Корекційне заняття "Розвиток мовлення" длдя дітей з освітніми потребами

Опис документу:
Корекційно-розвиткове заняття «Розвиток мовлення» (за програмою для дітей із затримкою психічного розвитку) на тему: «Складання речень за малюнком. Складання опису природи «Осінь золота» 2 клас Заняття складено з використанням спадщини В.О.Сухомлинського. матеріал стане в нагоді вчителям інклюзії та корекційним педагогам, логопедам.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Комунальний заклад «Верблюзький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – центр позашкільної освіти»

Корекційно-розвиткове заняття «Розвиток мовлення»

(за програмою для дітей із затримкою психічного розвитку)

на тему:

«Складання речень за малюнком.

Складання опису природи «Осінь золота»

2 клас

Підготувала:

асистент вчителя

Бутковська Є.В.

КРЗ Розвиток мовлення

(для роботи з дітьми з освітніми потребами)

2 клас

Тема: Складання речень за малюнком. Розвиток мовлення. Складання опису природи «Осінь золота».

Мета: ознайомити учнів з явищами природи восени, поширеними ознаками осені;

вчити складати прості та поширені речення за поданим малюнком з використанням прикметників, іменників, займенників;

вчити складати опис природи за заданою темою та поданими малюнками;

вдосконалювати навички побудови тексту-опису, передавати свої враження та почуття від побаченого;

поширювати словниковий запас учнів прикметниками з даної теми;

розвивати уяву, мислення, зв’язне мовлення, пам'ять;

виховувати любов до природи, любов до прекрасного.

Обладнання: листочки з літерами, кольорові олівці, малюнки осені, сюжетні малюнки, ілюстрації до оповідань В.О.Сухомлинського «Як починається осінь», «Осінь принесла золоті стрічки», частини прислів’я, релаксуюча музика (звуки природи).

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

 

  • Склади із поданих літер слово, яке буде останнє у вірші.

В зеленім лісі побував

Якийсь художник – і поволі

Дерева перефарбував

У золотисто – жовтий колір.

Ти хто такий? – я здивувавсь –

Чому тебе не бачив досі?

То придивися, - хтось озвавсь, -

І ти тоді побачиш … (осінь)

  • Тож тема сьогоднішнього уроку- це складання опису природи восени.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Бесіда про ознаки осені

  • Якого кольору листочки на деревах за вікном?

  • Розфарбуй листочки в ті кольори, які ти зустрічав восени.

Скільки барв кругом розлито:

Пурпур, охра, зелень, просинь.

Це минає тепле літо,

Золота надходить осінь.

Край наш, писанка неначе,-

Треба тільки вміти бачить!

Сергій Сухомлинський

  • Відбуваються зміни в природі: жовтіє та опадає листя, засихають квіти та трави, достигають плоди на деревах, ночі стають холодними, а дні коротшими, часто йдуть дощі, а що відбувається з тваринками?

  • А чи бачили ви, що люди роблять в цей час у полі?

  • Так. Осінь – це час підготовки тварин до сну, зимової сплячки. Вони закінчують приготування запасів, утеплюють свої житла, нори, дупла. Люди в полі теж закінчують збирання врожаїв, орють поля, прибирають техніку до складів.

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1. Робота над оповіданням В.О.Сухомлинського «Осінь принесла золоті стрічки»

ОСІНЬ ПРИНЕСЛА ЗОЛОТИСТІ СТРІЧКИ  

Ростуть над ставком дві берези. Стрункі, високі, білокорі. Опустили берези зелені коси. Віє вітер, розчісує їх. Тихо шелестять листям берези. То вони про щось розмовляють.
Однієї ночі стало холодно. На траві заблищали білі кристалики льоду. Прийшла до беріз осінь. Принесла їм золотисті стрічки. Вплели берези стрічки в зелені коси. Зійшло сонце. 
Розтопило кристалики льоду. Подивилося сонце на берези й не впізнало їх — у зелених косах золоті стрічки. Сміється сонечко, а берези сумують.

  • Про що розповідається в даному оповіданні?

  • Що нового ти дізнався про осінь?

  • Як автор змалював берізок? Які вони?

  • А про які кристалики льоду говорить автор?

  • Чому сумують берізки?

  • Що буде далі? Чи будуть берізки ще зеленими? Коли?

  1. Гра «Назви ознаки»

Вчитель називає предмет, а учень добирає прикметники для опису цього предмету.

Наприклад: берізка – струнка, білокора, висока, молода, тендітна, ніжна, зелена;

Листочок – сухий, зелений, жовтий, червоний, різнокольоровий, опалий;

Осінь - …

Річечка- …

Зайчик - ….

Пташки - …

  1. Складання речень за малюнком

  • Ваше завдання скласти просте та поширене речення за малюнками, використовуючи прикметники, які ми щойно назвали.

  1. Фізкультхвилинка

Під релаксуючу музику (звуки природи) учні виконують вправи.

  1. Опис малюнків

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прослухайте опис осені, який склади діти (зразок)

Золота осінь

Наступила золотава осінь. На деревах листочки пожовтіли, почервоніли та стали опадати.

Птахи готуються відлітати у теплі краї. А лісові звірі готуються до зимової сплячки. Вони підготували запаси їжі та вкрили свої нірки опалим листям.

Я дуже люблю осінь.

2. Робота над оповіданням В.О.Сухомлинського «Як починається осінь»

ЯК ПОЧИНАЄТЬСЯ ОСІНЬ

Осінь — це дочка Діда Мороза. Старша дочка, бо є ще в нього молодша доня — Весна. В Осені коси заквітчані пшеничними колосками й червоними кетягами калини. Ходить Осінь лугами, берегами. Де зітхне, там холодом війне. Любить Осінь ночами сидіти на березі ставка. А вранці над водою підіймається сивий туман і довго не розходиться. Оце й починається Осінь.

Бояться Осені пташки. Як тільки побачать її ластівки, злітаються і про щось тривожно радяться. А журавлі піднімаються високо в небо й тривожно курличуть.

Любить Осінь заходити в садки. Доторкнеться до яблуні — яблука жовтіють.

А дятли радіють, зустрівшись з Осінню: голосно кричать, перелітають із місця на місце, шукають поживи на деревах.

Сьогодні теплий, сонячний день. Низько стоїть сонце — світить, але не дуже гріє. Сіла старша донька Діда Мороза під стогом сіна, розплітає косу, гріється. Співає пісню про срібні павутинки.

  • Як називає автор осінь?

  • Що любить робити осінь?

  • Що роблять дятли, ластівки восени?

3. Самостійне складання опису природи за малюнком

- Зараз ви виберете малюнок, який вам до вподоби та спробуєте самостійно описати осінь. Тема вашого опису «Осінь золота». У вашому тексті використовуйте прості та поширені речення, прикметники, займенники.

2. Гра «З'єднай прислів'я!»

Курчат рахують по-осені.

Як вересніє, то й дощик сіє.

Ходить жовтень по краю та й виганяє птахів із раю.

Вересень пахне яблуками, а жовтень — капустою.

Осінь збирає, а весна з’їдає.

VI. Підсумок уроку

  • Що нового дізналися на уроці?

  • Що найбільше запам’яталося?

Золота Осінь

В парках і садочках

на доріжки й трави

падають листочки

буро-золотаві.

Де не глянь, навколо

килим кольористий,

віти напівголі,

небо синє чисте.

Метушні немає,

тиша й прохолода.

Осінь золотая

тихо-ніжно ходить.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!