Контрольна робота№1 Повторення. Пряма і непряма мова.

Опис документу:
Контрольна робота для учнів 9-их класів у двох варіантах, яка допоможе проаналізувати рівень засвоєння знань. Завдання мають 11 завдань. 1 і 2 завдання оцінюється по 0,5 балів (повторення) Завдання на відповідність оцінюється у 2 бали. Максимум - 12 балів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна робота №1

Повторення. Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог.

Варіант 1

1. Віднайдіть просте неускладнене речення (розділові знаки пропущено).

А Місяць блід від ранкового сонця потім повільно й ніби крадькома пробирався за обрій (Ю. Збанацький).

Б Дніпро розкішно ллється більше версти завширшки попід самими горами (І. НечуйЛевицький).

В Нагулявшись під землею вода шукає шляхи на її поверхню (Паола Утевська).

Г Про щастя здобутеє нами шепочуть зелені жита (В. Сосюра).

2. Визначте речення, ускладнене відокремленим означенням.

А По цих непролазних пущах, певно, ніколи не ступала людська нога (М. Коцюбинський).

Б Там, на горах, ще розкошувало сонце (І. Цюпа).

В І наша земля, засніжена й біла, кличе в простори свої (В. Сосюра).

Г Навчаючи інших, ми вчимося самі (Сенека).

3. Слова автора — це:

А речення, що вказує, кому належить пряма мова;
Б речення, що вказує на манеру вести розмову;
В речення, що вказує, кому належить пряма мова, за яких обставин висловлена, яка манера вести розмову в людини та інше; Г речення, що вказує на опис ситуацій мовлення.

4. У реченні Чого зажурився, мій любий козаче?» — питає дівчина вродлива слова автора стоять:

А перед прямою мовою; Б після прямої мови; В усередині прямої мови; Г немає слів автора.

5. У реченні Прощай, Самсоне! — крикнула зрадлива. — Ти думав, що для тебе я забуду родину? слова автора стоять:

А перед прямою мовою; Б після прямої мови; В усередині прямої мови; Г немає слів автора.

6. У якому реченні допущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, усередині якої слова автора?

А «Чи бачили таке, — сказав батько і, помовчавши, додав: — Готовий хлібороб, одним словом».
Б «Ото воно там якраз і було, — сказав мій візник, — отам, де стовп».
В «Яка ти розкішна, земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами».

7. Прочитайте речення. З’ясуйте, якій схемі вони відповідають. Поряд з номером схеми запишіть номер речення. 1.«П, – а, – п». 2. «П!» – а. 3. «П! – а. – П!» 4. А: «П?»

1. От спасибі крикнув лицар (Леся Українка). 2. Зажди просить хлопчина Не тікай від мене, візьми мене із собою, перевези!» (Б. Лепкий). 3. Рано ти каже батько закінчив науку (Остап Вишня). 4.Тут поет не втерпів Хто там? (Леся Українка)

8. У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, перед якою стоять слова автора?

А Ярославна подумала: «Ніщо так не красить людину, як натхнення».
Б Мудрець наполягав: «Краще слухати, ніж говорити».
В І тихо-тихесенько я промовляла: «Сон літньої ночі, мені тебе жаль…»
Г Струна бринить лагідною луною «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!»

9. Речення Мова живе завжди поряд з піснею, сестрою її рідною (Олесь Гончар). — це:

А пряма мова; Б репліка діалогу; В цитата; Г непряма мова.

10. Яка схема відповідає реченню: «Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, — не багацько нас є», — говориться в народній пісні?

А А: «П (?!)». Б «П», — а. В «П (?!)» — а. Г «П», — а, — «П».

11. Правильно оформлено цитату в реченні:

А Поет змальовує всенародний визвольний рух, коли: «жінки навіть з рогачами пішли в гайдамаки».
Б Потім філософ здивував його такими словами, скажіть матінці-цариці, що мені моя сопілка й вівця дорожчі царського вінця.
В Як зазначає В. дон Герибольдт: Мова — це дух народу.
Г З болем пише Т. Шевченко про українське село: «Чорніше чорної землі блукають люде».

Контрольна робота №1

Повторення. Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог.

Варіант 2

1.Віднайдіть просте ускладнене є речення (розділові знаки пропущено).

А Дорога ліворуч була наглухо закрита дубовими завалами (О. Гончар).

Б Рідний батько це найвища святиня у світі (Панас Мирний).

В Тут навіть повітря здавалось несло в собі золотисті відтінки (О. Гончар).

Г Тимко озирнувся назад ромашка кивала йому голівкою (Г. Тютюнник).

2. Визначте речення, ускладнене відокремленою обставиною.

А Там, здавалось, без утоми одбувався танець праці (В. Винниченко).

Б А пісня, наростаючи, пливла над берегом (О. Гончар).

В Він, вісімнадцятилітній хлопець, повертався з весняного лісу, засіяного синім рястом і прозоро-голубими дзвониками (М. Стельмах).

Г Крім спеціальної освіти, потрібне ще яскраве обдаровання (Й. Кисельов).

3. У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою? «А як ти розумієш щастя?» — спитала у свою чергу Рая.

А Рая у свою чергу спитала, як ти розумієш щастя. Б Рая у свою чергу спитала, як він розуміє щастя.
В Рая у свою чергу спитала, що як він розуміє щастя. Г Рая у свою чергу спитала про щастя.

4. Чи можна речення з прямою мовою «Це Кармелюк! Де він? Ось він!» — пронеслось у натовпі перебудувати у речення з непрямою мовою?

А так; Б ні; В потрібно декілька речень, щоб передати зміст; Г потрібно створити діалог.

5. У якому варіанті неправильно замінено речення з прямою мовою? «Доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», — писав Іван Цюпа.

А На думку Івана Цюпи, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.
Б Іван Цюпа писав, що доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.
В Іван Цюпа писав, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.
Г Доброта, згідно з думкою Івана Цюпи, — це найбільше досягнення людини, прекрасне і свята.

6. У якому реченні допущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, усередині якої слова автора?

А «Чи бачили таке, — сказав батько і, помовчавши, додав: — Готовий хлібороб, одним словом».
Б «Ото воно там якраз і було, — сказав мій візник, — отам, де стовп».
В «Яка ти розкішна, земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами».

7. Цитата — це: А пряма мова; Б одиниця мовознавчої науки; В невласне пряма мова.
Г дослівний (точний) уривок з чийого-небудь тексту або висловлювання, що служить для підтвердження чи пояснення певної думки.

8. Якщо цитату наводять у вигляді прямої мови, то вона:

А береться в лапки; Б виділяється як пряма мова; В пишеться без лапок; Г пишеться у дужках.

9. 9. Установіть відповідність між поняттями й реченнями.

1. Діалог

2. Пряма мова

3. Цитата

4. Непряма мова

А Слова – полова, але вогонь в одежі слова!...» – писав Франко. Б Запала тиша, як в страшному сні, Горбань сказав: «Причому тут пісні?» (Л. Костенко). В Батько гукнув з подвір’я, щоб Василько йшов до нього.

Г – Навіщо ти зібрала сміття? – запитала Оля. – Це ж у лісі…Ніхто не бачить… – Соромно перед соловейком, – тихо відповіла Ліда (В. Сухомлинський). Д Яке високе блакитне небо висне в нас над головою! (І. Цюпа)

10. У якому варіанті неправильно оформлено цитування?

А Поки жива мова в устах народу, до того часу живий і народ (К. Ушинський).
Б Правильно говорять, що «Хліб — усьому голова».
В Можна все на світі вибирати, сину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко).
Г Сократ писав: «Заговори, щоб я тебе побачив».

11. Кожна репліка діалогу:

А пишеться з нового рядка; Б пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире;
В пишеться з нового рядка і береться в лапки; Г пишеться без лапок і без дужок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.