Корінь слова. Спільнокореневі слова.

Опис документу:
Формувати в учнів уявлення про спільнокореневі слова. Вчити виділяти спільну частину спільнокореневих слів – корінь. Розвивати увагу, зв’язне мовлення, мислення учнів, спостережливість, вміння порівнювати, аналізувати, висловлювати власну думку. Збагачувати і активізувати словниковий запас школярів. Виховувати любов до рідного краю, природи, розвивати творчі здібності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Корінь слова. Спільнокореневі слова.

Мета: Формувати в учнів уявлення про спільнокореневі слова. Вчити виділяти спільну частину спільнокореневих слів – корінь. Розвивати увагу, зв’язне мовлення, мислення учнів, спостережливість, вміння порівнювати, аналізувати, висловлювати власну думку. Збагачувати і активізувати словниковий запас школярів. Виховувати любов до рідного краю, природи, розвивати творчі здібності.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення:урок –подорож.

Обладнання: Ілюстрації , картки з індивідуальними завданнями.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

а) Привітання.

Вчитель.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Повернімось до гостей

І промовим: «Добрий день!»

Вліво вправо поверніться,

Один одному всміхніться,

Добрий день!

І тоді обов’язково день цікавим буде.

Вчитель.

Сідайте, будь ласка.

А щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно.

б) Мовна розминка.

- А давайте, діти, розкажемо нашим гостям про наш клас. Зараз ми з вами проведемо гру «Мовна розминка» і придумаємо прикметники на кожну букву до слова «клас»

К – кмітливі, красиві, кумедні.

Л – лагідні, ласкаві.

А – активні, акуратні.

С – сміливі, серйозні, сонячні.

в) Складання девізу уроку.

Гра «Розсипанка».

  • Складіть речення з розсипаних слів і прочитайте девіз уроку.

Навчати, того, хто, добре, хоче, знати, все.

Добре того навчати, хто хоче все знати.

  • Хто з вас хоче багато знати?

  • Я рада, що знайшла так багато однодумців.

г) Робота над загадками

Нас слова міняють часто,

І, звичайно, це — на щастя,

Бо якби ми не мінялись,

То слова не поєднались. (Закінчення)

Якщо в слові неодмінно

Є частина змінна,

То є й та, що не зникає.

Як її ми називаєм? (Основа слова)

— Що таке закінчення?

— Що таке основа?

— З яких частин складається основа?

— Без якої частини основи не буває слова?

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні – вранці, йдучи до школи, я зустріла маленького доброго гнома. Він висловив велике прохання, щоб ми сьогодні вирушили в подорож до країни Будова Слова, де зустрінемося з нашими добрими знайомими – Мовонькою та Суржиком. І вони нам допоможуть дізнатися про корінь слова, спільнокореневі слова. Розвиватимемо увагу, зв’язне мовлення, мислення, спостережливість, вміння порівнювати, аналізувати, висловлювати власну думку. Збагачуватимемо словниковий запас. Виховуватимемо любов до рідного краю, природи.

  • А яким видом транспорту ми поїдемо, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

Загадка про потяг.

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах

  • Але для того, щоб сісти до потяга і вирушити у подорож нам потрібні квитки. Нехай ними стануть ваші сподівання від сьогоднішнього уроку , які ви зараз напишете на дубових листочках. А в кінці уроку дізнаємось чи знадобились вони нам і прикріпимо їх на дерево.

  • Молодці! Отже, маємо квитки, поїхали.

  • Дату нашої подорожі запишемо у зошити.

1. Станція «Каліграфічна».

Щоб слова і букви

правильно писати,

хвилинку каліграфії

треба починати.

Каліграфічна хвилинка

П п По пл їзд оп потяг, залізнична колія.

  1. Опрацювання нового матеріалу.

2. Станція «Пізнавальна»

- Діти, нас зустрічають наші знайомі – Мовонька і Суржик.

а) Гра «Знайди спільне». Об’єднання слів за спільною ознакою.(Вправа 152 ,ст. 70)

— Розгляньте малюнки і прочитайте підписи до них.

— Дайте відповіді на запитання.

Що означає кожне зі слів?

Як можна назвати всі ці слова?

Чи є в них спільна частина? Як вона називається?

— Запишіть усі слова. Позначте у них спільну частину.

б) Самостійне виконання завдань на знаходження кореня в словах.(Вправа 154 ,ст.71)

— Прочитайте вірш.

— Випишіть групами спільнокореневі слова. Позначте корінь.

в) Фізкультхвилинка.

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

3. Станція «Осіння».

а) Загадка.

Прийшла дівчина до хати,

Узялась хазяйнувати:

Вправно скриню відімкнула,

В жовту свитку ліс вдягнула.(Осінь)

б) Створення словничка різних форм від слова – осінь. (Осені, восени,осінній, осіння.)

в) Перегляд малюнків про осінь.

г) Гра «Склади прислів’я», робота в парах.

Як листопад дерев не обтрусить,

Як листя жовтіє,

У листопаді зима

з осінню бореться.

довга зима бути мусить.

то поле смутніє.

  • Знайдіть закінчення кожного прислів’я.

  • Знайдіть і випишіть спільнокореневі слова.

4. Станція «Рідненька».

а) - Чому мама найрідніша в світі?

Технологія «Мікрофон».

  • Мама – це ….

б) Перегляд малюнків. Читання вірша «Найдорожча в світі».

- Назвіть споріднені слова, виділіть корінь.

  1. Підсумок уроку.

5. Станція «Підсумкова».

Гра «Я вважаю , що…»

- Висловіть свої враження від уроку, продовживши речення починаючи словами «Я вважаю , що…».

  • Сьогодні на уроці …

  • Найбільші труднощі я відчув …

  • Найцікавіше мені було …

  • Мої сподівання …

  • Чи справдилися ваші сподівання від сьогоднішнього уроку?

  • Тож давайте прикріпимо наші листочки на Дерево сподівань.

  1. Оцінювання навчальної діяльності учнів.

  2. Домашнє завдання (впр.155 , ст.71 Випишіть спільнокореневі слова. Позначте у них основу й корінь. Виписати з улюбленої казки кілька спільнокореневих слів*.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Схожі матеріали