Контрольні роботи. Зарубіжна література 7 клас

Опис документу:
Перевірити якість засвоєння учнями навчального матеріалу, рівень сформованості певних знань, умінь та навичок. Формувати й розвивати навички писемного мовлення. Розвивати в учнів образне та логічне мислення. Виховувати пошану до вічних цінностей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна робота №1

Билини і балади

Варіант І

Рівень 1

1. Як здавна в народі називали билини?

А) Легендами; В) баладами;

Б) бувальщинами; Г) старинами.

2. Головними героями билин є…

А) селяни; В) воїни;

Б) богатирі; Г) чаклуни та інші фантастичні істоти.

3. Який із вказаних творів належить до фольклорних балад?

А) «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»; В) «Рукавичка»;

Б) «Король Лір і його дочки» ; Г) «Світязь».

4. Героєм якого твору є старий пікт?

А) «Балада про вересовий напій»; В) «Світязь»;

Б) «Рукавичка»; Г) «Балада прикмет».

5. Які моральні проблеми порушує англійська балада «Король Лір і його дочки»?

А) захист рідної землі від загарбників; В) кохання;

Б) стосунки батьків і дітей; Г) важка доля народу.

6. Основна думка балади А.Міцкевича «Світязь»:

А) утвердження любові до батьківщини й героїзму;

Б) гімн силам Природи;

В) оспівування величі батьківської любові;

Г) краса та поетичність давніх легенд.

Всього: 3 бали

Рівень 2

1. Установіть відповідність між героєм твору та країною, де народився твір.

А Регана 1. Шотландія

Б Кунігунда 2. Польща

В княжна 3. Англія

Г старий пікт 4. Франція

2. Установіть відповідність між цитатою та художнім засобом:

А метафора 1. «Трунок, за мед солодший,

Міцніший, аніж вино»

Б епітет 2. «І вересового трунку

Зі мною помре таїна!»

В порівняння 3. «Дзинчали завзято бджоли,

Курликали журавлі.

Та був можновладець похмурий…»

Г антитеза 4. «Мова лилася дзвінка…»

3. Дати відповідь на запитання.

- Звідки родом Ілля Муромець? З якою метою він залишив свій рідний дім?

Всього: 3 бали

Рівень 3

1. Що називається билиною? Назвіть головні ознаки билини.

2. Чим схожі та відмінні переклад і переспів?

Всього: 3 бали

Рівень 4

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем на вибір:

1. « Основні конфлікти та провідні ідеї балад і билин».

2. «Мій улюблений герой балади».

Всього: 3 бали

Контрольна робота №1

Билини і балади

Варіант ІІ

Рівень 1

1. Який із вказаних творів належить до билин?

А) «Вересовий трунок»; В) «Як Робін Гуд став розбійником»;

Б) «Зцілення Іллі Муромця»; Г) «Світязь».

2 . До якого билинного циклу належать билини про Іллю Муромця?

А) Новгородського; В) чернігівського ;

Б) київського ; Г) галицько-волинського .

3. Назвіть улюблену зброю Робін Гуда ( за англійськими баладами про Робін Гуда)?

А) дротик; В) лук

Б) меч ; Г) ніж.

4. Пікти з балади Стівенсона «Балада про вересовий напій» були:

А) броварями; В) шинкарями;

Б) чинбарями; Г ) шахтарями.

5. Світ людей та світ тварин у баладі Ф.Шиллера «Рукавичка» зображений як:

А) протиставлені;

Б) це один світ, що живе за спільними законами;

В) кожен світ живе за своїми законами, і вони ніяк не перетинаються; Г) зіставлені.

6. Білі квітки, на які перетворилися жінки та дівчата Світязя, символізують:

А) духовну красу та незламність народу; В) поразку у нерівнім бою;

Б) тісний зв'язок з таємничими силами природи; Г) чистоту та красу жінки.

Рівень 2

1. Установіть відповідність між героєм твору та країною, де народився твір.

А Робін Гуд 1. Шотландія

Б Делорж 2. Польща

В княжна 3. Англія

Г старий пікт 4. Франція

2. Установіть відповідність між героєм та рисою характеру.

А Ілля Муромець 1. Прагнення захопити чужу землю

Б Соловей-Розбійник 2. Егоїзм

В король Лір 3. Благородство та любов до свого народу

Г Робін Гуд 4. Вірність рідній землі

3. Дати відповідь на запитання.

Заради чого загинув старий пікт (за баладою Стівенсона «Балада про вересовий напій»).

Всього: 3 бали

Рівень 3

1. Що називається баладою? Що спільного між фольклорною та літературною баладою.

2. Наведіть приклади художніх особливостей билин.

Всього: 3 бали

Рівень 4

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем на вибір:

1. « Основні конфлікти та провідні ідеї балад і билин».

2. «Мій улюблений герой давньоруської билини».

Всього: 3 бали

Контрольна робота №2

«Історичне минуле в літературі»

Твір

1. Мій улюблений герой роману В.Скотта «Айвенго»

2. Протиставлення дружби й кохання світу насильства (за повістю В.Бикова «Альпійська балада»)

3. Тема Другої світової війни в європейській поезії (на прикладі вивчених творів)

Контрольна робота №3

Духовне випробування людини

Варіант І

Рівень 1

1. Дж. Олдрідж народився в:

А) Канаді Б) Англії

В) Австралії Г) США

2. Яку міжнародну премію отримав Дж.Р.Кіплінг?

А) Нобелівську премію Б) Букерівську премію

В) Пулітцерівську премію Г) Гонкурівську премію

3. Хто з героїв дав братню клятву на солі та хлібі?

А) Бен Б) Деві

В) Камаль Г) Локслі

4. Герой оповідання «Останній дюйм» знімав акул у

А) Карибському морі Б) Чорному морі

В) Середземному морі Г) Червоному морі

5. У творі Дж.Р.Кіплінга Полковничий син зазнав поразки, тому що

А) Камаль підстрелив його коня

Б) потрапив у засідку в проваллі

В) його кінь спіткнувся і впав у гірський потік

Г) витратив усі набої

6. У поетичних рядках «Як зможеш гідно річ вести з юрбою // І з Королем не втратиш простоти» застосовано прийом

А) гіперболи Б) метафори

В) антитези Г) порівняння

Всього: 3 бали

Рівень 2

1. Установити відповідність між письменниками та назвами їхніх творів (один варіант зайвий)

А Ф. Шиллер 1 «Останній дюйм»

Б Р.Л.Стівенсон 2 «Балада про Схід і Захід»

В Дж.Р.Кіплінг 3 «Рукавичка»

Г Дж.Олдрідж 4 «Світязь»

5 «Вересовий трунок»

2. Визначити жанр наведених творів.

«Балада про Схід і Захід» -

«Останній дюйм» -

3. Який герой і за яких обставин промовляє слова: «Головне – останній дюйм»?

Всього: 3 бали

Рівень 3

1. Порівняйте Камаля і Полковничого сина («Балада про Схід і Захід»): визначте спільне й відмінне в цих образах.

2. Схарактеризуйте образ Деві («Останній дюйм»).

Всього: 3 бали

Рівень 4

Як здатність порозумітися допомогла подолати життєві випробування героям прочитаних вами творів Дж.Олдріджа та Дж.Кіплінга (на вибір)? Дати розгорнуту відповідь. Всього: 3 бали

Контрольна робота №3

Духовне випробування людини

Варіант ІІ

Рівень 1

1. Дж.Р.Кіплінг народився в:

А) Шотландії Б) Англії

В) Індонезії Г) Індії

2. Герої оповідання «Останній дюйм» прибули на узбережжя

А) для сімейного відпочинку Б) для підводної зйомки акул

В) для полювання на акул Г) для випробування літака

3. Події оповідання «Останній дюйм» відбуваються в

А) Індії Б) Марокко

В) Алжирі Г) Єгипті

4. Твір «Останній дюйм» за жанром є:

А) оповіданням Б) повістю

В) баладою Г) романом

5. Афоризм «Захід є Захід, а Схід є Схід, і їм не зійтися вдвох» належить

А) Марку Твену Б) В.Скотту

В) Дж.Олдріджу Г) Дж.Р.Кіплінгу

6. Темою вірша «Якщо…» є

А) духовне випробування й моральні цінності людини

Б) віра в перемогу над загарбниками батьківщини

В) утвердження сімейних цінностей

Г) прагнення захищати інтереси батьківщини й рідного народу

Всього: 3 бали

Рівень 2

1. Установити відповідність між персонажами та літературними творами (один варіант зайвий)

А Камаль 1 «Айвенго»

Б Деві 2 «Балада про Схід і Захід»

В Делорж 3 «Рукавичка»

Г Айвенго 4 «Світязь»

5 «Останній дюйм»

2. Визначити жанр наведених творів.

«Балада про Схід і Захід» -

« Якщо» -

3. Який герой і за яких обставин промовляє слова: « Твій батько сина до мене послав – я сина віддам йому»?

Всього: 3 бали

Рівень 3

1. Які зміни відбулися з Деві під час подорожі з батьком («Останній дюйм»)?

2. Які риси гідної особистості, визначені Дж.Р.Кіплінгом у вірші «Якщо..» притаманні героям «Балади про Схід і Захід»?

Всього: 3 бали

Рівень 4

Якою, на вашу думку, має бути людина, подолавши життєві випробування? Дайте розгорнуту відповідь, спираючись на прочитані твори Дж.Р.Кіплінга та Дж.Олдріджа (на вибір).

Всього: 3 бали

Контрольна робота № 4

Дружба і кохання

Контрольний твір

1. Зустріч із дивом (за вивченими літературними творами, присвяченими темі кохання)

2. Мрія – могутня сила (за твором О. Гріна «Пурпурові вітрила»)

3. Чи варто берегти кохання? (за вивченими літературними творами, присвяченими темі кохання)

4. Віра в силу надії та справжнього кохання (за твором О. Гріна «Пурпурові вітрила»)

Контрольна робота № 5

Літературний детектив

Варіант І

Рівень 1

1. Засновником форми сучасного детективу вважають:

А) Е.А.По Б) Г.К.Честертона

В) А.Конан Дойла Г) В.Скотта

2. Автором оповідання «Пістрява стрічка» є:

А) А.Конан Дойл Б) Е.А.По

В) Дж.Олдрідж Г) Р.Шеклі

3. Шерлок Холмс із оповідань А.Конан Дойла мешкав на:

А) Фліт-стріт Б) Гарден-стріт

В) Бейкер-стріт Г) Оксфорд-стріт

4. У повісті Е.А.По оповідач, побачивши зображення золотого жука,зауважив,що дивна комаха схожа на:

А) перехрещені ножі Б) карту острова

В) череп з кістками навхрест Г) химерний ієрогліф

5. Чим виявилася «пістрява стрічка» в однойменному детективному оповіданні:

А) болотяною гадюкою Б) турецьким батіжком

В) мотузкою для дзвінка Г) індійською прикрасою

6. У повісті Е.А.По Легран зацікавився таємницею золотого жука, коли

А) Джупітер загорнув комаху в пергамент

Б) розпізнав обриси черепа на місці власного малюнка

В) Джупітер сказав, що комаха із чистого золота

Г) прочитав записку на пергаменті

Всього: 3 бали

Рівень 2

1. Установити відповідність між авторами детективних творів та країнами, літературним надбанням яких стали їхні твори (один варіант зайвий)

А Ж.Сіменон 1 Україна

Б А.Конан Дойл 2 Англія

В Е.А.По 3 Франція

Г А.Курков 4 США

5 Німеччина

2. Виписати назви творів, що належать до детективного жанру.

«Пістрява стрічка», «Світязь», «Рукавичка», «Золотий жук», «Останній дюйм»,

«Етюд у багряних тонах», «Спілка рудих».

3. Укажіть галузі знань і захоплень Шерлока Холмса.

Всього: 3 бали

Рівень 3

1. Укажіть ознаки детективу як літературного жанру.

2 . Схарактеризуйте образ Леграна (повість Е.А.По «Золотий жук») Всього: 3 бали

Рівень 4 Проти яких людських вад і злочинних пристрастей бореться справжній детектив? Дайте розгорнуту відповідь, спираючись на прочитані твори Е.А.По та А. Конан Дойла. Всього: 3 бали

Контрольна робота № 5

Літературний детектив

Варіант ІІ

Рівень 1

1. За гострий язик людиною-томагавком сучасники називали:

А) Е.А.По Б) Р.Л.Стівенсона

В) А.Конан Дойла Г) В.Скотта

2. В основу сюжету повісті Е.А.По «Золотий жук» покладено розгадування:

А) єгипетських ієрогліфів Б) піратської криптограми

В) ацтекського малюнка Г) індіанського пророцтва

3. Шерлок Холмс розкривав злочини за допомогою методу

А) дедукції Б) інтуіції

В) індукції Г) протекції

4. В оповіданні «Спілка рудих» Шерлок Холмс перешкодив злочинцям:

А) заволодіти спадком пасербиці Б) пограбувати банк

В) пограбувати ювелірну крамницю Г) організувати політичну змову

5. У повісті Е.А.По «Золотий жук» слуга Джупітер, вилізши на тюльпанове дерево, побачив:

А) череп, прибитий цвяхом Б) скелет, пробитий гілкою

В) піратський прапор Г) скриню з коштовностями

6. Героєм твору «Спілка рудих» є:

А) капітан Кід Б) Джупітер

В) капітан Флінт Г) Джон Клей

Всього: 3 бали

Рівень 2

1. Установити відповідність між назвою твору та словами , що асоціюються з цим

твором

А «Золотий жук» 1 Вілсон. Британська енциклопедія, банк

Б «Пістрява стрічка» 2 Легран, пергамент, Джупітер

В «Спілка рудих» 3 Ройдотт, змія, цигани

2. Виписати ознаки, характерні до оповідань про Шерлока Холмса

Насиченість подіями ; напружена інтрига; динамічний сюжет; загадковість подій;

В основі сюжету – розкриття таємничого злочину; уривки з щоденника; головний герой – талановитий сищик; розв’язування логічної задачі; порушення хронології викладу подій.

3. Продовжте перелік таємничих деталей, які «підкидає» автор протягом розвитку

сюжету повісті «Золотий жук» .

Легран знаходить рідкісну річ; Легран зацікавлюється зображенням комахи; ….

Всього: 3 бали

Рівень 3

1. Укажіть ознаки детективу в повісті Е.А.По «Золотий жук» .

2 . Схарактеризуйте образ Шерлока Холмса, створений А.Конан Дойлом

Всього: 3 бали

Рівень 4

Доведіть, що в детективах Е.А.По та А. Конан Дойла «здоровий глузд заважив не менше, ніж поетична уява» (Е.А.По). Обгрунтуйте свою думку, спираючись на прочитані твори. Всього: 3 бали

Контрольна робота № 6

Світова новела. Сучасна література. Я і світ

Варіант І

Рівень 1

1. О. Генрі - автор:

А) психологічних новел Б) філософських новел

В) фантастичних новел Г) історичних новел

2. Головна героїня твору О. Генрі пов’язувала свою смерть:

А) з настанням осені Б) із завершенням картини

В) зі святом Різдва Г) з останнім листком плюща

3. У чарівній крамниці з новели Г.Уеллса можна було побачити:

А) вишукані солодощі Б) живих кошенят

В) приладдя для фокусів Г) книжки з казками

4. Кандата з новели Р. Акутагави мав вибратися з пекла за допомогою:

А) кам’яних східців Б) сріблястої павутинки

В) крил, які виросли за його спиною Г) спин грішників

5. У романі Д.В.Джонс Мандрівний замок належав:

А) відьмі Б) чарівнику

В) королю Г) демону

6. Унаслідок закляття відьми героїня роману Д.В.Джонс :

А) перетворилася на стару Б) втратила красу

В) стала невидимою Г) перетворилася на демона

Всього: 3 бали

Рівень 2

1. Установити відповідність між героями та авторами творів (один варіант зайвий)

А Делла 1 Д.В.Джонс

Б Джип 2 Г.Уеллс

В Будда 3 Е.А.По

Г Софі 4 Р.Акутагава

5 О.Генрі

2. Продовжте перелік моральних понять, висвітлених в новелі «Останній листок».

Самопожертва, ….

3. Яким магічним даром наділено головну героїню роману Д.В.Джонс «Мандрівний Замок Хаула»?

Всього: 3 бали

Рівень 3

1. Укажіть ознаки жанру новели .

2 . Схарактеризуйте образ Софі в романі Д.В.Джонс.

Всього: 3 бали

Рівень 4

Які загальнолюдські моральні цінності утверджено в прочитаних вами новелах

(на вибір)? Дайте розгорнуту відповідь.

Всього: 3 бали

Контрольна робота № 6

Світова новела. Сучасна література. Я і світ

Варіант ІІ

Рівень 1

1. Твори Д.В.Джонс написано переважно в жанрі:

А) наукової фантастики Б) фентезі

В) балади Г) казки

2. Берман, герой новели О.Генрі, понад усе мріяв

А) розбагатіти Б) одружитися

В) створити шедевр Г) одужати

3. Автором твору «Дари волхвів» є :

А) Д.В.Джонс Б) О.Генрі

В) Р. Акутагава Г) Е.А.По

4. Що найбільше налякало батька в чарівній крамниці (твір Г.Уелса)?

А) поява червоного чортика Б) живі олов’яні солдатики

В ) купа сміття під капелюшком Г) зникнення Джима

5. У романі : «Мандрівний Замок Хаула» капелюшки Софі приносили покупцям:

А) нещастя й хвороби Б) легке збагачення

В) здійснення бажань Г) моральні випробування

6. Мотив пасербиці й мачухи, наявний в романі «Мандрівний Замок Хаула», запозичено з:

А) біблійних оповідей Б) фольклорних балад

В) давньогрецьких міфів Г) фольклорних казок

Всього: 3 бали

Рівень 2

1. Установити відповідність між назвами та героями творів (один варіант зайвий)

А «Останній листок» 1 Джип

Б «Павутинка» 2 Делла

В «Чарівна крамниця» 3 Кандата

Г «Дари волхвів» 4 Софі

5 Берман

2. Продовжте перелік моральних понять, висвітлених в новелі «Павутинка».

Справедливість, віра, ….

3. Хто з героїв роману «Мандрівний Замок Хаула» наділений магічними властивостями ?

Всього: 3 бали

Рівень 3

1. Укажіть ознаки жанру фентезі .

2 . Порівняйте Джонсі та Сью з твору О.Генрі: укажіть спільне й відмінне в цих образах.

Всього: 3 бали

Рівень 4

Які риси характеру допомагають героям творів-фентезі долати життєві перепони? Дайте розгорнуту відповідь

Всього: 3 бали

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.