Контрольний письмовий твір-оповідання на основі побаченого.

Опис документу:
Тема. Урок розвитку мовлення № 23. Контрольний письмовий твір-оповідання на основі побаченого. Мета: оцінити рівень сформованості мовленнєво-комунікативних умінь шестикласників складати твори-оповідання на основі побаченого ...

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 107. Українська мова, 6 клас

Тема. Урок розвитку мовлення № 23. Контрольний письмовий твір-оповідання на основі побаченого.

Мета: оцінити рівень сформованості мовленнєво-комунікативних умінь шестикласників складати твори-оповідання на основі побаченого, навички усвідомлення теми й основної думки; розвивати увагу, логічне та образне мислення, удосконалювати культуру писемного мовлення.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок.

  

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 

II. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку

 

III. Підготовка до складання твору-оповідання на основі побаченого

  1. Подумати і дати відповіді на питання:

  • Що називається оповіданням?

  • У якому стилі пишуться оповідання?

  • Які типи мовлення використовують під час побудови оповідання?

  • Що є основою будь-якого оповідання? (Розповідь про одну подію з життя персонажа).

  • Які композиційні елементи є для оповідання обов’язковими?

  • Назвіть відомі вам оповідання.

  • Звідки письменники беруть сюжети для своїх творів?

  1.  Робота над зв’язним висловлюванням

Прочитати твір-оповідання вашого ровесника на основі побаченого. Визначити зав’язку, кульмінацію й розв’язку.

Нічна пригода

Ціле літо я гостював у своїх родичів, допомагав пасти телят. Одного разу мені довелося на кілька днів залишитися на острові з маленькими телятками. Увечері, коли їх заганяв, помітив, що серед них немає білолобої Зірочки. Я злякався, що на неї можуть напасти вовки, і пішов її шукати. Сонце швидко зайшло, на землю спали сутінки. Кущі і дерева, привітні і зелені вдень, тепер стали чорними і зловісними. Довго я шукав Зірочку, але так і не знайшов. Вирішивши продовжити пошуки зранку, я наблизився до куреня і побачив, що з пітьми на мене блимали чиїсь зелені очі. «Вовки»,— промайнуло в голові, і я за якусь мить виліз на високе дерево.

Довелося там і ніч провести. Я боявся рухатися, боявся заснути, з нетерпінням чекав ранку. А коли зійшло сонце, із куреня вийшла Зірочка, на ходу дожовуючи мій сніданок. Я застиг із несподіванки, розсердився, закричав на теля, а потім голосно і весело розсміявся.

  1. Пригадати який-небудь випадок, свідком якого ви були, який можна покласти в основу оповідання.

  2. Добір назви для майбутнього твору-оповідання.

  3. Складання простого (або складного) плану майбутнього оповідання.

IV. Написання твору-оповідання на основі побаченого

Скласти письмовий твір-оповідання на основі побаченого, дотримуючись самостійно складеного плану.

 

V. Домашнє завдання

Скласти й записати оповідання на тему «Цікавий випадок у моєму житті».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн