Контрольна робота з української мови на тему: "Службові частини мови"

Опис документу:
Тест дає змогу визначити не лише рівень знань кожного з учнів, а й структуру, тобто систематичність його знань. Без аналізу структури знань педагог працює наосліп. Тестування дозволяє контролювати навчальний процес на кожному занятті, індивідуалізувати підхід до кожного учня, не витрачати часу на рутинну працю з підрахунку балів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна тестова робота. Службові частини мови.

Варіант 1

1 .Прийменники і сполучники належать до:

а) самостійних частин мови;

б) службових частин мови;

в) особливих частин мови;

г) службових і особливих.

2. За будовою прийменники і сполучники поділяють на:

а) первинні та вторинні;

б) прості, складні й складені;

в) багатоскладні й односкладні;

г) похідні й непохідні.

3. Укажіть речення, у якому частка виконує формотворчу роль:

а) Батьку, подаруй синові книжку;

б) Чи не краще, батьку, подарувати синові книжку?;

в) Батько подарував синові книжку;

г) Нехай батько подарує синові книжку.

4. Укажіть речення, у якому немає вигуку:

а) Оте «ура» ще довго їм вчувалося.

б) Скажіть, будь ласка, котра година.

в) Оце так! А я думав, що ви до уроків готуєтесь,

г) Ой, вербо, вербо, де ти росла?

5. Для вираження мети дії вживаються прийменники:

а) біля, коло, край, побіля;

б) з, із, зі, зо;

в) для, задля, ради, заради;

г) крім, окрім, опріч.

6. Усі похідні прийменники пишуть через дефіс у рядку:

а) по/над, по/за, по/під, по/серед;

б) за/для, про/між, по/між, по/біля:

в) із/за, з/між, з/під, з/поміж;

г) по/серед, за/ради, на/впроти, о/крім.

7Установити відповідність між словосполученнями і смисловими відношеннями, на які вказують прийменники.

А Прийти за півгодини;

Б прибирати в класі;

В приготуватися для складання твору;

Г підручник з математики.

Д розмовляти з однокласником.

Відношення мети;

об’єктні відношення;

просторові відношення;

 часові відношення;

означальні відношення.

8Установити відповідність між синонімічними прийменниками.

А Біля;

Б протягом;

В поряд;

Г навздогін;

Д поміж.

Упродовж;

слідом за;

близько;

між;

поруч.

9. Виписати лише ті сполучення слів, до яких входять непохідні прийменники з іменниками.

З/боку біля стіни — хитатись з/боку на бік. Шлях з/гори — вказівка з/гори. Відхилити голову в/бік — глянути з вікна в/бік стадіону. Побігти по східцях на/гору — підійматися на/гору круту.

10. Відновити словосполучення, дібравши потрібний прийменник і поставивши іменник у відповідному відмінку. Визначити вид прийменників за походженням.

1) Іти, хліб.

2) Українець, походження.

3) Виглядати, тин.

4) Сидіти, відмінник.

11. Скласти невеликий твір-роздум на тему «Вибір життєвого шляху», підкреслити у ньому усі службові частини мови.

Контрольна тестова робота № 6. Службові частини мови

Варіант ІІ

1. Укажіть рядок, у якому всі слова — частки:

а) б, ані, і, в, на;

б) чи, не, хай, мовляв, з-понад:

в) хіба, невже, лишень, справді, чи;

г) мовби, ніби, із-за, що, тільки.

2. У реченні «Хотіла б я піснею стати» частка:

а) надає реченню вказівного смислового відтінку;

б) вказує на емоції мовця;

в) утворює нове слово;

г) утворює граматичну форму..

3. Усі сполучники підрядні в рядку:

а) а, і, або, коли;

б) але, й, мов, якщо;

в) бо, тому що, якби, якщо;

г) ні...ні, однак, зате, оскільки.

4. Сполучник сурядності вжито в реченні:

а) Ми щасливі, що ти є в нас;

б) Усі з нетерпінням чекали, коли зацвітуть яблуні;

в) Це був останній вечір, проведений в Україні;

г) То було навесні чи восени.

5. Укажіть рядок, у якому всі частки пишуть окремо:

а) написав/би, немов/би, як/небудь, надумав/таки;

б) все/ж/таки, стань/бо, аби/куди, все/таки;

в) таки/прийшли, ну/й, навряд/чи, скажи/ж;

г) поки/що, колись/то, як/от, дай/но.

6.Укажіть рядок, у якому всі вигуки пишуть через дефіс:

а) будь/ласка, на/добраніч, до/побачення, добри/день;

б) ха/ха, ку/ку, кар/кар, тік/так;

в) от/тобі/й/на, в/добру/путь, стук/грюк, брязь/дзінь:

г) тьох/тьох, ой/Боже, гав/гав, му/у/у.

7Установити відповідність між словосполученнями і смисловими відношеннями, на які вказують прийменники.

А Прийти за півгодини;

Б прибирати в класі;

В приготуватися для складання твору;

Г підручник з математики.

Д розмовляти з однокласником.

Відношення мети;

об’єктні відношення;

просторові відношення;

 часові відношення;

означальні відношення.

8Установити відповідність між синонімічними прийменниками.

А Біля;

Б протягом;

В поряд;

Г навздогін;

Д поміж.

Упродовж;

слідом за;

близько;

між;

поруч.

9.  Виписати лише ті сполучення слів, до яких входять непохідні прийменники з іменниками.

З/верху над землею — перекидатися з/верху/на/верх. Гуляти з/ранку — сидіти з/ранку до ночі. Вріс у/глиб — йти в/глиб гаю. Вирушати в/друге село — сниться в/друге.

10. Відновити словосполучення, дібравши потрібний прийменник і поставивши іменник у відповідному відмінку. Визначити вид прийменників за походженням.

1 Іти, дорога.

2 Сидіти, стіл.

3 Запитати, зустріч.

4 Знаходитися, вулиця.

11. Скласти невеликий твір-роздум на тему «Вибір життєвого шляху», підкреслити у ньому усі службові частини мови.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.