Контрольна робота з української мови на тему: "Словотвір"

Опис документу:
Тест дає змогу визначити не лише рівень знань кожного з учнів, а й структуру, тобто систематичність його знань. Без аналізу структури знань педагог працює наосліп. Тестування дозволяє контролювати навчальний процес на кожному занятті, індивідуалізувати підхід до кожного учня, не витрачати часу на рутинну працю з підрахунку балів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Варіант 1

1. Словотвір — це:

А розділ, який вивчає способи творення слів;

Б розділ, який вивчає значущі частини слова;

В розділ, який вивчає словотвірне гніздо.

2. Знайдіть похідне слово.

а) дерево;

б) небо;

в) пташка;

г) земля.

3. Вкажіть слово, утворене префіксальним способом.

а) переписаний;

б) передумати;

в) юність;

г) записка.

4. Запишіть наведені слова у вигляді словотвірного ланцюжка.

Сильний, сила, сильнішати, сильніший, посильнішати.

5. Від іменників товариш, Волга, грек, ткач, брат утворити прикметники за допомогою суфікса -ськ-.

6. Записати складні іменники, розкриваючи дужки.

Штаб(квартира), південно (західний), міні(футбол), буре(лом), масово(політичний), пів(Австралії), напів(голодний), радіо(комітет), східно (український), мото(спорт), купівля(продаж).

7. Зробити словотвірний аналіз слів овочесховище, бездумний, кобзарський, працювати.

8. Скласти 5–6 речень, об’єднаних темою «Чому я люблю свою Батьківщину?», використовуючи складні слова, які пишуть разом або через дефіс.

Варіант 2

1. Знайти неправильно записані зміни приголосних при творенні відносних прикметників:

А г, ж, з + -ськ-, -ств(о)  -зьк-; -зтв(о);

Б к, ц, ч + -ськ-, -ств(о)  -цьк-; цтв(о);

В х, с, ш + -ськ-, -ств(о)  -шськ-, шств(о).

2. Вкажіть слово, утворене суфіксальним способом.

а) побілити;

б) приїхати;

в) весняний;

г) провесна.

3. Вкажіть слово, утворене префіксально-суфіксальним способом.

а) ненаголошений;

б) безрукавка;

в) почервоніти;

г) продивитись.

4. Утворіть слова способом складання.

Світлий, зелений. Кіно, актор. Генерал, майор. Чорний, волосся. Каша, варити.

5. Від прикметників кріпацький, гайдамацький, донецький, солдатський, смоленський, прилуцький утворити іменники з суфіксом -ин(а).

6. Записати складні іменники, розкриваючи дужки.

Південно(білоруський), північно(східний), високо(освічений), пів(Нілу), напів(сон), рідко(вживаний), обер(лейтенант), екс(президент), псевдо(науковий), жар(птиця), броне(машина), плаче(ридає).

7. Зробити словотвірний аналіз слів піснетворець, по-українськи, нікого, перемалювати, дев’ятсот, надплановий.

8. Скласти 5–6 речень, об’єднаних темою «Краса рідного серцю куточка», використовуючи складні слова, що пишуть разом або через дефіс.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.