бріст стебла в товщину за рахунок кори

Внаявність насінних зачатків Гзалежність запліднення від наявності води

  1. Спори яких рослин використовують для виготовлення дитячої присипки?

АПлауноподібних БХвощеподібних ВМохоподібних ГПапоротеподібних

  1. Тіло яких організмів представлено таломом (сланню)?

АХвощеподібних БЗелених водоростей ВПлауноподібних ГПапоротеподібних

  1. Прочитайте опис: «У цих рослин гаметофіт має пластинчасту або листостеблову будову й прикріплюється до ґрунту за допомогою ризоїдів. Спорофіт формується на верхівці гаметофіту й представлений ніжкою з коробочкою». Доповніть опис рослин цієї групи за наведеними характеристиками.

    Розмножуються

    Необхідною умовою запліднення є наявність

    Представники цієї групи утворили

    1спорами

    1вітру

    2насінням

    2води

    3виключно вегетативно

    3комах

  2. У більшості хвойних рослин листки набули форми голок. У зв’язку з чим виникло це пристосування?

Адля забезпечення майже повного припинення випаровування води Бчерез необхідність захисту від рослиноїдних тварин Вдля виділення більшої кількості кисню

Гдля запобігання обламуванню гілок під час снігопадів

  1. Яка особливість розмноження притаманна всім представникам голонасінних?

Агенеративний орган — квітка Бзаростки розвиваються на поверхні ґрунту

Внасінні зачатки лежать відкрито на лусочках Гдля запилення необхідна вода

  1. Група рослин характеризується наявністю насіння й насінного зачатка, відсутністю плодолистків і плодів. Продовжте опис рослин цієї групи за наведеними ознаками та вкажіть представника.

    Життєві форми

    Спосіб запилення

    Представник

    1 2 3

    1переважно трави, інколи кущі, дерев немає

    1переважно комахами

    2виключно трав'янисті рослини

    2переважно вітром

    3дерева й кущі

    3у рівному відношенні вітро- й комахозапилення

  2. Установіть відповідність між значенням рослин у житті людини (1–4) та назвою родини (А–Д), до якої вони належать.

1серед представників є олійна рослина, із зерен якої виготовляють гостру приправу; овочеві культури утворюють розрослі бруньки — головки; є коренеплідні рослини

2серед представників багато плодовоягідних культур, є декоративні та цінні лікарські рослини; з деяких декоративних рослин отримують ефірну олію

3до родини належать цінні харчові та кормові культури, у насінні яких міститься багато білка; деякі культури використовують як медоноси, зелені добрива, декоративні рослини

4майже всі представники містять отруйні речовини (нікотин, атропін), хоча багато з них є цінними овочевими та декоративними культурами

АПасльонові БЛілійні ВКапустяні ГРозові ДБобові

  1. Визначте систематичне положення організму, зображеного на рисунку.

    Відділ

    Клас

    Родина

    1Папоротеподібні

    1Однодольні

    1Розові

    2Голонасінні

    2Хвойні

    2Айстрові

    3Плауноподібні

    3Дводольні

    3Орхідні

    4Покритонасінні

    4Саговникові

    4Пасльонові

  2. Прочитайте опис родини: «Оцвітина складається з п'яти зрослих чашолистків і вільних пелюсток. Представники можуть бути медоносами, лікарськими й плодово-ягідними культурами. Людина вживає в їжу плоди, багаті на вітамін С»

Доповніть опис рослин цієї родини за наведеними характеристиками.

Жилкування листків здебільшого

Кількість пелюсток

Харчовий продукт, який виробляється з рослин цієї родини

1 2 3

1дугове

1чотири

2сітчасте

2п’ять

3паралельне

3шість

  1. Установіть відповідність між відділом рослин (1-4) та представником (А-Д), який до нього належить.

1Мохоподібні

АСтраусове перо звичайне

2Папоротеподібні

БМодрина європейська

3Голонасінні

ВБаранець звичайний

4Покритонасінні

ГМаршанція мінлива

ДШипшина собача

Контрольна робота 6 клас

Варіант №2

  1. Зелені водорості у своїх клітинах запасають

Аламінарин. Бкрохмаль. Вагар. Гінулін.

  1. Який чинник обмежує поширення водоростей на значних глибинах?

Азниження температури води Бзниження концентрації кисню у воді

Взниження рівня освітленості Гпідвищення рівня солоності

  1. Представники якого відділу водоростей використовуються для виготовлення фільтрів?

АЗелені водорості ББурі водорості ВЧервоні водорості ГДіатомові водорості

  1. Спорофіт (нестатеве покоління) якої рослини складається з коробочки та ніжки, що розвиваються на гаметофіті?

Ахвоща польовогоиииБмаку олійного Всфагнуму дібровного

  1. Яка характерна особливість голонасінних надала їм перевагу над вищими споровими рослинами?

Анаявність додаткових коренів Бріст стебла в товщину за рахунок кори

Взапліднення, що не залежить від наявності води Гвідсутність насінних зачатків

  1. У якому органі Плауноподібних розташовані спорангії?

Аспорогоні Бстробілі Ввайї Гсорусі

  1. Прочитайте опис: «У цих рослин спорофіт має видозмінений підземний пагін - кореневище, від якого відростають додаткові корені. На нижній поверхні листків розташовані спорангії. Гаметофіт невеликий за розміром, зеленого кольору та живе самостійно, прикріплюючись до ґрунту ризоїдами». Продовжте опис рослин цієї групи за наведеними характеристиками.

    Розмножуються

    Необхідною умовою запліднення є наявність

    1 2 3

    Викопні представники цієї групи утворили

    1спорами

    1вітру

    2насінням

    2води

    3виключно вегетативно

    3комах

  2. Яка рослина належить до відділу Голонасінні?

Аевкаліпт Бгінкго Ворляк Гмаршанція

  1. Для голонасінних характерною рисою є

Аформування сухих плодів Брозвиток заростків на поверхні ґрунту Внеобхідність води для запліднення

Гутворення насінних зачатків

  1. Група рослин характеризується наявністю насіння й насінного зачатка, відсутністю плодолистків і плодів. Продовжте опис рослин цієї групи за наведеними характеристиками.

Більшість представників належить до

Є основними компонентами фітоценозів

Продукт, що виробляється з рослин

1 2 3

1однодольних

1тропічних лісів

2дводольних

2широколистяних лісів

3хвойних

3тайги

11.Які ознаки характеризують рослини родини Розові?

Квітки

Плоди

Жилкування листків

1дрібні, зібрані в суцвіття кошик

1кістянка, яблуко

1сітчасте

2великі й середнього розміру, яскраві, поодинокі або зібрані в суцвіття зонтик, щиток чи китицю

2біб, зернівка

2дугове

3дрібні, зібрані в суцвіття складний колос, волоть, початок

3стручок, стручечок

3аралельн

  1. Визначте систематичне положення (відділ, клас, родина) зображеного на рисунку організму.

    Відділ

    Клас

    1Папоротеподібні

    1Хвойні

    Родина

    2Голонасінні

    2Однодольні

    1Розові

    3Покритонасінні

    3Дводольні

    2Айстрові

  2. Установіть відповідність між значенням рослин у житті людини (1–4) та родиною (А–Д), до якої вони належать.

1 Олійні культури з цієї родини набувають все більшого значення в господарстві. Олію однієї з культур використовують у виробництві біодизеля. У головної овочевої культури цієї родини є багато різновидів – кормова, брюссельська, пекінська тощо.

2 Рослини є медоносами, лікарськими й плодово-ягідними-культурами. У декоративної рослини цієї родини є багато сортів, що відрізняються за кольором квіток та ароматом. Із пелюсток отримують ефірну олію, варять варення.

3 Рослини цієї родини вступають у мутуалістичні відносини з бактеріями, що засвоюють атмосферний азот. Тому їх часто використовують як зелені добрива.

4 Багато рослин цієї родини містять алкалоїди атропін, нікотин тощо. Отруйні рослини використовують як лікарську сировину. До цієї родини також належить основна овочева культура сьогодення, яка має їстівні підземні пагони та отруйні плоди зеленого кольору.

А Лілійні Б Пасльонові В Капустяні Г Бобові Д Розові

  1. Установіть відповідність між відділом рослин (1-4) і представником (А-Д), який до нього належить.

1Мохоподібні

АБаранець звичайний

2Папоротеподібні

БМаршанція мінлива

3Покритонасінні

ВЩитник чоловічий

4Голонасінні

ГПаслін чорний

ДТис ягідний

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн