Космічний корабель, який здійснить мою мрію.

Опис документу:
У даній розробці уроку учням у цікавій формі даються елементарні знання про космос, планети, зірки. У хід уроку включено загадки, які активізують опорні знання, ігри "Жук - буквоїд", "Бджілки", "Читає Незнайко". Включено декілька видів читання:"ланцюжком", вибіркове, напівголосне. Підведення підсумків уроку проходить із застосуванням інтерактивної форми навчання "Крісло автора".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова (читання) 1 клас

Тема. Опрацювання тексту «Мрія збулася»

Мета: познайомити учнів з життєвим шляхом першого українського космонавта Л. Каденюка; вдосконалювати навички читання; збагачувати й активізувати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість, любов до рідної Землі.

Обладнання: портрети космонавтів (Ю. Гагарін, Л. Каденюк), ілюстрації «Земля із космосу», «Космічний корабель на старті», «Космонавт у відкритому космосі».

Хід уроку:

  1. Організаційний момент

Читання вірша вчителем.

Хочеш все про Всесвіт знати

Треба більш читати.

І тоді в небесний світ

Будеш ти пірнати.

Астрономом станеш ти

Вивчиш все про космос.

Будеш знати про зірки

Про сузір’я й Сонце.

  1. Актуалізація знань та вмінь

  1. Робота над загадками

Сьогоднішня тема нашого уроку досить цікава і незвичайна. А для того , щоб дізнатися про що саме буде йти мова, пропоную відгадати загадки.

  • Один баранець пасе тисячі овець. (Місяць і зірки)

  • Блакитна хустина, червоний клубок. По хустині качається людям усміхається. (Сонце і небо)

  1. Гра «Жук – буквоїд»

До нас прилетіли слова, але по дорозі загубили деякі літери. Вставте букви, яких бракує.

К . см . пл . н . т . р .к . т .

  • З чим пов’язана тема нашого уроку?

  1. Повідомлення теми уроку

  1. Повідомлення вчителя

Чому зорі світяться? Чому зорі світяться неоднаково? Чому зорі не падають? Що тримає їх на небі? Ці та тисячі інших запитань з давніх давен цікавили людей. Люди помітили, що небесні тіла знаходяться у певному порядку, і назвали цей порядок космосом. Слово космос у перекладі з грецької мови означає порядок. А людей, які досліджують космос, називають космонавтами.

  • Хто був першим космонавтом у світі? (Показ портрета та ілюстрацій про космос)

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про першого українського космонавта. Ми будемо читати про нього текст. А як він називається ви дізнаєтеся, коли прочитаєте його назву за стрілочками.

р я б л с

М і з у а я

  1. Вивчення нового матеріалу

Опрацювання тексту «Мрія збулася».

  1. Читання тексту вчителем

  • Про кого цей текст?

  1. Словникова робота

Пояснення значення слів космонавт, Буковина, космос, подвиг, наполегливо, мрія, обов’язково.

Фізхвилинка «Ракета»

Ми в ракету дружно сіли. (Імітація)

І у космос полетіли. (Махи руками)

Повз малі планети й зорі. (Стрибки з обертанням руками)

Летимо, як метеори. (Біг на місці)

Обігнали ми комету. (Стрибки на місці)

Повернемось на планету! (Повертання на місці)

  1. Розповідь вчителя про біографію Л. Каденюка. (Показ портрета)

  2. Артикуляційні вправи

  • Читання скоромовки

На екскурсію у космос попросився ескімос.

  • Хто такі ескімоси? (Ескімоси – це народи півночі).

  • Робота над чистомовкою

Ись – ись – ись –в школі гарно вчись

Мо – мо – мо – в космос летимо

Ив – ив – ив – мрію він здійснив.

  1. Читання тексту учнями «ланцюжком».

  • Як звали космонавтів, про яких ви читали?

  1. Вибіркове читання.

  • Знайдіть і прочитайте речення в якому говориться де жив Л. Каденюк.

  • Знайдіть і прочитайте речення в якому говориться про що мріяв Л. Каденюк.

  • Знайдіть і прочитайте речення про що мріють багато хлопчиків і дівчаток.

Руханка під музичний супровід.

  1. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями.

  2. Гра «Читає Незнайко».

Учитель читає речення, навмисно змінюючи в ньому слова. Учні відшукують речення і читають його без «помилки».

Льоня хотів (мріяв) повторити подвиг Юрія Гагаріна. Він гарно (наполегливо) вчився і займався спортом. І свою мрію Юрій (Леонід) Каденюк здійснив. Він побачив нашу українську (рідну) Землю з далекого космосу.

  1. Складання усної розповіді на тему «Про що ти мрієш?»

У кожної людини існує певна заповітна мрія, до якої вона прагне. Хтось мріє про багатство, хтось – про славу. Один прагне бути гарним, інший – сильним. Люди мріють стати акторами, музикантами, політиками, моделями, лікарями, хочуть зайнятися бізнесом або присвятити себе науці.

Давайте зараз вийдемо до дошки, закриємо очі, хвилинку подумаємо і кожен в декількох словах скаже про що він мріє. (Вчитель починає, діти продовжують).

  1. Підсумок уроку. «Крісло автора».

Пропоную учням сісти в «авторське крісло» й розповісти:

  • Коли вперше людина полетіла до космосу?

  • Хто був першим космонавтом у світі?

  • А хто був першим українським космонавтом?

  • Де жив Л. Каденюк, про що він мріяв.

.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн