Короткі відомості про В. Короленка. В.Г.Короленко і Україна. Сюжет повісті «Сліпий музикант»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку. «Йому вклоняється у шані Україна». Короткі відомості про В. Короленка. В.Г.Короленко і Україна. Сюжет повісті «Сліпий музикант»

Мета уроку: ознайомити учнів із окремими фактами життєвої і творчої біографії письменника, з його сприйняттям України; розвивати вміння виразно читати, висловлювати свої думки; вдосконалювати навички роботи над художнім текстом; виховувати почуття любові до рідної землі, гордості за неї.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі вмінь і навичок.

Я слів його не можу повторити,

Але й забути їх не можу, ні!

Вони в душі немов засохлі квіти.

То ж він сказав у найчорніші дні,

Доріг сибірських порохом укритий:

«А все-таки поперед нас огні!»

М. Рильський

Хід уроку

І. Організація учнів для роботи.

Учитель.

  • Для чого створена людина?

Читання вчителем вірша В. Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина…»

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Літературна вікторина «Упізнай героя за цитатою»:

  • Іду я, ваше благородіє, нікого не займаю… і раптом це стерво з доброго дива за палець… Ви мені пробачте, я людина, котра робоча… Робота в мене дрібна. Нехай мені заплатять, бо я цим пальцем, може, з тиждень не поворухну… Цього, ваше благородіє і в законі нема, щоб від тварюки терпіти… Якщо кожен кусатиметься, то краще і не жити на світі… (Хрюкін із оповідання А.Чехова «Хамелеон»)

  • Він не заблудив, дарма що зостався один. Він знав що незабаром дістанеться до берега озерця, порослого усохлими ялинами й соснами, низенькими й миршавими… Там під перевернутим каное, що привалене каміняччям, їхня схованка. Він знайде там набої для своєї рушниці, гачки й ліску, невеличку рибальську сітку – одне слово. Все начиння, щоб добувати собі харчі… ( незнайомець з оповідання Дж. Лондона «Любов до життя»).

  • Дружина уроки музики дає, я портсигари приватно з дерева роблю. Чудові портсигари! По карбованцю за штуку продаю. Якщо ж хто бере десять штук і більше, тому , розумієш, знижка… (Тонкий з оповідання А.Чехова «Тонкий і Товстий»)

Учитель.

  • Що об’єднує ці персонажі? (Тема «Людські стосунки», яку ми зараз вивчаємо на уроках світової літератури).

  • Які проблеми порушують у цих творах письменники?

Учитель . Дійсно, у кожної людини в певний період життя настає такий момент, коли потрібно зробити вибір: як дальше жити, як ставитися до людей, до світу. Життєвих доріг дуже багато , і майбутнє людини залежить від цього правильного вибору.

«Людина створена для щастя, як птах – для польоту» ,- ці слова належать видатному російському письменнику-гуманісту, публіцисту , громадському діячу і добрій, мужній, з твердою громадянською позицією людині – Володимиру Галактіоновичу Короленку.

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

Учитель.

  • Як ви гадаєте , якою буде тема сьогоднішнього уроку?

Тема уроку та епіграф заздалегідь написані вчителем на дошці. Учні записують її у своїх зошитах.

  • Які завдання ми будемо вирішувати?

  • Як ви розумієте епіграф до уроку?

ІV. Засвоєння нових знань:

Короткі відомості про життєвий і творчий шлях письменника

  1. Робота із підручником. читання статті про В. Короленка.

  2. Доповнення вчителя.

  3. . Створення сенканів про письменника:

Короленко

інтелігентний, співчутливий;

працює, розуміє, поважає.

Вчить боротися за своє щастя.

Гуманіст

  1. Виразне читання розділів підручника.

  2. Словникова робота.

  3. Створення асоціативного куща

Які асоціацї виникають у вас, коли ви чуєте слово «сліпий»:

сліпий – нещасний, безпомічний,бідний, самотній, вразливий, беззахисний …

  1. Бесіда з учнями:

  • Яке враження справила на вас повість?

  • Від чийого імені ведеться розповідь?

  • Як звати головного героя ?

  • В якій сім’ї народився Петрусь?

  • Яким способом сприймав оточуючий світ сліпий хлопчик?

- Хто зіграв велику роль у його вихованні ?

  • Які проблеми порушує автор у повісті?

7.Зачитування вчителем уривка із передмови до збірочки поезій «Сік дикої груші» сліпої львівської поетеси Тетяни Фролової, яка вже декілька разів зустрічалася з учнями нашої школи:

«Бачити світ… це не для мене. Власне не зовсім для мене. Бо я сліпа.Очима я не можу побачити сонце, небо, квіти і дику грушу. Очима – ні. Я світ бачу серцем, всім своїм єством, вбираю його, причащаюся від його краси і за все дякую Богу: і за квітку, і за травину, за пташиний спів і за те, що я здатна все це відчути, немов і справді побачими».

Який висновок ви можете зробити після прочитаного і почутого ?

6.Теорія літератури:

Пригадайте, що таке повість.

Назвіть головні ознаки повісті. на прикладі твору «Сліпий музикант»

V. Домашнє завдання:Прочитати твір

VІ. Підсумок уроку.

- Поясніть, чи відповідає епіграф темі нашого уроку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
7
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!