Контрольна робота за темою "Односкладне речення. Просте ускладнене речення"

Українська мова

Для кого: 8 Клас

07.04.2020

2171

44

1

Опис документу:
Контрольна робота з української мови у 8 класі за темою "Односкладне речення. Просте ускладнене речення" містить два варіанти, що складаються з різнорівневих завдань тестового характеру. Контрольна робота дає можливість вчителю перевірити, наскільки восьмикласники засвоїли вивчений матеріал.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Контрольна робота

Односкладне речення. Просте ускладнене речення

Варіант 1

  1. Односкладним є речення в рядку:

А) Чоловік зупиняється біля перелазу, над яким подзвонюють стручками невисокі акації.

Б) пахне сіном з чумацького возу, що мені сивиною сія.

В) Дорога, майнувши сірим хвостом, безшумно сховала мене в зелені хлібів.

Г) А навкруги вся ніч переповнена розміреним шумом хлібів.

2. Називним є речення:

А) Старезний, густий, предвічний ліс на Волині.

Б) Місяць, зорі, соловї.

В) Тут напрочуд гарно.

Г) Сад зелений.

3. Неповним є речення в рядку:

А) Не за горами кари час.

Б) Немало в полон потрапляє бранців.

В) Це сталося торік, восени.

Г) Даруй мені над шляхом тополиним важкого сонця древню булаву.

4. Однорідними означеннями ускладнене речення:

А) Маяли над нами жовті, голубі, червоні, сині метелики.

Б) Могила великого Кобзаря стала нашою національною святинею.

В) В хаті у Меланії було, як у віночку: тіняво, зелено, чисто.

Г) В густім зеленім березовім гаю над Дністром весело щебетали пташки.

5. Поширене звертання є в реченні:

А) Україно! Слався нивами, слався рідними людьми!

Б) Зоре моя вечірняя, зійди над горою.

В) Вийся, жайворонку, вийся над полями…

Г) Засівайся, ниво, людям на добро.

6. Вставне слово є в реченні:

А) Вставай же, сонце! Слався , дух творчості людської!

Б) Увечері, бувало, сидимо, задумаюсь, затихну, засумую.

В) Безперечно, осика відіграє вельми важливу роль у народній медицині.

Г) Відчиняли люди широко ворота, поливали на щастя дорогу, щоб завжди таким багатим був двір.

7. Установіть відповідність між односкладним простим реченням і його видом.

1) Узагальнено-особове

А) І дивно бачити на холодному небі ті завірюхи, коли навколо ще серпнева ніч.

2) Означено-особове

Б) Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її, вічно живу і нову, і мову її солов’їну.

3) Безособове

В) Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі.

Г) Посієш вчасно – вродить рясно.

8. Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, який у ньому пропущено.

1) Тире

А) Холодний колючий вітер гнав низько над землею важкі оливяні хмари.

2) двокрапка

Б) В своїй хаті своя правда і сила і воля.

3) кома

В) Ураз усе покращало біля мене і ясени з блакитнавими тінями й зеленим шумом, і нагорблена клуня з чотирма вітрами, і скрипливі ворота, од яких піде в щось гарне моя дорога…

Г) Біль втрат, і дух степів полиновий, і дніпрову блакить, і рожеві, як юність світання все забрали з собою і все несемо на схід.

9. Установіть відповідність між значенням та виділеними в прикладах вставними словами

1. Упевненість

А) Отже,треба докласти максимум зусиль для перемоги.

2.Привертають увагу співрозмовника

Б) Там, кажуть, з гір усю країну видно.

3.Джерело повідомлення

В) Погодьтесь, малюнки Сергія були найкращими.

Г) Яблука й груші, безперечно, були дуже солодкими.

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10-11 до нього.

(1)На кожному крилі городу росли кущі барвінку. (2) Здавалось, що він і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалось туге зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом. (3)А коли повітря ставало по-материнськи мяким та лагідним, то барвінок зацвітав, зацвітав так наче небо бризнуло на землю живою своєю блакиттю, зацвітав так, немов дитячі очі землі дивились на небо довірливо.(4) Баба гнівалась, коли зривали барвінковий квіт.(5) Вона взагалі ніколи не могла примиритися з тим, що квітку зривають.

10. Позначіть односкладні речення, які є частиною складного речення.

11. Позначте речення, у яких допущено пунктуаційну помилку.

12. Напишіть діалог (7-8) реплік «Цікава екскурсія», використовуючи звертання та вставні слова.

Контрольна робота

Односкладне речення. Просте ускладнене речення

Варіант 2

  1. Односкладним є речення в рядку:

А) На полі одразу зчинився галас.

Б) У тихій радості-журбі вклонявся вечір дневі.

В) Не кажи «гоп», доки не перескочиш.

Г) Лиш той творити може, хто любить свій народ.

2. Односкладним називним є речення6

А) Ви бачили справжню скриню?

Б) Чого тільки не було у тій скрині!

В) Святковий одяг, рушники, намиста.

Г) Скриня багата.

3.Неповним є речення:

А) Біла-біла й легка, як пушинка з кульбаби, загубилася в бездонній синяві хмарка.

Б) Одна-єдина над неозорим казахстанським степом.

В) Як це хороше – лежати в затінку під маминим кущем і вдивлятися в загублену в небі хмаринку!

Г) Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати.

4. Однорідними означеннями ускладнене речення:

А) Грав музикант про сонце в блакитному небі, про біленьку хмаринку…

Б) І мене в сімї великій, сімї вольній, новій, не забудьте помянути незлим тихим словом.

В) В погожі літні ночі, в морозні ранки і вечірній час… ми думаємо, правнуки, про вас.

Г) Вузька польова дорога одразу за селом пірнає в ранковий розлив туману і зникає десь у гущавині трав та верболозів.

5. Поширеним звертанням ускладнене речення:

А) Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє.

Б) Всю кров тобі, Вітчизно, завжди готові ми віддати.

В) Який ти, світе, теплий і широкий!

Г) Чи не продали б ви, чоловіче,тої ялинки, що росте в вашім садочку?

6. Вставним словом ускладнене речення:

А) Тихе блідо-блакитне море, здається, спить.

Б) Мені осіння ніч короткою здається.

В) Де зараз ви, кати мого народу?

Г) По обидва боки левад видно на косогорах густі садки.

7. Установіть відповідність між односкладним простим реченням і його

видом.

1)Узагальнено-особове

А) Щоб пізнати людину, треба з нею мішок солі зїсти.

2) Неозначено-особове

Б) Кричали до Бога, до чорта, до людей.

3) Безособове

В) Тим часом розвиднялось, світало.

Г) Поспішиш – людей насмішиш.

8. Установіть відповідність між реченням і розділовим знаком, який пропущено у ньому.

1) тире

А) Луки, гори, пишні сади все зелене й принишкле.

2) двокрапка

Б) Я з тобою навпіл все життя поділю хліб і сіль, і краплину щастя.

3) кома

В) З нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих учених чи сіятелів,- він годивсь на все.

Г) Навіть у тиху безхмарну погоду на аргонавтів чекали небезпеки, одна страшніша від іншої.

9. Установіть відповідність між значенням та виділеним в прикладах вставними словами, словосполученнями.

1) Невпевненість

А) На його думку, ситуація набуває загрозливого характеру.

2) привертають увагу співрозмовника

Б) Отже, переможе той, хто виконає більшу кількість завдань.

3) зв'язок думок, послідовність їх викладу

В) А завтра ж у мене, зрозумійте, важливі справи в місті.

Г) Дзижчали кулі, іноді подзенькуючи, мабуть, об чиюсь лопатку.

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10-11 до нього.

(1)Повірте головне – це внутрішній світ людини, ось про нього і має писати література. (2)Не описувати фізичні дії, а можливо фізичні прояви, переживання, думки, навіть щось більше, але то вже напевно належить Богові.(3) Отже, немає сірих непомітних людей, кожен має свою душу.(4)Ось на такому трепетному і щемному почутті і виховується особистість. (5) Дивна річ, що саме так народжується мудрість, щирість, ніжність – усе те, на чому стоїть сей світ.

10. Позначте речення, ускладнені однорідними членами.

11. Позначте речення, у яких пропущено розділові знаки.

12. Напишіть діалог (7-8 реплік) «Неймовірна пригода», використовуючи звертання та вставні слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.