Контрольні роботи. Зарубіжна література 6 клас

Опис документу:
Перевірити якість засвоєння учнями навчального матеріалу, сформованість певних знань, умінь і навичок учнів, уміння виконувати творче завдання; формувати й розвивати навички письмового мовлення учнів; формувати культуру відповіді (логічність, послідовність, аргументованість). Завдання складені відповідно до підручника Є.Волощук Зарубіжна література 6 клас

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна робота №1

Міфи народів світу

Варіант 1

Рівень 1

Знайдіть правильну відповідь (3 бали)

1. За тематикою міфи не бувають:

а) фантастичними; б) героїчними;

в) топонімічними; г) про створення світу й богів.

2. Творець світу в єгипетській міфології:

а) Шу; б) Нут;

в) Ра; г) Геб.

3. Верховний бог у давньогрецькій міфології:

а) Уран; б) Зевс;

в) Гермес; г) Кронос.

4. Міф «Про створення ночі» належить до міфів:

а) єгипетських; б) словянських;

в) індійських; г) грецьких.

5. Талантом передбачення був наділений:

а) Геракл; б) Прометей;

в) Гефест; г) Гермес.

6. Себелюбство, егоїзм засуджуються в давньогрецькому міфі:

а) «Дедал і Ікар»; б) «Пігмаліон і Галатея»;

в) «Нарцис»; г) «Деметра і Персефона».

Рівень 2 ( 3 бали)

1. Установіть відповідність між богами та поняттями, які вони уособлюють:

А Аполон 1 вогонь, ковальство

Б Афродіта 2 волога

В Тефнут 3 світло, мистецтво і наука

Г Гефест 4 морська стихія

5 кохання і краса

2. Установіть відповідність між цитатою і персонажем.

1. «А співав він так, що зачаровував навіть А Прометей

диких звірів, а дерева і скелі підступали Б Ікар

ближче послухати той спів». В Нарцис

2. «Вродливий, ставний юнак, що звик Г Орфей

викликати дівочий захват, нікого не Д Дедал

любив і нехтував великим даром золотої

Афродіти – коханням».

3. «Він узяв із божественного вогнища

невеличку іскру, сховав її у порожній

очеретині та й приніс людям на землю».

4. «Почуття лету, дивовижне, незнане,

сповнило його душу неймовірною радістю».

3. Укажіть тематичні групи міфів.

Рівень 3 (3 бали)

1. Укажіть спільне між казкою та міфом.

2. Схарактеризуйте образ Прометея.

Рівень 4 (3 бали)

Дайте розгорнуту відповідь на питання, чому Геракл став улюбленим героєм

Давньої Греції. Обгрунтуйте відповідь прикладами.

Контрольна робота № 1

Міфи народів світу

Варіант 2

Рівень 1

Знайдіть правильну відповідь (3 бали)

1. До тематичної групи міфів належать міфи:

а) родинно-побутові; б) героїчні;

в) соціально-побутові; г) про створення і будову світу.

2. Творець світу в індійській міфології:

а) Адіті; б) Вішну;

в) Індра; г) Брахма.

3. Батько богів у єгипетській міфології:

а) Нун; б) Геб;

в) Ра; г) Шу.

4. Міф «Деметра і Персефона» належить до міфів:

а) єгипетських; б) слов’янських;

в) індійських; г) грецьких.

5. Лернейську гідру здолав міфологічний герой:

а) Геракл ; б) Прометей;

в) Гефест; г) Гермес.

6. Чарівна сила мистецтва і кохання уславлюються в давньогрецькому міфі::

а) «Дедал і Ікар»; б) «Пігмаліон і Галатея»;

в) «Нарцис»; г) «Орфей і Еврідіка».

Рівень 2 ( 3 бали)

1. Установіть відповідність між іменами богів та їх статусом:

А Персефона 1 Володар підземного царства

Б Афродіта 2 Богиня кохання і краси

В Аїд 3 Верховний бог, Громовержець

Г Зевс 4 дочка Деметри, володарка підземного

царства

5 Бог кохання, син Афродіти

2. Установіть відповідність між цитатою і персонажем.

1. « Матір ю його була велика Феміда, А Деметра

а батько – Іапет – належав до роду Б Прометей

могутніх титанів». В Нарцис

2. «Вродливий, ставний юнак, що звик Г Геракл

викликати дівочий захват, нікого не Д Персефона

любив і нехтував великим даром золотої

Афродіти – коханням».

3. « Наймогутніший грецький герой мав

трудне життя, сповнене великих турбот,

страждань і тяжкої виснажливої праці».

4. « Висока, ясночола, у вінку із золотого

колосся й червоних маків..».

3. Запишіть, які ви знаєте тематичні групи міфів, і наведіть приклади.

Рівень 3 (3 бали)

1. Укажіть відмінності між казкою та міфом.

2. Схарактеризуйте образ Геракла.

Рівень 4 (3 бали)

Хто з міфологічних героїв вразив вас найбільше? Чим саме?

Контрольна робота № 1

Міфи народів світу

Варіант 3

Рівень 1

Знайдіть правильну відповідь (3 бали)

1. Міф виражає:

а) уявлення давніх людей про світ, будову Всесвіту, спостереження за природними

явищами;

б) наукові відкриття людей;

в) враження давніх людей від подорожей;

г) про життя правителів і героїв.

2. У єгипетській міфології богом сонця є:

а) Зевс; б) Ра;

в) Апоп; г) Брахма.

3. Брахма – верховний бог у міфології:

а) словянській; б) грецькій;

в) індійській; г) єгипетській .

4. Намагаючись захистити людей від кари Зевса, Прометей украв :

а) вогненні стріли-блискавки; б) їжу;

в) іскру з божественного вогнища; г) новий витвір Гефеста.

5. Галатеєю у міфі названо:

а) закохану німфу; б) богиню кохання;

в) скульптуру, що ожила; г) богиню землеробства.

6. У міфі про Нарциса юнак закохався в :

а) німфу; б) богиню кохання Афродіту;

в) своє відображення г) скульптуру.

Рівень 2 ( 3 бали)

1. Установіть відповідність між героєм і змістом міфу:

А Пігмаліон 1 про героя, що знищив лернейську гідру;

Б Орфей 2 про юнака, який закохався у своє відображення;

В Нарцис 3 про музиканта, який спустився в царство Аїда;

Г Геракл 4 про винахідника, який зробив крила;

5 про скульптора, який закохався в статую –

власний витвір.

2. Установіть відповідність між цитатою і персонажем.

1. « Він перший запряг у ярмо дикого бика, А Деметра

Перший приборкав вільного коня, і ті стали Б Прометей

вірними помічниками людини». В Дедал

2. « Він зводив великі палаци і храми, Г Геракл

що вражали всіх своєю стрункою Д Еврідіка

будовою…»

3. « Наймогутніший грецький герой мав

трудне життя, сповнене великих турбот,

страждань і тяжкої виснажливої праці».

4. «ЇЇ тиха тінь наблизилася поволі,

ніби долаючи тяжкий біль..».

3. Запишіть, які ви знаєте тематичні групи міфів, і наведіть приклади.

Рівень 3 (3 бали)

1. Укажіть характерні ознаки міфу.

2. Укажіть, які людські вади засуджуються в міфі про Нарциса.

Рівень 4 (3 бали)

Чим цікаві міфи? Обгрунтуйте відповідь прикладами.

Контрольна робота№ 2

Мудрість байки

Варіант 1

Тести

Знайдіть правильну відповідь (3 бали)

1. Байка – це

а) стисла розповідь алегоричного змісту;

б) спостереження давніх людей за тваринами;

в) різновид казки про тварин;

г) повчання в розважальній формі, що призначалося для широкого загалу.

2. Ким був Езоп?

а) філософом; б) драматургом;

в) байкарем; г) музикантом.

3.Найвідоміший російський байкар – це

а) Ж.де Лафонтен; б) І.Крилов;

в) Є. Гребінка; г) Езоп.

4. Укажіть персонажа байки, що є алегорією сили, жорстокості, нахабства:

а) Лисиця; б) Вовк;

в) Крук; г) Осел.

5. «Вовк побачив, що Ягня п’є воду з річки і хотів знайти якийсь слушний привід, щоб його з’їсти». Це початок байки…

а) Езопа; б) Федра;

в) Ж.де Лафонтена; г) І. Крилова.

6. Визначте у якій байці йдеться про нерозважливість, про яку згодом доводиться шкодувати:

а) «Вовк іЯгня» б) «Крук і Лисиця»

б) ««Квартет» г) «Мурашки і Цикада»

Рівень 2 (3 бали)

1. Установіть відповідність між героями байок І. Крилова та рисами, які вони уособлюють.

А Муравель 1 слабкість

Б Ягня 2 лінощі

В Вовк 3 працелюбність

Г Бабка 4 цікавість

5 жорстокість і хижацтво

2. Виберіть неправильне твердження.

До жанру байки належить:

А «Лисиця і виноград»

Б «Квартет»

В «Немейський лев»

Г «Бабка і Муравель»

3. Яка головна думка байки «Мурашки і Цикада» Езопа?

Рівень 3 (3 бали)

1. Що таке алегорія? У творах яких жанрів її використовуть?

2. Яке моральне повчання містить байка І.Крилова «Вовк і Ягня»?

Рівень 4 (3 бали)

Чого навчають нас байки? Чи актуальні вони сьогодні? Відповідь обгрунтуйте.

Контрольна робота № 2

Мудрість байки

Варіант 2

Тести

Знайдіть правильну відповідь (3 бали)

1. Основоположник жанру байки - це

а) Бабрій; б) Езоп;

в) Іван Крилов; г) Жан де Лафонтен.

2. І.Крилов – це байкар… ?

а) польський; б) білоруський;

в) російський; г) чеський.

3. Алегорія - це

а) інакомовне зображення; б) віршована байка;

в) ім’я основоположника байки; г) «езопова мова».

4. Укажіть персонажа байки, що є алегорією хитрості, підлесливості, лицемірства:

а) Лисиця; б) Вовк;

в) Крук; г) Цикада.

5. «У сильного безсилий винен завсігди». Це початок байки…

а) Езопа; б) Федра;

в) Ж.де Лафонтена; г) І. Крилова.

6. Кого з родичів Ягняти згадує Вовк у байці І.Крилова:

а) дідуся, батька, брата; б) кума, свата, брата;

б) племінника, дядька, брата; г) тітку, дядька, брата?

Рівень 2 (3 бали)

1. Установіть відповідність між уривком і байкою, з якої наведено цитату.

А «Бабка і Муравель» 1 мені все було ніколи, я співала;

Б «Вовк і Ягня» 2 коли хто неспроможний досягти чогось,

В «Лисиця і виноград» посилається на обставини;

Г «Мурашки й Цикада» 3 ти винен тим уже, що хочу я, бач, їсти;

4 озирнулась…Ба! Навала – від зими вже

вихорець;

5 вона стала перед Круком і почала

вихваляти його велич.

2. Виберіть неправильне твердження.

До жанру байки належить:

А «Вовк та Ягня»

Б «Квартет»

В «Лернейська гідра»

Г «Бабка і Муравель»

3. Яка головна думка байки І.Крилова «Вовк і Ягня»?

Рівень 3 (3 бали)

1. Дайте визначення поняття «байка».

2. Яке моральне повчання містить байка Езопа «Лисиця і виноград»?

Рівень 4 (3 бали)

Як ви розумієте слова українського байкаря Л.Глібова «Здається, байка просто бреше. А справді – мудру правду чеше»? Обгрунтуйте свою думку прикладами з вивчених байок.

Контрольна робота №4

Людські стосунки

Варіант 1

Рівень 1

1. Джек Лондон – видатний письменник:

а) англійський; б) український;

в) шотландський; г) американський.

2. Героя оповідання Джека Лондона врятували:

а) пірати; б) військові;

в) учасники наукової експедиції; г) золотошукачі.

3. Кому належать слова «Чий собака? Я цього так не залишу. Я покажу вам, як собак розпускати!»:

а) Хрюкіну; б) Очумєлову;

в) Єлдиріну; г) Прохору.

4. Хто це: «Я вже до таємного дослужився… Дві звізди маю…»

а) тонкий; б) товстий;

в) Єлдирін; г) Очумєлов.

5. Кого має на увазі автор «Очі його лишилися, як і раніше, незрячими. Проте душа, безперечно, зцілилася» :

а) Єгора; б) Петра Попельського;

в) Романа; г) Федора Кандибу.

6. Улюбленою квіткою маленького принца була:

а) півонія; б) фіалка;

в) хризантема; г) троянда.

(всього:3б) Рівень 2

1. Установіть відповідність між твором і його автором.

1 «Хамелеон» А Антуан де Сент-Екзюпері

2 «Жага до життя» Б Володимир Короленко

3 «Маленький принц» В Антон Чехов

4 «Сліпий музикант» Г Джек Лондон

Д Г.Бічер-Стоу

2. Установіть відповідність між поняттям та його тлумаченням.

1 Підтекст А різновид комічного; весела, добродушна

2 Іронія насмішка над кимось, чимось;

3 Гумор Б найвищий момент напруження в розвитку дії;

4 Кульмінація В різновид комічного, прихована насмішка;

Г думки та почуття, висловлені в тексті твору не прямо, а немовби самі по собі випливають із сюжетних ситуацій; приховані асоціації;

Д смішне в житті та мистецтві

3. Найдіть зайве.

До жанру оповідання належить: «Пігмаліон і Галатея», «Товстий і тонкий», «Острів скарбів», «Хамелеон», «Жага до життя», «Маленький принц».

( всього 3б)

Рівень 3

1. Поясніть, чому твір «Маленький принц» належить до жанру філософської казки-притчі.

2. Які риси характеру допомогли вижити герою Джека Лондона з оповідання «Жага до життя».

( всього 3б)

Рівень 4.

1. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: «Які життєві перешкоди довелося подолати Петру Попельському, щоб «прозріти»?

Контрольна робота №4

Людські стосунки

Варіант 2

Рівень 1

1. В.Г.Короленко – видатний письменник:

а) англійський; б) український;

в) російський; г) білоруський.

2. Вкажіть тварину, з якою вступив у боротьбу герой оповідання Джека Лондона:

а) ведмідь; б) олень ;

в) дикий собака; г) вовк.

3. Очумєлов конфіскував:

а) смородину; б) агрус ;

в) малину; г) полуницю.

4. Кому належать слова «Я, ваше превосходительство… Дуже приємно! Друг, можна

сказати, дитинства, і раптом вийшли в такі вельможі. Хи-хи-хи»

а) Хрюкіну; б) товстому;

в) Єлдиріну; г) тонкому.

5. Кого має на увазі автор «Він тягся по дудку, брав її тремтячими руками і прикладав до губ»:

а) Єгора; б) Петра Попельського;

в) Романа; г) сліпого жебрака.

6. Основну життєву мудрість маленькому принцу відкриває:

а) географ; б) ліхтарник;

в) лис; г) гадюка.

(всього:3б) Рівень 2

1. Установіть відповідність між персонажами і творами.

1 Очумєлов А «Маленький принц»

2 пілот Б «Хамелеон»

3 Евеліна В «Жага до життя»

4 Біл Г «Сліпий музикант»

Д «Товстий і тонкий»

2. Установіть відповідність між поняттям та його тлумаченням.

1 Художня деталь А різновид комічного; весела, добродушна

2 Іронія насмішка над кимось, чимось;

3 Гумор Б найвищий момент напруження в розвитку дії;

4 Антитеза В різновид комічного, прихована насмішка;

Г виразна подробиця твору, що робить зображувану автором картину зримішою, яскравішою і глибшою за змістом;

Д протиставлення явищ, понять, почуттів, думок,

характерів

3. Найдіть зайве.

Записати назви творів, які не є казкою-притчею : «Пігмаліон і Галатея», «Товстий і тонкий», « Сліпий музикант», «Хамелеон», «Жага до життя», «Маленький принц».

( всього 3б)

Рівень 3

1. Визначте основну думку (ідею) твору «Жага до життя» Джека Лондона.

2. Схарактеризуйте образ Петра Попельського (В.Короленко «Сліпий музикант»)

( всього 3б)

Рівень 4.

1. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: «Як ви розумієте, що таке «хамелеонство»?

Чи існує воно сьогодні?»

( всього 3б)

Контрольна робота № 5

Поетичне бачення світу

Варіант 1

Рівень 1

1. Генрі Лонгфелло – видатний поет:

а) англійський; б) український;

в) шотландський; г) американський.

2. Автором вірша «Моє серце в верховині» є:

а) Мацуо Басьо; б) Дж.Родарі;

в) Г.Лонгфелло; г) Р.Бернс.

3. З якого твору рядки: «Не вірю я чужим речам,

А вірю я своїм очам»:

а) «Моє серце в верховині»; б) «Листівки з видами міст»;

в) «Пісня про Гайавату»; г) «Чесна бідність».

4. Наявність у хайку слів та словосполучень «сніг», «сакура», «квітучий персик», «хризантема» є прикладом використання:

а) метафор; б) епітетів;

в) «сезонних слів»; г) повторів.

5. Владика Життя зібрав племена індіанців, щоб … :

а) покласти край ворожнечі; б) закликати до завоювань;

в) захистити землю від загарбників; г) пригостити смачною їжею.

6. Вірші Мацуо Басьо за формою:

а) танка; б) хайку;

в) рубаї ; г) сонети.

(всього:3б) Рівень 2

1. Установіть відповідність між твором і його автором.

1 «Листівки з видами міст» А Г.Лонгфелло

2 « Пісня про Гайавату» Б Мацуо Басьо

3 « На всохлу гілку…» В Дж.Родарі

4 «Моє серце в верховині» Г Р.Бернс

Д Алкман

2. Установіть відповідність між письменниками та рядками з їхніх творів.

1 Мацуо Басьо А «Ось Рим, Колізей, Капітолій і Форум…»

2 Р.Бернс Б «На всохлу гілку сів ночувати крук…»

3 Дж.Родарі В «Моя дума в верховині соколом буя…»

4 Г.Лонгфелло Г «…мила пісенька весни, линь все далі й далі».

Д « Із червоного каміння

Всі зробили люльки згоди».

3. Яка головна думка розділу «Люлька згоди» («Пісня про Гайавату»).

(всього:3б)

Рівень 3

1. З якого твору наведені рядки і хто його автор? Схарактеризуйте настрій вірша.

Будь здорова, верховино, любий рідний край,

Честі й слави батьківщино, вольності розмай!

2. Які пам’ятки історії та культури Італії згадуються у вірші «Листівки з видами міст»?

Як автор підкреслює їх історичну цінність?

( всього 3б)

Рівень 4.

1. Напишіть твір-мініатюру «Гайавата – національний герой».

( всього 3б)

Контрольна робота № 5

Поетичне бачення світу

Варіант 2

Рівень 1

1. Роберт Бернс – видатний поет:

а) іспанський; б) японський;

в) шотландський; г) англійський.

2. Автором вірша « Листівки з видами міст» є:

а) Мацуо Басьо; б) Дж.Родарі;

в) Г.Лонгфелло; г) Р.Бернс.

3. З якого твору рядки: « Ваша сила тільки в згоді

А безсилля – в ворожнечі»:

а) «Моє серце в верховині»; б) «Листівки з видами міст»;

в) «Пісня про Гайавату»; г) «Чесна бідність».

4. Наявність у хайку слів та словосполучень «сніг», «сакура», «квітучий персик», «хризантема» є прикладом використання:

а) метафор; б) епітетів;

в) «сезонних слів»; г) повторів.

5. Хайку зазвичай містить :

а) три рядки – 21 склад; б) три рядки – 17 складів ;

в) чотири рядки – 21склад ; г) чотири рядки – 17 складів.

6. «Пісня про Гайавату» за жанром:

а) вірш; б) балада;

в) казка ; г) поема.

(всього:3б) Рівень 2

1. Установіть відповідність між письменниками та країнами.

1 Г.Лонгфелло А Китай

2 Мацуо Басьо Б Італія

3 Дж.Родарі В Японія

4 Р.Бернс Г США

Д Шотландія

2. Установіть відповідність між письменниками та рядками з їхніх творів.

1 Дж.Родарі А «Білий лотос-цвіт.

2 Р.Бернс Не цурається багна,

3 Г.Лонгфелло Із якого виріс».

4 Мацуо Басьо Б «Помиріться ж, мої діти,

Будьте друзями, братами!»

В «Прощавайте сині гори…»

Г «…мила пісенька весни, линь все далі й далі».

Д « Не вірю я чужим речам, А вірю я своїм очам».

3. Якого міфологічного героя нагадує Гайавата? Чим саме? («Пісня про Гайавату»).

(всього:3б) Рівень 3

1. Визначте жанр вірша, його автора. Поясніть, про яку пору року йдеться у творі. Обгрунтуйте відповідь деталями та «сезонними словами».

Метелик літає.

Одна-однісінька тінь

на всьому полі.

2. Схарактеризуйте образ Владики Життя.

( всього 3б)

Рівень 4.

1. Намалюйте словесну ілюстрацію до вірша «Листівки з видами міст» Джанні Родарі.

( всього 3б)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн