і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Використання мобільних застосунків на уроках
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Контрольна робота"Будова слова. Орфографія"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Контрольна робота
Будова слова. Орфографія

1 варіант

І рівень (1 б.)

1. Лексичне значення слова містить:
а) основа слова; б) закінчення слова;
в) префікс; г) суфікс.

 Префікс  слова – це
а) змінна значуща частина слова, що виражає його граматичне значення;
б) частина слова без закінчення;
в) головна значуща частина слова, що містить спільне значення споріднених слів;
г) значуща частина слова, що служить для творення слів з новим лексичним значенням і стоїть перед коренем

3 Слова совість – совісний  це:
а) різні форми одного слова; б) спільнокореневі слова;
в) синоніми; г) омоніми

ІІ рівень (0,5 б.)

1 Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:
а) носити, принести, безносий, занесений; б) водити, приводити, вода, заводний; в) школа, шкільний школяр г) в’язкий, прив’язнути, без’язикий, в’язати.
2 Позначте рядок, у якому подано спільнокореневі антоніми:
а) чужина – батьківщина; б) совісний - безсовісний;
в) юність – старість; г) чистосердечність – лицемірство.
3. Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
а) стіл, сніг, радість, любов    б) день, воля, зріст, вождь;
в) гараж, журі, дощовий, гамір;
г) ) голуб, радість, збори, восьмий;
4. У словах робити, мити значуща частина ти – це
а) закінчення; б) суфікс; в) частина кореня; г) корінь.
5. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом пре-:
а) пр..чепурити, пр..гарний, пр..кислий;
б) пр..милий, пр..старий, пр..старкуватий;
в) пр..чіткий, пр..мудрий, пр..міцно;
г) пр..глосно, пр..сміливий, пр..міський.
6. Префікс при- надає словам значення:
а) збільшеної ознаки;
б) наближення або приєднання;
в) пестливості або зменшеності;
г) збільшеності або згрубілості

ІІІ рівень

1. Доберіть до поданих слів по 3–4 спільнокореневі. (1 б.)

Птах, повечеряти, беззвучно

2. Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери е –и у префіксах пре-, при-». (1 б.)
Пр..гнати корів, пр…красний спів, пр…чудово живе, пр…тихлі жалі, п..дивний ліс, пр…йшов син, пр…крити бік, пр…милий сон, пр…тихі верби, пр…трусити стежки

3. Подані слова розібрати за будовою. (2 б.)
Пирсолодити, холодище, вчителем, малювали, пальто, приліплений, вниз, безсилий, радість, назроблений

ІУ Твір-опис «Осінній сад», використати спільнокореневі слова. (2 б.)

2 варіант

І рівень (1 б.)

1. Граматичне значення слова містить:
а) основа слова; б) закінчення слова в) корінь слова; г) префікс і суфікс.

2. Корінь слова – це
а) змінна значуща частина слова, що виражає його граматичне значення;
б) частина слова без закінчення;
в) головна значуща частина слова, що містить спільне значення споріднених слів;
г) значуща частина слова, що служить для творення слів з новим лексичним значенням.
3. Слова радість – радісний це:
а) різні форми одного слова; б) спільнокореневі слова;
в) синоніми; г) омоніми

ІІ рівень (0, 5 б.)

1 Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:
а) носити, принести, безносий, занесений;

б) водити, приводити, вода, заводний;
в) вкусити, куснути, прикушений, прикусити;
г) в’язкий, прив’язнути, без’язикий, в’язати.
2. Позначте рядок, у якому подано спільнокореневі антоніми:
а) чужина – батьківщина б) честь – безчестя;
в) юність – старість; г) чистосердечність – лицемірство.
3. Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
а) голуб, радість, збори, восьмий;

б) день, воля, зріст, вождь;
в) гараж, журі, дощовий, гамір;

г) лист, звіт, джміль, кисіль.
З найдіть рядок, у якому всі слова складаються лише з кореня і закінчення.

а) вихід, таксі, гайка б) передзвін, родина, яскраво

в) пес, хутро, білий г) веселий, весело, веселка
5. У словах читати, співати значуща частина ти – це

а) закінчення; б) суфікс; в) частина кореня; г) корінь.
6. Префікс при- мають усі слова в рядку:

а) пр..сісти, пр..звище, пр...подобний;

б) пр..землений, пр..йти, пр..рва;

в)пр..красний, пр..мружити, пр..вітати;

г) пр..єднати, пр..лягти, пр..морський.

ІІІ рівень

1 Доберіть до поданих слів по 3–4 спільнокореневі. (1 б.)

Товариш, змалку, підростати.

2. Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери е –и у префіксах пре-, при-». (1 б.)
Пр..летіли зяблики, пр..несли по яблуку . От пр..довгий хвіст у лиса! Видно хвіст аж понад лісом . У пр..смерку літають ластівки . А пр..томлений день пр..мостився спочить. Мріє млин, немов пр..колотий метелик.
3. Подані слова розібрати за будовою. (2 б.)
Присолити, вітрище, мудрецем, гостювали, кіно, приколотий, вгору, беззвучний, молодість, несказаний

ІУ Твір-опис «Осінній ліс », використати спільнокореневі слова. (2 б.)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробка уроку контрольної роботи "Будова слова. Орфографія". Мета - перевірити рівень засвоєння учнями розділу «Будова слова» і сформованості відповідних орфографічних навичок; удосконалювати вміння виконувати морфемний аналіз слова, обґрунтовувати написання слів із вивченими орфограмами.
Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти