Контрольні роботи з української мови для учнів 4 класу

Українська мова

Для кого: 4 Клас

21.03.2020

2159

23

0

Опис документу:
Тестові завдання та тексти диктантів для перевірки засвоєння учнями навчального матеріалу з української мови за темами: "Іменники", "Прикметники", "Дієслова", Числівники", "Займенники". Завдання підібрані згідно з розвантаженими та оновленими навчальними програмами для початкової школи та чинними підручниками для 4 класу
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Контрольна робота з української мови за темою «Іменник»

Варіант 1

1. Що таке іменник? (2 б.)

2. Розподіли іменники у три колонки за родами (1б.)

Ромашка, їжак, пальто, ведмідь, книга, вікно, зірка, серце, мед.

3. Визнач відмінок іменників (1б.)

У червні, під небом, за лісом, біля села, на пасіці, під поріг.

4. Випиши речення, у якому іменник чоловічого роду стоїть в орудному відмінку однини (1б.)

Під кущем причаївся їжачок.

Улюбленою їжею сойки є жолуді.

За селом розкинувся березовий гайок.

5. Випиши речення, у якому іменник стоїть у місцевому відмінку множини (1б.)

Давно осипався в лісі цвіт з груш і кислиць.

На яблунях виблискують спілі яблучка.

По Дніпру ми пливли катером.

6.Зміни іменник так, щоб відбулося чергування звуків. Запиши. Підкресли звуки, що чергуються (2б.)

Луг, гілка, берег, осінь, рік

7. Подані іменники постав у формі орудного відмінка. Познач закінчення (2б.)

Школяр, онук, олія,пшоно, осінь, тінь, край.

8.Склади речення з поданими словосполученнями. Підкресли граматичну основу (2б.)

Чарівна осінь; милують око; відлітають у вирій.

Контрольна робота з української мови за темою «Іменник»

Варіант 2

1. Що таке іменник? (2 б.)

2. Розподіли іменники у три колонки за родами (1б.)

Шлях,зірка, шпак, волосся, суниця, ліс, осінь, око, дерево.

3. Визнач відмінок іменників (1б.)

За вітром, , на траві, під деревом, у вирій, по Дніпру, в лісі.

4. Випиши речення, у якому іменник жіночого роду стоїть в орудному відмінку однини (1б.)

Туристи затрималися в дорозі.

На пасіці пахло медом.

Діти з радістю сприйняли звістку про подорож до столиці України.

5. Випиши речення, у якому іменник чоловічого роду стоїть у місцевому відмінку однини (1б.)

У лісі ростуть дикі груші та яблуні.

Тато купив Петрикові лижі.

За селом протікає річка.

6.Зміни іменник так, щоб відбулося чергування звуків. Запиши. Підкресли звуки, що чергуються (2б.)

Вухо, нога, хміль,сіль,хміль

7. Подані іменники постав у формі орудного відмінка. Познач закінчення (2б.)

Гордість, проміння, дощ, ситець, сіль, мрія, гай.

8.Склади речення з поданими словосполученнями. Підкресли граматичну основу (2б.)

Чарівна осінь; різнобарвне листя; лісові мешканці.

Контрольна робота за темою «Іменник. Прикметник»

Варіант 1

1.Випиши групу слів, що складається лише з іменників:

а) хмара, золотава, озеро; б) дерева, море, лісові;

в) річка, звірі, зоря;

2. Визначте відмінки іменників

У червні, під небом, за лісом, біля села, на пасіці, під поріг.

3. Випиши речення, у якому іменник чоловічого роду стоїть в орудному відмінку однини.

а) Під кущем причаївся їжачок.

б) Улюбленою їжею сойки є жолуді.

в) За селом розкинувся березовий гайок.

4. Поставте іменники, подані в дужках, у потрібній формі

Прочитати в (книга), покрилися (зелень), плавати в (річка)

5.Випишіть групу слів, яка складається тільки з прикметників:

а) прозоре, камінь, степові; б) смачні, холодний, дзвінка;

в) легкий, зима, білий

6. Випишіть рядок, у якому всі прикметники записано правильно

а) кримський, полський, запорожський;

б) україньський, заводський, селяньський;

в) чумацький, сумський, криворізький;

7. Спишіть речення. Визначте відмінок прикметників.

Гаптує вечір жовтим шовком блакитні килими. У вечірньому небі засяяла яскрава зіронька. Срібний місяць сховався за обрієм.

8. Поширте речення прикметниками, визначте їх відмінки

Настала ____________________ зима. Повіяв _________________ вітер. Небо вкрилося ___________________ хмарами. Кружляють у повітрі _________________________ сніжинки. Вривають землю __________________________ ковдрою.

Контрольна робота за темою «Іменник. Прикметник»

Варіант 2

1.Випиши групу слів, що складається лише з іменників:

а) береза, ліс, галявини; б) злива, блискавка, грозовий;

в) осінь, похмура, вітер;

2. Визначте відмінки іменників

За вітром, на траві, під деревом, у вирій, по Дніпру, в лісі.

3. Випиши речення, у якому іменник жіночого роду стоїть в орудному відмінку однини.

а) Туристи затрималися в дорозі. б) На пасіці пахло медом.

в)Діти з радістю сприйняли звістку про подорож до столиці України.

4. Поставте іменники, подані в дужках, у потрібній формі

Стрибати на (нога), грає на (скрипка), зустрічати з (хліб – сіль )

5.Випишіть групу слів, яка складається тільки з прикметників:

а) ранній, вузький, стежина; б) зелений, тонесенька, гілка ;

в) крижана, зимовий, білий

6. Випишіть рядок, у якому всі прикметники записано правильно

а) київський, польський, запорізький;

б) вінницький, ніжиньський, казахьський;

в) парижський, львівьська, козацька

7. Спишіть речення. Визначте відмінок прикметників.

Біля великого озера стоїть дерев’яний будиночок. На засніженій галявині зеленіє струнка ялинка. Чути дзвінкий дитячий сміх.

8. Поширте речення прикметниками, визначте їх відмінки

Зійшло ________________________ сонце. Вітер прогнав з неба ____________________ хмаринку. Десь неподалік почулося ______________ гуркотіння. У ________________________ сині зявився літак. Він похитав крилами і піднявся у ________________ небо.

Займенник. Числівник

Варіант 1

1. Числівник відповідає на питання:

а) скільки? який? котрий? б) скільки? який? які?

в) котрий? який? яка?

2. Запиши речення з числівниками.

а) Минулий тиждень був цікавим на події.

б) Улітку один тиждень рік годує.

в) Настав перший місяць весни.

3. З поданих слів склади речення.

Із, складається, днів, тиждень, семи.

4. Утвори й запиши словосполучення словами.

7 (книжка), о 5 (година), 4 (брат).

5. Займенниками третьої особи є:

а) ми, ти, він, воно;

б) я, ви, воно, вони;

в) він, вона, воно, вони.

6. Особові займенники відповідають на ті самі питання, що й:

а) іменники; б) дієслова; в) числівники.

7. Займенник ми зміни за питаннями:

Кого?

Для кого?

Кому?

За ким?

У кого?

8. Спиши речення, замінивши займенники першої особи однини на займенники другої особи однини.

а) Сад виріс уже вищий за мене.

б)Мені батьки і вчителі хочуть щастя на землі.

в)Я ладнаю годівнички для горобчика й синички.

Займенник. Числівник

Варіант 2

1. Числівники – це слова, що означають:

а) кількість предметів, їх порядок при лічбі;

б) кількість предметів, загальні назви;

в) порядок при лічбі, ознаку предмета.

2. Запиши речення з числівниками.

а) Одне літо краще, як сто зим.

б) У наступному місяці наш клас поїде на екскурсію.

в) В Україні є понад двадцять заповідників.

3. З поданих слів склади речення.

Досягає, дерев, висота, метрів, ста, окремих.

4. Утвори й запиши словосполучення словами

9 (слово), 3 (рік), о 8 (година).

5. Займенниками другої особи є:

а) ти, ви; б) ми, ви; в) ти, ми.

6. За родами змінюються займенники:

а) третьої особи множини;

б) першої особи однини;

в) третьої особи однини.

7. Займенник вона зміни за питаннями:

У кого?

З ким?

Кому?

На кому?

На кого?

8. Спиши речення, замінивши займенники другої особи однини займенниками третьої особи однини.

а) Тому ти смієшся, що сонечко сяє.

б) Грайливий Вітер штовхає тебе в плече.в) Ти стоїш і думаєш: як радісно повернутися до батьківського порога!

Дієслово

Варіант 1

1. Дієслово вказує на:

а) назву предмета; б) ознаку предмета; в) дію предмета.

2. Випиши групу слів, яка складається тільки з дієслів:

а) радіти, ранок, вплітає; б) злітають, дозрівають, дякує;

в) кружляють, місяць, збираються.

3.Початковою формою дієслова є:

а) неозначена форма; б) форма теперішнього часу;

в) форма минулого часу .

4. Випиши групу слів, яка складається тільки з дієслів неозначеної форми:

а) зеленіють, вивчають, говорять;

б) зеленіє, вивчає, говорить; в) зеленіти, вивчати, говорити.

5. Випиши групу слів, яка належить до І дієвідміни:

а) косити, лежати, стояти; б) співати, накрити, звикати;

в) читаєш, виходимо, умиваються.

6. В якому часі немає завершеної дії?

а) минулому; б) теперішньому; в) майбутньому.

7. Встав пропущені букви в закінченнях дієслів. Визнач їх дієвідміну.

Співа…мо, крич…мо, виход…те, чита….ш, перемага….мо.

8. Від поданих іменників утвори дієслова в неозначеній формі дієслова:

Догляд ,  хвороба , стрибок

9. Заміни подані дієслова дієсловами другої особи однини теперішнього часу                                                                  

Косити,збирати,   ловити                                     

10. Зміни текст так, щоб події відбувалися в минулому часі.

Біля моєї хати цвітуть мальви. Вузенька стежка біжить до криниці. Там росте калина, шумить молоденька тополя. За хатою цвітуть вишні і яблуні.

 

Дієслово

Варіант 2

1. Дієслово відповідає на питання: а) Хто? Що?; б) Який? Яка? Яке?; в) Що робить? Що зробить? Що буде робити?.

2. Випиши групу слів, яка складається тільки з дієслів:

а) сідає, гріє, сонечко; б) милуватися, запашні, конвалії;

в) пишуть, співають, грають.

3. Неозначена форма дієслова, це:

а) форма минулого часу; б) початкова форма дієслова;

в) форма теперішнього часу;

4. Запиши групу слів, яка складається тільки з дієслів неозначеної форми:            

а) працюють, дружать, знають; б) працювати, дружити, знати; в) працювали, дружили, знали.

5. Випиши групу слів, яка належить до ІІ дієвідміни:

а) сіяти, співати, починати; б) виблискувати, умиватися, одягатися; в) стояти, виходити, косити.

6. Дієслова теперішнього часу змінюються за:

а) особами і числами; б) особами і родами; в) родами і числами.

7. Встав пропущені букви в закінченнях дієслів. Визнач їх дієвідміну.

Говор…ш, друж….мо, вивча….мо, збира… ш, одяга….те.

8. Від поданих іменників утвори дієслова в неозначеній формі дієслова:

Малюнок, зустріч, дружба

9. Заміни подані дієслова дієсловами третьої особи однини теперішнього часу                                                                  

Косити, збирати,   ловити

10.Зміни текст так, щоб події відбувалися в теперішньому часі.

Весна співала навкруги, бриніла ніжним вітерцем. Усе в лісі раділо, а береза плакала.

Берези, з яких брали багато соку, засохли і швидко загинули.

11.Напишіть невеличку розповідь (5 – 6 речень) про свою родину

11.Напишіть невеличку розповідь (5 – 6 речень) про своє рідне місто

Контрольна робота з теми «Дієслово»

Варіант 1

  1. Випиши рядок слів, який містить лише дієслова:

а) біжить, співає, читання;

б) пише, бачить, постукав;

в) знав, любить, розум.

2. Випиши рядок дієслів теперішнього часу:

а) йде, допоміг, знає:

б) малюю, шию, співає;

в) віднесе, забудь, тримаю.

3. Спиши, підкресли дієслова, познач час у дужках.

Під вербою живе їжачок. Він вимостив собі тепле кубельце. Навесні він приведе сюди свою родину. Їжачкова сімя житиме у теплі і затишку.

4. Випиши, постав питання до дієслів:

Хлопчик ( ?) заспіває.

Пташка ( ?) полетіла.

Дерево ( ?) хитається.

Діти ( ?) сплять.

5. Випишіть дієслова, до них відповідно підберіть дієслова, що означають завершену дію за допомогою префіксів (до-, по-, за-, ви-, пере- ).

Йде -

пише -

малює –

сидить –

робить –

читає –

6. Добери з довідки дієслова, змінивши їх відповідно.

..… я і …… весну,

Весна мені багато……,

…… пісню дзвінку, голосну

Та знов таємно-тихо ……

Слова для довідки: стояти, слухати, говорити, співати, шепотіти.

Контрольна робота з теми «Дієслово»

Варіант 2

1. Випиши рядок слів, який містить лише дієслова:

а) постукає, впізнає, кипіння;

б) пролітав,відпочинок, біжить ;

в) відпочивали, співали, шелестить.

2. Випиши рядок дієслів майбутнього часу:

а) прийде, допомагає,знайшла;

б) намалюю,дошию,заспіває;

в) складе, зловить, дихала.

3. Спиши, підкресли дієслова, познач час у дужках.

Живе у селі великий смугастий кіт Мурчик. Більш за подобається йому риба. Прийде до річки, сяде і чекає, коли з’явиться рибка…

4. Випиши, постав питання до дієслів:

Соловейко ( ?)виспівує.

Листя ( ?) пожовкне.

Хлібороб ( ?) працює.

Гриби ( ?) виросли.

5. Випишіть дієслова, до них відповідно підберіть дієслова, що означають завершену дію за допомогою префіксів (до-, по-, за-, ви-, при- ).

Вчить -

шиє -

готує –

садить –

говорить –

біжить –

6. Добери з довідки дієслова, змінивши їх відповідно.

..… ґудзик ґава

І …… ґвалт вона.

З дерева за нею ґедзь ……

Він …… ґаві не ловити ґав.

Слова для довідки: вчиняти, спостерігати, порадити, загубити.

7. Напишіть невеличку розповідь (5 – 6 речень) про свої обов’язки в сімї . Дієслова підкресліть

7. Напишіть невеличку розповідь (5 – 6 речень) про правила поведінки в школі. Дієслова підкресліть

Диктанти за темою «Займенник»

Книги

Багато захоплюючих книжок написали для нас письменники і вчені. З них ми можемо дізнатися про кращих людей нашого народу. Книжки вчать любити нашу Україну, бути її патріотами. Книги є джерелом знань, вірним учителем. Вони відповідають на різні запитання, доповнюють наші знання. Книги ознайомлюють нас з історією та літературою, географією та природознавством, фізикою та хімією. Одні з них розповідають про далеке минуле, а інші повідають нам про сучасне життя.

Любіть і бережіть книги! Завжди пам’ятайте, що вони ваші найкращі друзі.

(80 слів) (За О. Гончарем)

1. Виписати особові займенники, вказати особу, число, відмінок.

2. Провідміняти займенники я та воно за відмінками

Українська ніч

Чи знаєте ви українську ніч? О, ви не знаєте її. Я вам розповім. Пригляньтесь до неї. З середини неба дивиться місяць. Він горить, наче дихає. Земля вся в срібному світлі.

Чудова ніч! Нерухомо сплять гаї, ставки, річки, степи. Вони тихі і спокійні. Нічний вітер, закравшись зненацька, цілує їх.

Божественна ніч! Лунає спів українського солов’я, і здається, що й місяць заслухався його посеред неба…

Як зачароване, дрімає на пагорбі село. Скрізь тихо. Благочестиві люди вже сплять.

(М. Гоголь)

1. Виписати особові займенники, вказати особу, число, відмінок.

2. Провідміняти займенники ти та він за відмінками

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.