Контрольна робота з української мови на тему: "Прикметник"

Опис документу:
Тест дає змогу визначити не лише рівень знань кожного з учнів, а й структуру, тобто систематичність його знань. Без аналізу структури знань педагог працює наосліп. Тестування дозволяє контролювати навчальний процес на кожному занятті, індивідуалізувати підхід до кожного учня, не витрачати часу на рутинну працю з підрахунку балів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тематична контрольна робота з розділу «Прикметник як частина мови» (тестові завдання).

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень шестикласників з розділу «Прикметник як частина мови»; з’ясувати можливі недоліки в ході опанування мовної теорії; здійснити перевірку здатності учнів сприймати незнайомий текст наукового стилю, розуміти його, запам’ятовувати фактичний зміст, тему й основну думку тощо. Форма проведення тематичного оцінювання: виконання завдань тестового характеру.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

ХІД УРОКУ

 I. Організаційний момент

 II. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку

 III. Підготовча робота

Мотивація навчальної діяльності учнів. Ознайомлення й критеріями оцінювання тестових завдань. Проведення інструктажу щодо виконання завдань тестового характеру. Поділ учнів класу за варіантами.

 IV. Виконання завдань тестового характеру за варіантами

 

Контрольна тестова робота № 6. Прикметник

Варіант 1

1. Знайти правильне твердження:

а) прикметники змінюються за родами і числами;
б) прикметники змінюються за родами, відмінками і числами;
в) прикметники змінюються за відмінками і числами;
г) прикметники змінюються за групами, відмінками і родами.

2. Не можуть утворювати ступені порівняння:

а) якісні прикметники;
б) відносні;
в) присвійні;
г) відносні і присвійні.

3. Знайти рядок прикметників, у відмінкових формах яких допущені помилки.

а) На ріднім, на давньому, на яснолицьому;
б) життьовий, тіньовий, замшевий;
в) помаранчевий, ясеновий, дощовий;
г) кварцевий, гайєвий, почуттєвий.

4. Укажіть ряд, в якому кожний прикметник має форму найвищого ступеня порівняння:

а) найпрозоріший кришталь, чистіший посуд;

б) найгарячіше джерело, надзвичайно цікаві спостереження;

в) найшвидший поїзд, найбільш глибока западина.

5. Укажіть ряд, в якому у закінченнях прикметників на місці пропуску пишеться –и- :

а) колюч..х троянд, товщ..ми колодами, до гаряч..х страв.

б) блискуч.. іграшки, у мишач..й нірці, дорожч.. парфуми;

в) найважч.. пакунки, у найважч..й валізі, нижч.. кущики.

6. Укажіть ряд прикметників, у суфіксах яких на місці пропуску пишеться -е-:

а) уважн. нький, турботл.вий, вузес.нький;

б) чорняв..нький, тонес.нький, грайлив..нький;

в) зеленес.нький, задумл..вий, посушл.вий.

7. Установіть відповідність між прикметниками й ступенями порівняння

1. Вищий, проста форма.

2. Вищий, складена форма.

3. Найвищий, проста форма.

4. Найвищий, складена форма.

А. Щонайбільший, найдосконаліший.

Б. Менш тривалий, більш доступний.

В. Кращий, добріший.

Г. Препоганий, величезний.

Д. Дорожчий над усе, найбільш сильний.

8. Утворити вищий і найвищий ступені порівняння від прикметників смачний, великий.

9. Утворити від слів дорога, мова прикметники всіма можливими способами. Розібрати новоутворені слова за будовою.

10. Увести в речення слово молоді так, щоб в одному воно було іменником, а в другому — прикметником.

11. Зробити морфологічний розбір виділеного прикметника у реченні Широченний простір дніпровської повені розкривається перед очима (В. Собко).

12. Скласти твір-опис (6-7 речень) на тему «Весна надворі», використовуючи прикметники різних груп за значенням.

Контрольна тестова робота №6. Прикметник

Варіант 2

1. Знайти правильне твердження:

а) відносними називаються прикметники, які виражають ознаку, що виявляється в більшій чи меншій мірі;
б) відносними називаються прикметники, що виражають належність предмета людині;
в) відносними називаються прикметники, що виражають ознаку через відношення до інших предметів, яка не виявляється в більшій чи меншій мірі;
г) відносними називаються прикметники, що виражають ознаку безпосередньо.

2. До м’якої групи належать прикметники, які:

а) закінчуються на м’який знак;
б) закінчуються на пом’якшений приголосний;
в) у кінці основи мають м’який приголосний;
г) у кінці основи мають твердий приголосний.

3. Знайти рядки прикметників, у відмінкових формах яких допущені помилки.

а) Палацевий, яблуновий, вишневий;
б) на давнім, плюшевий, бойовий;
в) аличовий, взірцьовий, радієвий;
г) лицьовий, миттєвий, маршовий.

4. Укажіть ряд прикметників, у яких пишеться -н-:

а) полотня.ий, гороби..ий, широче..ий;

б) кукурудзя.ий, скля..ий, перепели..ий;

в) конопля.ий, бджоли..ий, здорове..ий.

5. Укажіть ряд прикметників, у яких пишеться -нн-:

а) вовня.ий, соколи..ий, солов'ї..ий;

б) свяще.ий, невблага..ий, маши..ий;

в) безтала..ий, солом'я..ий, пшоня..ий.

6. Укажіть ряд прикметників, які пишуться через дефіс:

а) (темно)червоний, (північно)східний, (сільсько)господарський;

б) (тьмяно)жовтий, (шахово)шашковий, (хіміко)біологічний;

в) (південно)західний, (кисло)солодкий, (лісо)степовий.

7. Установіть відповідність між прикметниками й ступенями порівняння

1. Вищий, проста форма.

2. Вищий, складена форма.

3. Найвищий, проста форма.

4. Найвищий, складена форма.

А. Щонайбільший, найдосконаліший.

Б. Менш тривалий, більш доступний.

В. Кращий, добріший.

Г. Препоганий, величезний.

Д. Дорожчий над усе, найбільш сильний.

8. Утворити вищий і найвищий ступені порівняння від прикметників гарний, низький.

9. Утворити від слів пісня, сніг прикметники всіма можливими способами. Розібрати новоутворені слова за будовою.

10. Увести в речення слово худорлявий так, щоб в одному реченні воно було іменником, а в другому — прикметником.

11. Зробити морфологічний розбір виділеного прикметника в реченні І ліс, і моріжок мені здавались чарівними.

12. Скласти твір-опис (6-7 речень) на тему «Весна надворі», використовуючи прикметники різних груп за значенням.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.