Контрольна робота з української мови на тему: "Речення"

Опис документу:
Тест дає змогу визначити не лише рівень знань кожного з учнів, а й структуру, тобто систематичність його знань. Без аналізу структури знань педагог працює наосліп. Тестування дозволяє контролювати навчальний процес на кожному занятті, індивідуалізувати підхід до кожного учня, не витрачати часу на рутинну працю з підрахунку балів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

І варіант

► Завдання 1-7 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1.  Які є види речень за метою висловлювання?
А Окличні;
Б розповідні;
В неокличні.
2.  Який серед перелічених членів речення є головним?
А Означення;
Б додаток;
В присудок.
3.  На які питання відповідає обставина?
А Хто? що?;
Б де? коли?;
В який? чий?
4.  У якому реченні виділене слово є означенням?
А Сонце вже ховалось за гори.
Б Узгір'я хмариною спускалось в море.
В Повіяв ранковий вітер.
5.  Яке речення є спонукальним?
А Нарешті прийшло літо!
Б Не бійтесь заглядати у словник.
В Синичко-сестричко, де твоє гніздечко?
6.  У якому реченні виділене слово є додатком?
А Шумить, не стихає бурхливе море.
Б Мерехтить роса навколо на зеленій мураві.
В Вітер пісню співає стоголосо.
7.  У якому словосполученні правильно виділене залежне слово?
А Утихло кругом;
Б співають півні;
В  стоїть над водою.

8. Визначити, в якому ряді всі сполучення слів належать до словосполучень:

А веселе свято; на півдні; лунає музика;

Б ріка й море; цінні рослини; ніжно пахнути;

В сторони горизонту; ботанічний сад; відгадати загадку.

9  Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9.  Установіть відповідність між словом та його характеристикою:

А підмет

Б означення

В обставина

Г присудок

1. Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.

2. Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.

3 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.

4 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.

10. Зробіть синтаксичний розбір речення.

Хмарами летять на степові озера дикі гуси та срібнопері лебеді.

11. Поширити речення другорядним членами речення: означенням й обставиною. Підкреслити їх.

Лунають голоси.

12. Скласти твір-мініатюру, використовуючи подані словосполучення:

Круті гори; старий ліс; вузька долина; глибокий яр.

II варіант

►  Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1.  Які є види речень за емоційним забарвленням?
А Спонукальні;
Б розповідні;
В окличні.
2.  Який серед перелічених членів речення є другорядним?
А Підмет;
Б обставина;
В присудок.
3.  На які питання відповідає підмет?
А Кого? що?;
Б хто? що?;
В що? де?
4.  У якому реченні виділене слово є додатком?
А Летять у далекому вирії гуси.
Б Кожна травичка на своєму корені росте.
В Вишиває осінь золоті квітки.
5. Указати на словосполучення, в якому головне слово виражене дієсловом:

А фігури з дерева;

Б широкий степ;

В потребувати допомоги.

6.  У якому реченні правильно виділене означення?
А Задумалось глибоко поле.
Б А ми ту червону калину підіймемо.
В Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.
7.  Яке речення є спонукальним?
А Нарешті настали канікули!
Б Коли ти прийдеш?
В Усміхнися всім навколо.
8.  У якому словосполученні правильно виділене головне слово?
А За новим столом;
Б квіти рожеві;
В мрій завжди.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9.  Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
А додаток              1  Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
Б означення          2 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
В обставина          3 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
Г   присудок          4 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

10. Зробіть синтаксичний розбір речення.

Хмарами летять на степові озера дикі гуси та срібнопері лебеді.

11. Поширити речення другорядним членами речення: означенням й обставиною. Підкреслити їх.

Лунають голоси.

12. Скласти твір-мініатюру, використовуючи подані словосполучення:

Круті гори; старий ліс; вузька долина; глибокий яр.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн